۱۳۹۱ آبان ۱۸, پنجشنبه

دون حضور خانواده ستار بهشتی در رباط کریم دفن شد

دون حضور خانواده

ستار بهشتی در رباط کریم دفن شد

545550_488882781143863_824737309_n (1) ستار بهشتی وبلاگ‌نویس ایرانی که در جریان بازجویی کشته شده است ، امروز در بهشت زهرای تهران غسل و در قبرستان رباط کریم، محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.
سامانه اطلاعات بهشت زهرا در پاسخ به پیگیری‌های بی‌بی‌سی اعلام کرد: «متوفی امروز در بهشت زهرا، غسل و در قبرستان رباط کریم به خاک سپرده شده است.»
خانواده این وبلاگ نویس پیش تر گفتند: «ستار بهشتی کارگر و وبلاگ نویس ٣۵ ساله، در تاریخ ٩ آبان ماه ١٣٩١ در منزلش از سوی پلیس فتا ( پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی و فیس بوک” بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.»
به گفته نزدیکان ستار بهشتی، این وبلاگ‌نویس در سال ١٣٨٢ در ارتباط با اعتراضات دانشجویی دستگیر و مدتی را در بازداشت بسر برده بود. پلیس ایران هنوز در باره مرگ وی رسما توضیحی نداده است.
یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، به بی‌بی‌سی فارسی گفت: «این وبلاگ نویس دهم آبان بعد از ظهر وارد بند ۳۵۰ می شود. به شدت شکنجه شده بود و مچ‌های هر دو دستش به شدت کبود بود که نشان می‌داد جوجه شده است. (نوعی شکنجه که در پلیس آگاهی ایران مرسوم است. دست ها را می بندند و مظنون یا متهم را مانند جوجه از سقف آویزان می کنند) این زندانی پیش از انتقال به بند در بهداری بستری بوده اما عصر روز ۱۱ آبان‌ماه از این بند به مکان نامعلومی منتقل می‌شود.»
نخستین بار سایت اصلاح طلب کلمه، سه شنبه ۱۶ آبان (۶ نوامبر) خبر مرگ این وبلاگ نویس را منتشر کرد و نوشت که به خانواده ستار بهشتی اطلاع داده شده که برای تحویل گرفتن جنازه او به پزشکی قانونی کهریزک مراجعه کنند.
براساس گزارش‌های رسیده از ایران، اعضای خانواده این فرد پس از علنی شدن موضوع مرگ آقای بهشتی تحت کنترل شدید امنیتی هستند. برای مراسم کفن و دفن تنها به داماد خانواده اجازه داده شده تا در قبرستان حاضر شود و بقیه اعضای خانواده اجازه حضور در مراسم خاکسپاری را نداشتند.
منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران اعلام کرده که مسئله ستار بهشتی به گونه‌ای نیست که از سوی این کمیسیون “نیاز به ورود باشد.”
به گزارش ایلنا ، آقای حقیقت پور گفته است: «ما گزارش‌ها و یا پرونده‌هایی که به کمیسیون امنیت ملی برسد و لزوم بررسی داشته باشد را در کمیسیون مطرح و به آن ورود می‌کنیم و  در صورت ضرورت، این پرونده را در کمیسیون امنیت ملی بررسی خواهند کرد.»
در همین حال سایت کلمه، نامه شکایت ستار بهشتی از بازجویش در بند ۳۵۰ را منتشر کرده است. وی در بخشی از این نامه که خطاب به آقای اعلایی مسئول “اندرزگاه” ۳۵۰ نوشته، در باره اینکه در زمان بازجویی کتک خورده و به او فحش های ناموسی داده‌اند، صحبت کرده و گفته است که اگر اعترافی از او گرفته شود، تحت شکنجه بوده است.
بر اساس نامه‌ دست نویسی که سایت کلمه منتشر کرده، ستار بهشتی گفته است در مدت ۱۲ ساعت ماندن در اتاق ۲ بند ۳۵۰، دو تن از اعضای اتاق شاهد آثار ضرب و جرح بر روی بدن او بوده‌اند.

تصویر زیر، برگه ای را با سربرگ زندان نشان می دهد که در آن ستار بهشتی شکایت خود را از بازجو مطرح می کند

تصویر زیر، برگه ای را با سربرگ زندان نشان می دهد که در آن ستار بهشتی شکایت خود را از بازجو مطرح می کند و به مواردی از شکنجه ها و رفتارهای غیر انسانی صورت گرفته با خود اشاره می کند. ناگفته نماند، بخش هایی از تصویر این سند که حاوی نام و نوشته دو زندانی دیگر بند ۳۵۰ اوین و مواردی بوده که انتشار آنها به دلایلی به مصلحت نیست، عامدانه در تصویر زیر محو شده است. متن دستخط ستار بهشتی نیز در زیر همین تصویر، قابل مشاهده است.


موضوع درخواست: شکایت علیه بازجوی خود
به: آقای اعلائی مسئول اندرزگاه ۳۵۰
اینجانب ستار بهشتی درتاریخ ۹۱/۸/۹ از طرف پلیس فتا در منزل بدون حکم بازداشت شدم و اینجانب در مدت دو روز بازجویی مورد انواع تهدید و ضرب و شتم قرار گرفتم از فحش های ناموسی که به مادر بنده می گفتند و به خودم مانند [...]، مادرت سالم نیست و بسیار توهینهای دیگر و انواع ضرب و شتم با مشت و لگد و بستن به میز و لگد زدن به سر بنده و اکنون در تاریخ ۹۱/۸/۱۱ بنده را پلیس فتا باز احضار کرده و با خود می برد و بنده عواقب هر اتفاقی که برایم پیش آید مقصر پلیس فتا می دانم و همینطور اگر اعترافی از بنده گرفته شود تحت شکنجه بوده در مدت ۱۲ ساعت ماندن در بند ۳۵۰ اتاق دو، اعضاء اتاق شاهد آثار ضرب و شتم روی بدن بنده بوده اند. و ۲ بار به پزشک مراجعه کردم در نهایت گزارش خود را تقدیم به شما می کنم و خواستار پیگیری این امر هستم.
با تشکر
ستار بهشتی

اطلاعیه مطبوعاتی

اطلاعیه مطبوعاتی
۴شنبه ۷ نوامبر ۲۰۱۲
یک خبر خوب برای بچه ها و خانواده خانم نسرین ستوده، مبارزین حقوق بشر و سیاسیون مبارز برای آزادی ایران:
دقایقی پیش پارلمان اروپا، نصب عکس نسرین ستوده و جعفر پناهی را بر سردر اصلی پارلمان اروپا که در روبروی میدان لوکزامبورگ قرار دارد،  به تصویب رسانید و این مراسم در روز سوم دسامبر طی مراسمی برگزار خواهد شد.
از هم اکنون ایرانیان سراسر اروپا را به شرکت در این مراسم فرا می خوانیم.
یاد آوری می کنم که قبلا عکس خانم سان سو کی، برمه ای بر آنجا آویزان بود.
انور میرستاری

هروز سورن:نیمه شب نوشته ها – 20 - ماشین آدمکشی جمهوری اسلامی همچنان قربانی می گیرد

هروز سورن:نیمه شب نوشته ها – 20 - ماشین آدمکشی جمهوری اسلامی همچنان قربانی می گیرد



امروز هم خبر آمد که جمهوری اسلامی ده تن از زندانیان را اعدام کرده است.  بدین ترتیب جمهوری اسلامی پس از چین در رده دوم این مسابقه جنایت بار قرار گرفته است. اتهام اعدام شدگان خرید و فروش مواد مخدر است و اسامی آنها بدین شکل منعکس شده است.
احمد تجری فرزند علی اکبر، شهرام یداللهی فرزند علی، یوسف کریم خانی زرنقی فرزند محمود، قادر ملکی فرزند محرم، عسگر فرجی نیری فرزند سلمان، عبدالقادر هادی تاجیک فرزند عبداله (عبدل)، سید جلال حسینی فرزند عنایت الله، حمید غلامی فرزند یارولی، قهرمان قاسمی کرم جوان فرزند اصغر و ابراهیم برآهویی فرزند سیاه خان
این در حالی است که گزارشاتی در باب اعدام سه تن دیگر با همین جرایم در شیراز منتشر شده است.
چندی پیش خبر آمد که یکی از بزرگترین شبکه های صادر کننده مواد مخدر به کشورهای اروپائی, سپاه پاسدارن است و برخی از فرماندهان ارشد این سپاه در لیست قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارند.
انواع و اقسام قاچاق از اسلحه گرفته تا آثار عتیقه و قطعات متعلق به موزه ها و آثار باستانی در پرونده سپاه پاسداران ثبت شده بود و این روزها از قاچاق مواد مخدر گفته میشود. دستگیری تعدادی از یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در آذربایجان را میتوان از آن جمله نامید.
آنچه بر سر زبانها و موضوع تحقیقات بین المللی است این است که سپاه پاسداران بزرگترین خریدار تریاک افغانستان است و از راههای زمینی و هوائی و گاها با توسل به مصونیت های دیپلماتیک اعضا خود این محصولات را به کشورهای اروپائی صادر و درآمد های میلیاردی را نصیب خود می کند.
ترکیه, قبرس, عراق و آذربایجان از جمله کشورهائی هستند که سپاه پاسداران برای گذر به اروپا و حمل مواد مخدر مورد بهره برداری قرار میدهد.
در آذربایجان دستگیری بیست و پنج ایرانی که حداقل هشت وابسته مستقیم به سپاه پاسداران در میان آنها بوده اند پرده از این تجارت شوم سپاه برداشت و در قبرس ضبط دهها کیلوگرم هروئین خالص از اعضای سپاه که میخواستند با توسل به مصونیت دیپلماتیک خود آنرا به کشورهای دیگر اروپا منتقل کنند کوس رسوائی آنان را بصدا دراورد.
قاچاق مواد مخدر از سوی سپاه پاسداران تنها به کشورهای اروپائی ختم نمیشود. این شبکه مافیائی شاخک های عنکبوتی خود را به آسیای مرکزی و شرقی نیز انداخته است و بدین طریق در اعتیاد, فقر و مرگ تدریجی میلیونها انسان دیگر در سایر کشورها نقش دارد.
حال میتوان دریافت که خیل میلیونی معتادان کشورمان که بدلائلی چند ناچار به خرید و فروش این مواد و برای تامین مخارج اعتیاد خود شده و بتدریج اعدام می شوند, خود قربانی سودجوئی حاکمیت جمهوری اسلامی و نهاد نگهبان آن سپاه پاسداران می باشد.
این مجموعه نشان میدهد که فساد سازمانیافته و در مجموعه ای از شبکه های مافیائی حاکمیت اسلامی را در بر گرفته است. رسمیت یافته است و صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه این حکومت, اعدام را برای کشورهای اسلامی و همچنین رژیم مطبوعش ارزش میداند. در همین زمینه افشاگری هائی نیز از ویکی لیکس منتشر شده است و تاکیدی بر دخالت وسیع سپاه پاسداران در توزیع مواد مخدر و مرگبار در سطح کشورهای اروپائی دارند.
اعدام خود قتل عمد دولتی است.

ه ها تن در زلزله امروز ورزقان مجروح شدند

ه ها تن در زلزله امروز ورزقان مجروح شدند


تعداد مصدومان زلزله امروز ورزقان به 50 نفر رسید
فارس: بر اثر زلزله 5.1 ریشتری صبح امروز ورزقان 50 نفر تا لحظه مخابره خبر مصدوم شده و در درمانگاه ورزقان تحت مداوا قرار گرفته‌اند.
براساس این گزارش، 15 نفر دچار شکستگی پا و دست شد‌ند و به بیمارستان‌های تبریز انتقال یافتند.
همچنین 35 نفر نیز دچار فشارهای عصبی، فشار خون و آسیب‌دیدگی از ناحیه سر شده‌اند که در درمانگاه ورزقان و چادرهایی که در حال حاضر در حیاط درمانگاه تعبیه شده تحت مداوا قرار گرفتند.
این مصدومان از شهر ورزقان و روستاهای این شهرستان به این درمانگاه انتقال می‌یابند.
همچنین یک اکیپ پزشکی به روستای «چای‌کندی» و روستاهایی که بیشتر از آنها مصدوم به درمانگاه منتقل می‌شود، اعزام شده‌ است.
زلزله 6.2 ریشتری 21 مردادماه اهر و ورزقان و پس‌لرزه‌های آن در آذربایجان‌شرقی در نزدیک به 10 شهرستان اهر، تبریز، جلفا، خداآفرین، شبستر، کلیبر، مرند، ورزقان و هریس خسارت بر جای گذاشت که بیشترین خسارت به شهرستان‌های ورزقان، هریس و اهر وارد شده و در اثر این زمین‌لرزه‌ها نزدیک به 250 نفر نیز جان خود را از دست دادند و 18 هزار خانه مسکونی در روستاهای این شهرستان‌ها دچار آسیب شدند.