۱۳۹۴ اسفند ۱۹, چهارشنبه

لبنان در چنگال حزب الله، گزارشی که خواب از چشمان سعودی ها ربود 
فرامرز دادرس



لبنان در تسخیر جمهوری اسلامی است.یک گزارش تکان دهنده از یک سازمان اطلاعاتی فعال در منطقه خاورمیانه که در آن بطور مشروح از نقش و نفوذ جمهوری اسلامی در ارکان کلیدی دولت، ارتش و نیروهای امنیتی لبنان گفتگو می کند، به دست مقامات عربستان سعودی رسیده است. در این گزارش گفته می شود لبنان به کمک حزب الله در تسخیر جمهوری اسلامی می باشد و حتی به نام های برخی از عوامل ایران در لبنان اشاره شده است.
در پی این رویداد عربستان سعودی که با بحران بی سابقه اقتصادی روبرو است اعلام کرد سه میلیارد دلار کمک های تسلیحاتی و یک میلیارد دلار کمک های امنیتی خود را که قرار بود از طریق فرانسه در اختیار لبنان قرار گیرد به دلیل عدم پشتیبانی لبنان از بیانیه کنفرانس کشور های عرب، در محکومیت حمله عوامل جمهوری اسلامی به سفارت عربستان در تهران به حالت تعلیق در می آورد .

تل آویو، قبله گاه شیوخ
شیوخ خلیج فارس که از مماشات آمریکا با جمهوری اسلامی بشدت خشمگین و سرخورده می باشند برای مقابله با جمهوری اسلامی ناچار به بوسیدن دست دشمن دیرین خود اسراییل شده اند. پس از بروز اختلافات شدید میان عربستان و ایران بود که همکاری های اطلاعاتی میان اسرائیل و کشور های عربی جنوب خلیج فارس که از سال ها پیش بطور پنهانی و محدود در جریان بود افزایش یافت. در تاریخ دوم مارس 2016، شش کشور عربی شورای همکاری خلیج فارس برای خوش آمد اسراییل، حزب الله لبنان را در لیست تروریسم قرار دادند. ساسون شبلی معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان به خبرنگار ایرنا گفت: برلین هیچ علاقه ای به این گونه اقدامات که می تواند موجب تشدید اوضاع در لبنان شود، ندارد. جمهوری اسلامی هم گفته است این تصمیم شورای همکاری خلیج فارس اقدامی اشتباه است و ثبات منطقه را به‌ خطر می‌اندازد.
حزب الله می گوید که عربستان دچار بحران مالی است و با قطع این کمک ها در نظر دارد حزب الله را مسئول قطع کمک ها و فشار اقتصادی به مردم لبنان معرفی کند تا بتواند در انتخابات آینده لبنان به ضرر حزب الله تاًثیر بگذارد.

مجتهد افشاگر
یک فعال اینترنتی ناشناس با نام مستعار مجتهد! که خود را عضو خاندان آل سعود معرفی می کند و از دسترسی اطلاعاتی خوبی برخوردار است، مدتی است که در اینترنت با افشای اخبار پشت پرده در رابطه با عربستان و خاندان سعودی برای خود کسب معروفیت نموده است.
مجتهد! مدعی است که تصمیم برای تعلیق کمک های سعودی به لبنان ارتباطی به (ادعای) کنترل حزب الله بر ارتش و یا سیاست های دولت لبنان در پشتیبانی از سوریه ندارد. مجتهد! می گوید؛ دلیل این تصمیم ناکامی مذاکرات میان عربستان و دولت لبنان در مورد آزادی یک شاهزاده سعودی است که در اکتبر 2015 به دلیل قاچاق قرص های روانگردان در فرودگاه بیروت دستگیر و هم اکنون زندانی می باشد.

شاهزاده قاچاقچی و خرما های نشئه آور
امیر عبدالمحسن بن ولید آل سعود، شاهزاده سی ساله در بیست و ششم اکتبر 2015 در فرودگاه بیروت به همراه دو هزار کیلو قرص های روانگردان کپتاگون دستگیر شد. این محموله حاوی دوازده میلیون قرص بود که در جعبه های خرما ! دارای برچسب « خاص-المملکته العربیه السعودیه- صاحب السموالملکی الامیرعبدالمحسن بن ولید آل سعود» جا سازی شده بود و قرار بود با یک هواپیمای اختصاصی به عربستان پرواز کند.

شب های لبنان خداحافظ
عربستان با قطع میلیاردها دلار کمک مالی از گردشگران سعودی نیز خواسته است از سفر به لبنان پرهیز کنند. لبنان و شب های معروف آن از دیر باز مورد علاقه سعودی ها بوده است، به گونه ای که ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در شبکه های اینترنتی عکس هایی از خوشگذرانی لبنانی ها پخش می کنند و با تمسخر می نویسند؛ جانان من اندوه لبنان ما را کشت! این اشاره به کمک های مالی کلانی است که جمهوری اسلامی به حزب الله لبنان و شیعیان آن کشور می کند.

سعد حریری و مشکلات مالی  
سعدالدین، پسر رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان است. رفیق حریری در انفجار مشکوک اتومبیل اش که به حزب الله لبنان ربط داده می شود در چهاردهم فوریه 2005 ، در بیروت کشته شد. سعدالدین معروف به سعد، متولد شهر ریاض پایتخت عربستان است، او از سپتامبر 2009 تا ژانویه 2011 نخست وزیر لبنان بود و بر کرسی پدرش تکیه زد.
گفته می شود سعد حریری رهبر حزب سیاسی جریان مستقل لبنان ، کوشش های بسیاری برای آزادی امیر عبدالمحسن بن ولید آل سعود، شاهزاده سعودی از زندان لبنان نموده است. حریری ها  از نزدیکان دربار آل سعود می باشند و سعد حریری یکی از شرکای عمده  " سعودی اوجر " دومین شرکت بزرگ ساختمان سازی عربستان می باشد. این شرکت پنجاه و شش هزار کارگر و کارمند دارد که از تابستان گذشته تاکنون پرداخت دستمزد های آنان به تاًخیر افتاده است.
تحریم های عربستان علیه لبنان بی شک در روند انتخابات آینده لبنان تاًثیر فراوانی خواهد داشت. سعد حریری نامزد انتخابات آینده می باشد و از هم اکنون نگرانی خود را در مورد انتخابات لبنان اظهار می کند.

حزب الله قوی تر از ارتش لبنان
هم اکنونحزب الله، قویترین سازمان سیاسی، اجتماعی و نظامی لبنان است. حزب الله نقش بسیار مهمی در جنگ زمینی با گروه های مخالف حکومت بشار الاسد در سوریه بازی کرده است.
حزب الله از سوی جمهوری اسلامی مسئولیت آموزش  و سازماندهی گروه های شیعه عراقی و حوثی های یمن را به عهده دارد. ارتش حزب الله لبنان ده هزار نیروی کارآزموده و با تجربه دارد. سازمان اطلاعاتی حزب الله بار ها موی دماغ اسراییلی ها شده است. شیخ حسن نصرالله در یک سخنرانی عربستان سعودی را تهدید کرد و گفت "با حزب الله طرف شوید نه با مردم لبنان."

نیرو های نظامی حزب الله از ارتش لبنان قویتر هستند و بطور خودمختار عمل می کنند. نفوذ و قدرت حزب الله در فرودگاه بیروت هم دیده می شود. به احتمال زیاد نیرو های امنیتی حزب الله در افشای شاهزاده سعودی و محموله قرص های روانگردان نقش داشته اند. سال گذشته منابع اطلاعاتی غربی افشا کردند که داعش برای تهییج نیرو های خود به آنان قرص های روانگردان کپتاگون می دهد.

شاه شیعیان و شاه وهابیون ، مغبونین لبنان
تاریخ نشان داده است که در لبنان هم پادشاه ایران و هم پادشاه عربستان سعودی هر دو فریب خوردند و مغبون شدند. برای روشن شدن این موضوع اشاره می کنم به ماجرای سید موسی صدر معروف به امام موسی صدر اهل قم، او در سال 1959 میلادی برابر با  1338 خورشیدی برای سرپرستی شیعیان لبنان به آن کشور رفت. صدر توانست شاه را راضی کند که ایران بودجه ای برای کمک به آوارگان شیعه جنگ های فرقه ای آن زمان در لبنان اختصاص دهد و شاه هم پذیرفت و به کمک موسی صدر کمک های نقدی و جنسی در میان شیعیان لبنانی ساکن اردوگاه های آوارگان تقسیم شد. سید موسی صدر نیز برای خشنودی شاه، لقب " شاه شیعیان " را به سرزبان ها انداخت. موسی صدر با کمک های شاه  به مرتبه ای رسید که قصد داشت خود را کاندیدای ریاست جمهوری لبنان نماید و در این راه نیز از بخت خوبی برخوردار بود.
ولی شاه به زودی در یافت که آب به آسیاب دشمن می ریزد. طبق گزارش های سرلشکر منصور قدر سفیر شاه در لبنان، با توجه به اینکه مسلمانان و بویژه شیعیان جنگ زده از کمک های ذیقیمت شاه بهره مند می شدند ولی همواره به شاه و حکومت ایران ناسزا گویی می کردند و به روحانیون مخالف شاه تمایل داشتند.
آیت الله خمینی از این موضوع با خبر بود و از نیروی شیعیان لبنان در جهت سرنگونی رژیم پادشاهی ایران بهره برد. شمار بسیاری از ایرانیان مخالف حکومت شاه، آموزش های چریکی و براندازی را در اردوگاه های وابسته به شیعیان و فلسطینی ها در لبنان گذراندند.

یک دلیل ساده
نه شاه ایران و نه شاه سعودی در لبنان موفق نبوده اند، توده مردم لبنان  شاه را عامل اسراییل و غرب می دانستند و هم اکنون نیز حکومت سعودی را عامل صهیونیسم و غرب می دانند. به همین دلیل ساده است که جمهوری اسلامی خود را مخالف اسراییل و غرب معرفی کرده و با هزینه بسیار کمتر از اعراب توانسته است  در میان اقشار گوناگون مردم لبنان که نفرت و کینه اسراییل و غرب را در دل های خود می پرورانند، نفوذ کند.
هفتم مارس 2016



سید‌ابراهیم رئیسی یکی از جنایتکاران علیه بشریت و تولیت «آستان ضامن آهو»
ایرج مصداقی

با توجه به سرسپاری سید ابراهیم رئیسی به ولایت فقیه و اعتماد خامنه ای و بیت رهبری به او و رابطه ی نزدیک و نسبی [1] رئیسی با علم الهدا امام جمعه داعشی مشهد و نزدیکی فکری این دو به یکدیگر، انتخاب رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی دور از نظر نبود. بیت رهبری که از ابتدا روی رئیسی نظر داشت با فریبکاری نام علی اکبر ناطق نوری را نیز میان گزینه های مورد نظر خامنه ای مطرح کرد. اما برای کسانی که با تغییر و تحولات درونی رژیم و روحیه خامنه ای آشنایی دارند تردیدی نبود که ناطق نوری به دلایل مختلف و از جمله نزدیکی اش به رفسنجانی کوچکترین شانسی برای تصدی این پست ندارد.
خمینی می کوشید در شهرهای بزرگی چون مشهد و اصفهان و قم بین جناح های رژیم تعادل را حفظ کند اما خامنه ای در دوران رهبری اش نشان داده است که مطلقا چنین خطی را دنبال نمی کند و به دنبال تفویض قدرت به نیروهای نزدیک خود و حذف جناح رقیب و به ویژه برگزیدگان خمینی است. او سرسپردگی مطلق می طلبد به همین دلیل است که دوران تولیت رئیسی را 5 سال تعیین می کند تا او را برای ادامه ماموریت به فرمانبرداری هرچه بیشتر بخواند و چنانچه غفلتی از او دید بتواند به سادگی برکنارش کند.

به کما رفتن عباس واعظ طبسی یکی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و مرگ او پس از اعلام نتایج این انتخابات، فرصت گرانبهایی را در اختیار خامنه ای قرار داد تا ضربه شصت رفسنجانی و شکستی را که متحمل شده بود تا حدودی جبران کند. او پیش تر نیز به خاطر تضعیف موقعیت رفسنجانی در مشهد که یکی از پایگاه های مهم روحانیت و شیعه محسوب می شود علم الهدا را روانه آن دیار کرده بود تا همه قدرت در دست نزدیکان واعظ طبسی نباشد.  هیچ چیز به اندازه استقبال رسمی و شاهانه ی واعظ طبسی از رفسنجانی در مشهد، خامنه ای را نمی آزرد. با این حال وی در موقعیتی نبود که بتواند واعظ طبسی را که والی خراسان بود برکنار کند.

«آستان قدس رضوی» به همراه حوزه علمیه مشهد یکی از قدرتمندترین نهادهای مذهبی، اقتصادی و سیاسی رژیم است که با توجه به مرگ واعظ طبسی اختیار آن به دست زوج مخالف رفسنجانی افتاده است و تعادل قوا را به ضرر او می کند.
مقارن مطرح شدن نام رئیسی برای تصدی تولیت «آستان قدس رضوی» یکی از اولین اقدامات صورت گرفته توسط دانشجویان «عدالتخواه» مشهد، پایین کشیدن تصویر هاشمی رفسنجانی بود. دانشجویان مزبور که پیام انتخاب خامنه ای را گرفته بودند ضمن آن که اعلام می کنند «در زمستان، بهار آغاز شده است» ادعا می کنند که تصویر رفسنجانی «موجب تالم خاطر دانشجویان» شده بود و به همین خاطر بعد از 20 سال پایین کشیده شد.

انتخاب سید ابراهیم رئیسی به ریاست بارگاه «امام رضا» که در تبلیغات شیعی معروف به «ضامن آهو» است به اندازه کافی گویا و روشنگر است. خامنه ای انتخاب های گوناگونی داشت اما یکی از بدنام ترین و بزرگترین جنایتکاران 4 دهه گذشته را به تولیت این «آستان» برمی گزیند که با هر تفسیری روی یزید بن معاویه را سپید کرده و برخلاف او به «اسیر کشی» پرداخت. البته رئیسی پیش از این تولیت امامزاده صالح در تجریش را به عهده داشت.
روحانیت شیعه طی هزار سال گذشته داستان عجیب و غریبی را برای «امام رضا» راست و ریس کرده بود که بیش از هرکس خود به غیرواقعی بودن آن ایمان دارد. منافع این قشر که با مردم فریبی و دروغگویی و فریبکاری گره خورده است پیش از دست یابی به قدرت از طریق این داستان ها و وصل خود به «امامان» و جانشینی آنها تامین می شد اما پس از تشکیل جمهوری اسلامی و قبضه قدرت از طریق ارگان های سرکوب و شکنجه و کشتار و نصب العین قرار دادن ارعاب و ارهاب و شعار «النصر بالرعب» تامین می شود.

«یا ضامن آهو»

داستان ملایان در مورد امام رضا از این قرار است که صیادی در بیابانی قصد شکار آهویی می‌کند و آهو عاقبت خود را به دامن علی بن موسی الرضا می‌اندازد. از آن جایی که صیاد، آهو را حق شرعی خود می‌دانست، در مطالبه ی آهو پافشاری می‌کند. آهو به زبان می گشاید و خطاب به امام می گوید من دو بچه شیری دارم که گرسنه‌اند و چشم به‌راه‌اند که بروم شیرشان بدهم و سیرشان کنم. علت فرارم هم همین است و حالا شما ضمانت مرا نزد این شکارچی بکنید تا اجازه دهد بروم و بچه هایم را شیر دهم و برگردم و تسلیم او شوم.
امام رضا ضمانت آهو را نزد شکارچی کرد و خود را به صورت گروگان در اختیار وی قرار می دهد.  آهو می رود و به سرعت باز می گردد و خود را تسلیم شکارچی میکند. شکارچی که این وفای به عهد را می‌بیند، منقلب می‌گردد و آن گاه متوجه می‌شود که گروگان او، علی بن موسی الرضا است و فوراً آهو را آزاد می‌کند و خود را به دست و پای «حضرت» می‌اندازد و پوزش می‌طلبد و ....

خامنه ای که خود اهل مشهد است و داستان «ضامن آهو» را بهتر از هر ملایی فوت آب است و بارها با آن اشک از چشم بی خبران و ناآگاهان گرفته کسی را به ریاست «آستان ضامن آهو» انتخاب می کند که هنرش در 4 دهه گذشته جان ستاندن بوده است و دیگر آزاری و شکنجه گری.
خامنه ای کسی را به تولیت «آستان ضامن آهو» رسانده که در طول 36 سال گذشته فرمان شکنجه و قتل و به زندان افکندن مادران بسیاری را صادر کرده که کودکان شیرخواره داشته اند و ضمانت هیچ بنی بشری را نیز نپذیرفته است. او طی این مدت در به کار گیری بیرحمی و شقاوت هیچ پروایی به خود راه نداده است.

رئیسی یکی از جنایتکاران علیه بشریت

سید ابراهیم رئیسی در سال 1339 در محله نوغان مشهد در خانواده ای روحانی به دنیا آمد. وی پس از طی دوره ابتدایی به حوزه علمیه مشهد رفت و در سال 1354 در حالیكه پانزده سال بیشتر نداشت برای تحصیل علوم دینی وارد قم شد. رئیسی پیش از آن که بتواند به تحصیلات حوزوی خود ادامه دهد با امواج انقلاب روبرو شد و به زودی به عنوان یکی از طلبه‌های نوآموز مدرسه حقانی به توصیه بهشتی و قدوسی همراه با حسینعلی نیری، علی رازینی، مصطفی پورمحمدی، علی‌اصغر میرحجازی، غلامحسین رهبرپور، علی مبشری، روح‌الله حسینیان، علی فلاحیان، غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای، علیزاده، رامندی، محمد کاظم بهرامی، محمد سلیمی، اکبریان و ... به دستگاه قضایی پیوست.
این عده جزو هفتاد طلبه ای بودند که با هدف کادر سازی و تامین نیروهای رژیم تازه به قدرت رسیده توسط بهشتی به تهران فراخوانده شدند. بهشتی طی یک دوره آموزشی آن ها را آماده به عهده گرفتن مسئولیت های مختلف به ویژه در ارگان های قضایی و امنیتی کرد.

رئیسی در همان ماه های ابتدایی پیروزی انقلاب از سوی بهشتی ماموریت یافت تا در پایه گذاری حزب جمهوری اسلامی در مشهد به یاری عبدالکریم هاشمی نژاد و سید رضا کامیاب و ... بپردازد.
در سال 58 رئیسی به همراه هادی مروی که به نمایندگی خمینی در مسجد سلیمان انتخاب شده بود به این شهر رفت تا به مبارزه با نیروهای چپ و مجاهدین در این شهر نفوذ زیادی در بین مردم داشتند بپردازد. از همان جا بود که ارتباط وی با دادسرای انقلاب آغاز شد.
رئیسی در حالی که هنوز بیست ساله نشده بود به مرکز فراخوانده شد و کار خود را به عنوان دادیار و شکنجه گر در دادسرای انقلاب اسلامی کرج آغاز کرد و پس از چند ماه به حکم علی قدوسی دادستان انقلاب اسلامی در بیست سالگی به مقام دادستانی کرج ارتقاء یافت و جان و مال و ناموس مردم در اختیار او قرار گرفت. نقش او در سرکوب گسترده‌ ی نیروها و فعالان سیاسی کرج باعث شد با وجود سن کمی که داشت در سال 61 همزمان مسئولیت دادستانی انقلاب همدان را نیز عهده دار گردد که با هیچ یک از معیارهای «شرعی» برای قضاوت که مسئولان رژیم و مراجع مذهبی سنگ آن را به سینه می زدند نیز نمی خواند.
پیوند رئیسی با حلقه ی حقانی در سال 1364 پای او را به دادستانی انقلاب اسلامی مرکز باز کرد و در دوران دادستانی علی رازینی و سپس مرتضی اشراقی معاونت «گروهکی» آن‌ها و جانشینی دادستان را به عهده داشت و به پرونده متهمان سیاسی رسیدگی می کرد.  
رئیسی در دوران معاونت رازینی در دادستانی انقلاب اسلامی مرکز، مامور رسیدگی به پرونده انفجار نخست وزیری شد. این پرونده به دستور لاجوردی و به منظور بهره برداری سیاسی علیه جناح رقیب با دستگیری تعدادی از اعضای اطلاعات نخست وزیری و نیروهای موسوم به «خط امام» همچون علی اکبر تهرانی، خسرو قنبری تهرانی، محمد محمدی و حبیب الله داداشی و محسن سازگارا و قوچکانلو و... گشوده شده بود. [2]
در مردادماه 1367 رئیسی که مسئولیت پرونده های سیاسی با او بود به عنوان یکی از اعضای هیئت کشتار زندانیان سیاسی انتخاب شد و نقش فعالی را در این کشتارها به عهده گرفت.

از آن جایی که خمینی در حکم خود برای قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 تاکید کرده بود:
«... رحم بر محاربین ساده‌اندیشی است. قاطعیت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول تردید‌ناپدیر نظام اسلامی است. امیدوارم با خشم و کینه انقلابی خود نسبت به دشمنان اسلام، رضایت خداوند متعال را جلب نمایید. آقایانی که تشخیص موضوع به عهده آنان است، وسوسه و شک و تردید نکنند و سعی کنند "اشدا علی‌الکفار" باشند. تردید در مسائل اسلام انقلابی، نادیده گرفتن خون پاک و مطهر شهدا می‌باشد.»

رئیسی جزو کسانی بود که در اجرای فرمان خمینی در کاربرد «خشم و کینه‌ انقلابی» علیه «دشمنان اسلام» لحظه‌ای تردید نکرد. به همین دلیل حتی به زندانیانی که از ناراحتی‌های شدید جسمی و روانی رنج می‌بردند هم «رحم» نکرد.
من شاهد بودم که او جزو کسانی بود که رأی به اعدام ناصر منصوری داد که فلج قطع‌نخاعی بود و روی برانکارد به قلتگاه برده شد. او همچنین یکی از کسانی بود که خود شخصا هنگام دارزدن محکومان در حسینیه گوهردشت حضور می یافت و مراسم اعدام در حضور او و مرتضی اشراقی و ... اجرا می شد.
کاوه نصاری که حافظه‌اش را در اثر ضربه مغزی از دست داده بود و از بیماری شدید صرع و سیاتیک رنج می‌برد یکی دیگر از زندانیانی بود که اسیر «بی رحمی» رئیسی و دیگر اعضای هیئت کشتار شد. او که متهم دادستانی کرج بود و در اثر حمله‌ی صرع قادر به راه رفتن نبود قلمدوش ظفر جعفری افشار یکی از هم‌بندان‌مان به قتلگاه برده شد .
متهمان دادستانی کرج در جریان کشتار 67 از موقعیت بسیار بدتری نسبت به ما که متهم دادستانی تهران بودیم برخوردار بودند. تعداد آن ها نسبت به متهمان تهران بسیار کمتر بود و رئیسی پیشتر به عنوان بازجو و دادستان انقلاب اسلامی کرج بسیاری از آن ها را شخصا می شناخت و همین شرایط را برای آن ها سخت تر می کرد. 
رئیسی در همان روزها «خشم و کینه‌ی انقلابی» خود را با شرکت در صدور حکم اعدام علیه محسن محمد باقر که مادرزاد از دو پا فلج بود و با عصا به سختی راه می‌رفت نشان داد.
وی همچنین فرمان به اعدام عباس افغان داد که از ناراحتی شدید روانی رنج می‌برد.
او جزو کسانی بود که به زنان مجاهد و حتی مادرانی که آیت‌الله منتظری خواستار مستثنی‌کردن‌شان شده بود هم رحم نکردند و صدها نفر از آنان را به جوخه‌های اعدام سپردند.
وقتی آیت‌الله منتظری از آن ها خواست که به خاطر ماه محرم دست نگهدارند نیز وقعی به درخواست او نگذاشتند و همچنان به کشتار ادامه دادند.
او جزو هیئتی بود که در شهریور همان سال از صدور حکم اعدام برای زندانیان توده‌ای که تعدادی از آن‌ها به خاطر کهولت به سختی راه می‌رفتند هم دریغ نکرد.
من خود در «راهرو مرگ» گوهردشت شاهد بودم که رئیسی جزو کسانی بود که پس از اعدام یک گروه از زندانیان به میمنت فتح بزرگی که کرده بودند جشن گرفته و نان خامه‌ای و شیرینی می‌خوردند تا کامشان شیرین شود.
در بحبوحه ی کشتار زندانیان در زندان گوهردشت از زیر چشم بند او را دیدم که با خشم و غضب اسکناس های خرد شده زندانیان را که روی میزش قرار داشت ریز ریز می کرد. از قرار معلوم زندانیان پس از ابلاغ حکم اعدام پولی را که همراه خود داشتند پاره کرده بودند تا جانیان آن را به نفع خود مصادره نکنند.
وی  از روز 20 مرداد به بعد که دیگر قتل عام زندانیان سیاسی از پرده بیرون افتاده بود و نیاز به نقش بازی کردن نمی دیدند بارها به من و تعداد دیگری از زندانیان گفت که بنا به فرمان امام تصمیم گرفته ایم در زندان ها را ببندیم و خودمان را از شر «زندانیان» خلاص کنیم. دیگر «نظام» نان خور اضافی نمی خواهد. با این حال پس از قتل عام زندانیان سیاسی دلشان نیامد ما را که از قتل عام جان به در برده بودیم آزاد کنند و همچنان در زندان ماندیم.

در طول سال های گذشته بخشی از رسانه های رژیم و عده ای در خارج از کشور کوشیدند به دروغ خامنه ای را مخالف کشتار 67 و مانع اعدام زندانیان مارکسیست نشان دهند. [3]
خامنه ای که بخوبی از عواقب انتصاب رئیسی به تولیت «آستان قدس» آگاه است با این اقدام به تایید و حمایت از او و نقشش در کشتار 67 نیز می پردازد.
رئیسی، اژه‌ای و نیری

در زمستان 1367 خمینی که از بی رحمی و شقاوت رئیسی خشنود به نظر می رسید او را مامور کرد تا همراه با حسینعلی نیری رئیس هیئت کشتار 67 پرونده‌های ویژه‌ را در شهرهای مختلف کشور پیگیری کند. این دو که به این طریق اسم شان به جراید و رسانه ها کشیده شده بود و مورد خطاب مستقیم خمینی قرار گرفته بودند فارغ البال احکام بیرحمانه و وحشیانه‌ای را در شهرستان‌ها به مورد اجرا گذاشتند.
در اولین حکم خمینی خطاب به این دو نفر آمده بود:

[بسمه تعالی ]
جناب حجت الاسلام آقای نیری - دامت افاضاته
از آنجا كه گزارشات متعددی در مورد ضعف دستگاه قضایی به اینجانب رسیده است، و مردم شریف و متعهد ایران انتظار برخورد جدی‌تری با مسائل مختلف را دارند، به جنابعالی و حجت الاسلام آقای رئیسی ماموریت قضایی داده می‌شود تا نسبت به گزارشات شهرهای سمنان ، سیرجان ، اسلام آباد و درود رسیدگی نموده ، و فارغ از پیچ و خمهای اداری با دقت و سرعت آنچه حكم خداست در موارد مذكور اجرا نمایید. باید سعی كنید خدای ناكرده حقی از كسی ضایع نگردد. والسلام .
به تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۶۷
روح الله الموسوی الخمینی»

دو هفته پس از صدور این حکم، خمینی قساوت و درنده‌ خویی رایج در دستگاه قضایی رژیم را که به تازگی از کشتار زندانیان سیاسی فارغ شده بود کافی ندانسته و ضمن ابراز تعجب از کم‌کاری مقامات قضایی، نیری و رئیسی را مأمور کرد تا به صدور احکام وحشیانه سرعت بخشند.
«بسم الله الرحمن الرحیم
از آنجا كه مقامات بالای قضایی كشور هیچ گونه حساسیتی در مورد مسائل تكان دهنده فوق ندارند به حجتی الاسلام آقایان نیری و رئیسی، ماموریت داده می‌شود كه طبق آنچه تشخیص می‌دهند، در چهارچوب اسلام عزیز، در موارد مذكور اقدام نمایند. باعث تعجب است كه در نظام اسلامی چنین حوادثی اتفاق می‌افتد؛ ولی با كمال خونسردی اجرای احكام خدا تعطیل ، و كارهای دیگر بر كار قضایی رجحان پیدا می‌كند.
۲۳/۱۰/۶۷
روح الله الموسوی الخمینی

خمینی یک روز پس آن که موسوی اردبیلی رئیس شورای عالی قضایی رژیم در نماز جمعه اطاعت خود و دستگاه قضایی از فرامین خمینی را اعلام کرد در حکمی جدید و به منظور توسعه اختیارات نیری و رئیسی به شورای عالی قضایی رژیم دستور داد به منظور اجرای احکام اعدام و شلاق و ... کلیه پرونده‌های راکد را به آن ها دهد تا هر چه زودتر خاطیان به مجازات برسند.

«بسمه تعالی
شورایعالی قضایی جمهوری اسلامی
كلیه پرونده هایی كه تاكنون در آن شورا با كمال تعجب راكد مانده است، و اجرای حكم خدا تاخیر افتاده است در اختیار حجتی الاسلام آقایان : نیری و رئیسی قرار دهید، تا هرچه زودتر حكم خدا را اجرا نمایند، كه درنگ جایز نیست. به آقایان نیری و رئیسی هم سفارش اكید می‌نمایم كه جهات شرعیه را كاملا رعایت نمایند. والسلام .
۱ بهمن ۱۳۶۷
روح الله الموسوی الخمینی»

رئیسی در دهه‌ی 60 از زمانی که بازجو و شکنجه‌گر دادستانی کرج بود تا پایان کشتار 67 و دورانی که معاونت دادستان انقلاب اسلامی مرکز را داشت با لباس شخصی در زندان و شکنجه گاه ها و محاکم حضور می یافت و لباس روحانیت به تن نمی‌کرد. در واقع او همچون پورمحمدی و اژه ای مدت‌ها بود که از طلبگی کناره‌گیری کرده بودند اما پس از مرگ خمینی و به قدرت رسیدن خامنه ای و تحولاتی که در درون رژیم صورت گرفت این سه دوباره لباس روحانیت به تن کردند تا قشر جدیدی از روحانیت را سازمان دهند و اختیار و هدایت «جامعه روحانیت مبارز» را به دست گیرند. جامعه ای که افرادی همچون هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ناطق نوری، محمد امامی کاشانی و بسیاری از بنیانگذاران آن عطایش را به لقایش بخشیده و از شرکت در جلسات آن خودداری می کنند.
 
رئیسی و نیری در مراسم یادبود لاجوردی
رئیسی در سال 1368 و پس از انتخاب شیخ محمد یزدی به ریاست قوه قضاییه، به دادستانی انقلاب اسلامی مرکز ارتقای مقام یافت و در این دوران معاونت «گروهکی» و پست جانشینی او را حقانی به عهده گرفت.
وی پس از اجرا شدن طرح ارتجاعی منحل کردن «دادستانی» در تشکیلات قضایی، به ریاست سازمان بازرسی کل کشور رسید و از سال 1378 در دوران ریاست هاشمی شاهرودی به خاطر اعتمادی که خامنه ای به وی داشت و به توصیه بیت رهبری معاون اول قوه قضاییه و گرداننده اصلی این قوه شد و تا سال 1393 ادامه یافت و سپس به حکم صادق لاریجانی، دادستان کل کشور شد و جایش‌ را با محسنی اژه‌ای عوض کرد . از آن جایی که رئیسی کمتر در مجامع عمومی حاضر می شد و به سخنوری می پرداخت سخنگویی قوه قضاییه همچنان به عهده محسنی اژه ای ماند.
رئیسی در خردادماه 1391 به حکم خامنه‌ای با حفظ سمت به جای محمد سلیمی که خود جنایتکاری بزرگ بود دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت شد تا منویات خامنه ای در سرکوب روحانیت مخالف را عملی کند. رئیسی همچنین در حال حاضر نیز یکی از اعضا و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری است.

دلیل ارتقای مقام رئیسی
ارتقای مقام رئیسی در دستگاه قضایی مرهون فرصت‌طلبی اوست. رئیسی که متوجه‌ی سمت و سوی قدرت بود پس از انتخاب خامنه‌ای به رهبری و تشکیل کلاس‌های درس «خارج» فقه او در سال 1370 که زمینه‌سازی برای اعلام مرجعیت وی بود، در این کلاس‌ها شرکت کرد و مانند صادق لاریجانی، سیدمحمود علوی، احمد خاتمی، قاضی عسگر، حیدر مصلحی، مهدی خاموشی، سعیدی و ... مورد اعتماد ویژه خامنه‌ای قرار گرفت. برای حضور در دایره قدرت شرکت در این کلاس ها آن چنان واجب بود که حتی شیخ محمد یزدی نیز خود را ملزم به حضور در آن ها می دید. اما خامنه ای که حضور یزدی در این کلاس ها را مسخره و به ضرر خود می دید او را از این کار بازداشت. [4] این کلاس ها که با حضور 50 نفر آغاز شده بود در نهایت به 800 نفر بالغ شد. کسانی که بعدها پست های مهم امنیتی، قضایی، آموزشی، مذهبی، تبلیغی و امامت جمعه و نمایندگی خامنه ای در شهرها و استان ها را کسب کردند از اعضای این کلاس ها بودند. خامنه‌ای که از شرایط اجتهاد برخوردار نبود با تشکیل این کلاس‌ها محک مناسبی پرای سنجش دوری و نزدیکی افراد به خودش و همچنین میزان سرسپاری آنها به «ولایت» پیدا کرد.
رئیسی در این دوران مدتی نیز در کلاس های درس آیت الله مجتبی تهرانی که رابطه نزدیکی با دستگاه امنیتی داشت حضور یافت. اما بعید به نظر می رسد با توجه به مسئولیت هایی که داشت در کلاس های عادی وی حضور یافته باشد.  
رئیسی نیز مانند دیگر مسئولان قضایی رژیم با استفاده از رانت‌های حکومتی بدون طی دوره‌های آموزشی و یا شرکت در کلاس های درس و دانشگاه، مدارک لیسانس و فوق لیسانس و دکترا گرفته است. بعید می دانم هیچ دانشجویی تا کنون او را سر کلاس درس دیده باشد.
در وحشی‌گری او همین بس که به صراحت می‌گوید: «حکم قطع دست از افتخارات بزرگ ماست.» [5] در دوران مسئولیت او در قوه قضاییه دست هیچ غارتگری که باعث بدبختی و فلاکت و فقر مردم شده باشد قطع نشد و احکام قطع دست تنها مشمول سارقان خرده پایی شد که به خاطر فقر و بدبختی به سرقت روی می آوردند.
تلاش رئیسی برای اعدام هرچه بیشتر دستگیر شدگان بیگناه جنبش ۸۸ در اثر فشارهای بین‌المللی و تضادهایی که در بالای حاکمیت بود به نتیجه‌ی دلخواه نرسید وگرنه او پس از اعدام بیرحمانه‌ی آرش رحمانی‌‌پور و محمدرضا علی‌زمانی که رئیسی به دروغ مطرح کرده بود در «اغشتاشات» دستگیر شده‌اند وعده می‌داد که «۹ نفر دیگر نیز به زودی اعدام خواهند شد».[6]
رئیسی در جریان سرکوب جنبش ۸۸ به همراه محسنی‌اژه‌ای و علی خلفی عضو هیئت ویژه قوه قضاییه برای بررسی موضوع آزار جنسی بازداشت شدگان پس از انتخابات بود. این هیئت کلیه گزارشات به ویژه موضوع تجاوز جنسی در کهریزک را ساختگی اعلام کرد و چنان‌‌که در جمهوری اسلامی مرسوم است قربانیان را به خاطر «نشر اکاذیب و ایراد تهمت و افترا» که موجب «تشویش اذهان عمومی» و باعث هتک «حیثیت و اعتبار نظام» شده است به برخورد «قاطع» تهدید کرد .[7] در حالی‌که تعدادی از کسانی که آزار جنسی دیده و «خودی» محسوب می‌شدند حتی به دیدار خامنه‌ای برده شدند و او از نزدیک در جریان امر بود.
در طول سال های اخیر و به ویژه در دورانی که رئیسی معاونت قوه قضاییه و دادستانی کل کشور را به عهده داشت تجاوز به زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان در وزارت اطلاعات و ستاد خبری آن، تبدیل به یکی از رایج ترین شیوه های آزار و اذیت و تحقیر زندانیان شد. شکنجه گران در سال های اخیر تا آن جا پیش رفته اند که از تجاوز به زندانیان فیلم برداری کرده و با آن به باج خواهی و تحقیر قربانیان می پردازند.
رئیسی به مجموعه‌ای وابسته بود که در دهه‌ی ۶۰ بزرگترین جنایات تاریخ معاصر میهن‌مان را سازماندهی و اجرا کردند. به همین دلیل وقتی احمد قدیریان معاون اجرایی لاجوردی و یکی از «جنایتکاران علیه بشریت» فوت کرد رئیسی از جمله «صاحبان عزا» بود که در سوگ وی می‌گریست .

نقش رئیسی در غارت اموال عمومی

رئیسی در دوران ریاست هاشمی شاهرودی بر دستگاه قضایی و کناره گیری حسین علی نیری از ریاست دادگاه‌های ویژه اصل 49 [8] قانون اساسی بین سال های 79 تا 89 با حکم خامنه ای عضو «ستاد اجرایی فرمان امام» بود و از این طریق نقش مستقیمی در غارت وحیف و میل اموال عمومی و مردم داشت. کار غارت این ستاد به آن جا کشید که سیدحسن خمینی ضمن تکذیب رابطه این «ستاد» با «بیت امام» خواهان برداشتن نام «امام» از آن شد. [9]
در تاریخ 6 اردیبهشت 1368 و در روزهایی که خمینی بی قانونی را به اوج رسانده بود و هر روز برای رفع مشکلات دست‌‌وپا گیر اداری و کنار گذاشتن «تشریفات رسیدگی» حکم «حکومتی» جدیدی صادر می کرد وی طی نامه‌ای حبیب‌الله عسگر اولادی‌، مهدی کروبی و حسن صانعی را به عنوان نمایندگان خود راجع به‌ وجوه و اموال مجهول المالک، بلاصاحب، ارث بلا وراث و اموالی که بابت تخمیس و خروج از ذمه و اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی و دیگر قوانین در اختیار ولی فقیه است‌ نصب کرد و مقرر گردید نامبردگان از طرف ولی فقیه هرگونه صلاح می‌دانند در تمام‌ ابعاد فروش، نگهداری و اداره مال اختیار داشته باشند. با این دستور «ستاد اجرایی فرمان حضرت‌ امام (ره)» تشکیل شد.
این «ستاد» که قرار بود عمری یک ساله داشته باشد مانند دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه ویژه روحانیت که بر اساس قانون اساسی رژیم غیرقانونی هستند به یکی از نهادهای اصلی اقتصادی نظام تبدیل شد.
در سال های اخیر روشنگری زیادی در ارتباط با این «ستاد» که به عنوان یکی از بزرگترین کارتل‌های اقتصادی کشور، بخشی از «امپراطوری مالی»‌ خامنه‌ای را تشکیل می‌دهد، شده است. عمر خمینی کفاف نداد تا از «برکات» این «ستاد» و «اقدامات شرعی» آن برخوردار شود و خامنه‌ای میراث‌خوار او شد و در سال 1370 آن را از پرداخت مالیات معاف کرد.

در تاریخ 1 خرداد 1379 با توجه به کناره‌گیری نیری، خامنه‌ای طی دستور العملی با تأکید بر واگذاری‌ پرونده‌های موضوع اصل ۴۹ به تشکیلات قضایی مقرر کرد که امر رسیدگی به‌ پرونده‌های اصل ۴۹ توسط شعبی از دادگاه‌های انقلاب اسلامی در تهران و مراکز استانها صورت پذیرفته و قضات دادگاه‌ها با ابلاغ ویژه رییس قوه قضاییه منصوب گردیده و مرجع تجدید نظر آن شعبی از دادگاه‌های تجدید نظر یا دیوانعالی کشور باشد.
در این دوران رئیسی به جای نیری نقش مهم و ویژه ای در این «ستاد» یافت.
با تلاش های نیری و رئیسی، خامنه‌ای صاحب بزرگترین کارتل اقتصادی کشور شد که رویتر آن را بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار ارزیابی می‌کند و ارزش بانک­‌های تحت کنترل او در بازار بورس، مطابق با اطلاعات به روز شده در هشتم دی 1392 حدود سه میلیارد و پانصد میلیون دلار است.
این ستاد به وسیله‌ی فساد حاکم بر دستگاه قضایی به اموال ایرانیانی که به خارج از کشور سفر کرده بودند نیز رحم نکرد و در بسیاری مواد همه یا بخشی از اموال آنان را مصادره کرد.
گفته می‌شود نیمی از اموال این ستاد را سرمایه‌های مصادره شده‌ی این بخش از مردم کشورمان تشکیل داده است. حکام شرع با توجه به رانتی که از آن برخوردار بودند به خرید اموال زیر قیمت کارشناسی شده پرداختند و از این بابت میلیاردها تومان به جیب زدند.
در سال 1372 پس از طرح بحث «تهاجم فرهنگی»، «غارت فرهنگی» و «شبیخون» فرهنگی از سوی خامنه ای، وی دستور تشکیل «ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر» را صادر کرد و احمد جنتی را به عنوان مسئول ایجاد این تشکیلات معرفی و علاوه بر ابراهیم رئیسی افرادی چون محسن قرائتی،[10] احمد زرگر، محمدی عراقی را به عضویت این ستاد انتخاب کرد. رئیسی با حکم جنتی به عنوان دبیر این ستاد منصوب شد و مسئولیت مهمی در سرکوب زنان میهن مان از طریق این ستاد به عهده گرفت. رئیسی با توجه به مسئولیتی که در قوه قضاییه داشت تحت عنوان «فرهنگ سازی» و «الگو سازی» به پیشبرد امر سرکوب پرداخت و کوشید دایره تسلط حکومت بر زندگی شخصی افراد را توسعه دهد.
رئیسی همچنین ریاست شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما را به عهده داشته و یکی از اعضای هیئت عالی گزینش کشور است. 

با توجه به گوشه ای از جنایات صورت گرفته توسط رئیسی که در این مقاله به آن ها اشاره شده حال خود می توانید رابطه او با «ضامن آهو» را دریابید.

ایرج مصداقی  7 مارس 20016






[1]   رئیسی داماد علم‌الهدا امام جمعه مشهد است. علم الهدا پس از انقلاب مسئولیت کمیته منطقه ده تهران را به عهده داشت که معروف به کمیته علم الهدا بود و عوامل آن نقش مهمی در حمله و میتینگ های سیاسی و مراکز گروه های سیاسی و فعالان آن داشتند. بسیاری از بازجویان، شکنجه گران و اعضای تیم گشت دادستانی و گروه ضربت آن را اعضای این کمیته تشکیل می دادند.

[2]   بررسی پرونده انفجار نخست وزیری در سه دوره زمانی انجام شد. مرحله اول از شهریور 1360 تا شهریور 1361 که دادستانی کل انقلاب به عهده آیت الله ربانی املشی بود. مرحله دوم که از شهریور 1361 تا دی ماه1363 است که پرونده زیر نظر لاجوردی و در شعبه هفت دادسرای انقلاب تهران پی گیری شد. مرحله سوم از بهمن 1363 تا پایان خرداد1365 پرونده توسط سید ابراهیم رئیسی و شعبه 7 دادسرای انقلاب مرکز بررسی شد و در نهایت با تلاش موسوی خوئینی ها و برخلاف تمایل رئیسی به دستور خمینی بسته و کلیه متهمان آزاد شدند.
[3]   http://news.gooya.com/politics/archives/2012/12/152260.php
[4]   http://www.tasnimnews.com/fa/news/1393/03/17/392936
[8]   اصل ۴۹ قانون اساسی دربرگیرنده تکلیف قوای اجرائی کشور در قبال اموال و املاک رها شده و تشریح آن بخش از آن اموال که بایستی به نفع دولت مصادره شوند، است. به موجب این اصل، «دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوء استفاده از موقوفات، سوء استفاده از پیمان‌کاری‌ها و معاملات دولتی، دایر کردن اماکن غیرمشروع و سایر موارد را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او، به بیت‌المال واگذار کند. این‌ حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود.» از آن‌جایی که ولایت فقیه مالک جان و مال «مسلمین»‌است ، «بیت‌المال» نیز در زمره‌ی اموال وی قرار می‌گیرد و مشمول نظارت سازمان بازرسی کل کشور نمی‌شود .

[9]   http://www.khabaronline.ir/detail/416687/Politics/parties
[10]   محسن قرائتی یکی از فاسدترین چهره های رژیم است که به خاطر اشتهای سیری ناپذیرش در مسائل جنسی از هیچ فسادی فروگذار نمی کند. او با وجود مسئولیتش در ستاد اقامه نماز و در این ستاد به شرب خمر و دیگر منکرات می پردازد. احمد زرگر نیز با آن که سال ها مسئولیت ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت منکرات دادستانی انقلاب اسلامی مرکز را به عهده داشت از انجام هیچ منکری فروگزار نمی کند. برادرزاده او جزو یکی از قربانیان کشتار 67 در اوین است. محمدی عراقی نیز داماد مصباح یزدی است.


International Women's Day, March 8th مرثیه ای بر هشتم مارچ روز جهانی زن

International Women's Day, March 8th
مرثیه ای بر هشتم مارچ روز جهانی زن
از راست به چپ ویکتوریا نولاند ـ کاترین اشتون ـ آنجلا مرکل


از راست به چپ هیلاری کلینتون ـ ماریسا مایرـ آلیس شوارتزر

آیا می توان به این دل خوش کرد که مبارزه برای ورود زنان به بازار کار، مدیران مدبری از دل زنان از خود بیرون داده است و به خوش خدمتی به سرمایه بدل شده است؟
 آیا می توان این پیروزی را جشن گرفت که زنان اکنون در مقام هدایت کنندگان اقتصاد و سیاست جهانی هرچه بیشتراهمیت می یابند؟
آنجلا مرکل، کاترین اشتون ، کانالیزا رایس، هیلاری کلینتون، سوزان رایس، ویکتوریا نولاند، نانسی پلوسی، سارا پیلین،مری بارا،ماریسا مایر، آلیس شوارتزر؛ فقط برای این که چند نامی برده باشیم.
نه نمی توان. نمی توان به این بسنده کرد. این آن چیزی نیست که "فمینیسم" میخواست. به ویژه اگر این فمینیسم رادیکال، "ماتریالیست" و انتقادی هم باشد. 
اشتون هنگام شنیدن خبر کشتار معترضین و نیروهای دولتی در اوکراین توسط تک تیراندازانی که به هر دو سو شلیک می کردند، با خونسردی تمام "بله، بله" می گوید و بعد هم داستانسرائی می کند که چگونه باید برای اوکراین پول جمع کرد. هنگام ورود مرکل به جلسات سران اتحادیۀ اروپا، تمام مردان حاضر به ترس و لرز می افتند؛ ویکتوریا نیولند با خونسردی تمام نقشه های کشت و کشتار را در قالب "دخالت بشر دوستانه" می فروشد؛ آلیس شوارتزر، این الگوی زن رها شدۀ آلمانی، به یمن فمینیسم برای خود حسابهای مخفی بانکی در سویس باز کرده است و سرانجام آنچه را که خانم رئیس جوان یاهو، ماریسا مایر انجام می دهد، مو بر تن همکاران مرد وی در کنسرنهای بزرگ سیخ می کند: 
خانم مایر نه تنها همۀ مزایای پیشین کارکنان یاهو مثل "هوم آفیس" یا کار کردن از منزل را لغو کرده و حضور در محل کار را اجباری کرده است، بلکه همچنین با راه انداختن سیستم گزارشدهی بازدهی کار تمام کارکنان یاهو را وادار کرده است که به گزارش کار خود و همکارانشان بپردازند و دریافتی های کارکنان را مستقیما به بازدهی کارشان گره زده و به این ترتیب نظامی از خیانت و چغلی و دو بهم زنی در میان کارکنان یاهو را جاری کرده است که اکنون هر کسی دیگری را مسئول خرابکاریهای بخش خود معرفی می کند.
 از کلینتون و پیلین و رایس ها بگذریم. نه این نمی تواند میراث فمینیسم باشد. این میراث دیگر هیچ جذابیتی برای کسی نخواهد داشت. باید چاره ای اندیشید.
اسکار، فمینیسم،واگینالیسم ـ مرثیه ای برهشتم مارچ

Elecition, Tehran, Iran, سخنان ارزشمند « ناصر زرافشان » ـ تهران, ايران ؛