بخشی از حیاط کافه نادری که در میراث ملی به ثبت رسیده و حافظه تاریخی تهران را می‌سازد به «ستاد اجرایی فرمان امام» تعلق دارد. این نهاد که زیر نظر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود مجوزی دریافت کرده بود که به او اجازه می‌داد با دیوارکشی در حیاط کافه نادری، سهم خود را از سایر مالکان جدا کند. علاقمندان به تهران قدیم در شبکه‌های اجتماعی به تخریب تنها کافه تهران که در فهرست میراث ملی ثبت شده اعتراض کردند. شهردار منطقه وعده پیگیری داده است.
آنچه که از حیاط پردرخت و باصفای کافه نادری به جای مانده. نیمی از این ته‌مانده در تملک امپراطوری مالی رهبر است. می‌خواهد دیوار بکشد.
محمدباقر فرهند مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲ به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است شهردار منطقه، واحد گشتی را به محل اعزام کرده و تردد در خیابان ممنوع شده است.
این نخستین بار نیست که ستاد اجرایی فرمان امام به میراث فرهنگی دوران پهلوی نظر دارد. در خرداد سال جاری هم  امپراطوری مالی رهبر جمهوری اسلامی قصد داشت با کوبیدن خانه ثابت پاسال (ورسای تهران) مسجدی بسازد و با برگزاری مراسم ختم، مسجد را به بازدهی اقتصادی برساند. اما بعد از ثبت ملی این بنا، تخریب آن  غیر قانونی اعلام شد.
شهرداری منطقه ۱۲ تهران اعلام کرده که هیچگونه مجوزی برای تحریف یا تخریب بخشی از کافه نادری که در تملک امپراطوری مالی رهبر جمهوری اسلامی‌ست صادر نکرده است.
روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲ تهران به خبرگزاری ایلنا گفته است که مالکان با فروش کافه نادری به شهرداری تهران مخالفت کرده‌اند. ستاد اجرایی فرمان امام هم حاضر نشده است سهم خود از حیاط این اثر تاریخی را واگذار کند. شهرداری تهران قصد داشت با خریدن سهم ستاد اجرایی فرمان امام، فضای سبز کافه نادری را مرمت و گسترش دهد.

کافه نادری

یک مهاجر ارمنی به نام خاچیک مادیکیانس در سال ۱۳۰۶ این کافه را در تهران تأسیس کرد و به زودی کسب و کارش را گسترش داد، رستوران و هتلی هم بالای قنادی‌اش با الگوبرداری از ساختمان‌های سبک آلمان ساخت. بعد از گراندهتل، هتل – رستوران نادری مجلل‌ترین هتل تهران در آن سال‌ها بود. سقف بلند، کاغذدیواری‌های قدیمی، حیاط دلباز و پردرخت و یک سن قدیمی که خواننده‌های مطرح آن زمان روی آن هنرنمایی می‌کردند، از ویژگی‌های این مجموعه بوده است.
آنچه که از کافه نادری به جای مانده است
بعد از کودتای ۲۸ مرداد روشنفکران، نویسندگان و شاعران ایرانی در کافه نادری، کافه فیروز، کافه مرمر و کافه فردوسی دور هم جمع می‌شدند. محمد علی سپانلو در رمان «کهربا» تصویری از نشست و برخاست روشنفکران در کافه‌های آن زمان به دست می‌دهد.
هنوز هم بعد از نیم قرن، کافه نادری در تهران محل نشست و برخاست نویسندگان و شاعران است و طرفداران پرشماری دارد. تحریف یا تخریب این بنا به معنای تحریف و تخریب بخشی از حافظه ادبیات ایران است که در رفت و آمد چهره‌های سرشناسی مانند نیما یوشیج، صادق هدایت، احمد شاملو، فروغ فرخزاد، یدالله رویایی، نادر نادرپور، نصرت رحمانی، رضا براهنی و محمدعلی سپانلو، چیزی از خودشان را در این فضاهای شهری به جای گذاشته‌اند.