۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

رهانا: حسین رونقی که از بیماری کلیوی


hussein_ronagiرهانا: حسین رونقی که از بیماری کلیوی رنج می‌برد و در چند ماه گذشته دو عمل جراحی سنگین انجام داده روز گذشته در اثر ضرب و شتم یکی از مامورین زندان به شدت آسیب دیده و به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد.
احمد رونقی ملکی پدر این وبلاگ‌نویس با اعلام این خبر به «خانه‌ی حقوق بشر» ایران گفت: «بعد از ضرب و شتم، حسین به شدت آسیب دیده و بی‌هوش شده است. بعد از آن حسین را به بیمارستان طالقانی منتقل می‌کنند و حسین چندین ساعت در آن جا بیهوش بوده است. ساعت پایان شب می‌شود که او را دوباره به زندان باز می گردانند.»
احمد رونقی که از وضعیت فرزندش و ضرب و شتم او توسط مامورین به شدت ناراحت بود افزود: «می‌خواهند پسرم را در زندان بکشند. یک سپاهی حسین را کتک زده است. سپاه آنقدر قدرت پیدا کرده که هر بلایی بر سر زندانیان می‌آورد. نه حسین در زندان امنیت جانی دارد نه ما این بیرون از زندان. حسین را در زندان کتک می‌زنند و نمی گذارند درمان شود و بیرون از زندان ما همیشه در حال تهدید شدن هستیم.»
وی به “خانه”ی ما گفت: «من از همه‌ی سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری می‌خواهم که به وضعیت فرزندم توجه کنند. من نگران جان فرزندم هستم. در مورد او نگرانی جدی وجود دارد. وضعیت او به هیچ وجه خوب نیست.»
وی از دلیل ضرب و شتم حسین رونقی اظهار بی اطلاعی کرد، اما گفت: «به احتمال زیاد به خاطر نامه‌ای بوده که وی به دادستان تهران نوشته بوده است.»
حسین رونقی ملکی نامه‌ای به داستان تهران نوشته بود که در آن از نقش نهادهای فراقانونی و فشار آن‌ها بر زندانیان سخن گفته بود. وی همچنین با اشاره به وضعیت خود گفته بود: «یادتان هست گفتم شرایط دسترسی به تغذیه مناسب و دارو، کلینیک تخصصی و محیط‌های آرام برای استراحت من فراهم نیست. در مقابل شما چه گفتید؟ تنها پاسخ دادید که به دلیل مخالفت سپاه نمی‌توانید مرا به مرخصی اعزام کنید. یادتان هست در ملاقات‌های پیشین گفته بودید که اگر پزشکی قانونی با اعزام تو به مرخصی موافقت کند، تو را به مرخصی می‌فرستیم. بعد از صحبت‌های شما تحقیق کردم و دیدم که سه ماه قبل از اظهارات جنابعالی، پزشکی قانونی موافقت خویش را با اعزام من به مرخصی اعلام کرده و برای شما فرستاده بود‌‌ همان وقت هم به‌ شما گفتم که این نهادهای امنیتی هستند که تشخیص می‌دهند چه کسی و چگونه تحت درمان قرار گیرد.»
حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر از تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده و در حال حاضر دوران محکومین ۱۵ سال زندان خود را سپری می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست: