۱۳۹۱ آذر ۱۰, جمعه

ما این سرنوشت را نمی خواهیم!
















مجمع عمومی سازمان ملل «کشور فلسطین» را به رسمیت شناخت


مجمع عمومی سازمان ملل «کشور فلسطین» را به رسمیت شناخت
با رای اکثریت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل، فلسطین به عنوان «کشور» غیرعضو ناظر در سازمان ملل به رسمیت شناخته شد.
به این قطعنامه که پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید ۱۳۸ کشور رای موافق و ۹ کشور رای مخالف دادند. ۴۱ کشور هم به این قطعنامه رای ممتنع دادند.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش از رای‌گیری گفت: «اکنون مجمع عمومی سازمان ملل متحد در برابر درخواست صدور گواهی تولد فلسطین قرار دارد.»

عتصاب غذای نسرین ستوده وکیل زندانی دادگستری وارد چهل و چهارمین روز خود شد


اعتصاب غذای نسرین ستوده وکیل زندانی دادگستری امروز در حالی وارد چهل و چهارمین روز شد که همسر او و دیگر فعالان در این مدت بارها با اعلام خطر نسبت به وضعیت او هشدار داده اند. این وکیل دربند علیرغم ضعف شدید 55جسمی و افت شدید فشار خون که به دلیل آن باید هر روز او را به بهداری منتقل کنند، بر ادامه اعتصاب خود مصمم است. لاغری بیش از حد و کوچک شدن صورت و تورفتگی چشمانش از مواردی است همسرش از آخرین ملاقات با او روایت می کند.

با این حال محمدجواد لاریجانی مدعی شده که حال نسرین ستوده خوب است! و نماینده وزارت اطلاعات نیز با بی اعتنایی نسبت به سلامتی وی، به نسرین ستوده پیشنهاد کرده که اعتصاب غذایش را تا پایان ادامه دهد. به گزارش کلمه، رضا خندان همسر وکیل زندانی که از ۲۶ مهر ماه دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده، می گوید که  وضعیت نسرین به مرحله خطرناکی رسیده و قرار است هر روز به بهداری اوین برود. او هم چنین در گفت و گویی با کمپین بین المللی حقوق بشر ایران می گوید نماینده وزارت اطلاعات این وکیل دربند را تشویق به ادامه اعتصاب کرده و در اولین روز اعتصاب غذا با او صحبت کرده به این زندانی سیاسی گفته است که پیشنهاد می کنیم اعتصاب غذا را تا آخر ادامه بدهی که معنی این حرف استقبال کردن از ازبین رفتن شخص است. به گفته او، وزن نسرین ستوده تا هفته قبل به ۴۳ کیلو رسیده بود و در این هفته مطمئنا چند کیلو کاهش داشته است. رضا خندان اشاره کرد که نسرین ستوده از مدت یاد شده دوران اعتصاب غذای خود بیست روز را در سلول انفرادی «که از نظر امکانات در حد یک قبر بوده به عنوان تنبیه بابت اعتصاب غذا سپری کرده است.» تنها خواسته نسرین ستوده رفع محدودیت از فرزند ۱۲ ساله اش است. برای مهراوه خندان فرزند نسرین ستوده قرار ممنوع الخروجی صادر شده و مشخص نیست به چه دلیل با چنین محرومیتی مواجه شده است.

به نسرين ستوده!وکيل مدافع بيگناهان