۱۳۹۷ مهر ۲, دوشنبه

نمی دانم باید نامه را از کجا شروع کنم؟ آیا می توانم شروع سال تحصیلی ات را بدون وجود من و حتی پدرت نادیده بگیرم و بگویم نیما جان امسال هم یک سالی است برای خودش مثل سالهای قبل. لطفا سر وقت مدرسه ات را برو مشق هایت را بنویس درس ات را بخوان و پسر خوبی باش تا ما برگردیم.

نیمای عزیزم سلامNasrin_Sotoudeh.jpg
نمی دانم باید نامه را از کجا شروع کنم؟ آیا می توانم شروع سال تحصیلی ات را بدون وجود من و حتی پدرت نادیده بگیرم و بگویم نیما جان امسال هم یک سالی است برای خودش مثل سالهای قبل. لطفا سر وقت مدرسه ات را برو مشق هایت را بنویس درس ات را بخوان و پسر خوبی باش تا ما برگردیم.
متنفرم که به عنوان یک مادر چنین حرف های بی سر و تهی به تو بزنم که همواره در مدت عمر کوتاهت در تلاطم زندان و ملاقات و قطع ملاقات و ترس از بیداد زیستی.
یا نمی توانم به عنوان یک مادر از تو بخواهم وجودم را نادیده بگیری و با خود فکر کنی اصلا مادر نداری تا به این ترتیب با خیالی راحت به کار و مبارزه ام! بپردازم. دور باد از من که با تو چنین بیرحمانه رفتار کنم.
اما نیمای من!
چگونه می توانستم شاهد اعدام نوجوانان وطن ام باشم و سکوت کنم؟ چگونه می توانستم چشم بر کودک آزاری ها ببندم تا شب ها را با خیالی آسوده در کنارت بگذرانم؟ تا روز اول مهر کیف مدرسه ات را بر پشت ات بگذارم و به اتفاق بابا تو را تا مدرسه بدرقه کنم؟ پسرم، من نمی توانستم... .همین. گناهم همین بود و حرفه ام که به نفرین ابدی در ایران دچار شده است مرا و این بار پدرت را نیز در این طوفان بی عدالتی و بی شهامتی یی که جامعه ی وکالت ایران را از کار انداخته است در خود فرو می برد و من در این روزها بیش از پیش به تو می اندیشم و به تنهایی تو و مهراوه عزیزم که با همه ی افتخاری که همواره برایمان ارمغان آورده است حالا باید نقش پدر و مادر را توامان برایت بازی کند و از تو به شایستگی مراقبت کند.
اشک های عاشقانه ام را نثارت می کنم تا گوشه ای از ظلم و بیداد زمانه را برایت قابل تحمل سازد.
تهران - اوین
مامان نسرین
هزاران بار می بوسمت که رویت را مدتهاست ندیده ام

شمس الدین امانتی: آموزش و پرورش ورشکسته شده است؟



میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اسلامی، به خبرگزاری خانه ملت گفت «آموزش و پرورش در جنبه‌های آموزشی، تربیتی و مالی ورشکسته شده است.»؟!
بطحایی شصت و هفتمین وزیر آموزش و پرورش ایران و چهاردهمین وزیر آموزش و پرورش رژیم اسلامی، از ترس افشای شکست سیاست های ارتجاعی و آزار دهنده رژیم اسلامی در مدارس و مراکز آموزشی، غارت ۱۶هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان و فساد نهادینه شده در وزارتخانه متبوع خود درآخرین روزهای مرداد ماه ۱۳۹۷در جمع فرهنگیان شهر کاشمر اعلام کرد «آموزش و پرورش ورشکسته شده است.»؟!
تصمیم گیری در رابطه با نحوه اداره آموزش و پرورش و محتوای کتب درسی محدود به وزرا و نمایندگان مجلس اسلامی نیست، قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز رژیم اسلامی، درجلسه «عزای اباعبدالله» در در روز ۲۲شهریور ماه ۹۷در کرمان به تسنیم گفت «اگر خدا به من قدرت بدهد دو‌ سوم کتب آموزش و پرورش را حذف می‌کنم.»؟!
در این وزارتخانه ورشکسته، از ۱۴میلیون دانش آموز در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸، یک میلیون و ۴۳۶ هزار دانش آموز کلاس اولی در ۶۳ هزار مدرسه ابتدایی در سراسر ایران در روز شنبه ۳۱ شهریور ۹۷ بازگشایی شد و مدرسه بقیه دانش آموزان امروز مصادف با اول مهر ماه، همزمان با ۱۳هزار دانش آموز دختر و پسر در ۱۱۱مدرسه در۶۰کشور با ضربه نمادین چکش روحانی، در دبیرستان عترت در تهران و توسط سایر مسئولین ریز و درشت رژیم در دیگر مدارس شهر های ایران تحت سلطه رژیم اسلامی، بر پیکر نیمه جان و ورشکسته آموزش و پرورش و به نقل از دبیر ستاد ثبت ‌نام شهر تهران «بدون جشن و پایکوبی و با رنگ و بوی عاشورایی.» بازگشایی شد.
بازگشایی مدارس در عین حال شروع مجدد مشکلات لاینحلی است که سوابق آن به نخستین سالهای حاکمیت رژیم اسلامی مربوط می شود که هدف اصلی سیاست گذاران رژیم از آموزش و پرورش، تربیت بر مبنای دین، پرورش بر مبنای مذهب و تفکیک بر مبنای جنسیت در مدارس و مراکز آموزشی بود که بعد از چهار دهه تلاش بیهوده توسط چهاردهمین وزیر آموزش و پرورش رژیم ورشکسته و باطل اعلام شد.
مابه ازای این ورشکستگی، گریبان ۱۴میلیون دانش آموز در سال تحصیلی جدید را خواهد گرفت که شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنها دختر هستند. این ورشکستگی تأثیرات منفی و غیر قابل جبرانی بر وضعیت سیاسی و اقتصادی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر معلم شاغل و بازنشسته ای دارد که جهت دریافت به موقع حقوق و مزایای ناچیز ماهانه خود و .... . در مقابل مجلس رژیم اسلامی و ادارات آموزش و پرورش در شهرهای ایران تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواهند کرد. به گفته مدیرکل دفتر برنامه و بودجه رژیم اسلامی «وزارت آموزش و پرورش از سال ۱۳۴۳تاکنون با کسری بودجه مواجه بوده و هیچ تناسبی بین فعالیت های آموزش و پرورش و برنامه های این دستگاه با بودجه ای که به آن تعلق می گیرد وجود ندارد.»
کسری این بودجه به قدمت عمر رژیم اسلامی، یکی از عوامل ورشکستگی آموزش و پرورش است که وزیر بی خبر از وضعیت فلاکت بار اقتصادی کارگران و سختی معیشت والدین دانش آموزان، با اخذ سرسام آور شهریه مدارس دولتی یا به عبارت دیگر دریافت جریمه نقدی که با رقم‌هایی از۱۰۰هزار تومان شروع می‌ شود و به بهانه فوق برنامه و کلاس‌های تکمیلی به مبالغ میلیونی می‌رسد از جیب خالی کارگران، والدین بیکار و شکم گرسنه دانش آموزان در کلاسهای درس تأمین می شود که بطحایی تمایل چندانی به استناد به این واقعیت ها در وزاتخانه متبوع خود ندارد.
در این پروسه از ورشکستگی میلیونها نفر از والدین دانش آموزان نگران آینده مبهم و ناروشن فرزندان خود در مدارس و مراکز آموزشی هستند که با توجه به گرانی روز افزون لوازم التحریر، پرداخت شهریه نجومی، هزینه سرویس مدارس، هزینه لباس فرم دانش آموزان و فقر و گرسنگی ناشی از بیکاری زندگی مضطرب و مشقت باری داشته و خواهند داشت.
کمبود امکانات آموزشی، مدارس فرسوده ناامن و تخریبی، وجود ١٩٠٠ مدرسه کانتینری و چادری، کمبود امکانات بهداشتی، درمانی، ورزشی، تفریحی و کلاس های پرجمعیت بالغ بر۴۰نفر، سیستم گرمایشی ناامن، محتوای غیر علمی و آزار دهنده کتب درسی که در نهایت تأثیرات مخربی بر یادگیری، شادی و نشاط در میان دانش آموزان و معلمان آنها در سال تحصیلی جاری خواهد داشت.
بطحایی در بخشی از سخنان خود در جمع فرهنگیان کاشمر گفت «اگر نگاه جامعه به آموزش و پرورش و رویکردهای اداری این سازمان تغییر نکند، بازهم ۳۰سال دیگر همین مسائل و مشکلات مطرح میشود؟!
عذر بدتر از گناه این مأمور ورشکسته به تقصیر رژیم و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت در وزارتخانه متبوع خود به منظور فریب افکار عمومی و وعده به تهدید ادامه این روند تا «۳۰ سال» آینده، که چندان تضمینی به بقای رژیم اسلامی حاکم بر ایران به دور از انتظار است، نه اینکه از منطق و استدال علمی بدور است بلکه توهمی بیش نیست این وزیر ورشکسته به تقصیر که پرونده استیضاح او در مجلس اسلامی بنا به اظهارات عباسی، عضو کمیسیون آموزش مجلس «با توجه به شرایط آغاز سال تحصیلی و اولویت به مسائل اقتصادی، این موضوع فعلا ملغی است.» بده وبستان مأمورین رژیم در این مناسبات بی درو پیکر مقبولیت چندانی ندارد، بطحایی نه اینکه در رابطه با تأثیرات مخرب این ورشکستگی همزمان با سیر صعودی ۱۴۲هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جاری ۹۷ و تاثیرات مخرب بازماندن از تحصیل در جامعه را جوابگو نیست بلکه به خبرگزاری فارس گفت «به رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته اما بعد از انقلاب مدرسه امروز ما، محلی برای تمرین زندگی دانش آموزان نشده است و متأسفانه مدارس را شبیه آدم‌های کور و گُنگ پرورش داده‌ایم.»؟!
این موضع گیری زبونانه وزیر دربار «دولت تدبیر و امید» اقرار به واقعیتی است که با اطمینان خاطر تحت تأثیر بخشی از دستاوردهای با ارزش مبارزاتی است که از ۷ دی ۱۳۹۶تا کنون در اغلب شهرهای ایران، در اعتراض به تمامیت رژیم جمهوری اسلامی توسط کارگران، معلمان، زنان و دانش آموزان مبارز و انقلابی به مناسبت های گوناگونی تحمیل شده است.
این وزیر ورشکسته به تقصیر در جلسەای با حضور «نمایندگان» کانون‌های صنفی معلمان در روز۱۱شهریور ۱۳۹۷، با توسل به حیله شرعی به منظور فریب افکار عمومی گفت «با وزیر کشور صحبت‌هایی داشته‌ام که محل‌هایی مشخص شود تا معلمان جهت اعتراضاتشان در آنجا حضور پیدا کنند.»؟!
مشورت بطحایی با وزیر کشور اقرار به قبول بخشی دیگری از دستاوردهای مبارزات اخیر مردم مبارز و معترض به تمامیت رژیم اسلامی است بگونه ای که بعد از این تبانی، منوط به اجازه و تعیین مکان مشخصی به منظور کنترل اعتراضات روزمره بازنشستگان و معلمان، در روز۲۰شهریور ۱۳۹۷بازنشستگان مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در تهران با سردادن شعار «هزینه‌ها دلاریه، حقوق ما ریالیه، خط فقر پنج میلیون، حقوق ما دو میلیون» تجمع اعتراضی برگزار کردند و با این حرکت اعتراضی و به موقع خود بار دیگر به مسؤلین رژیم حاکم بر ایران نشان دادند که برای تحقق مطالبات برحق خود به کسب اجازه و مکان های از پیش تعیین شده و دلبخواه وزیر کشور و مأموران امنیتی رژیم اسلامی نیازی ندارند.
با توجه به حضور دائمی نیروهای پلیس، بسیجی و حزب الهی، مأموران امر به معروف و نهی از منکر که قرار است در آینده ای نه چندان دور هزاران نفر در گروه های۱۰نفره جهت"تذکر زبانی"در اماکن عمومی و حضور معلمان پرورشی در مدارس همراه با آتش به اختیاران مورد حمایت خامنه ای و تهدید برادران قاچاقچی احمدی نژاد، با امنیتی کردن فضای جامعه نه تنها مدارس و مراکز آموزشی محل امنی برای یادگیری علم و دانش نیست، بلکه تمامیت ارضی ایران تحت سلطه رژیم اسلامی، برای زندگی عادی و روزمره مردم ناراضی به تمامیت رژیم اسلامی، نبوده و نخواهد بود.
در چنین شرایطی تنها راه رهایی از قید و بند قوانین ارتجاعی، غیر علمی و قرون وسطایی حاکم بر آموزش و پرورش رژیم اسلامی، در جدایی مذهب از دولت و بنیاد نهادن آموزش و پرورش انقلابى بر مبنای آموزش رایگان در کلیه سطوح و برای کلیه افراد، اجباری بودن آموزش تا سن ۱۶سال و برنامه ریزی عاجل برای ریشه کن کردن بیسوادی و تدوین و تدریس کتب درسی بر پایه علم و دانش پیشرفته و لغو هرگونه تفکیک بر مبنای جنسیت و ارج نهادن به جایگاه اجتماعی معلمان و بازنشستگان، با سرنگونی انقلابی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی، در همبستگی با تشکلهای مستقل صنفی معلمان و شورا ی دانش آموزان، در اتحاد با تشکلهای کارگری و پشتیبانی والدین دانش آموزان تحقق پیدا خواهد کرد.     یکشنبه ۱ مهر ۱