۱۳۹۱ مهر ۲۱, جمعه

مصدق، اخوان ثالث، درخشانی، اخواص - تسلی و سلام official video

ثروت اندوزی رفسنجانی چگونه بود؟

ثروت اندوزی رفسنجانی چگونه بود؟

سایت سیاسی،اجتماعی، فرهنگی ( گزارشگران(
بهروز سورن
نیمه شب نوشته های من
 
 
*در کوچه و بازارگفنه می شد که طیف یاران رفسنجانی از اهل خانواده گرفته تا مسئولین تبلیغاتی وی از محتوای خطابه او در نماز جمعه ثروت اندوزی می کردند. بدین شکل که حمله وی به آمریکا و همدستانش و تشدید تشنج های سیاسی قیمت ارزها و طلا را بالا میبرد
***
حکومت هائی که مردم کشور خود را تحقیر می کنند بشکل انفجاری نیز برکنار خواهند شد. بغض نهفته طی سالها فرو خورده میشود و به هنگام خواهد ترکید. هیچ بلیه ای بدتر از تحقیر شدن نیست. جمهوری اسلامی از ابتدای راه خود به سمت تاج و تخت مذهبی به حیله و عوام فریبی متوسل شد و با راه انداختن شایعه دیده شدن عکس خمینی جلاد در ماه آغاز گر شد و با اشعه دار بودن موی زنان برای تحریک مردان خود را جا انداخت. آقای بنی صدر حتما این گفتار تلویزیونی خود را بیاد می آورند. خیلی مشتاقم که بدانم امروز ایشان در این رابطه چه میگویند؟
دیده شدن پر تعداد امام زمان و حرکت بسوی بهشت از میان زمین های مین گذاری شده نیز در طول جنگ هشت ساله حدیث مکرری بود که هزاران نوجوان و جوان را به کشتن داد. خطابه های نفرت زای امام جمعه ها و قرائت این احادیث در جهت تحمیق بسیاری از مردم کشورمان با اعتقادات مذهبی تاثیرات بسزائی در جهتگیری های سیاسی داخلی و بین المللی داشت.
سرکوب آزادیخواهان در داخل کشور و بویژه در زندانها پیامد مکرر و بی پایان این زمینه چینی ها بود. وضعیت ارزی و نرخ برابری ریال در مقابل ارزهای دول خارجی تابعی از نوع و چگونگی ایراد خطابه ائمه جمعه و بویژه در تهران بود.
در کوچه و بازارگفنه می شد که طیف یاران رفسنجانی از اهل خانواده گرفته تا مسئولین تبلیغاتی وی از محتوای خطابه او در نماز جمعه ثروت اندوزی می کردند. بدین شکل که حمله وی به آمریکا و همدستانش و تشدید تشنج های سیاسی قیمت ارزها و طلا را بالا میبرد.
 این طیف بر اساس داده های دفتر رفسنجانی پیش از انجام خطابه, ارزهای سرگردان در بازار را خرید و جمع آوری میکردند و پس از گذشت مدت کوتاهی از نماز جمعه آنها را در بازار آزاد – چهار راه استانبول, بفروش میرساندند. ثروت های بادآورده و توطئه آمیز علیه سفره حقیر و جنگزده کارگران – کارمندان . پابرهنگان کشورمان نصیب این بخش از حاکمان می شد. بدین ترتیب رفسنجانی که بعدها لقب سردار سازندگی به او داده بودن در سازندگی!! کاخ ها و حساب بانکی همراهانش و آقازاده ها در داخل و بانکهای خارجی نقش بسزائی داشت. باغ های پسته ایشان مقوله ایست مجزا!
جنایات اقتصادی حاکمان با سرکوب های سیاسی داخلی و در درون زندانها همراه بودند. بسیاری از مالخواران حواشی حکومتی که از ایجاد تنش و بحران و تشنج سیاسی چنین بهره مند می شدند. خمس و ذکات خود را نیز پرداخت می کردند. بدین ترتیب خمس و ذکات داده شده آنها بابت ثروت اندوزی ها نقش صدا خفه کن در مجامع مذهبی و حوزه ها داشت. منتقدان مذهبی و اصلاح طلب رفسنجانی هنوز هم از جنایات اقتصادی صورت پذیرفته در آندوران سخنی نمیگویند.
خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه آقای نوریزاد مجتبی خامنه ای را افشا کرده است و نوشته است که این آقازاده مبلغ هشتصد میلیون تومان از جزائری دریافت کرده است. حال آنکه دزدی ها و اختلاس های مافیای آقازاده ها چه در گذشته و چه حال ارقامی است نجومی و بسیار فراتر از این مبلغ!
همین و بس
info@gozareshgar.com
 

گزارش تلخی از زلزله زدگان

گزارش تلخی از زلزله زدگان


 با گذشت 60 روز از زلزله شش ریشتری ورزقان و 6.2 دهم ریشتری اهر و نزدیک 3 هزار زلزله و پس‌لرزه بعد از آن که موجب تخریب منازل مسکونی و شهری شد، مردم این مناطق همچنان در چادرها زندگی می‌کنند.
بر اساس این گزارش حدود ساعت سه بامداد امروز چادرهای زلزله‌زدگان روستای« قراجا» شهرستان هریس طعمه حریق شد و نزدیک 10 چادر زلزله‌زدگان در آتش سوخت.
این حادثه از اتصال برق یکی از چادر زلزله‌زدگان صورت گرفته و به چادرهای دیگر زلزله‌زدگان سرایت کرده است.
بر اثر این آتش سوزی پیرزنی 70 ساله به نام « تلی‌ناز – نوروزی»  جان باخت.
احد باقرپور دهیار روستای«قراجا» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با تایید این خبرگفت: این حادثه حدود ساعت سه بامداد امروز از اتصال برق یکی از چادرهای زلزله‌زدگان صورت گرفت و به سرعت به چادرهای دیگر زلزله‌زدگان سرایت کرد.
وی با انتقاد از اداره برق گفت: متاسفانه اداره برق کم کاری کرده و سیم‌های استفاده در چادرها زلزله‌زدگان در برابر استفاده زلزله‌زدگان از روشنایی و بخاری برقی برای گرمایش مقاوم نیست و اتصال کرده و موجب آتش سوزی می‌شود.
باقرپور با بیان اینکه در این روستا 300 خانوار در چادر زندگی می‌کنند، ادامه داد: مسئولان هیچ وسیله آتش خاموش کنی حتی یک کپسول آتش نشانی را برای مقابله با این گونه حوادث نداده و پیش‌بینی نکرده‌اند. 
وی درباره نصب کانکس‌ها در این روستا نیز گفت: حدود 30 کانکس در حال نصب است اما تکمیل نشده و در و پنجره ندارند.
روستای «قراجا» در 17 کیلومتری خواجه قرار دارد در زلزله بیست و یکم مرداد اهر و ورزقان 70 درصد خانه‌های  این روستا تخریب شد و 10 نفر کشته شدند. این روستا نزدیک یک هزار و 100 نفر جمعیت دارد.
متاسفانه به دلیل کاهش دما مردم زلزله‌زده برای گرم کردن چادرهای خود از بخاری برقی و والور استفاده می‌کنند و برخی بخاری‌های برقی‌ اهدایی خیران پرمصرف بوده و به دلیل کاهش شدید دما در این منطقه در روزهای گذشته مردم برای در امان ماندن از سرمای منطقه در برخی موارد از چند بخاری برقی همزمان استفاده می‌کنند که اغلب اوقات موجب گرم شدن سیم‌های برق و جرقه زدن آنها و در نهایت آتش‌سوزی می‌شود.
این گزارش می‌افزاید، مسئولان استانی و ستاد حوادث غیرمترقبه استان آذربایجان‌شرقی باید به این امر توجه داشته باشند که هنوز مردم در چادرها و حالت اسکان اضطراری زندگی می‌کنند و اسکان دائم صورت نگرفته است.
از طرفی سردی هوا موجب شده که مردم رو به بخارهای برقی آورده و احتمال بروز آتش‌سوزی در این منطقه افزایش یافته است از این رو  وجود کپسول‌های آتش‌نشانی در روستاهای پرجمیعت حداقل یکی از الزامات مردم این منطقه بوده که تا به امروز از آنان دریغ شده است.
دمای هوای مناطق زلزله زده شب‌ها به یک درجه بالای صفر می‌رسد