۱۳۹۵ شهریور ۲۰, شنبه

آمارهای متفاوت دولت در ارتباط با کارتن خوابهای شهر تهران، ۱۶ هزار نفر یا ۲۵ هزار نفر کارتن خواب؟!
3_n00000790-b

آمارهای متفاوت دولت در ارتباط با کارتن خوابهای شهر تهران، ۱۶ هزار نفر یا ۲۵ هزار نفر کارتن خواب؟!

بیغوله‌نشینی و خرابه محل زندگی دائمی افراد است.
 همه پاتوق‌های تهران را برای توزیع غذا سرکشی نمی‌کنیم بلکه از نظر امنیتی بعضی از پاتوق‌ها مناسب نیستند از طرفی کارتن‌خواب‌ها پراکنده هستند و فقط 40 درصد آنها به صورت متمرکز در پاتوق‌ها یافت می‌شوند.
مسئول طرح «تهران شهر بدون گرسنه» گفت: ‌آمارها نشان می‌دهد 14 تا 16 هزار نفر در  استان تهران، کارتن‌خواب هستند، در تهران 13از 6 منطقه تهران را سرکشی می‌کنیم و باقیمانده پاتوق‌ها به صورت گذری یا پراکنده هستند.
چندی پیش عادل مزاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه اقدام فرهنگی برای فردی که گرسنه است و نمی‌تواند؛ معاش خانواده‌اش را تامین کند، معنا ندارد، خبر از وجود بیش از ۲۵ هزار کارتن‌ خواب در تهران داد که بیش از ۳ هزارتن از آنها زن میباشند.
رییس کمسیون فرهنگی اجتماعی دبیرخانه کلانشهرهای کشور گفت: اقدام فرهنگی برای فردی که گرسنه است و نمی‌تواند؛ معاش خانواده‌اش را تامین کند، معنا ندارد.


نامه ی شاگرد آیت الله منتظری به آیت الله جنتی

46546.jpg
آيت الله حاج شيخ حسين عرب، استاد دروس خارج حوزه های علميه كاشان در نامه ای به آيت الله جنتي، ضمن انتقاد شدید به سخنان امروز وی در ساده لوح خواندن مرحوم آیت الله منتظری؛ رفتارهای سیاسی آیت الله جنتی به ویژه در حمایت های عجیب از احمدی نژاد را یادآور شد.
متن نامه ی این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز کاشان به آیت الله جنتی که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته، با اصلاحاتی در پی می آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
آیت الله آقای جنتی؛ با سلام و حفظ احترام.
از اظهارات امروز شما در خطبه ی جمعه مانند بسیاری از خطبه های دیگرتان نهایت تاثر و تاسف خود را ابراز می دارم و بلکه با این اظهارات باید تسلیت عرض کنم.
۱- تعبیر به شیخ ساده لوح درباره ی فقیه ناموری که در جامعیت علمی و تبحر و احاطه بر آرای فقهای اسلام اعم از شیعه و چهار مذهب اهل سنت در عصر خود بی نظیر یا بسیار بسیار کم نظیر بوده است، خلاف عدالت و حداقل سخت صحت خطبه و نماز جمعه را مورد شک و تردید قرار می دهد.
شخصیت علمی و فقهی بزرگی که حداقل چیزی که می توان گفت اینست که بسیاری از شاگردان او از حضرتعالی از نظر فقهی قوی ترند. کوچک ترین شاگرد آیت الله العظمی منتظری رضوان الله علیه بنده حقیر هستم. یکبار دیگر در نامه به فقهای شورای نگهبان حضرتعالی را به مناظره ی فقهی و اصولی دعوت کرده [لینک]، الان نیز تکرار می کنم بنده بر سر قرار خود هستم، کافیست که فقط چند ساعت قبل، اطلاع داده شود در هرکجا و هر زمان آماده ی بحث با شما هستم.
۲ – آیا تعبیر به شیخ ساده لوح شایسته ی آقای منتظری است یا …؟ آقای منتظری ساده لوح بود یا کسی که تا آخرین تیر در چله آنگونه از احمدی نژاد حمایت کردید؟
پدیده ی احمدی نژاد همه را حتی جلوی سلطنت طلب ها شرمنده کرد. به هشتاد نود سال قبل برگردید. اولین نخست وزیر رضاخان چه کسی بود؟ محمد علی فروغی که فعلا کاری به گرایش های مذهبی او و این که عضو فراماسونر بوده یا نه ندارم، اما او دانشمندی مسلم و ادیبی برجسته و مصحح آثار ماندگار سعدی و نویسنده ی کتاب ارزشمند سیر حکمت در اروپا که رفیق قدیمی شما جناب آقای مصباح یزدی و تیم فلسفی او با همه ی توش و توان علمی و فلسفی خود، هنوز که هنوز است از این اثر ارزشمند در تحقیقات خود بهره می گیرند. اما احمدی نژاد که شما به عنوان رییس جمهور کشور اسلامی دو بار تایید و با آن جبهه بندی محکم از او حمایت کردید از نظر ادبیات نازل ترین و شرم آور ترین ادبیات را به کار می برد که از ذکر کلمات او معذورم. آقای منتظری شیخ ساده لوح بود؟ جنابعالی نامه ی چنین فردی [احمدی نژاد] را به رئیس جمهور آمریکا از الهامات الهی دانسته و در همین خطبه ی جمعه ی تهران ابراز داشتید که باید در کتب درسی آورده شود؛ مانند نامه ی امام به گورباچف؟!
آقای منتظری شیخ ساده لوح بود؟ حضرتعالی برخلاف اخلاق و عرف جهانی مرگ پادشاه عربستان را تبریک گفته و باعث آن همه بگو مگو و گوشه و طعنه و بلکه هزینه برای جمهوری اسلامی شدید.
۳ – یکی از بی انصاف ترین داوری هایی که امروزه انجام می گیرد و متاسفانه در خطبه ی امروز جنابعالی هم شاهد بودیم اینست که اعتراض مرحوم آیت الله منتظری درباره ی اعدام های سال ۶۷ چه از نظر حکم و چه از نظر موضوع، حمایت از منافقین تلقی می شود و این شما هستید که باید پاسخگوی این داوری غیر عادلانه و غیر منصفانه در روز قیامت باشید و نه آقای منتظری.
۴ – جناب آقای جنتی حضرتعالی در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و چند دوره ی مجلس خبرگان به ویژه دوره ی اخیر، صدها نفر را رد صلاحیت کرده اید، آن هم بر اساس گزارشات یکطرفه که به طور جزم و یقین می توان گفت پاره ای از آنها از اساس، دروغ و تهمت و تحریف و قلب واقعیت بوده و نیز بکار گیری استانداردهای دوگانه و بدون شنیدن دفاعیات افراد رد صلاحیت شده و این شما هستید که باید در دنیا و عقبا جواب خدا و خلق او را بدهید.
۵ – جناب آقای جنتی؛ کوکبه ی قدرت ممکنست چند صباحی با تمام قدرت بتازد اما هرچه حرکت آن بیشتر باشد ممکنست به طور طبیعی دچار فرسودگی درونی شده و گاهی هم از بیرون دچار باتلاقی غیر قابل پیش بینی شود که دیگر نتواند قدم از قدم بردارد. در آن هنگام سرنشین های آن وقتی متوجه می شوند که به پدیده ی گذشته و اُحدوثه عبرت تبدیل شده است. نیک می دانید که حضرت عالی در انتخابات خبرگان – صرف نظر از اعتراضات رقبا و اخبار دیگر – با همه ی تلاش های سازمان یافته ای که برایتان صورت گرفت در مرز حذف بودید. قال مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام ما اکثرالعبر و اقل الاعتبار. والسلام علیکم و رحمه الله.
جمعه ۱٩\٦\٩٥ برابر با ۷ ذی الحجه الحرام ۱۴۳۷
حسین عرب

631772_888

ارکان رژیم ایران، سی و سه میلیارد دلار از آمریکا پول نقد و شمش طلا گرفته اند و برعلیه آمریکا شعارهای پ.چ سر میدهند که کسی از زد و بند این معامله کثیف مطلع نشود!!

یکی از مقامات ارشد ایالات متحده که در جریان مذاکرات هسته ای قرار داشته است، به نمایندگان کنگره آمریکا اظهار کرده که دولت باراک اوباما علاوه بر 1.7 میلیارد دلار مربوط به فسخ قرار داد خرید تسلیحات، مبلغ 33.6 میلیارد دلار را نیز در قالب طلا و پول نقد به شکل سِّری به ایران پرداخت کرده است.
  نشریه «واشنگتن فری بیکن»  در فاصله ژانویه سال 2014 تا جولای 2015 دولت اوباما هر ماه مبلغ 700 میلیون دلار  به ایران پرداخت کرده است. بر طبق این قرار داد ایالات متحده در مجموع بایستی به ایران 11.9 میلیارد دلار پرداخت کرده باشد که مارک دوبویتز از جمله شخصیت های برجسته مخالف قرارداد هسته ای اشاره کرده که جزئیات پیرامون این مسئله بسیار مبهم است.
مارک دوبویتز به نمایندگان کنگره آمریکا گفته است که علاوه بر این رقم ایران احتمالا 33.6 میلیارد دلار دیگر در قالب طلا و پول نقد از ایالات متحده در یافت کرده است. اکنون نمایندگان کنگره آمریکا در پی تحقیق و تفحص این مسئله از دولت باراک اوباما و در خصوص پرداخت های نقدی به ایران در سالهای قبل از توافق هسته ای میباشند.
مار دوبویتز با اشاره به گزارشی از خبرگزاری رویترز مربوط به ماه جولای گفته است: مقامات آمریکایی تایید کرده اند که ایران رقمی در حدود 20 میلیارد دلار را از ایالات متحده در یافت کرده است. سوال این است که این رقم از طریق طلا، پول نقد و یا فلزات گرانبها در اختیار ایران قرار داده شده؟ آیا این پرداخت از مسیر سیستم مالی رسمی صورت گرفته؟ یا به شکل نقد و حواله؟
وی همچنین گفته است که دولت اوباما باید این موضوع را روشن کند که این 20 میلیارد دلار شامل 11 میلیارد دلار تعیین شده در برجام است و یا چیزی مجزا از آن محسوب میشود؟ در هر صورت نحوه انتقال این پول اهمیت بسیار زیادی دارد و بدترین سناریو در این جا این است که ایران به شکل سری چیزی در حدود 33.6 میلیارد دلار در قالب طلا، فلزات گرانبها و پول نقد از ایالات متحده دریافت کرده است.
وی البته شخصا ابراز کرده است که بخشی از این پول به شکل نقدی و سایر دارایی ها به ایران تعلق گرفته است. دولت اوباما پیش از این اظهار کرده بود که پرداخت نقدی تنها ره ممکن برای دسترسی ایران به این اموال با وجود برقراری تحریم های مالی است.
«پل آهرن» مشاور ارشد وزارت خزانه داری آمریکا در این باره گفته بود که پرداخت به شکل نقدی مطمئن ترین راه برای دسترسی ایران به این اموال و به شکل زمان بندی شده است. اما مارک دوبویتز بر این باور است که اگر کاخ سفید از ابتدای اجرای برجام اقدام به پرداخت مبالغی نقدی به ایران کرده باشد، مجموع این مبالغ بالغ بر 33.6 میلیارد دلار میشود. آیا این رقم از طریق مراجع مالی رسمی به ایران رسیده است؟ اگر چنین باشد دولت اوباما در مورد پرداخت 1.7 میلیارد دلار به ایران صادق نبوده است. اما اگر میلیاردها دلار پول از طریق نقدی به ایران منتقل شده است، این موضوع یک افشاگری حیرت آور است.
اظهارات مارک دوبویتز در حالی است که در هفته گذشته وال استریت ژورنال افشا کرده بود که علاوه بر 400 میلیون دلار پولی که کاخ سفید در ازای آزاد سازی زندانیان ایرانی پرداخت کرده است، مبلغ 1.3 میلیارد دلار دیگر نیز از طریق نقدی به ایران پرداخت شده است.