۱۳۹۱ آبان ۲۵, پنجشنبه

اخبار لحظه به لحظه از جنگ تازه اسرائیل و حماس

اخبار لحظه به لحظه از جنگ تازه اسرائیل و حماس

شبکه خبری المنار خبر داد نیروهای مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی بیش از 90 موشک به شهرک‌های نقب و بئرالسبع و منطقه دیمونا شلیک کرده‌اند. / به گزارش فارس به نقل از رویترز، دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل طی بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرا که تشکیل جلسه داده بودند توافق کردند که به ارتش اسرائیل اجازه دهند تا نیروهای ذخیره را بر حسب نیاز و مجوز وزیر دفاع فراخوانند. افسران بلندپایه اسرائیل نیز خواستار گسترش دامنه حملات هوایی به غزه شده و اعلام کردند که اسرائیل بیم دارد که حمله نظامی به غزه منجر به نابودی حماس نشود. این تحلیلگر اسرائیلی در ادامه نوشت: محور تلاش اسرائیل مبتنی بر این است که حملات موشکی از غزه برای طولانی مدت را متوقف سازد. به گفته ویشمن، اسرائیل در این خصوص می کوشد با وارد آوردن خسارت‌های سنگین به زیر ساخت‌های حماس و پایگاههای نظامی این جنبش و جهاد اسلامی، حملات موشکی از غزه را متوقف سازد. رژیم صهیونیستی نام این عملیات را ستون ابرها اعلام کرده است.       
ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل مدعی شد که سکوهای پرتاب موشک میان برد جنبش اسلامی حماس را در غزه هدف حمله قرار داده است.
به گزارش فارس به نقل از تلویزیون المنار لبنان، ارتش اسرائیل حمله این رژیم به نیروهای مقاومت فلسطین را توجیه کرد و مدعی شد که سکوهای پرتاب موشک حماس را هدف قرار داده است.
ارتش اسرائیل همچنین مدعی شد که به ادامه حملات خود به نوار غزه تا نابودی کامل سکوهای پرتاب موشک حماس خبر داد.
این در حالی است که حماس نابودی حتی بخشی از این سکوها را نیز تکذیب کرد و پاسخ موشکی به اسرائیل داد.

حماس: اسرائیل درهای جهنم را به روی خود گشود المنار لبنان، گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی در ترور احمد الجعبری اعلام کردند که این رژیم درهای جهنم را به روی خود گشود.
این گردان‌ها در بیانیه‌ای کوتاه با اشاره به این ترور تاکید کردند که برای یکی از برجسته ترین رهبران خود که احمد الجعبری است، عمیقا ناراحت هستند، آنها متعهد شدند که راه وی را ادامه خواهند داد.


ترور جعبری آغاز عملیات گسترده نظامی به نوار غزه است فارس به نقل از شبکه خبری المنار، «بنی گانتس» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ترور احمد الجعبری آغاز عملیات گسترده نظامی علیه نوار غزه است.
خبرگزاری رویترز نیز دقایقی پیش به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت که این حمله پایان عملیات غزه نیست و حملات بیشتر ادامه خواهد داشت.
این در حالی است که منابع فلسطینی گزارش می دهند که موشک باران رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد و رژیم صهیوینیستی بخش هایی از غزه از جمله مراکز پلیس این شهر را هدف قرار می دهد.

«آوی دیختر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز درباره حملات این رژیم به نوار غزه گفت که قصد نداریم این دور از حملات را پایان داده و متعاقبا متحمل ضربه های بیشتر شویم.
وی افزود که طی جنگ 22 روزه غزه، اسرائیل به سیستم گنبد آهنین دسترسی نداشت که اکنون آن را در اختیار دارد.
رژیم صهیونیستی نام این عملیات را ستون ابرها اعلام کرده است.


رژیم صهیونیستی در ترور الزهار و هنیه ناکام ماند تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم در یکی از حملات خود به نوار غزه منزل محمود الزهار از رهبران حماس را هدف قرار داد اما در ترور این شخصیت فلسطینی ناکام ماند.
بر اساس این گزارش شاهدان عینی صدای انفحار شدیدی را در منطقه‌ای شنیدند که منزل محمود الزهار در آن قرار دارد.
از سوی دیگر گزارش‌های تایید نشده حاکی است که اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین نیز از تلاش رژیم صهیونیستی برای ترورش جان به در برده است.


العربیه: قایق‌های جنگی اسرائیل شمال غرب غزه را گلوله باران کردند شبکه خبری العربیه طی خبری از گلوله باران شمال غرب نوار غزه توسط قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی خبر داد.
از سوی دیگر در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه از صبح امروز، دست کم 7 نفر به شهادت رسیده‌اند که دو کودک در میان کشته شدگان دیده می شود.
تلویزیون رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش اعلام کرد که ارتش این رژیم حالت آماده باش کامل در میان نظامیان خود اعلام کرده است.

شبکه خبری المنار نیز اعلام کرد که ناو جنگی رژیم صهیونیستی در سواحل غزه با موشک "کورنت" هدف قرار گرفته است. ارتش اسرائیل حمله موشکی به ناو این رژیم در غزه را تائید کرد.
بر اساس این گزارش، در این حمله یک نظامی کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.


حرکت نفربرهای زرهی اسرائیل به سمت جنوب فلسطین اشغالی کانال 10 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که نفربرهای ارتش اسرائیل به سمت جنوب فلسطین اشغالی در حرکت هستند.
بر اساس این گزارش، کابینه رژیم صهیونیستی مجوز فراخوان و استفاده از نیروهای ذخیره ارتش در جریان حمله به نوار غزه را صادر کرد.
خبرنگار المنار لبنان نیز گزارش داد که مقاومت فلسطین همچنان به حملات موشکی خود به شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه می‌دهد.
سران رژیم صهیونیستی همچنان بر ادامه حملات بر نوار غزه اصرار دارند و تاکید می‌کنند که این حمله چندین روز به طول می‌انجامد.
این در حالی است که در پاسخ به حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، نیروهای مقاومت فلسطینی بیش از 90 موشک به شهرک‌های اسرائیلی نقب، دیر السبع و منطقه دیمونا که نیروگاه هسته‌ای اسرائیل در آنجا قرار دارد، شلیک کردند.
مقاومت فلسطین تهدید کرد که در صورت تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به شهری سوخته تبدیل خواهند کرد.


کابینه اسرائیل مجوز فراخوان نیروهای ذخیره ارتش را صادر کرد کابینه رژیم صهیونیستی مجوز فراخوان و استفاده از نیروهای ذخیره ارتش در جریان حمله به نوار غزه را صادر کرد.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل طی بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرا که تشکیل جلسه داده بودند توافق کردند که به ارتش اسرائیل اجازه دهند تا نیروهای ذخیره را بر حسب نیاز و مجوز وزیر دفاع فراخوانند.


قطع برق بخشی از جنوب تل‌آویو / تشکیل اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت به گزارش فارس به نقل از المنار، کانال هفت اسرائیل اذعان کرد که خطوط شبکه برق جنوب تل‌آویو هدف اصابت موشک‌های مقاومت قرار گرفته و آسیب جدید دیده که در پی آن برق بخشی از این شهر قطع شده است.
پیش از این گردانهای القسام شاخه نظامی حماس از شلیک سه فروند موشک ساخت داخلی به تل‌آویو  خبر داده بود.
این در حالی است که خبرنگار المنار گزارش داد که ارتش اسرائیل تاکنون به اصابت موشک‌های فلسطینی به شهر تل‌آویو اعتراف نکرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی اتاق عملیات مشترک با هدف هماهنگی سیاسی و میدانی تشکیل دادند.

 



واکنش انگلیس، فرانسه، روسیه و آمریکا به حمله رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر وزارت امور خارجه انگلیس در پیامی در شبکه توییتر نوشت: «ما از گزارش‌های مربوط به مرگ احمد الجعبری، فرمانده ارشد حماس آگاه هستیم.»
در ادامه این پیام آمده است: «ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم تا با رعایت خویشتن‌داری از وخیم‌شدن اوضاع جلوگیری کرده که این موضوع به نفع هیچ‌ طرفی نیست.»
همچنین یک سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه درباره حمله امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: «فرانسه شدیدا از وخامت اوضاع در غزه و جنوب اسرائیل نگران است و از طرفین می‌خواهد با رعایت خویشتن‌داری از شدید‌تر شدن خشونت جلوگیری کنند.»
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در نشست خبری پس از دیدار با وزاری امور خارجه کشور های شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «مهم است که حملات و خشونت ها در نوار غزه متوقف شود.»
فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در تماس تلفنی با «باراک اوباما» از حمایت های کاخ سفید از حمله اسرائیل به نوار غزه تشکر کرد.
نتانیاهو به اوباما گفت: «من حمایت هایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود را تحسین می کنم.»
نتانیاهو همچنین با «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا و «کاترین اشتون» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تماس تلفنی داشته است.
یک مقام دیپلماتیک اسرائیل خبر داد که نتانیاهو  قرار است درباره حمله اسرائیل به نوار غزه با «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل نیز گفت وگوی تلفنی داشته باشد.
از سوی دیگر شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در پی حمله گسترده این رژیم به نوار غزه با بارک اوباما رئیس رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی صحبت کرد.
پرز در این تماس تلفنی که به نظر کارشناسان برای هماهنگی‌های بیشتر در زمینه ادامه عملیات نظامی در غزه است، با اشاره به ترور احمد الجعبری فرمانده نظامی جنبش حماس به اوباما گفت که اسرائیل یکی از بزرگترین تروریست‌ها را از بین برد.
این در حالی است که یک تحلیلگر نظامی اسرائیلی در روزنامه هاآرتص نوشت: اظهارات دان شاپیرو سفیر آمریکا در تل‌آویو مبنی بر اینکه اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند، به مثابه چراغ سبز برای حمله به غزه است.
الیکس ویشمن گفت: شاپیرو چندی پیش گفت که اسرائیل حق دارد در برابر حملات موشکی از غزه ،از خود دفاع کند.
وی گفت افسران بلندپایه اسرائیل نیز خواستار گسترش دامنه حملات هوایی به غزه شده و اعلام کردند که اسرائیل بیم دارد که حمله نظامی به غزه منجر به نابودی حماس نشود.
این تحلیلگر اسرائیلی در ادامه نوشت: محور تلاش اسرائیل مبتنی بر این است که حملات موشکی از غزه برای طولانی مدت را متوقف سازد.
به گفته ویشمن، اسرائیل در این خصوص می کوشد با وارد آوردن خسارت‌های سنگین به زیر ساخت‌های حماس و پایگاههای نظامی این جنبش و جهاد اسلامی، حملات موشکی از غزه را متوقف سازد.
روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت»، گروهی از 5 سناتورآمریکا طی بیانیه‌ای حمایت خود از اسرائیل در حمله به نوار غزه را اعلام کردند.
این بیانیه پس از دیدار «مایکل اورن» سفیر اسرائیل در آمریکا و توضیحات وی درباره اوضاع در جنوب سرزمین اشغالی صادر شد.
این سناتورها که شامل جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها می‌شوند در این بیانیه اعلام کردند: ما شدیدا حمایت خود از حق اسرائیل برای دفاع از مردمش را اعلام کرده و از کسانی که مسئول خشونت‌ها هستند می‌خواهیم تا حملات علیه اسرائیل را فورا متوقف کنند.
این سناتورها حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطینی که در پاسخ به حملات جنگنده‌های اسرائیلی صورت می‌گیرد را محکوم کردند.


تماس تلفنی اوباما با رئیس جمهور مصر / مصر سفیرش را از تل آویر فراخواند به گزارش خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که اوباما در تماس تلفنی جداگانه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمد مرسی رئیس جمهور مصر از آنها خواسته است که آرامش در غزه را برقرار کنند. کاخ سفید اعلام کرد که اوباما و مرسی در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت آرامش اوضاع در نوار غزه توافق کردند.
خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه کاخ  سفید اعلام کرد که  اوباما در گفت‌وگو با مرسی شلیک موشک‌ها از غزه به اسرائیل را محکوم کرده و بر حق اسرائیل در دفاع از خود تاکید کرده است.
بر اساس اعلام ریاست جمهوری مصر، این کشور سفیر خود از اسرائیل را فراخواند.
حماس طی بیانیه‌ای با استقبال از این اقدام مصر اعلام کرد از تصمیم «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر در فراخوان سفیر مصر از دولت اشغالگر صهیونیستی قدردانی می‌کند و از رهبران و سران کشورهای عرب دعوت می‌کند تا مواضعی قاطعانه درباره اشغالگران نشان دهند تا از ادامه حملات خود علیه شهروندان در غزه جلوگیری کند.
پیشتر «احمد بن حلی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب از نشست فوق‌العاده روز شنبه اتحادیه عرب در بررسی تحولات در غزه خبر داده بود.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته در تماس تلفنی با «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر درباره تحولات جاری در نوار غزه در سایه حمله نظامی اسرائیل به این منطقه گفت‌وگو کرد.
وی از مرسی خواست تا تمام تلاش خود را برای توقف این حملات وقف کند.
عباس حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم و بر ضرورت توقف فوری این حملات و دور کردن ملت فلسطین از عواقب این جنگ تاکید کرد.
وی در ادامه، نشست فوری اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دایمی آن برای بررسی حمله اسرائیل به نوار غزه را خواستار شد.


واکنش  اردن به تجاوز اسرائیل به غزه به گزارش خبرگزاری رسمی اردن «پترا»، «سمیح المعایطة» وزیر مشاور اردن در امور اطلاع‌رسانی و وزیر فرهنگ و سخنگوی رسمی دولت این کشور گفت که اردن تجاوز اسرائیل به نوار غزه و کشته و زخمی‌شدن تعدادی از مردم فلسطین را محکوم می‌کند.
وی افزود: این سیاست خصمانه اسرائیل منطقه را بار دیگر وارد گرداب خشونت و بی‌ثباتی می‌کند. ضمن اینکه موجب خواهد شد تا روند سازش سیاسی نیز متوقف شود.
وزیر مشاور اردن در امور اطلاع‌رسانی تاکید کرد که با تداوم این تجاوزهای اسرائیل به نوار غزه، بر ثبات منطقه تاثیر منفی خواهد گذاشت و موجب محرومیت ملت فلسطین از حقوق مشروعشان از جمله دولت مستقل فلسطینی خواهد شد.
وی در ادامه بر ضرورت توقف تجاوز اسرائیل به غزه و حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد.
اردن پس از مصر و قطر، سومین کشور عربی است که تجاوز دیروز و امروز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم کرد.


نشست بی‌نتیجه شورای امنیت درباره تجاوز اسرائیل به غزه به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، نشست فوق‌العاده چهارشنبه شب [2 بامداد به وقت گرینویچ] شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حملات به نوار غزه بدون هیچگونه نتیجه‌ای به پایان رسید این در حالی است که اسرائیل تهدید کرده حملات علیه نوار غزه را گسترش خواهد داد.
«هاردیپ سینگ پوری» رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل پس از نشست 90 دقیقه‌ای پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل به خبرنگاران گفت اعضای شورای امنیت سازمان ملل تنها به صدور یک اطلاعیه اکتفا کردند که طی آن فقط به برگزاری نشست فوری و دیگر جزئیات این نشست اشاره شده است.
وی در ادامه گفت به عنوان نماینده هند و نه شورای امنیت سازمان ملل، امیدوار به کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و جلوگیری از افزایش درگیری‌ها در این منطقه هستم.
پیشتر شبکه خبری العربیه خبر داد در نشست پشت درهای بسته شورای امنیت سازمان ملل «سوزان رایس» نماینده آمریکا در سازمان ملل به شدت از حملات گسترده اسرائیل علیه نوار غزه حمایت کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی " روسیه 24"، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه با اظهار تأسف از بی نتیجه ماندن جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حادثه غزه، خواستار توقف فشارها و حملات نظامی علیه فلسطینی‌ها شد.
وی افزود: هر آن چه در منطقه و فلسطین اتفاق افتاده است، بی نهایت روسیه را نگران کرده است.


پاسخ قاطع مقاومت فلسطین با شلیک 133موشک به سرزمین های اشغالی به گزارش فارس، ارتش رژیم صهیونیستی در پیامی کوتاه که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد، اعلام کرده است که ظرف 24 ساعت گذشته، 133 فروند موشک از نوار غزه به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.
در شرایطی که ارتش رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری ارائه نکرده است، شلیک به طور متوسط  5.5 موشک در هر ساعت به سوی سرزمین‌های اشغالی بیانگر آن است که مقاومت فلسطین از توان بالایی در دفاع از ملت خود برخوردار است.
روزنامه هاآرتص به تازگی گزارش داده است که اصابت یکی از این موشک‌ها به منزل یک صهیونیست سه نفر را به‌شدت مجروح ساخته است. برخی منابع نیز از کشته شدن این صهیونیست‌ها خبر می‌دهند.

پایگاه خبری «الجزیرة» در خبری فوری اعلام کرد که حمله موشکی نیروهای مقاومت به «اسدود» و «کریات ملاخی» دست‌کم 3 کشته و 5 زخمی به همراه داشته است.
این در حالی است که خبرنگار شبکه العربیة اعلام کرد که حمله موشکی نیروهای مقاومت به شهر صهیونیست‌نشین «کریات ملاحی» در جنوب فلسطین اشغالی، یک کشته و 3 زخمی به همراه داشته است.
رادیو رژیم صهیونیستی نیز از زخمی شدن یک زن صهیونیست در پی حمله موشکی مقاومت فلسطین به این شهرک صهیونیست‌نشین خبر داد.


ادعای رادیو اسرائیل: حمله به غزه گسترده‌تر از «سرب گداخته» خواهد بود رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک افسر بلندپایه در منطقه جنوبی اعلام کرد: ارتش اسرائیل تمام تلاش خود را وقف بازگرداندن آرامش به جنوب کشور خواهد کرد.
افسران بلندپایه ارتش اسرائیل اعلام کردند که دو تیپ چتربازان و «غفعاتی» از چند ماه پیش در حال آمادگی برای حمله نظامی زمینی احتمالی به نوار غزه در سایه تداوم حملات موشکی مقاومت به جنوب اسرائیل بودند.
افسران ارتش اسرائیل اعلام کردند که عملیات نظامی زمینی در نوار غزه مسئله وقت است و در واقع مرحله تکمیلی پس از حملات هوایی کنونی اسرائیل به نوار غزه به شمار می‌آید.


استقرار تانک‌های صهیونیستی در نزدیکی مرزهای غزه خبرنگار شبکه العربیة در خبری فوری اعلام کرد که اسرائیل تعداد بیشتری از تانک‌های خود را روانه مرزهای غزه کرده است.
رژیم صهیونیستی از عصر دیروز تجاوز جدیدی را علیه نوار غزه آغاز کرده است و حملات هوایی این رژیم تاکنون 12 فلسطینی را شهید کرده است.
اسرائیل از عصر روز چهارشنبه تاکنون بیش از 60 بار غزه را آماج حملات خود قرار داد و طی آن تاکنون 12 نفر شهید و نزدیک به 100 نفر زخمی شده‌اند.
مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی بیش از 100 بار شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار داده و تاکنون 4 صهیونیست را کشته و ده‌ها نفر را زخمی کرده است.
در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از عصر روز چهارشنبه تاکنون 12 نفر شهید و نزدیک 100 نفر دیگر زخمی شدند.

پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز لبنان به گزارش مهر و به نقل از النشره، جنگنده های رژیم صهیونیستی صبح امروز با عبور از فراز مناطق جنوبی فلسطین اشغالی وارد حریم هوایی لبنان شده و  بر فراز صیدا و بیروت و دیگر شهرهای لبنان به گشت زنی پرداختند.
این هواپیماها پیش از این بر فراز دیگر مناطق جنوب لبنان از جمله مزارع اشغالی شبعا، مرجعیون، عرقوب، حاصبیا، راشیا و جزین نیز پرواز کردند و پرواز خود را تا بلندی های اشغالی جولان ادامه دادند. از سوی دیگر، گشتیهای پیاده و زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در طول نوار مرزی لبنان با فلسطین اشغالی در مناطق تل العدیسه، بوابة فاطمه، روستای غجر، وزرانی و شهرک صهیونیستی المطلة مستقر شده اند. به گفته شاهدان عینی و روستانشینان مرزی، ادوات زره پوش ارتش رژیم صهیونیستی به شکلی غیر عادی در مناطق مرزی با لبنان مستقر شده اند. به گفته منابع خبری، تعدادی از خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی از منطقه الجلیل فلسطین اشغالی به سوی مزارع شبعا لبنان و بلندی های جولان منتقل شده اند.
این اقدامات باعث شده که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل ˈیونیفلˈ و ارتش لبنان در آماده باش کامل قرار گیرند.

فرزند عکاس بی‌بی‌سی در غزه کشته شد شبکه خبری بی‌بی‌سی از کشته شدن فرزند عکاس این شبکه خبری در نوار غزه در حملات صهیونیست‌ها به این منطقه خبر داده است.
شبکه خبری بی‌بی‌سی می‌گوید که فرزند عکاس این شبکه خبری نیز در میان قربانیان حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه بوده است. فرزند عکاس بی‌بی‌سی در یازدهمین ماه از عمر خود بوده است.
حملات اسرائیل به نوار غزه با ترور یک فرمانده نظامی حماس آغاز شد و همچنان ادامه دارد. تاکنون در این حملات 14 شهروند فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند.
حماس نیز در پاسخ به این حملات بیش از 130 فروند موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده که تاکنون به مرگ 4 صهیونیست انجامیده است.
حماس هشدار داده که اسرائیل با این تجاوز نظامی درب‌های جهنم را به روی خود گشوده است.


سرزمين من ! سرزمين من ! سر نهادم به پای آزادی


جزئیاتی از قتل کارگر اهوازی / جمیل توسط لباس شخصی ها دستگیر شده بود

جزئیاتی از قتل کارگر اهوازی / جمیل توسط لباس شخصی ها دستگیر شده بود


دو هفته پیش، منابع مطلع گزارش می دهند که یکی دیگر از عاملین لباس شخصی از خانواده سویدی بازدید می کند و به اطلاع خانواده سویدی می رساند که جمیل جان خود را از دست داده است و سعی می کندآنها را از ادامه جستجوی دلسرد سازد.
با گذشت چند روز از انتشار قتل یک کارگر اهوازی زیر شکنجه ؛ یک منبع موثق در اهواز طی تماس با  کمپین صلح فعالان در تبعیددر شرح جزئیات ماجرا اعلام کرد : جمیل سویدی جوشکار ۴۷  ساله عرب اهوازی و فعال سیاسی ماه گذشته در اهواز هنگامی که گروهی با لباس شخصی در حالیکه مدعی بودند که عضو نیرو حفاظت اطلاعات سپاه  پاسداران  انقلاب اسلامی هستند و به خانه اش حمله کردند دستگیر شده است

هنگامی که خانواده سویدی در تلاش برای تعیین محل نگهداری وی و اتهامات عنوان شده علیه او به سازمان های دولتی محلی مراجعه می کنند از مقامات هیچ یک حاضر به همکاری و یا ارائه هیچ گونه اطلاعاتی نشدند.
دو هفته پیش، منابع مطلع گزارش می دهند که یکی دیگر از عاملین لباس شخصی از خانواده سویدی  بازدید می کند و به اطلاع  خانواده  سویدی می رساند که جمیل جان خود را از دست داده است و سعی می کندآنها را از ادامه جستجوی  دلسرد سازد.
در روزهای بعد خانواده جمیل سویدی برای تایید واقعیت خبر مرگ او، و اگر چنین است، برای تعیین علت مرگ وی به دادگاه های محلی مراجعه می کنند. در این هنگام مقامات دادگاه این خانواده را به زندان سپیدار اهواز می فرستند، که در آن یکی از کارکنان زندان به آنها اطلاع می دهد که تا بحال هیچ کس با مشخصات سویدی  به این زندان آورده نشده است.
همچنین مرکز اسناد حقوق بشر ایران در اینباره گزارش می دهد که مشکلات خانواده در دسترسی به اطلاعات در مورد جمیل سویدی ادامه یافته است: آنها را به دادگاه انقلاب اهواز می فرستند، و در نهایت نامه ای  به آنها داده می شود که بتوانند از پزشک قانونی درخواست بررسی علت مرگ را بکنند. با این حال آنها موفق نمی شوند و جنازه جمیل سویدی در تاریخ ۱۸ آبان ۱۳۹۱ به خاک سپرده می شود.
با توجه به اختلاف روایت بین مقامات زندان و مقامات دادگاه، و روش های ناپدید شدن ثبت نشده افراد در جمهوری اسلامی ایران، خانواده سویدی معتقد است که جمیل سویدی هرگز به زندان برده نشده است و  در دوران بازجویی دراثر شکنجه در بازداشتگاه درگذشته است.
تا انتشار این گزارش پرسش در مورد زمان دقیق و علت مرگ او، و حتی علل  دستگیری وی چون هرگز جمیل سویدی به طور رسمی به هیچ جرمی متهم نشده بود، بی جواب باقیمانده است.
اخبار مرتبط:

بهروز سورن:نیمه شب نوشته ها - 24 – وبلاگنویسانی که با مرگ خود دنیای خبری را تکان دادند! دنیای مجازی نیز بمرور به جامعه ای گسترده و بی مرز مبدل میشود. بتدریج میتوان تمامی مکانیسم ها و شبکه های سیاسی اجتماعی را در این محدوده مشخص تعریف و مشاهده کرد. چنانچه ارتباطات اجتماعی پیشا مجازی مناسبات و محدودیت های خود را دارا بود اما امروزه با بهره بری از این مزیت و امکان میتوان بسیاری از فواصل را در چند ثانیه پیمود و امور را سرعت بخشید. از جمله انقلابات در این دنیا ارتباطات نظری و تبادل افکار و آراء است که میتوان بسهولت در جرگه همسوئی با پیشرفت و تمدن انسانی آنرا ارزیابی کرد. وبلاگ ها شاخصی از این تحول عظیم بوده وهستند و وجودشان باعث شده است که بسیاری از جراید سیاسی خبری کاغذی ضرورت وجود خود را از دست بدهند و با تعطیلی موسسه انتشاراتی خود به دنیای مجازی روی بیاورند. در اجتماع ایرانیان نیز با حضور سریع پرشماری از شبکه های میزبان, هزاران وبلاگ راه اندازی شد و سریعا و بی مرز با یکدیگر مرتبط شدند. در امتداد پیشرفت و گسترش نجومی وبلاگ ها و گذر از خط سانسور اعمال شده از سوی جمهوری اسلامی, حاکمان تدابیر لازم برای خفه کردن صدای آزادیخواهانه جوانان و فرهیختگان را در وجوه مختلف ریختند. از سوئی با شناسنامه خواستن از وبلاگنویسان اقدام به شناسائی و بمرور دستگیر و زندانی کردن آنها کردند. از سوی دیگر با راه اندازی هکر ها و بستن شبکه های میزبان و یا تهدید کردن آنها سیاست تخریب را در پیش گرفتند. امروز اینترنت ملی را ابزار سکوت, سانسور و سرکوب کرده اند و بموازات تمامی این تدابیر کینه وحشیانه خود را نسبت به وبلاگنویسان با زندان و شکنجه و اعدام آنها نشان میدهند. وبلاگنویس اما همچنان می نویسد و این نیروی عظیم را خاموشی نیست. در سالهای اخیر این طیف گسترده و آگاه گر برای حفظ دستاوردهای آزاد این تحول در دنیای مجازی قربانیان بسیاری نیز داده است و هم اکنون تعداد زیادی از آنها در زندان هستند و یا در انتظار حکم اعدام اند که در سطور پائین به چند نمونه آن به اختصار میپردازم. یعقوب مهرنهاد روزنامه نگار، فعال مدنی و دبیر انجمن جوانان صدای عدالت در زاهدان بود.وی در اردیبهشت ۱۳۸۶ توسط وزارت اطلاعات دستگیر و پس از مدتی بازداشت و محاکمه‌ در محوطه زندان زاهدان بدار آویخته شد. وبلاگ میر نهاد بسته شد http://mehrnehad.blogfa.com/ فرزاد کمانگر معلم اعدامی: ویکی پدیا فارسی: فرزاد کمانگر (به کردی: 'فه‌رزاد كه‌مانگه‌ر') (زادروز: ۱۳۵۴ - مرگ: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹[۱]) فعال حقوق بشر، فعال محیط زیست، روزنامه‌نگار و فعال صنفی، و معلم کرد ایرانی بود که به اتهام عضویت و همکاری با پژاک به اعدام محکوم شد و در سحرگاه روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، به‌همراه علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم‌هولی و مهدی اسلامیان در زندان اوین به دار آویخته شد.[۱] فرزاد کمانگر به پاس فعالیتهایش، به صورت افتخاری گزارشگر ویژه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیز بود. یونسکو در گزارش خود درمورد فشارها علیه فضاهای آموزشی، به موضوع اعدام فرزاد کمانگر اشاره کرد.[۲] اتحادیه اروپا حکم اعدام او را محکوم و سازمان دیده بان حقوق بشر از او به عنوان یک معلم یاد کرده است وبسایت فرزاد کمانگر http://farzadkamangar.org/index.php?option=com_content&view=article&id=298:1&catid=2:000&Itemid=70 امید رضا میر صیافی متن کانون وبلاگنویسان: کانون وبلاگ نویسان ایران قتل وبلاگ نویس ایرانی امیدرضا میرصیافی را درزندان محکوم میکندبنا بر اخبار رسیده آقای امید رضا میرصیافی 28 ساله و نویسنده وبلاگ روزنگار در روز چهارشنبه 28 اسفند ماه برابر با 18 مارس جان خود را در زندان اوین از دست داد.آقای میرصیافی تنها به جرم ابراز عقاید خود در وبلاگ روزانه اش به دو سال ونیم حبس محکوم شده بود. طبق گزارش یک پزشک زندانی( دکتر حسام فیروزی) آقای میرصیافی با وضع بسیار وخیم جسمی به بهداری زندان منتقل شد. اما مسئولین زندان علیرغم هشدار و در خواست دکتر فیروزی از معالجه و انتقال او به بیمارستان خودداری کردند و عملا موجبات مرگ زودهنگام او را فراهم کردند.در همین ماه یک زندانی سیاسی دیگر به نام آقای امیر حشمت ساران به طور ناگهانی در زندان رجایی شهر کرج فوت کرد. در این زندان داروهای زندانیان به صورت پودر شده و مخلوط به آنان داده میشود. شادوران حشمت ساران نسبت به علائم مسمومیت در برابر این پودرها هشدار داده بود.کانون وبلاگ نویسان ایران فقدان آقای امیدرضا میرصیافی را به خانواده ایشان و عموم وبلاگ نویسان تسلیت میگویدکانون وبلاگ نویسان ایران دولت جمهوری اسلامی ایران را عامل مرگ امید میرصیافی می‌داندو از همه روزنامه نگاران؛ وب نویسان و مقامات بین المللی می خواهد که در برابر صدور احکام علنی و پنهانی اعدام در ایران برای زندانیان سیاسی در بخصوص وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران ساکت ننشینند و اعتراض خود را به طور گسترده بیان کنند.کانون وبلاگ نویسان ایران توجه انجمن بین المللی قلم؛ شورای حقوق بشر اتحادیه اروپا و سازمان ملل و صلیب سرخ بین المللی را به مرگهای مشکوک زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران جلب میکند و از آنها میخواهد با اعزام هیئت های بازرسی و تحت فشار قرار دادن دولت ایران برای آزادی همه زندانیا سیاسی و عقیدتی از بروز فجایع بعدی جلوگیری کنندکانون وبلاگ نویسان ایران پن لاگ ستار بهشتی کارگر و وبلاگنویس گزارشگران: ستار بهشتی "در حضور افرادی در بند ۳۵۰ اظهار داشته که در مقر پلیس امنیت از سقف آویزان شده و در همان حال مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. سپس پلیس دست و پاهای وی را به صندلی بسته و مجددا وی را مورد ضرب و شتم قرار داده است". ستار حتی چند روز پیش از بقتل رسیدنش به زندانیانی گفته بود که اینها قصد کشتن مرا دارند و چنین نیز شد. ستار تنها فردی نیست که زیر شکنجه کشته میشود و این امر چندی قبل نیز در ارتباط با چند زندانی سیاسی در اهواز بر تیتر اخبار شبکه های رسانه ای خوانده شد. وبلاگ ستار بهشتی http://magalh91.blogspot.it/2012/10/blog-post.html بهروز سورن sooren001@yahoo.de

بهروز سورن:نیمه شب نوشته ها - 24 – وبلاگنویسانی که با مرگ خود دنیای خبری را تکان دادند!


 دنیای مجازی نیز بمرور به جامعه ای گسترده و بی مرز مبدل میشود. بتدریج میتوان تمامی مکانیسم ها و شبکه های سیاسی اجتماعی را در این محدوده مشخص تعریف و مشاهده کرد. چنانچه ارتباطات اجتماعی پیشا مجازی مناسبات و محدودیت های خود را دارا بود اما امروزه با بهره بری از این مزیت و امکان میتوان بسیاری از فواصل را در چند ثانیه پیمود و امور را سرعت بخشید. از جمله انقلابات در این دنیا ارتباطات نظری و تبادل افکار و آراء است که میتوان بسهولت در جرگه همسوئی با پیشرفت و تمدن انسانی آنرا ارزیابی کرد. وبلاگ ها شاخصی از این تحول عظیم بوده وهستند و وجودشان باعث شده است که بسیاری از جراید سیاسی خبری کاغذی ضرورت وجود خود را از دست بدهند و با تعطیلی موسسه انتشاراتی خود به دنیای مجازی روی بیاورند. در اجتماع ایرانیان نیز با حضور سریع پرشماری از شبکه های میزبان, هزاران وبلاگ راه اندازی شد و سریعا و بی مرز با یکدیگر مرتبط شدند.
در امتداد پیشرفت و گسترش نجومی وبلاگ ها و گذر از خط سانسور اعمال شده از سوی جمهوری اسلامی, حاکمان تدابیر لازم برای خفه کردن صدای آزادیخواهانه جوانان و فرهیختگان را در وجوه مختلف ریختند.
از سوئی با شناسنامه خواستن از وبلاگنویسان اقدام به شناسائی و بمرور دستگیر و زندانی کردن آنها کردند. از سوی دیگر با راه اندازی هکر ها و بستن شبکه های میزبان و یا تهدید کردن آنها سیاست تخریب را در پیش گرفتند. امروز اینترنت ملی را ابزار سکوت, سانسور و سرکوب کرده اند و بموازات تمامی این تدابیر کینه وحشیانه خود را نسبت به وبلاگنویسان با زندان و شکنجه و اعدام آنها نشان میدهند.
وبلاگنویس اما همچنان می نویسد و این نیروی عظیم را خاموشی نیست.
در سالهای اخیر این طیف گسترده و آگاه گر برای حفظ دستاوردهای آزاد این تحول در دنیای مجازی قربانیان بسیاری نیز داده است و هم اکنون تعداد زیادی از آنها در زندان هستند و یا در انتظار حکم اعدام اند که در سطور پائین به چند نمونه آن به اختصار میپردازم.

یعقوب مهرنهاد روزنامه نگار، فعال مدنی و دبیر انجمن جوانان صدای عدالت در زاهدان بود.وی در اردیبهشت ۱۳۸۶ توسط وزارت اطلاعات دستگیر و پس از مدتی بازداشت و محاکمه‌ در محوطه زندان زاهدان بدار آویخته شد.
وبلاگ میر نهاد بسته شد

فرزاد کمانگر معلم اعدامی:
ویکی پدیا فارسی:
فرزاد کمانگر (به کردی: 'فه‌رزاد كه‌مانگه‌ر') (زادروز: ۱۳۵۴ - مرگ: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹[۱]) فعال حقوق بشر، فعال محیط زیست، روزنامه‌نگار و فعال صنفی، و معلم کرد ایرانی بود که به اتهام عضویت و همکاری با پژاک به اعدام محکوم شد و در سحرگاه روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، به‌همراه علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم‌هولی و مهدی اسلامیان در زندان اوین به دار آویخته شد.[۱] فرزاد کمانگر به پاس فعالیتهایش، به صورت افتخاری گزارشگر ویژه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیز بود. یونسکو در گزارش خود درمورد فشارها علیه فضاهای آموزشی، به موضوع اعدام فرزاد کمانگر اشاره کرد.[۲] اتحادیه اروپا حکم اعدام او را محکوم و سازمان دیده بان حقوق بشر از او به عنوان یک معلم یاد کرده است
وبسایت فرزاد کمانگر

امید رضا میر صیافی
متن کانون وبلاگنویسان:
کانون وبلاگ نویسان ایران قتل وبلاگ نویس ایرانی امیدرضا میرصیافی را درزندان محکوم میکندبنا بر اخبار رسیده آقای امید رضا میرصیافی 28 ساله و نویسنده وبلاگ روزنگار در روز چهارشنبه 28 اسفند ماه برابر با 18 مارس جان خود را در زندان اوین از دست داد.آقای میرصیافی تنها به جرم ابراز عقاید خود در وبلاگ روزانه اش به دو سال ونیم حبس محکوم شده بود. طبق گزارش یک پزشک زندانی( دکتر حسام فیروزی) آقای میرصیافی با وضع بسیار وخیم جسمی به بهداری زندان منتقل شد. اما مسئولین زندان علیرغم هشدار و در خواست دکتر فیروزی از معالجه و انتقال او به بیمارستان خودداری کردند و عملا موجبات مرگ زودهنگام او را فراهم کردند.در همین ماه یک زندانی سیاسی دیگر به نام آقای امیر حشمت ساران به طور ناگهانی در زندان رجایی شهر کرج فوت کرد. در این زندان داروهای زندانیان به صورت پودر شده و مخلوط به آنان داده میشود. شادوران حشمت ساران نسبت به علائم مسمومیت در برابر این پودرها هشدار داده بود.کانون وبلاگ نویسان ایران فقدان آقای امیدرضا میرصیافی را به خانواده ایشان و عموم وبلاگ نویسان تسلیت میگویدکانون وبلاگ نویسان ایران دولت جمهوری اسلامی ایران را عامل مرگ امید میرصیافی می‌داندو از همه روزنامه نگاران؛ وب نویسان و مقامات بین المللی می خواهد که در برابر صدور احکام علنی و پنهانی اعدام در ایران برای زندانیان سیاسی در بخصوص وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران ساکت ننشینند و اعتراض خود را به طور گسترده بیان کنند.کانون وبلاگ نویسان ایران توجه انجمن بین المللی قلم؛ شورای حقوق بشر اتحادیه اروپا و سازمان ملل و صلیب سرخ بین المللی را به مرگهای مشکوک زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران جلب میکند و از آنها میخواهد با اعزام هیئت های بازرسی و تحت فشار قرار دادن دولت ایران برای آزادی همه زندانیا سیاسی و عقیدتی از بروز فجایع بعدی جلوگیری کنندکانون وبلاگ نویسان ایران پن لاگ

ستار بهشتی کارگر و وبلاگنویس
گزارشگران:
ستار بهشتی "در حضور افرادی در بند ۳۵۰ اظهار داشته که در مقر پلیس امنیت از سقف آویزان شده و در همان حال مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. سپس پلیس دست و پاهای وی را به صندلی بسته و مجددا وی را مورد ضرب و شتم قرار داده است".
ستار حتی چند روز پیش از بقتل رسیدنش به زندانیانی گفته بود که اینها قصد کشتن مرا دارند و چنین نیز شد.
ستار تنها فردی نیست که زیر شکنجه کشته میشود و این امر چندی قبل نیز در ارتباط با چند زندانی سیاسی در اهواز  بر تیتر اخبار شبکه های رسانه ای خوانده شد.
وبلاگ ستار بهشتی


بهروز سورن