۱۳۹۰ تیر ۱۷, جمعه

پدر حسین رونقی: پسرم در حال مرگ تدریجی است



hosein_ronaghi1
خبرگزاری هرانا – وضعیت حسین رونقی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین روز به روز وخیم‌تر می‌شود و مسئولین هیچ اقدام مثبتی در جهت بهبود وضعیت وی انجام نمی‌دهند.
پدر حسین رونقی در گفتگوی کوتاهی با گزارشگر هرانا می‌گوید از وضعیت فعلی فرزندش بی‌اطلاع است و تنها از سوی همبندیان فرزندش متوجه وخامت حال وی شده است.
وی در ادامه افزود: پس از شنیدن خبر تشنج حسین، به زندان اوین و دادستانی مراجعه کردیم ولی رئیس زندان از ملاقاتمان با او جلوگیری کرد، سپس این موضوع را به دادستانی اطلاع دادیم آن‌ها هم گفتند ما با زندان تماس گرفتیم ایشان حمام هستند.
پدر این وبلاگ نویس ادامه داد: «در طی دو روز گذشته بار‌ها به زندان مراجعه کردم ولی کسی پاسخگو نیست و نمی‌دانم برای نجات پسرم از این وضعیت چه کاری می‌شود کرد.
وی در خصوص وضعیت جسمی حسین رونقی در آخرین ملاقات با وی گفت: "کلیه وی عفونی شده بود و در ملاقاتی که در هفته گذشته داشتیم کنترل ادرار خود را از دست داده بود و تخلیه آن نیز همراه با سوزش بود."
وی در ادامه خاطرنشان کرد "بازجویان پرونده پیش‌تر ما را به دلیل پیگیری وضعیت حسین تهدید کرده بودند که در صورت ادامه این روند وی را در زندان نگه می‌داریم تا بمیرد."
وی در پایان خطاب به تمامی وجدان‌های بیدار و مجامع حقوق بشری گفت: " پسرم در زندان در حال مرگ تدریجی است از همه مجامع حقوق بشری می‌خواهم که برای نجات حسین از این شرایط اقدام عاجلی انجام دهند."

    

هیچ نظری موجود نیست: