۱۳۸۹ مهر ۱۴, چهارشنبه

فرزند فائزه و نوه هاشمی رفسنجانی بازداشت شد

حسن لاهوتی فرزند فائزه وب سایت آفتاب که نزدیک به هاشمی رفسنجانی است گزارش می کند که حسن لاهوتی؛ فرزند فائزه هاشمی رفسنجانی امروز – دوشنبه ۲ فروردین – هنگامی که طی سفر از لندن به تهران به فرودگاه رسیده بود بازداشت شده است [اینجا] .

خبرگزاری نیمه دولتی فارس نیز از خروج یکی دیگر از فرزندان رفسنجانی به مقصد ژنو گزارش میدهد و می گوید «همزمان با بازداشت فرزند فائزه، محسن هاشمی رفسنجانی نیز روز گذشته به همراه خانواده خود، تهران را به مقصد ژنو ترک کرد» اینجا . محسن هاشمی از مدیران شرکت مترو است که به رغم مسائل دیگر اعضا خانواده اش ، هنوز مصدر کار است.

نوه هاشمی رفسنجانی حاصل ازدواج فائزه رفسنجانی با دکتر حمید لاهوتی فرزند آیت الله لاهوتی است که از نزدیکان خمینی بود که مدتی ریاست کمیته های انقلاب و چندی نیز فرماندهی سپاه پاسداران را به عهده داشت . [آیت الله حسن لاهوتی] در سال ۱۳۶۰ و زمانی که رفسنجانی ریاست مجلس شورای اسلامی را به عهده داشت به ظن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق دستگیر شد و در زندان به نحو مرموزی درگذشت . در آن زمان ، رفسنجانی در مجلس شورای اسلامی با شنیدن خبر مرگ او به گریه افتاد . فاطمه رفسنجانی در مصاحبه با نشریه توقیف شده شهروند گفته است که پدرش از فرزندان خود خواسته تا برای رعایت مصالح نظام از تعقیب مساله خودداری کنند [اینجا] .

وحید لاهوتی یکی دیگر از فرزندان آیت الله لاهوتی نیز در حادثه ای مشکوک در آن زمان به علت سقوط از یکی از ساختمانهای رفیع خیابان شاه (جمهوری) کشته شده بود . وی که هنگام دستگیری تلاش کرده بود از دست مامورین بگریزد از ساختمان خیابان شاه به پائین پرت شد و رژیم مدعی شد که خودکشی کرده است . فاطمه رفسنجانی در این باره می گوید ««…جنازه وحید را تحویل ندادند و معلوم نیست خبر خودکشی وحید نیز صحت داشته باشد….» ![اینجا] .

چند روز پیش نیز حسین مرعشی ، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و نماینده پیشین مجلس برای اجرای حکم زندان یکساله دستگیر شد اما بعدا اعلام شد که به مناسبت عید نوروز تا ۱۴ اسفند به مرخصی فرستاده شده است [اینجا] .

آخرین مصاحبه دختران رفسنجانی با نشریه شهروند را در [اینجا] بخوانید .

هیچ نظری موجود نیست: