۱۳۹۰ دی ۴, یکشنبه

توفان: بمباران ناتوعامل اصلی فروپاشی رژیم معمرقذافی - اینهمه هیاهوبرای چیست؟



توفان




سرانجام بعد از چندین ماه بمباران وحشیانه ناتو به کارگردانی امپریالیست آمریکا، رژیم معمر قذافی که همین تا شش ماه پیش رژیم سربراه ومتمدنی برای همکاریهای اقتصادی و سیاسی با ممالک امپریالیستی بود، فرو پاشید و دروازه های باب العزیزیه به تصرف شورشیان مخالف قذافی درآمد. بمباران هوائی ناتو درخلال این پنج ماه اخیر علاوه بر ویرانی زیر ساخت کشور، نابودی هفتاد درصد شبکه آب رسانی ، ویرانی شبکه برق و تاسیسات، مدارس و کارخانجات و.... هزاران کشته و مجروح نیز بر جای گذاشته واین امر در رسانه های بی وجدان امپریالیستی هیچ بازتابی نداشته است. تخریب زیرساخت اقتصادی لیبی که با پول نفت این ملت در چند دهه اخیر بنا شده ، هدفی آگاهانه برای بازسازی مجدد لیبی و غارت ثروت این کشور توسط انحصارات امپریالیستی ووابسته کردن کامل این کشور به امپریالیسم جهانی است. اعتراضات برحق مردم لیبی علیه رژیم دیکتاتوری قذافی که با الهام از بهار عربی، انقلاب تونس و مصر آغاز شد بخاطرفقدان رهبری انقلابی و شرایط خاص لیبی در تکاملش به آلت دست امپریالیستها تبدیل گردید وعملا سرنوشتش با منافع نیروهای استعماری وغارتگران بین المللی کره خورده است.






سرنگونی رژیم لیبی ادامه همان سیاست نظم نوین امپریالیست آمریکا درمنطقه و ادامه اشغال افغانستان و عراق درشکل دیگری است .بدین رو اینهمه هلهله "آزادی و دمکراسی" وتبلیغات بیشرمانه رسانه های امپریالیستی فقط برای فریب افکارعمومی است وبرانداختن رژیم قذافی توسط امپریالیستها ربطی به آزادی مردم ندارد.همانطور که سرنگونی رژیمهای طالبان و صدام حسین برای مردم آزادی و امنیت و عدالت اجتماعی به ارمغان نیاورد و نمی توانست به ارمغان آورد سرنگونی قذافی نیز توسط دزدان و ددان بین المللی جز ویرانی و مصیبت بیشتر به ارمغان نخواهد آورد.پیکار برای آزادی ودمکراسی بدون مبارزه علیه غارتگران بین المللی سراب است.






تجربه مبارزه مردم در لیبی نشان می دهد که فقدان یک رهبری منسجم و نیروی اپوزیسیونی که بتواند بر روی پای خود بند باشد تا بتواند در مانورهای سیاسی شرکت فعال داشته باشد چگونه می تواند وضعیتی ایجاد کند که به بن بست سیاسی بیشتر شبیه است و بجای تاثیر گذاری مستقلانه و آگاهانه بر روند تحولات، وضعیتی ایجاد می شود که جنبش به دنبال تحولات کشیده شده از چاله به چاه می افتد . جنبشی که مصالح عالیه میهن خویش را درک نکند و به آلت دست مقاصد امپریالیستها تغییر ماهیت دهد طبیعتا در وضعیتی نخواهد بود که در صورت تغییر نظام لیبی بتواند در سراسر کشور اعتماد عمومی را بخود جلب کند و مورد احترام عمومی باشد. این جنبش خود به ایجاد یک جنگ داخلی دراز مدت دامن می زند. دست التماس به سمت نیروهای جنایتکار و متجاوز ناتو دراز کردن و از آنها طلب یاری نمودن تیر خلاص به جنبش مردم لیبی است.






کمونیستها نمی توانند کورکورانه از هر جنبشی تنها به علت شرکت وسیع توده ها در آن حمایت کنند. این جنبشها باید در مسیر پیشرفت خود در خدمت منافع راهبردی انقلاب جهانی یعنی در خدمت استقرار نیروهائی باشند که دموکراسی را با مبارزه ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی پیوند می زنند و بشریت را در عرصه مبارزه اجتماعی گامی به جلو سوق می دهند. این جنبشها باید در خدمت مبارزه جهانی ضد امپریالیستی و برای شکستن جبهه سیاه ضد انقلاب جهانی بوده و سنگر آنها را تضعیف نماید. وگرنه در ایران، نیروهای اپوزیسیون مترقی باید از حرکت سلطنت طلبها و سازمانها و محافل رنگارنگ سیاسی که خواهان براندازی رژیم جمهوری اسلامی هستند تا امپریالیستها و صهوینیستها کشور ما را غارت کنند به حمایت برخیزند و یا اینکه از اوباما و سارکوزی و... دعوت کنند که به ایران حمله کرده و کشور ما را از دست آخوندها نجات داده و حقوق بشر را در ایران متحقق سازند.






نیروهای مترقی باید با تجاوز ممالک امپریالیستی به لیبی و دخالت در امور داخلی لیبی به بهانه حمایت از مردم غیر نظامی مخالفت کنند. ماهیت و اهداف تجاوز امپریالیستی به لیبی همان چیزی است که در افغانستان و عراق رخ داده و همچنان ادامه دارد. بدا به حال جریانات سیاسی که به بهانه دفاع از مردم لیبی به هورا کش ممالک امپریالیستی تبدیل شدند و شرم ندارند که ازاین توطئه ضد بشری و استعماری جویده جویده حمایت نمایند.






فروپاشی رژیم معمر قذافی سرنوشت همه رژیمهای دیکتاتوریست که به مردم خود پشت کرده ، با اعمال سرکوب خشن و نقض آزادیهای دمکراتیک و تبدیل کشور به ملک شخصی خود...زمینه دخالت و توطئه امپریالیستها در کشور را فراهم می آورند. فقط با اتکا به مردم بوِیژه کارگران وزحمتکشان و پیوند مبارزه برای دمکراسی و آزادیهای دمکراتیک و عدالت اجتماعی با پیکار علیه امپریالیسم و صهیونیسم است که می توان سره ازناسره را ازهم تمیز داد، ازحمایت نیروهای مترقی جهان برخوردار گردید و سرانجام به پیروزی رسید. راه دیگری جز این راه متصورنیست.


دست امپریالیستها از لیبی کوتاه باد!


حزب کارایران(توفان)
24 اوت 2011
http://www.toufan.org/

ارسال تجهیزات جاسوسی اسرائیلی به رژیم




رادیو فردا


بلومبرگ: تجهیزات جاسوسی اسرائیلی از طریق دانمارک به ایران رسیده است






شبکه خبری بلومبرگ و رسانه‌های اسرائیلی روز جمعه گزارش‌هایی در زمینه صادرات تجهیزات پیشرفته اسرائیلی ویژه شنود و ردگیری منتشر کرده‌اند که ممکن است از راه دانمارک به دست جمهوری اسلامی ایران رسیده و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران را در برخورد با مخالفان داخلی خود یاری کرده باشد.






بنا بر این گزارش‌ها، این تجهیزات مدرن کامپیوتری ویژه شنود در طول سال‌ها از طریق یک شرکت خصوصی اسرائیلی به دانمارک فروخته می‌شد.






خبرگزاری شبکه اقتصادی بلومبرگ می‌گوید که نهادهای قانونی دانمارک اسنادی در دست دارند که نشان می‌دهد، تجهیزات کمپانی اسرائیلی «الوت» سرانجام به ایران انتقال می‌یافت؛ ادعایی که شرکت اسرائیلی آن را رد کرده است.






در همین حال، شرکت دانمارکی «رتنک» نیز که طرف معامله «الوت» بوده است، فروش دوباره تجهیزات یاد شده به ایران و یا انجام نقش میانجی‌گری را رد کرده است.






به گزارش بلومبرگ، شرکت دانمارکی همه نشانه‌های اسرائیلی را از روی تجهیزات اسرائیلی پاک می‌کرد و علامات دانمارکی به روی آنها می‌زد و در بسته‌بندی‌های «تولیدی دانمارک» آن را به خریدار ایرانی منتقل می‌کرد.






علیرغم تکذیبیه شرکت دانمارکی در زمینه فروش دوباره تجهیزات اسرائیلی، و تحویل آن به ایران، خبرگزاری بلومبرگ یادآوری می‌کند که انجام چنین معاملاتی بر اساس قوانین دانمارک جرم نبوده است.






از فردی ایرانی، تنها با نام «حسین» در این ماجرا به عنوان خریداری با «رفتار دلپذیر» و تسلط کامل بر زبان انگلیسی، یاد شده است.






بلومبرگ یادآوری می‌کند که حکومت‌های خودکامه، از جمله جمهوری اسلامی ایران و حکومت پیشین تونس، در مقابله با مخالفان داخلی خود از چنین تجهیزاتی به گستردگی بهره‌گیری کرده‌اند.






حکومت پیشین تونس با بهره‌گیری از تجهیزات مشابه قادر بود که نه تنها ایمیل‌های مخالفان را منحرف کند بلکه حتی مطالب آن را تغییر دهد.






تجهیزات شرکت «الوت» اگر به دست حکومت‌های خودکامه افتاده باشد، می‌تواند در شنود و ردگیری و فیلترینگ پیامک‌ها و دستکاری آنها، تلفن‌های همراه و فعالیت از راه این تلفن‌ها، مورد استفاده قرار گیرد.






گمرک و تشکیلات امنیتی اسرائیل به بلومبرگ گفته‌اند که هیچ گونه آگاهی در زمینه انتقال تجهیزات ساخت شرکت «الوت» به ایران نداشته‌اند.






در حالی که به ادعای بلومبرگ، «سه کارمند پیشین» کمپانی «الوت» از مطلع بودن مسئولان شرکت از خریدار اصلی سخن گفته‌اند، اما آقای رامی هادار، مدیرکل کنونی شرکت اسرائیلی، جمعه در نخستین واکنش به این گزارش‌ها گفت که این شرکت هیچ خبری از اینکه این تجهیزات باز فروش شده است، نداشته است.






رامی هادار در همین حال افزود که «ما هیچ راهی در برابر خود نداشته‌ایم تا تحقیق کنیم که تجهیزات به دست عواملی دیگر، غیر از خریدار دانمارکی، می‌رسد و در قراردادی که در این زمینه داشته‌ایم، خریدار تعهد داده بود که این تجهیزات را تنها در سطح دانمارک توزیع کند».






مدیرکل این کمپانی می‌گوید در هر قراردادی نوشته می‌شود که تجهیزات خریداری شده در چه محدوده جغرافیایی توزیع می‌شود، و خریدار دانمارکی موظف بوده است که قصد احتمالی خود را برای بازفروش آن، به آگاهی ما برساند.






رامی هادار خریدار دانمارکی، شرکت «رنتک» را یک عامل کوچک از نظر ابعاد خرید از کمپانی «الوت» نامیده و گفته است که «خود شخصاً قرارداد را مطالعه و بررسی کرده و امر خلافی در آن ندیده است».






به گفته آقای هادار، کمپانی «الوت» تجهیزاتش را به «ده‌ها هزار خریدار»، و از جمله از طریق اینترنت، در جهان می‌فروشد.






آقای هادار تأکید کرده است که اختراعات این شرکت برای امور مثبت و برای خدمت به زندگی مدرن و آسان ابداع شده است؛ برای مثال: کمک به دفاتر اداری بزرگ و کوچک برای ارتباط دایمی با کارمندان به‌ویژه در خارج از ساعات اداری.






شرکت «الوت» سهام خود را در بورس تل‌آویو و نیز در «ناسداک» ارائه می‌کند و در سال ۲۰۱۰، ۵۷ میلیون دلار معامله داشته است.






به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، وزارت دفاع این کشور گفته است که این ماجرا را بررسی می‌کند.






نخمان شای، یک نماینده پارلمان اسرائیل از حزب اوپوزیسیون کادیما، جمعه، خواهان نشست فوری کمیسیون سیاست خارجی و امور دفاعی کنست در این زمینه شد و گفت که «باید بررسی کنیم چرا رادارهای وزارت دفاع خوب عمل نکرده و این معامله را ردگیری نکرده‌اند».






آقای شای که در دوران خدمت در ارتش اسرائیل، سخنگوی ارتش بوده است، یادآور شد که قانون جدیدی که به تازگی در کنست تصویب شد، همه شهروندان اسرائیل و شرکت‌های خصوصی و دولتی را موظف می‌کند که از هر گونه معامله که ممکن است به قانون منع مبادلات با جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند، دوری کنند».






آقای شای ادامه داده است که « به نظر می‌رسد که در اسرائیل دست راست از کارهای دست چپ خبر ندارد».






با وجود همه خصومت‌های سیاسی میان اسرائیل و ایران، تا چندی پیش، ایران هنوز حکومت دشمن برای اسرائیل به شمار نمی‌رفت و قوانین مشخصی در مورد منع معامله بین شهروندان و کمپانی‌های اسرائیلی با ایران وجود نداشت.






چند ماه پیش در پی انتشار گزارش‌هایی در زمینه لنگر انداختن نفتکش‌ها و کشتی‌های وابسته به شرکت‌های زیرمجموعه یک کارتل اقتصادی بین‌المللی عظیم متعلق به برادران اسرائیلی «عوفر» در بنادر ایران، قانونی در کنست تصویب شد که ایران را رسماً حکومت خصم و معامله با آن را ممنوع می‌کند و شرکت‌های اسرائیلی موظف هستند که در معاملات خود با طرف‌های جهانی مراقب باشند که محصولات آنها از سوی خریدار اصلی به خریدار وابسته به حکومت ایران منتقل نشود.






اما نخست‌وزیر اسرائیل از این حق برخوردار است که در مواردی استثنایی مرتبط با امنیت و موجودیت اسرائیل و از جمله برای انجام مأموریت‌های مهم موساد، تصمیم محرمانه دیگری بگیرد.






نهادهای اطلاعاتی و نظامی حکومت ایران؛ از جمله وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران ایران به ویژه پس از انتخابات پرحاشیه ریاست جمهوری دو سال و نیم پیش، دامنه سرکوبگری در ایران را شدت بخشیدند و با خریدهای خود از شرکت‌های خارجی نه تنها نبرد سایبری را علیه مخالفان داخلی وارد فاز تازه‌ای کرده‌اند بلکه رسماً سپاه سایبری برای مقابله با حکومت‌های «دشمن» را راه‌اندازی کرده‌اند.






دستگیری‌های بسیاری از میان مخالفان حکومت در این سال‌ها از طریق رخنه از سوی نهادهای حکومتی به ایمیل‌های ایرانیان صورت می‌گرفت.




منبع: رادیو فردا، 2 دی 1390