۱۳۹۳ آذر ۲۷, پنجشنبه

پرونده هسته‌ای بیش از جنگ به کشور ضربه زده است

ر همایش هسته‌ای دانشگاه تهران مطرح شد:

پرونده هسته‌ای بیش از جنگ به کشور ضربه زده است


سه سخنران یک همایش درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی که روز چهارشنبه ۲۶ آذر در تهران برگزار شد به صراحت با برنامه اتمی ایران مخالفت و اعلام کردند که این برنامه بیش از جنگ هشت ساله ایران و عراق به کشور ضربه زده است.
این نخستین بار طی ده سال گذشته است که مخالفان برنامه هسته‌ای ایران در داخل کشور به صورت علنی و در سطحی وسیع امکان ابراز مخالفت با این برنامه را پیدا کرده‌اند.
احمد شیرزاد، نماینده پیشین مجلس، در این همایش گفت که ایران نه منابع اولیه فناوری هسته‌ای را دارد و نه احاطه‌ای به فن‌آوری آن.
صادق زیباکلام، استاد دانشگاه، نیز تصریح کرد که «موضوع هسته‌ای» بیشتر از جنگ هشت ساله ایران با عراق به کشور ضربه زده است.
داود هرمیداس باوند، استاد دانشگاه تاکید کرد که حسن روحانی وظیفه دارد به طور مسالمت آمیز مناقشه هسته‌ای ایران را حل و فصل کند.
به گزارش رادیو فردا در این همایش که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد بنا بود که سیروس ناصری، عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در دولت محمد خاتمی، نیز سخنرانی کند که به گفته برگزار کنندگان به دلیل «هماهنگ نشدن زمان پروازش» نتوانست در آن حضور پیدا کند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم، در این همایش با اشاره به سخنان پیشین خود گفت که از «چاه هسته‌ای آبی در نمی‌آید مگر برای بعضی‌ها نانی در آید. اما دریغ از یک لیوان آب».
وی افزود: «در سال ۷۹ وقتی وارد مجلس شورای اسلامی شدم درباره سیاست‌های هسته‌ای از هر کس سوال می‌کردم که استراتژی ما در بحث هسته‌ای چیست؟ جوابی نمی‌شنیدم و هرکس جواب را به دیگری موکول می‌کرد».
این استاد فیزیک و فارغ التحصیل دکترای فیزیک ذرات بنیادین از دانشگاه صنعتی شریف همچنین با بیان اینکه ایران نه منابع اولیه فناوری هسته‌ای را دارد و نه احاطه‌ای به فن‌آوری آن، تاکید کرد که استخراج اورانیوم از عمق ۳۰۰ متری برای ایران ۱۰ برابر قیمت جهانی هزینه دارد.
عده‌ای هم در یک اتاق بسته می‌نشینند و فکر می‌کنند عقل کل هستند در حالی که برای یک ملت تصمیم می‌گیرند همین می‌شود که ۲۰ سال از سیاست هسته‌ای ایران می‌گذرد در حالی‌که این‌جا هستیم
احمد شیرزاد، نماینده پیشین مجلس
این استاد دانشگاه تصریح کرد: «آقای پوتین درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت که شرایط در این بحث برای ایران به این شکل است که مثلا برای تولید کفش مورد نیاز یک خانواده اقدام به ساخت کارخانه کفش‌سازی کنیم».
آقای شیرزاد گفت: «عده‌ای هم در یک اتاق بسته می‌نشینند و فکر می‌کنند عقل کل هستند در حالی که برای یک ملت تصمیم می‌گیرند همین می‌شود که ۲۰ سال از سیاست هسته‌ای ایران می‌گذرد در حالی‌که این‌جا هستیم».
احمد شیرزاد پیش از این نیز بار‌ها از برنامه اتمی ایران انتقاد کرده بود، از جمله نطق پیش از دستور او در مجلس ششم بازتاب‌های فراوانی داشت.
وی در نطق پیش از دستور خود گفته بود: «از ما تصویر رژیمی ساخته‌اند که دروغ می‌گوید و به تعهدات خود در مقابل جامعه جهانی پایبند نیست… چند روز پیش تیتر درشت برخی از روزنامه‌های اروپا این بود که جمهوری اسلامی ایران ۱۹ سال به جهانیان دروغ گفت».
آقای شیرزاد در سال ۸۵ نیز در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» گفته بود که «استخراج هر کیلو اورانیوم ناخالص از معادن یزد ۱۳۰ دلار برای ایران خرج دارد، در حالی که در بازارهای جهانی بهای یک کیلو کیک زرد اندکی بیش از ۲۰ دلار است».
«ادعای تاثیرگذاری انرژی هسته‌ای بر ۲۰۰ رشته دیگر»
این نماینده پیشین مجلس در ادامه سخنان روز چهارشنبه خود گفت: «ما برای استفاده‌های پزشکی و تحقیقاتی به چشمه‌های ضعیف رادیواکتیو نیاز داریم و همین برای ما کافی است و هیچ وقت هم تا قبل از تحریم‌ها مشکلی در تامین این چشمه‌ها نداشتیم».
وی اظهار داشت: «اینکه می‌گویند انرژی هسته‌ای در ۲۰۰ رشته دیگر تاثیرگذار است و آن‌ها را فعال می‌کند کجاست؟ کسانی که این ادعا را دارند بیایند و چند تا از این رشته‌ها و تاثیراتی که تاکنون انرژی هسته‌ای بر صنایع ما گذاشته است را بگویند».
این استاد دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه بحث هسته‌ای در کشور «ناموسی» شده است، افزود: «وقتی چیزی ناموسی شد دیگر نمی‌توان بر روی آن گفت‌وگو کرد و مشکل ما در ۱۱ سال گذشته همین مسئله بوده است».
ساعاتی پس از انتشار خبرهای میزگرد دانشگاه تهران، خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران مصاحبه‌هایی را در واکنش به سخنان مطرح شده در این میزگرد منتشر کرد.
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، اظهارات احمدشیرزاد و صادق زیباکلام در دانشگاه تهران را تلاش به گفته او «مدعیان اصلاحات» برای تشویق دولت به «خیانت» دانست.
وی از دولت حسن روحانی خواست که از اظهارات این دو نفر «اعلام برائت» کند.
«ضربه‌ای بیش از جنگ هشت ساله»
صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران، نیز در همایش روز چهارشنبه گفت که «موضوع هسته‌ای» بیشتر از جنگ هشت ساله ایران با عراق به کشور ضربه زده است.
فعالیت‌های هسته‌ای دست کم از سال ۸۲ به این سو خیلی شیره گلوسوزی برای مملکت نبوده است، نه از نظر پیشرفت علمی خیلی خبری بوده و نه از لحاظ اقتصادی و چه بسا با مطالبی که مطرح شد به ضرر ما بوده است
صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران
به گزارش خبرگزاری فارس، این استاد دانشگاه اظهار داشت: «حکومت دو استدلال در رابطه با مسئله هسته‌ای داشت. یکی از آن‌ها این بود که می‌گفتند برنامه هسته‌ای باعث پیشرفت‌های علمی فراوانی می‌شود و استدلال دوم هم این بود که می‌گفتند این برنامه باعث به وجود آمدن صنایع انبوهی در کشور خواهد شد. احمدی‌نژاد هم در جایی گفت که مسئله‌ هسته‌ای ۲۵۰ صنعت به وجود می‌آورد بنابراین چون غربی‌ها نمی‌توانند پیشرفت ما را ببینند با ما مخالفت می‌کنند».
وی تاکید کرد: «من بار‌ها از اصولگرایان پرسیدم حداقل یکی از این ۲۵۰ صنعتی که هسته‌ای به وجود می‌آورد بگویید. هیچ پیشرفت و نوآوری علمی در رابطه با مسئله هسته‌ای نه تنها در ایران بلکه در هیچ کشوری وجود ندارد».
آقای زیباکلام تصریح کرد: «فعالیت‌های هسته‌ای دست کم از سال ۸۲ به این سو خیلی شیره گلوسوزی برای مملکت نبوده است، نه از نظر پیشرفت علمی خیلی خبری بوده و نه از لحاظ اقتصادی و چه بسا با مطالبی که مطرح شد به ضرر ما بوده است».
وی افزود: «ما در مقابل همه تهدید‌هایی که داشته‌ایم فقط گفته‌ایم که اسلام با سلاح هسته‌ای مخالف است و علما و مقام معظم رهبری فتوا داده‌اند که سلاح هسته‌ای حرام است و یک طلبه ساده هم می‌داند که فتوا تابع زمان است».
این استاد دانشگاه یادآور شد که «برای اولین‌بار» اجازه داده می‌شود درباره مسئله هسته‌ای در تریبون‌های مستقل از حکومت صحبت شود و این دستاوردی است که با روی کارآمدن دولت یازدهم به دست آمده است.
صادق زیباکلام در ادامه سخنان خود تصریح کرد: «وقتی توافق ژنو صورت گرفت جریان دلواپسیم به راه افتاد… با این حال این فضا باعث شد تا افرادی مثل من هم به سیاست‌های هسته‌ای هشت ساله دولت احمدی‌نژاد انتقادات‌مان را داشته باشیم».
از ابتدای شروع مذاکرات هسته‌ای ایران در دولت آقای روحانی، اصولگرایان به‌ویژه شاخه تندروی آن جبهه پایداری، انتقادات شدیدی از عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مطرح کرده‌اند، از جمله ۲۳ تیرماه شرکت‌کنندگان در همایش «خط قرمز» با ادبیاتی شدیداللحن به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران حمله کردند.
پیش از آن نیز سیزدهم اردیبهشت‌ماه همایش مشابهی با عنوان «دلواپسیم» با حضور تعدادی از نمایندگان عضو جبهه پایداری مجلس برگزار شده بود.
«روحانی در مقابل تاریخ و مردم مسوول است»
داود هرمیداس باوند، استاد دانشگاه، نیز در میزگرد روز چهارشنبه، ادعاهای مطرح شده درباره مقایسه فعالیت‌های هسته‌ای ایران با ملی شدن صنعت نفت را رد کرد.
وی تصریح کرد: «آنچه در دولت مصدق صورت گرفت نوعی مبارزه حق طلبانه مبتنی بر حقوق بین‌الملل بود اما در بحث هسته‌ای روند مقاومت در برابر زورگویی‌ها به سمتی رفت که در بلندمدت حقوق مسلم دیگری از ایران کاسته شد و هر بار بی‌نتیجه ماندن مذاکرات باعث می‌شد تا تحریم‌های جدیدی علیه کشور مشروعیت یابد».
آنچه در دولت مصدق صورت گرفت نوعی مبارزه حق طلبانه مبتنی بر حقوق بین‌الملل بود اما در بحث هسته‌ای روند مقاومت در برابر زورگویی‌ها به سمتی رفت که در بلندمدت حقوق مسلم دیگری از ایران کاسته شد و هر بار بی‌نتیجه ماندن مذاکرات باعث می‌شد تا تحریم‌های جدیدی علیه کشور مشروعیت یابد
داود هرمیداس باوند
این استاد دانشگاه گفت: «روحانی در مقابل تاریخ و مردم مسوول است و… وظیفه دارد به طور مسالمت آمیز و سازنده موضوع هسته‌ای را حل و فصل کند».
در ادامه واکنش‌ها به این همایش، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران سخنان مطرح شده در میزگرد دانشکده ادبیات این دانشگاه را «‌ساده‌اندیشانه» خواند و افزود: «نباید با این بهانه‌‌ها با دست خودمان تسلیم دشمن شویم».
یه گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم کلانتری افزود: «در دنیای امروز گاهی حتی مسائل بسیار ناچیز‌تر از بحث هسته‌ای برای کشور‌ها به مسئله ناموسی تبدیل می‌شود. به نظر من حرف ساده‌ اندیشانه‌ای است که گفته می‌شود چرا مسئله هسته‌ای را ناموسی کرده‌اند یا موضوع هسته‌ای برای ما سود ندارد».
برگزاری این همایش با برگزاری نخستین نشست از دوره هفت ‌ماهه ادامه مذاکره با گروه ۱+۵ در روز چهارشنبه ۲۶ آذر در ژنو سوئیس همزمان شده است.
مهلت مذاکرات ایران و ۱+۵، سوم آذر گذشته به پایان رسید، اما طرف‌ها برای به دستیابی به توافق جامع هسته‌ای، این گفت‌وگوها را برای هفت ماه دیگر تمدید کردند.

"مولوی فضل الله" از 13 ماه پیش کنترل طالبان را برعهده گرفت.

 "مولوی فضل الله" از 13 ماه پیش کنترل طالبان را برعهده گرفت.


"مولوی فضل الله"


ملاله



اهواز !!!!ماشین پسر قلعه‌نویی در مراسم اربعين حسيني

خانواده قلعه نویی نیز در مراسم عزاداری روز اربعین شرکت کردند.در عکس زیر تصاویری از ماشین هوتن قلعه نویی، فرزند امیرقلعه نویی در مسجد را مشاهده می کنید.

"تایم" در آخرین روزهای سال 2014 میلادی عکس های برگزیده



آتش اعتراضات ضد دولتی در

400 مسجد در مناطق مختلف تهران ساخته میشود / از ظرفیت بنای دانشگاه‌ها و مدارس نیز برای ایجاد مساجد استفاده شده



وی با بیان اینکه حدود 2000 مسجد در شهر تهران وجود دارد، افزود: در حال حاضر بر اساس آمارها هشت میلیون و 500 هزار نفر جمعیت شب خواب در تهران وجود دارد که در روز این جمعیت افزایش پیدا می‌کند و این در حالی است که تنها 2000 مسجد در تهران وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه به هر تهرانی کمتر از 15 سانتی متر سرانه مسجد می‌رسد، گفت: جای سوال است که به صورت تقریبی سالانه 2500 نفر به سن بلوغ می‌رسند؛ اما چه تعداد مسجد در پایتخت اضافه شده است.

ناصحی با بیان اینکه تعداد مساجد در کشور به اندازه است، اظهار کرد: در کشور 65 هزار مسجد وجود دارد، اما در تهران با این جمعیت زیاد تنها 2000 مسجد وجود دارد و بر همین اساسی پایتخت را فقیرترین شهر از نظر تعداد مساجد لقب داده‌اند.

وی با بیان اینکه در شورای شهر تهران در راستای عمران و آبادانی مساجد طرح‌های گسترده‌ای در دستور کار است، گفت: برای تعمیر، تطهیر و تعریض مساجد بودجه و امکاناتی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: سال گذشته در شورای شهر مصوب شد که 400 مسجد در مناطق مختلف تهران ساخته شود که تا کنون 80 مسجد ساخته شده است و حتی از ظرفیت بنای دانشگاه‌ها و مدارس نیز برای ایجاد مساجد استفاده شده است. 

ممانعت دادیار زندان از اعزام عبدالفتاح سلطانی به بیمارستان

ممانعت دادیار زندان از اعزام عبدالفتاح سلطانی به بیمارستان

دختر عبدالفتاح سلطانی، وکیل زندانی و عضو کانون مدافعان حقوق بشر با اظهار اینکه پدرش نیاز فوری به مراقبت های ویژۀ پزشکی دارد، می گوید بیش از یک ماه است که با درخواست ها برای انتقال او به بیمارستان مخالفت می شود در حالیکه آقای سلطانی از بیماری قلبی و نوسان فشار خون در رنج است.

به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، مائده سلطانی گفت: «پزشک زندان نوشته است که پدرم نیاز به معالجه خارج از زندان دارد و اکنون بیش از یکماه است که مادرم مکررا درخواست انتقال پدرم به بیمارستان را دارد اما با درخواست های او مخالفت می شود. ما به شدت نگرانیم که مبادا بیماری پدرم تشدید و دچار حمله قلبی شود.»

دختر عبدالفتاح سلطانی در خصوص اینکه به چه دلیل مسولان از انتقال این وکیل به بیمارستان برای درمان جلوگیری می کنند نیز گفت: «آقای خدابخشی، دادیار ناظر زندان اوین که مسول رسیدگی به درخواست های زندانیان است یکبار به مادرم گفته است: به همسر شما مرخصی نمی دهیم چون ایشان هنوز سر موضع شان هستند. آقای خدابخشی گفته دادستانی با انتقال او مخالف است.»

محاکمه و احضار هشت شهروند بهایی در مشهد


هشت شهروند بهایی در شهر مشهد توسط نهادهای قضایی و امنیتی احضار و محاکمه شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه، چهار شهروند بهایی ساکن مشهد به نام‌های «می‌خلوصی»، «دری امری»، «ساقی فدایی» و «شایان تفضلی» به اتهام تبلیغ علیه نظام (به واسطه تبلیغ آیین بهایی) در دادگاه انقلاب مشهد محاکمه شدند. قرار است حکم این افراد طی روزهای آینده اعلام شود. یاداوری می‌شود این شهروندان بهایی بیش از یک ماه است که به قرار وثیقه آزاد می‌باشند.

همچنین در روز یک شنبه ۲۳ آذر ماه، چهار شهروند بهایی دیگر به نام‌های «نگار ندافی»، «افشین نیک آیین»، «پروانه رفیعی» و «ستاره فدایی» به ستاد خبری اداره اطلاعات مشهد احضار شدند که پس از چند ساعت بازجویی آزاد گردیدند. از دلایل احضار و موارد بازجویی این افراد اطلاعی در دست نیست.

اختصاص 200 میلیارد تومان در بودجه 94 برای فعالیت های قرآنی!

شلاق علنی 2 نفر به جرم شرارت در مازندران

عصر ایران : رییس دادگاه عمومی بخش چمستان از محکومیت 2 متهم به شلاق تعزیری در ملا عام به دلیل اخلال در نظم عمومی، شرارت، درگیری و سلب آسایش مردم خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، مسلم زاده گفت: 2 نفر به هویت ک-الف فرزند اکبر و م-م فرزند مالک به اتهام اخلال در نظم عمومی، شرارت، درگیری و سلب آسایش مردم محکوم به تحمل 40 شلاق تعزیری شدند و حکم نامبردگان در ملا عام اجرا شد. 

اختصاص 200 میلیارد تومان در بودجه 94 برای فعالیت های قرآنی!

لاله افتخاری، عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، گفت: در سال 91 حدود200 میلیارد تومان از سوی دولت برای فعالیت های قرآنی اختصاص یافت و پرداخت شد اما دیگر چنین مصوبه ای در سال های بعد ادامه نیافت.

رئیس فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی سال 93 و 94 دولت 200 میلیارد تومان به فعالیت های قرآنی اختصاص داد که علیرغم پیشنهاد بیشتر ما، باز هم با توجه به کاهش بودجه در برخی قسمت ها، بودجه خوبی است و قابل استفاده است.

خریدار و فروشنده در هم می لولند خیابان مولوی و بزرگراه نیایش بازار روز مواد مخدر شده اند


 
خریدار و فروشنده در هم می لولند
خیابان مولوی و بزرگراه نیایش
بازار روز مواد مخدر شده اند 
 
 
 
 

روزنامه ایران:
حضور پر شمار معتادان و فروشندگان مواد مخدر در خیابان مولوی و معابر منتهی به این خیابان نه تنها این منطقه را تبدیل به بازار روز مواد مخدر کرده، بلکه زندگی را برای ساکنان منطقه نیز دشوار کرده است. از اوایل شب فروشندگان انواع مواد مخدر به صورت علنی توزیع مواد مخدر را شروع می کنند می‌کنند و عده‌ای هم کنار خیابان و در پیاده ‌روها با استعمال مواد مخدر از خماری در آمده و می روند دنبال کارشان.
حاشیه بزرگراه نیایش حد فاصل اشرفی اصفهانی تا بلوار پاک‌ نژاد نیز بازار دوم مواد مخدر است. معتادان در حاشیه این بزرگراه بدون توجه به رفت و آمد خودروها و بیم از جان خویش عرض بزرگراه را به امید زودتر رسیدن به فروشندگان مواد مخدر و یا فروشندگان برای رسیدن به مشتری ها طی می کنند.

تصاویر مربوط به آموزش سربازان در استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین،

 تصاویر مربوط به آموزش سربازان در استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین،

شیخ حسین انصاریان: خیلی از زنان بدکاره را خودم شوهر دادم

شیخ حسین انصاریان:
«با چهار هزار زن بدکاره مصاحبه کرده‌ام و با آنان روبرو 

شده‌ام. البته این کار را اغلب بدون لباس روحانیت انجام 

داده‌ام، 

می‌رود.
را خودم شوهر دادم.»
 

مجلس ختم پدر همسر فرمانده کل سپاه

مجلس  محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران  مسجد قدس تهران