۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

مانور میلیونر هابرای فریب امریکائی ها

مانور میلیونر ها

برای فریب امریکائی ها

یونگه ولت ــ گزینش و ترجمه رضا نافعی


اوبا ما  در برابر کنگره آمریکا 26 دقیقه در بارۀ  وضعیت ملی سخن گفت. رسم این است که هر سال  آن کسی که قدرت را در دست دارد طی سخنانی که می گوید “موفقیت ” های خود را می ستاید و قول هائی برای بقیه  سال می دهد. البته بوق و کرنائی هم که به صدا در می آید، بخشی از معرکه است، بویژه وقتی که 40 هفته دیگر انتخابات تجدید می شود. ویژگی سخنان اوباما ـ  صرف نظر از  لاف های گزافی که زده شد مانند این که :  آمریکا بزرگترین است، آمریکا  دموکرات ترین است و آمریکا بهترین کشور جهان است ــ مطالبی بود که در باره سیاست خارجی آمریکا گفته شد، که بیشتر به طنز شبیه بود.  مثلا این که : ” ما ( آمریکائی ها) خواستار عدالت و کرامت  برای همه انسان ها هستیم “. این حرف از دهان  رئیس جمهوری در می آید که هنوز گوانتانامو را حفظ کرده و بیش از تمام پیشینیان خود فرمان قتل داده است.

هم کنگره و هم پرزیدنت وقتی سخن از سیاست خارجی بمیان می آید جهان را وارونه می بینند: “اگر ما در کنار هم بایستیم، هدفی نیست که آمریکا نتواند به آن برسد. این درس را ما در سالهای اخیر و در پی کارهائی که در خارج کردیم، آموختیم . کف زدن حضار. یا این که :” پایان بخشیدن به جنگ عراق به ما اجازه داد ضربات اساسی به دشمنان خود (القاعده) بزنیم”. کف زدن حضار.  یا این که: ” با قرار داشتن در موقعیت قدرت توانستیم جنگ در افغانستان را کاهش دهیم.” کف زدن حضار.

 بینش اوباما و کنگره آمریکا ناشی از نوعی اختلال روانی است که در علم روانشناسی اجتماعی  kognitive Dissonanz) ) خوانده می شود. مظهر دیگر این بیماری اوباما ارزیابی او از وضع ایران است که می گوید :” دیپلماسی پرقدرت ما توانست  جهان پراکنده را متحد سازد. حالا ایران تنها شده است.” کف زدن حضار. بر اساس این گفتار واشنگتن هنوز خبر ندارد که اکثریت جهان ( چین، هند، روسیه، برزیل و غیره  و حتی ترکیه ) پشت ایران ایستاده اند  و از تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا پیروی نمی کنند.

ولی اوباما در سخنانی که در بارۀ سیاست داخلی گفت  ضربه ای موفق بر جمهوریخواهان که اکثریت کنگره را در اختیار دارند وارد آورد. جمهوریخواهان با قاطعیت  مخالفت خود را با گرفتن  مالیات بیشتر از  ثروتمندان اعلام می دارند. “وارن بافِت ” که یکی از ثروتمند ترین مردان آمریکا و جهان است در روزنامه ای  مقاله ای  نوشت که بسیار مورد توجه قرار گرفت. او از دیگر میلیاردها خواست که مالیات بیشتری بپردازند. زیرا این درست نیست که منشی او با پرداخت 30 درصد از درآمدش بعنوان مالیات  بیش از خود او مالیات بپردازد. اوباما هم  درست  از همین سخن بُل گرفت و بخش عمده سخنانش را به همین موضوع اختصاص داد. در واقع شعار مطرح در انتخابات را مشخص کرد. اوباما خطاب به جمهوریخواهان گفت ” کسی که بیش از یک میلیون در آمد سالانه دارد باید 30 درصد مالیات بپردازد . او  دقیقا  می داند که ” میت رومنی” ، نامزد اول جمهوریخواهان برای انتحابات ریاست جمهوری، کسی است که درسال گذشته 20 میلیون درآمد داشته ولی با بکار بردن انواع حیله های مالیاتی فقط 14 در صد مالیات پرداخته است.

http://www.jungewelt.de/2012/01-26/044.php?sstr=kognitive%7Cdissonanz

احمد مزارعی - ترور اخیر دانشمند فیزیک در ایران

۰۷,۱۱,۱۳۹۰
Terror Daneshmandan 120127چنانکه می دانیم اخیرا یکی از دانشمندان فیزیک در ایران به وسیله فرد یا افرادی که یک بمب مغناطیسی را به اتوموبیل وی چسبانده بودند به قتل رسید. اما این اولین سانحه از این نوع نبود، بلکه این چهارمین دانشمند فیزیک در کشور ما بود که با همین روش طی یکی دو سال گذشته به قتل رسیده اند.
حال چنانچه بخواهیم در قالب ذهنی و تخصصی یک کارآگاه مسائل جنائی/سیاسی برای یاقتن قاتل و یا قاتلان در این ترور ناجوانمردانه انجام وظیفه کنیم لازم است مطالب زیر را نیز ضمیمه پرونده ذهنی خود سازیم:

۱-    رئیس سازمان سیا، لیان پناتا ( Lon Panetta) در مصاحبه تلویزیونی خود در لینک زیر از جمله چنین می گوید:

آیا آنها (منظور او ایران است) در حال ساختن بمب اتمی هستند؟ و خود جواب می دهد خیر، اما می دانیم که در حال کسب اطلاعاتی برای ساختن بمب اتمی هستند.
در گفتار آقای لیان پناتا روشن است که تنها ساختن بمب اتم در ایران ممنوع نیست، بلکه داشتن دانش برای ساختن بمب اتم نیز جرم به حساب آمده و در نتیجه هر فردی که در ایران دارای دانشی برای ساختن بمب اتمی باشد پیشاپیش خطاکار به حساب خواهد آمد.
۲-   در همان روزی که این دانشمند فیزیک در ایران به قتل رسید یک روزنامه نگار یهودی ساکن امریکا در وب نگار عرب پرس (Arab Press) نوشت: این ترور توسط موساد و با همدستی سازمان مجاهدین خلق انجام گرفته است.
۳-   یک شاعر، نویسنده و مترجم فلسطینی ساکن امارات به نام "عمر عدس" نیز چندی پیش در مقاله ای تحقیقی و مستند نوشت که از سال ۲۰۰۲ مجاهدین خلق بخدمت اسرائیل در آمده تا در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی قدرت به آنان تفویض شود. مقاله در روزنامه خلیج چاپ امارات انتشار یافت.
۴- در ششم ماه ژوئن سال ۲۰۰۵ گزارش مستندی در سایت اینترنتی الجزیره با عنوان زیر منتشر شد:
پس از کشتار دانشمندان عراقی به دست اسرائیلی ها
چنین است حال و روز دانشمندان کنونی عراق    

در مقدمه گزارش چنین آمده بود: ؛وزارت خارجه آمریکا گزارشی را در مورد قتل ۵۳۰ دانشمند و ۲۰۰ استاد دانشگاه و آکادمیسین عراقی که بوسیله گروههای ترور اسرائیلی در عراق بقتل رسیده اند را به اطلاع رئیس جمهور رسانیده است؛
بر اساس این گزارش ارتش آمریکا در عراق هنگامی تصمیم به قتل این دانشمندان گرفت که آنان حاضر نشدند کشور خود را ترک کرده و به آمریکا بروند. ارتش آمریکا درعراق تصفیه فیزیکی اینان را بعهده اسرائیل گذاشت. مأموران دولت آمریکا نام و مشخصات این دانشمندان را از طریق بازرسان سازمان ملل که برای کشف اسلحه کشتار جمعی در عراق زیر نظر "هانس بلیکس" رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی سازمان ملل تحقیق می کردند به دست آورده بودند.
هنگامیکه قتل و کشتار و تعقیب این دانشمندان عراقی توسعه پیدا کرد، جمعی از آکادمیسین های بین المللی برآن شدند تا با تشکیل کنفرانسی در مادرید پایتخت اسپانیا اقداماتی بعمل آورده تا مانع این جنایت هولناک شوند. این کنفرانس در تاریخ ۲۳ تا ۲۴آپریل ۲۰۰۶ برگزار شد.
یک دانشمند عراقی بنام "اسماعیل جلیل" که از مسئولان برگزارکننده کنفرانس بود، گزارش جامعی در مورد وضعیت دانشمندان عراقی به حاضران ارائه داد که در زیر می آید:
  • ترور دانشمندان به ترتیب از دانشگاههای شمال عراق بسوی جنوب انجام گرفته است.
  • دانشگاههایی که بیشترین ترورها در آنها انجام گرفته بترتیب عبارتند از دانشگاه های بغداد، بصره، مستفصریه، موصل، انبار، و تکریت.
  • بیشترین ترورها در دانشگاه بغداد و کمترین تعداد ترور در دانشگاه تکریت بوده است.
  • از مجموع ۷۳۰ دانشمند و آکادمیسین عراقی که مورد اصابت گلوله تک تیراندازان قرار گرفته اند ۷۴٪ کشته شده و ۲۴٪ زنده مانده اند که بترتیب ۹۵٪ از دانشمندان مرد و ۵٪ زن بوده اند.
  • تخصص کسانی که ترور شده اند بترتیب: در رشته علوم ۳۱٪، رشته پزشکی ۲۳٪، علوم انسانی ۲۱٪، علوم اجتماعی ۱۲٪ و ۱۳٪نامعلوم.
  • متخصصان ترور شده در امور انسانی: رشته زبان ۲۳٪؛ رشته قضائی ۲۰٪، رشته های تاریخ و دین ۱۶٪، رشته ادبیات ۱۱٪، رشته هنر ۹٪ و فلسفه ۵٪ .
  • دانشمندان علوم اجتماعی و نوع تخصص: آموزش ۴۸٪، امور ورزشی و تربیت بدنی ۱۹٪، سیاست ۱۱٪، اقتصاد و دارائی ۱۱٪، و تخصص های متفرقه ۱۱٪
  • در زمینه های علمی برحسب تخصص: مهندسی ۳۳٪، کشاورزی ۱۴٪، شیمی ۱۰٪، زیست شناسی ۷٪، جغرافیا و زمین شناسی ۷٪، و علوم متفرقه دیگر ۹٪
  • موقعیتی شغلی و علمی دانشمندان ترور شده: استاد و استادیار ۵۹٪ موقعیت های مهم دیگر ۱۳٪، روُسای دانشکده و معاون ۱۱٪، روُسای بخش ۶٪، سخنرانان و مدرسان دانشگاهی ۶٪، دانشجویان عالی و مشاوران ۵٪
  • اماکنی که ترور در آنجا انجام گرفته است: صحن دانشگاه و کلاسها ۸۰٪، بخشهای بهداشتی ۹٪، مراکز خدمات شهری ۷٪، مراکز آموزشی متفرقه ۳٪ و نامعلوم ۱٪
  • ترورها از نظر زمانی: این بخش از ترورها میان سالهای ۲۰۰۶ - ۲۰۰۳ انجام گرفته است.
  • تهاجماتی که به قتل منجر نگشته است عبارتند از: دستگیری ۳۳٪، ترور ناموفق ۲۳٪، ربوده شده ها ۱۶٪، تهدید به قتل ۱۱٪ و متفرقه ۱۷٪
  • مناطقی که بیشترین ترورها در آنجا صورت گرفته به ترتیب: بغداد؛ منطقه شمال و جنوب کشور بطور مساوی، شهرهای مقدس و منطقه میانه کشور نامعلوم گزارش شده است.
  • ترورها برحسب سکونت دانشمندان در شهرها: بغداد ۵۷٪، بصره ۱۴٪، موصل ۱۱٪، نجف ۶٪، انبار ۵٪، تکریت ۵٪، حِله، کربلا، کرکوک و دیالی هرکدام ۱٪

در زیر به نام و نشانی دانشمندان و محققان دیگری که توسط سازمانهای اطلاعاتی اروپا، آمریکا و اسرائیل در کشورهای عربی ترور شده اند اشاره میشود:
  1. ۱.دانشمند فیزیک مصری "یحیی امین المشد" که در سال ۱۹۵۶ از دانشگاه مسکو فارغ التحصیل میشود چند سالی در دانشگاه الزهرا به تدریس میپردازد، سپس دولت عراق از وی درخواست میکند که برای تدریس به دانشگاه بغداد برود. وی می پذیرد. او در سال ۱۹۸۰ برای یک مسافرت تحقیقی به پاریس میرود و در "هتل مریدین" پاریس اقامت میکند، اما در همین هتل در اتاقش مورد تهاجم عده ای ناشناس قرار گرفته و مغزش بوسیله ضربات چکش متلاشی میشود. در آن زمان مطبوعات پاریس مینویسند که وی توسط یک گروه تندرو یهودی با همدستی پلیس کشته شده، اما پرونده این قتل فجیع را زیر عنوان قاتل مجهول! بسته میشود. در سال ۲۰۰۰ کتاب خاطرات یکی از ماموران موساد انتشار می یابد که در آن چگونگی قتل دکتر یحیی شرح داده میشود: قاتلان به وی پیشنهاد میکنند تا در مقابل مبلغ گزافی به عراق بازنگردد، اما او نمی پذیرد و در نتیجه وی را به قتل میرسانند.-
  2. ۲.فیزیکدان مصری " دکتر سمیره لطفی": دولت آمریکا به وی پیشنهاد میکند تا در مقابل گرفتن شناسنامه امریکائی و مبلغی گزاف به مصر بازنگردد. او پیشنهاد را قبول نمی کند، ولی متاسفانه در تاریخ ۱۵ آگوست ۱۹۵۲ در یک تصادف اتوموبیل کشته میشود. نام قاتل یا راننده ناشناس اعلام میگردد.
  3. ۳."دکتر سمیر نجیب": او نیز همانند خانم دکتر "سمیره لطفی" درخواست دولت آمریکا برای ماندن در آمریکا را نمی پذیرد و در نتیجه در یک تصادف مصنوعی به قتل میرسد. قاتل در اداره پلیس مجهول به ثبت میرسد. دکتر سمیر نیز متخصص علوم فیزیک اتمی بود.
  4. ۴."خانم عبیر عباس"پزشک متخصص لبنانی، فارغ التحصیل از دانشگاه رنه دکارت که در دو بیمارستان اوتیل دنو و جرج پوپیدو به ریاست بخش عمومی گمارده شده بود. وی باور داشته که مورد حسادت بسیاری از همکاران خود قرار دارد. سرانجام یک روز جسد وی در آپارتمانش کشف و پرونده زیر عنوان قاتل مجهول بسته میشود.
  5. ۵. "دکتر نبیل قلینی" استاد فیزیک اتمی: در آمریکا از تاریخ ۱۶ ژانویه ۱۹۵۰ مفقود و تا کنون هیچ اثری از وی بدست نیامده است!
  6. ۶." دکتر احمد فلیفل" فلسطینی، استاد فیزیک اتمی در سن سی سالگی به طور مجهول کشته شد و جسدش را در منطقه بیت عور فلسطین یافته بودند
  7. ۷.علامه بزرگ و معروف مصری "دکتر مصطفی مشرّفه": مورد اعتماد آلبرت انیشتین و معاون علمی او بود. وی در اطاق خود مسموم و جسدش پس از چندی متلاشی شد . انیشتین درباره وی میگوید: مرگ وی خسارت بزرگی بر جهان علم و دانش است، گمان نمیکنم که او فوت شده باشد. او به مطالعات و تحقیقات علمی خود مشغول و زنده است.
  8. ۸.روزنامه اهرام چاپ قاهره بتاریخ ۲۰۱۰/۲/۱ نوشت: "مائیر داغان" رئیس موساد در اسرائیل مسئول کشتار دانشمندان مصری، ایرانی، و فلسطینی است. او قاتل دانشمند ایرانی "مسعود علیمحمدی" است؛ مطبوعات اسرائیل نیز قتل علی محمدی را به موساد نسبت دادند.
  9. ۹." دکتر جمال حمدان" استاد تاریخ مصری: وی کتابی تحت نام انتروپولوژی یهودیان تالیف نمود که بسیار روشن کننده تاریخ و عملکرد فعلی یهودیان بود. پس از آن در آپارتمان شخصی خود در آمریکا به آتش کشیده شد و خاکستر شد. عاملان و یا قاتلان این قتل فجیع زیر عنوان ناشناس در پرونده پلیس به ثبت رسید.
  10. ۱۰." دکتر سید سعید بدیر" دانشمند مهندسی موشک مصری و ساکن آمریکا، تصمیم به بازگشت به وطنش میگیرد. دولت آمریکا به وی پیشنهاد میکند تا در قبال دریافت شناسنامه و شغل مهمی در یکی از دانشگاههای آمریکا این کشور را ترک نکند اما وی نمی پذیرد. او به اسکندریه نقل مکان و در آپارتمان شخصی خود مستقر میشود، اما پس از چندی بدست افرادی ناشناس شریانش قطع و جسدش در آپارتمانش یافت میشود.
  11. ۱۱." دکتر رمال حسن رمال" لبنانی دانشمند علوم و تکنولوژی در فرانسه فارغ التحصیل میشود. "مجله لوبوان" به او لقب افتخار فرانسه اعطا و مطبوعات فرانسه از وی بعنوان هفت دانشمند مهم کشور نام میبرند. پس از چندی جسد تکه پاره شده اش را در لابراتوار پیدا میکنند. وی توسط افرادی ناشناس با کارد به قتل رسید.
  12. ۱۲." دکتر حسن کامل" معروف به ادیسون عرب در نیویورک در اثر تصادف اتوموبیل کشته میشود. قاتل یا قاتلان در اداره پلیس زیر عنوان ناشناس به ثبت میرسند.
  13. ۱۳."دکتر سامیه عبدالرحیم" دانشمند بزرگ لبنانی مقیم آمریکا: جسدش در منطقه ای دورافتاده کشف و در سی ان ان بنمایش درآمد. خانواده وی از طریق دیدن برنامه سی ان ان جسد وی را شناسایی میکنند اما قاتل یا قاتلان مجهول اعلام میشوند.
  14. ۱۴.حسنین هیکل شخصیت مطبوعاتی معروف مصر در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۰ طی مصاحبه ای با الجزیره و روزنامه "ماُرب" اظهار داشت جمال عبدالناصر بوسیله سم مخصوصی که انورالسادات در قهوه او ریخته بود کشته شد. همزمان "مجله قاسیون" وابسته به حزب کمونیست سوریه مرکزی را در اسرائیل معرفی کرد که تعداد زیادی در آنجا به کار مشغولند و انواع سموم، آمپولها و داروها و ابزار کشنده تولید میکنند که ماموران موساد مورد استفاده قرار می دهند!.
  15. ۱۵."دکتر محمد کروی" پزشک مخصوص "یاسرعرفات" و سایت جبهه خلق برای آزادی فلسطین اظهار داشتند که یاسرعرفات هنگامیکه در رام الله محاصره بود بوسیله ماموران موساد مسموم گردید. بیماری وی تا روز مرگ بطور دقیق مشخص نشد.

آنچه در این مجمل آمد در واقع بخش بسیار کوچکی از ترور دانشمندان در کشورهای عربی/افریقائی به دست تک تیر اندازان ماهر اسرائیل و کشورهای امپریالیستی غرب است.
آیا با توجه به همین گزارش کوتاه نمی توان گمان برد که چه کسانی چهارمین دانشمند فیزیک کشور ما را نابود کردند؟ تصمیم با شما هم میهنان داناست.

احمد مزارعی
۲۵ ژانویه ۲۰۱۲