۱۳۹۲ اردیبهشت ۱, یکشنبه


مردم زیر بار گرانی
آقایان دولتی به عکس های این خبر بادقت نگاه کنید لطفا!
روغن 40 درصد گران شد!، گوشت 60 درصد گران شد!، نان به زودی گران می شود!، گرانی شکر در راه است!، بنزین تک نرخی خواهد شد، گازوئیل در مسیر گرانی!

این ها اخباری است که این روزها در سطح جامعه پیچیده! این روزها که نه مدت هاست از آشفته بازار اقتصادی دولت دهم می گذرد و هر روز اخبار تازه ای از گرانی به گوش می رسد.

هنوز ازیادها نرفته است که نوسانات بازار ارز چگونه در عرض چند ماه دلار 900 تومانی را 3000 هزار تومانی کرد و حباب سکه همه سرمایه های مردم را بلعید!

حالا هم مدام  صحبت از گرانی کالاهای اساسی است.گاهی به دلیل حذف ارز مرجع! گاهی به دلیل بالا رفتن هزینه های تولید و گاهی هم به دلایل نا معلوم!

گرانی مسکن و خودرو هم به آنجا رسیده که بازار این دورا کساد کرده و دیگر کسی نه خودرو می خرد و نه خانه!

این در حالی است که زمزمه های گرانی در روزهای اول توسط اقتصادی های دولت تکذیب می شود و بعد به یکباره قیمت ها همان میشود که اعلام شده بود!

در این میان اما افرادی هستند که بسیار زحمت کشند اما شغل ثابت ندارند ، عده ای هم هستند که حقوق بگیرند و افزایش حقوق ناچیز دارند  و باید زیر بار این همه فشار اقتصادی تاب بیاورند.

حال دلیل این گرانی ها هر چه می خواهد باشد، تحریم های بین المللی ، دست های پنهان!، افزایش قیمت ارز و ... باید از دولت مردان پرسید مردم زیر بار این همه فشار چه باید بکنند؟ شاید بهتر باشد به مسئولینی که همواره آمارهای امید وار کننده می دهند و اعتراض به گرانی ها را سیاه نمایی می نامند  بگوییم: آقایان دولتی به عکس های این خبر بادقت نگاه کنید لطفا! این مردم با گرانی چه باید بکنند؟!













کادر سیزدهم: کودتا علیه سنگر مقاومت؛ مستندی درباره انقلاب فرهنگی در ایران