۱۳۹۵ آذر ۹, سه‌شنبه

tehran

جنوب استان کرمان مناطق محروم با ضریب 7 تا 9 محرومیت زیادی دارد که اولین خواسته شان داشتن آب برای حمام و دستشویی و راه است. در جنوب شرقی کرمان و شهرستان قلعه گنج دهستانی به نام "مارز" قرار دارد که درست به دلیل هم مرز بودن در آخرین نقاط با سیستان و بلوچستان ، و نبود مسیر ارتباطی ، کاملا دور افتاده است و شامل روستاهایی دور از هم و بدون راه ارتباطی قرار دارند. روستاهایی همچون نم گاز ، کرچکان ، درکلات،لاهوگان با مرکزیت راین قلعه در مارز قرار دارند. مردم این روستاها در تلفیقی از کپر و خانه های آجری و سیمانی بدون وسیله گرمایشی زندگی می کنند. بسیاری از آنها شناسنامه ندارند و به همین دلیل بی سواد هستند.

مجسمه مادردر شهر اصفهان به دست شهرداری این شهر تخریب شد!!

آنچه که باید درباره اختلاس ۱۷۰۰ میلیارد تومانی رئیس قوه قضائیه بدانیم

اختلاس رییس قوه قضائیه چگونه افشا شد؟ نخستین بار کانال تلگرامی «آمدنیوز» به نقل از دو مدیر بانک ملی ایران خبر داد که رئیس قوه قضائیه ۶۳ حساب شخصی در بانک‌های کشور دارد
amoli_larijani01888.jpg
رادیو زمانه - روزنامه اعتماد در شماره ۳۶۸۲ خود که یکشنبه ۷ آذر منتشر شد، خبر داد که دادستانی تهران، محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی را به دادسرا احضار کرده است.[۱] به ظاهر به خاطر گفته‌های او درباره یاشار سلطانی، اما در واقع به دلیل پرسش او در مجلس شورای اسلامی از علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد درباره حساب‌های شخصی صادق لاریجانی. اعتماد گزارش داده که در پرونده‌ای که دادستانی تهران برای محمود صادقی ساخته، ۸ شاکی خصوصی هم وجود دارند. یکی از شکایت‌کنندگان، جواد ساداتی‌نژاد، نماینده کاشان است.
اختلاس رییس قوه قضائیه چگونه افشا شد؟
نخستین بار کانال تلگرامی «آمدنیوز» به نقل از دو مدیر بانک ملی ایران خبر داد که رئیس قوه قضائیه ۶۳ حساب شخصی در بانک‌های کشور دارد. وثیقه‌هایی را که زندانیان به قوه قضائیه می‌سپرند، به این حساب‌های سپرده واریز می‌شود. در اصل این پول‌ها ظاهراً دخل و تصرفی صورت نگرفته، اما بهره‌ای که به این پول‌ها تعلق می‌گیرد در تملک رییس قوه قضائیه است. ۲۰ میلیارد تومان در ماه. ۲۵۰ میلیارد تومان در سال.
افشاگری آمدنیوز درباره حساب‌های شخصی صادق لاریجانی بازتاب گسترده‌ای داشت تا آن حد که علی طیب‌نیا از روی اضطرار در شبکه دو تلویزیون جمهوی اسلامی درباره این حساب‌ها توضیح داد:
«از ۲۰ سال پیش با هماهنگی خزانه کل کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجموعه مبالغی با رعایت حدود قانونی و موازین شرعی برای قوه قضاییه به صورت سپرده در سیستم بانکی کشور قرار گرفته است. طبعاْ به این مبالغ سودهایی نیز تعلق گرفته که البته از اصل پول‌ها به هیچ وجه استفاده نشده است. سود حاصله از مبالغ مذکور، صرفاْ برای برخی هزینه‌های معین در قوه قضاییه صرف شده است.»
توضیحات وزیر اقتصاد قانع‌کننده نبود. محمود صادقی و احمد مازنی، دو نماینده تهران از علی طیب‌نیا خواسته بودند که مشخص کند قوه قضائیه بر چه مبنای قانونی حساب‌های سپرده باز کرده، تعداد این حساب‌ها، میزان وجوه واریز شده به آن‌ها چقدر بوده و این پول‌ها در چه راهی خرج شده است.
این دو نماینده مجلس، وزیر اقتصاد را به اصل ۵۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ارجاع داده بودند که بر اساس آن می‌بایست کلیه دریافت‌های دولت در حساب خزانه‌داری کل موجود باشد.
محمود صادقی، نماینده مجلس:
«بنده از وزیر اقتصاد این سؤال را دارم که توضیح دهند مقصود ایشان از حدود قانون و موازین شرعی چیست؟ کدام قانون اجازه می‌دهد وجوه دولتی به حساب‌های شخصی واریز شود؟ به ویژه اینکه بخش قابل توجهی از این وجوه واریزی متعلق به اشخاص حقیقی و اصحاب دعوا در محاکم حقوقی و کیفری و بعضاً متعلق به متهمان در دادسراهاست که بابت قرارهای وثیقه و تودیع احتمالی در صندوق دادگستری واریز می‌شود.»
به یک معنا، صادق لاریجانی در مقام ریاست قوه قضائیه در اموال متهمان از محل سپردن وثیقه‌ها دخل و تصرف می‌کند: ۲۰ میلیارد تومان در ماه. ۲۵۰ میلیارد تومان در سال. بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان از مرداد ۱۳۸۸ که او با حکم علی خامنه‌ای به ریاست قوه قضائیه منصوب شده است.
■ رئیس قوه قضائیه چه پاسخی داد؟
صادق آملی لاریجانی در گردهمایی بسیجیان کشور که ۳ آذر برگزار شد، با لحنی که از گلایه و رنجیدگی نشان داشت چنین گفت:
«حساب‌هایی که به دروغ به عنوان حساب‌های شخصی رئیس قوه قضاییه معرفی کرده‌اند از سال ۷۴ و نه تنها در دوره بنده بلکه در دوره رؤسای قبلی و اسبق قوه قضاییه نیز بوده و با اجازه رهبر معظم انقلاب اموالی که به نحوی به قوه قضاییه مربوط می‌شد به نام خود قوه قضاییه و نه به نام رئیس قوه قضاییه در این حساب‌هاست. بنابراین بحث واریز هزار میلیارد تومان به حساب‌ شخصی رئیس قوه صددرصد کذب است.»
به یک معنا صادق لاریجانی با اجازه و اذن رهبر جمهوری اسلامی در اموال متهمان دخل و تصرف می‌کند. این اختلاس‌ها فقط در دوره ریاست او اتفاق نیفتاده بلکه از ۲۰ سال پیش تاکنون در دوره ریاست محمد یزدی و هاشمی شاهرودی نیز زیر نظر رهبری و با اجازه او اتفاق افتاده است.
رشید داودی، یکی از معممان حوزه علمیه قم به صادق لاریجانی نامه‌ای نوشت و به او اطلاع داد که مردم از آخوندهایی که برای تبلیغ به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند درباره حساب‌های ۶۳ گانه صادق لاریجانی پرسش‌هایی دارند. این مبلغ مذهبی می‌نویسد: مبلغان در پاسخ به نفس خود هم درمانده‌اند، چه رسد به اقناع مردم.
رشید داودی در نامه سرگشاده‌اش به صادق لاریجانی:
«جناب آقای آملی! نمی‌دانم تا چه حد از گپ و گفت‌های توده مردم و حتی خواص، مطلع هستید اما ما که از مردم و در میان آنهاییم، گواهی می‌دهیم که سخنان شما در خوشبینانه‌ترین حالت، پاسخگو و شفاف‌ساز نبوده است، اگر نگوییم که بر دامنه شبهات و شایعات افزوده باشد.»
■ رهبر جمهوری اسلامی چه شنید و چه گفت؟
بعد از آنکه دو مدیر بانک ملی، سازمان بازرسی کشور را از اختلاس صادق لاریجانی و دخل و تصرف او در اموال متهمان آگاه کردند، این موضوع را علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد در هیأت دولت مطرح کرد. گفته می‌شود که در جلسه حسن روحانی با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی «به خشم آمده» است.
صادق لاریجانی اما روایت دیگری به دست می‌دهد. او در همان همایش ۳ آذر با بسیجیان گفت:
«به دنبال همین بحث‌ها [اختلاس] گفتند مقام معظم رهبری هم از قوه قضاییه به شدت ناراحت است و حتی دیگر رئیس قوه قضاییه را نمی‌پذیرد در حالیکه من دو بار به محضر رهبر انقلاب رفتم، و به دروغ گفتند رهبر انقلاب می‌خواهند آیت‌الله جنتی را به عنوان رئیس قوه قضاییه انتخاب کنند که رهبر انقلاب خنده‌شان گرفت.»
■ هدف از افشای اختلاس رییس قوه قضائیه چیست؟
ساده‌ترین توضیح این است که محمود صادقی، به عنوان رییس فراکسیون انضباط مالی مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود عمل کرده و گامی برای مقابله با فساد فراگیر در جمهوری اسلامی برداشته است.
گمانه‌های دیگر هم مطرح است از جمله اینکه حسن روحانی می‌خواهد رئیس قوه قضائیه را سر جایش بنشاند، یا اینکه محافلی می‌کوشند که صادق لاریجانی در رقابتی که بر سر جانشینی سیدعلی خامنه‌ای وجود دارد، به راستی به کارتی سوخته تبدیل شود.
■ افشای اختلاس رییس قوه قضائیه نشانه چیست؟
اصل ۵۳ قانون اساسی رسمی نظام می‌گوید:
«کلیه دریافت‌های دولت در حساب‌های خزانه ‏داری کل متمرکز می‌شود و همه پرداخت‌ها در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون انجام می‌گیرد.»
حساب‌های خاص رئیس قوه قضاییه نقض آشکار این اصل هستند. رئیس قوه قضائیه می‌گوید گشودن این حساب‌ها و تعیین مورد استفاده از آنها با اذن رهبر صورت گرفته است. یعنی این رهبر است که قانون را معلق کرده است. این مورد در درجه اول نشانه آشکار ارتباط فساد ساختاری با اصل ساختار نظام است.

دکتر مهدی خزعلی: اسرار و ناگفته های قتلهای زنجیره ای در ۲۸مین سالگرد ترو...

جدیدترین لیست زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج



خبرگزاری هرانا – گزارش پیش رو حاوی اطلاعات مربوط به ۶۹ زندانی سیاسی و امنیتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج بعنوان جدیدترین بروز رسانی درباره زندانیان عقیدتی این زندان است. در این گزارش علاوه بر مشخصات، شرح مختصر و اتهامات زندانیان نیز بروزرسانی شده است.
خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیش از یک دهه است به دیده بانی وضعیت زندانیان عقیدتی در زندانهای ایران می پردازد، در این بین انتشار و بروزرسانی آخرین وضعیت زندانیان عقیدتی جزوی از برنامه کاری مستمر این نهاد بوده است.
آنچه در پی می آید جدیدترین لیست از زندانیان عقیدتی و امنیتی محبوس در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر بعنوان شناخته شده ترین محل نگهداری زندانیان سیاسی و امنیتی (در کنار بند زندانیان سنی مذهب) است.
در حال حاضر ۶۹ زندانی با اتهامات سیاسی، عقیدتی و امنیتی در بند ۴ سالن ۱۲ زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری می‌شوند.
لیست این زندانیان با اطلاعات پرونده آنها به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:
اتهام: تبلیغ مسیحیت
حکم: ۵ سال حبس / شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، قاضی مقیسه.
توضیحات: از سال ۹۲ در زندان است و منتظر تشکیل دادگاه تجدید نظر.
اتهامات: بغی از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق، توهین به رهبری و اخلال در نظم عمومی.
حکم: ۱۸ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق
توضیحات: ۵۳ ساله، بیمار و  از سال ۸۸ در زندان است و سابقه حبس در دهه ۶۰ را نیز دارد.
اتهام: ارتباط با انجمن پادشاهی ایران
حکم: ۱۵ سال حبس
توضیحات: از اردیهشت ۸۸ در زندان است.
اتهام: هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران
حکم: ۵ سال حبس
توضیحات: ۶۲ ساله، بیمار و از سال ۹۱ در زندان است، از جمله زندانیان سابق دهه ۶۰ است.
اتهام: هواداری از سازمان مجاهدین خلق
حکم: حبس ابد
توضیحات: دارای بیماری فلبی و از سال ۷۹ در زندان است.
اتهام: فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی
حکم: ۳ سال حبس توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: شهروند بهایی و از سال ۹۵ در زندان است.
۷- امیر قاضیانی
اتهام: جاسوسی
حکم: نامعلوم
توضیحات: از پرسنل سابق ارتش است
۸- ایرج حاتمی
اتهام: همکاری با دولت خارجی
حکم: ۱۰ سال حبس
توضیحات: از پرسنل نظامی است که از سال ۸۹ در زندان است.
اتهام: تبلیغ علیه نظام و عضویت در یک تشکل مدافع حقوق بشر
حکم: ۵ سال حبس توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه.
توضیحات: شهروند بهایی و مدافع حق تحصیل که از سال ۹۱ در زندان است.
اتهام: جاسوسی
حکم: ۱۰ سال حبس
توضیحات: تبعه ترکمنستان و از سال ۸۸ در زندان است.
اتهامات: اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی
حکم: ۱۰ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، قاضی مقیسه
توضیحات: از رهبران جامعه بهایی که از سال ۸۷ در زندان و محروم از مرخصی است.
۱۲- بهزاد ترحمی
اتهام: اهمکاری با دول خارجی
حکم: ۵ سال حبس
توضیحات: از سال ۹۰ در زندان است.
اتهام: تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری
حکم: سه سال حبس
توضیحات: از سال ۹۵ در زندان است.
اتهامات: تبلیغ علیه نظام، همکاری با دول متخاصم و عضویت در تشکیلات مخفی بهائی
حکم: ۵ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی مقیسه
توضیحات: از سال ۹۱ در زندان است. پدر این شهروند با نام «امیر هوشنگ (شاپور) مرکزی» در مهرماه سال ۶۳ در زندان اوین اعدام شد. مادر وی نیز با نام «پریچهر آزاده» در همان سال‌ها به مدت ۵ سال در زندان اوین متحمل حبس شده است.
اتهام: ارتباط با سازمان مجاهدین خلق و شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی
حکم:  ۱۷ سال زندان، تبعید به زندان رجایی شهر کرج و ۱۵۰ هزار تومان جریمه نقدی /شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، قاضی صلواتی
توضیحات: از زندانیان سیاسی دهۀ ۶۰ که از سال ۸۶ در زندان است.
اتهام: هواداری از انجمن پادشاهی
حکم: ۱۵ سال حبس
توضیحات: از سال ۸۸ در زندان است و در حال حاضر در مرخصی /از اوایل تابستان در مرخصی است.
اتهام: اجتماع و تبانی از طریق همکاری در دانشگاه مجازی بهاییان ایران موسوم به موسسه علمی آزاد
حکم: ۵ سال حبس
توضیحات: از سال ۹۴ در زندان است. همسر وی آزیتا رفیع زاده با اتهام مشابه با محکومیت ۴ سال حبس در زندان اوین نگهداری می شود.
۱۸- جابر عابدینی
اتهام: همکاری با دول خارجی
حکم: ۴ سال حبس
توضیحات: از پرسنل سابق نظامی که سال ۹۳ در زندان است.
اتهامات: اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی
حکم: ۱۰ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: از رهبران جامعه بهایی ایران که علیرغم بیماری از سال ۸۷ در زندان است.
اتهام: همکاری با دولت خارجی
حکم: ۱۰ سال حبس، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، قاضی صلواتی
توضیحات: از سال ۸۷ در زندان است.
اتهام: محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق
حکم: ۵ سال حبس
توضحیات: از سال ۹۰ در زندان است
اتهام: محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق
حکم: ۱۵ سال حبس
توضیحات: همسر وی فاطمه مثنی نیز با اتهام و حکم مشابه در زندان اوین نگهداری می شود
اتهام: محاربه و فساد فى الارض
حکم: حبس ابد، شعبه یک دادگاه انقلاب اهواز
توضیحات: دو برادر وی اعدام شدند و از سال ۸۴ در زندان است.
اتهام : جاسوسى و ارتباط با دول متخاصم
حکم: ۶ سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی
توضیحات: دانشجوی بورسیه دانشگاه لی‌یژ بلژیک، از سال ۹۲ در زندان است.
۲۵- حمید معتمدی نیا
اتهامات: عضویت در نهضت آزادی ایران، اخلال در نظم عمومی و تبلیغ علیه نظام
حکم: ۵ سال حبس
توضیحات: در مرخصی متصل به آزادی است.
اتهام؛ محاربه ازطریق عصوبت در حزب دموکرات کردستان
حکم: حبس ابد
توضیحات: از سال ۷۹ بدون مرخصی در زندان است.
اتهام: هواپیماربایی و اخلال در امنیت پرواز
حکم: حبس ابد
توضیحات: از سال ۷۹ بدون مرخصی در زندان است.
اتهام: هواپیماربایی و اخلال در امنیت پرواز
حکم: ۲۲ سال حبس
توضیحات: از سال ۷۹ بدون مرخصی در زندان است.
اتهام: محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق
حکم: پنج سال و شش ماه
توضیحات: از سال ۹۱ در زندان است. خواهر او مریم اکبری منفرد نیز در زندان اوین نگهداری می شود. وی سابقه بازداشت در دهه ۶۰ را نیز دارد و ۴ تن از اعضای خانواده ی وی به نامهای علیرضا ۲۰ساله، غلامرضا ۲۶ساله در سالهای ۶۰ و ۶۴ و هم چنین رقیه ۳۰ساله و عبدالرضا ۲۳ساله در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ اعدام شدند.
اتهام: محاربه از طریق عضویت در کومله و دست داشتن در قتل پسر امام جمعه مریوان
حکم: اعدام، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران – صلواتی
توضیحات: از سال ۸۷ در زندان است.
اتهامات تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبرى و نشر اکاذیب در فضاى مجازى
حکم: ۵ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب- مقیسه
توضیحات: از سال ۹۳ در زندان است.
اتهامات: اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی
حکم: ۱۰ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: از رهبران جامعه بهایی ایران که علیرغم بیماری از سال ۸۷ در زندان است.
اتهام: اﺟﺘﻤﺎﻉ ﻭ ﺗﺒﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﮐﺸﻮﺭ
حکم: ۵ سال حبس، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، صلواتی
توضیحات: از سال ۹۳ در زندان است.
اتها: محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق
حکم: حبس ابد
توضیحات: از سال ۷۹ بدون مرخصی در زندان است.
اتهامات: تبلیغ علیه نظام، همکاری با دول متخاصم و عضویت در تشکیلات مخفی بهائی
حکم: ۵ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: از سال ۹۱ در زندان است.
۳۶- سیف الله سگانی
اتهامات: جاسوسی / حمل مواد مخدر در زندان
حکم: ۱۲سال به دلیل اتهامات امنیتی و ۱۵ سال حبس به اتهام جرایم مرتبط با مواد مخدر
توضیحات: از ۱۳ سال پیش در زندان است.
اتهام: احتماع و تبانی از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق
حکم: ۵ سال حبس تعزیری
توضیحات: یکسال در سلول انفرادی به سر بده و از سال ۹۲ در زندان است.
اتهام: تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی از طریق عضویت در تشکیلات بهایی
حکم: سه سال حبس
توضیحات: پدر و مادر وی نیز در زندان به سر می برند.
اتهام: تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی از طریق عضویت در تشکیلات بهایی
حکم: چهار سال حبس
توضیحات: از سال ۹۳ در زندان است.
اتهام: هواپیماربایی و اخلال در امنیت پرواز
حکم: حبس ابد
توضیحات: از ۱۶ سال پیش در زندان است.
اتهامات: محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران
حکم: ۱۰ سال حبس
توضیحات: از سال ۸۷ در زندان است.
اتهامات: محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران
حکم: ۱۰ سال حبس
توضیحات: از سال ۸۵ در زندان است.
اتهامات: تبلیغ علیه نظام، تشکیل و اداره تشکیلات غیرقانونی بهایی و عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهایی
حکم: ۱۱ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: از سال ۹۱ در زندان است. همسر و فرزند او نیز در حال گذراندن حبس هستند.
اتهام توهین به مقدسات
حکم: ۵ سال حبس، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، قاضی احمد زاده
توضیحات: از سال ۹۴ در زندان است
اتهامات: عضویت فعال در تشکیلات بهایی، اقدام به ایجاد و راه اندازی یک برنامه کامپیوتری و پشتیبانی فنی دانشگاه بهاییان
حکم: ۵ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: از سال ۹۱ در زندان است. پدر او به اتهام مشابهی در سال ۷۱ اعدام شد.
اتهامات: اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی
حکم: ۱۰ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: از رهبران جامعه بهایی ایران که علیرغم بیماری از سال ۸۷ در زندان است / از اوایل تابستان در مرخصی درمانی است.
اتهام: تبلیغ علیه نظام
حکم: یکسال حبس
توضیحات: از سال ۹۰ در زندان است.  تا پیش از تشکیل پرونده جدید قرار بود از بابت قرار قبلی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق و پس از تحمل ۴ سال حبس فروردین ماه سال ۱۳۹۵ آزاد شود با اینحال نامبرده بصورت غیابی در پرونده ای جدید توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری دیگر به اتهام تبلیغ علیه نظام از درون زندان محکوم شد و اکنون مشغول تحمل این محکومیت پس از پایان حکم ۴ ساله اول است.
اتهام : محاربه ازطریقعضویت درحزب دموکرات کردستان
حکم: حبس ابد
توضیحات: از سال ۷۸ بدون مرخصی در زندان است
اتهامات تبلیغ علیه نظام، همکاری با دول متخاصم و عضویت در تشکیلات مخفی بهائی
حکم: ۱۰ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: بیمار قلبی و از سال ۹۳ در زندان است.
اتهام: تبلیغ آیین بهایی و مشارکت در اداره تشکیلات بهایی
حکم: ۱۰ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: زندانی بیمار و از سال ۹۱ در زندان است. این شهروند بهایی در سال ۱۳۶۲ (در سن ۲۴ سالگی) نیز دستگیر و به ۶ سال حبس محکوم شده بود. وی به دلیل شرایط نامساعد زندان پیشین مبتلا به بیماری های گوارشی است.
اتهامات تبلیغ علیه نظام، همکاری با دول متخاصم و عضویت در تشکیلات مخفی بهائی
حکم: ۵ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: از سال ۹۱ در زندان است.
اتهام: هواپیماربایی و اخلال در امنیت پرواز
حکم: حبس ابد
توضیحات: از ۱۶ سال پیش در زندان است.
۵۳- فرید آزموده
اتهام: همکاری به دول خارجی
حکم: ۵ سال حبس
توضیحات: از پرسنل سابق نظامی که از سال ۹۰ در زندان است.
اتهامات تبلیغ علیه نظام، همکاری با دول متخاصم و عضویت در تشکیلات مخفی بهائی
حکم: ۵ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: برادر کوچکتر فرهاد فهندژ، دیگر زندانی بهایی که  از سال ۹۱ در زندان است.
اتهام: اجتماع و تبانی از طریق راه اندازی و مشارکت در اداره دانشگاه انلاین بهاییان
حکم: ۵ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: از سال ۹۱ در زندان است / از اوایل تابستان در مرخصی درمانی است.
اتهام همکاری با حزب بعث عراق
حکم: حبس ابد
توضیحات: شهروند تبعه عراق، از  سال ۷۴ در زندان های ایران بوده، تاکنون ۲۰ بار در زندان مورد عمل جراحی قرار گرفته است
اتهامات تبلیغ علیه نظام، همکاری با دول متخاصم و عضویت در تشکیلات مخفی بهائی
حکم: ۵ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: از سال ۹۱ در زندان است.
اتهامات تبلیغ علیه نظام، همکاری با دول متخاصم و عضویت در تشکیلات مخفی بهائی
حکم: ۵ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: از سال ۹۱ در زندان است.
اتهام: اجتماع و تبانی از طریق تدریس در  دانشگاه انلاین بهاییان
حکم: ۵ سال حبس تعزیری و ۹۷ میلیون ریال جریمه نقدی
توضیحات: از سال ۹۱ در زندان است.
اتهام: اقدام علیه امنیت از طریق عضویت در کمیته مرکزی گروه «یئنی‌گاموح»
حکم: ۹ سال
توضیحات: از سال ۹۱ در زندان است.
اتهامات: محاربه از طریق عضویت در کومله و دست داشتن در قتل پسر امام جمعه مریوان
حکم: اعدام، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران – صلواتی
توضیحات: از سال ۸۷ در زندان است.
اتهامات: محاربه و تبلیغ علیه نظام از طریق تغییر مذهب از تشیع به تسنن و تبلیغ مذهب اهل تسنن
حکم: ۱۵ سال حبس،  شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران – قاضی مقیسه
توضیحات: از سال ۹۲ در زندان است.
اتهام: محاربه از طریق عضویت در حزب دموکرات کردستان
حکم: حبس ابد
توضیحات: از سال ۷۳ و بدون مرخصی در زندان است.
۶۴- محمود ناجی
اتهام: همکاری با دول خارجی
حکم: ۱۵ سال حبس
توضیحات: از پرسنل نظامی که از سال ۸۸ در زندان است
اتهامات: توهین به رهبری
حکم: بلاتکلیف از بابت پرونده جدید
توضیحات: علیرغم به پایان رسیدن حکمش، بیش از دوماه است که بدلیل پرونده سازی جدید به اتهام توهین به رهبری در بازداشت موقت است
اتهامات: نشر اکاذیب، تشویش اذهان و تبلیغ علیه نظام، عضویت و همکاری با چندین نهاد مدافع حقوق بشر
حکم: ۵ سال، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس
توضیحات: از موسسان جمعیت مبارزه برای حق تحصیل که از سال ۹۰  در زندان است.
اتهامات: اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی، عضویت و فعالیت موثر در جامعه بهایی و تبلیغ گسترده آن، عضویت و فعالیت موثر در تشکلات مدافع حق تحصیل، سازمانهای مدافع حقوق بشر و  تبلیغ علیه نظام
حکم: ۵ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران –  قاضی مقیسه
توضیحات: از سال ۹۴ در زندان است.
اتهامات: اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی
حکم: ۱۰ سال حبس، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه
توضیحات: از رهبران جامعه بهایی ایران که از سال ۸۷ در زندان است.
اتهامات:محاربه از طریق عضویت در کومله