۱۳۹۲ شهریور ۳۱, یکشنبه

نجس شمردگان نامسلمان و نجاست روبی از اسلام

نجس شمردگان نامسلمان و نجاست روبی از اسلام


 ۱۳۹۲/۰۶/۳۱محمد نوری زاد، در فراخوانی از مسلمان و شیعیان ایران و جهان خواسته است به رغم فتواهای مراجع اسلام با نجس شمردگان در اسلام معاشرت کنند
nameh nori zadصدای آمریکا: محمد نوری زاد، فیلم ساز و نویسنده معترض، در فراخوانی که روز پنجشنبه ۲۸ شهریور بر وب سایت خود منتشر کرده از «همه مردمان ایران و جهان و بویژه از مسلمانان ایران و جهان، و مستقیماً از شیعیان ایران و جهان» دعوت کرده است که با او در آنچه در این فراخوان«نجاست روبی از ساحت انسانیتی که در ایران اسلامی به حاشیه رفته و بر چهره اش غباری از آسیب های بی خردی نشسته» توصیف گردیده، همراه شوند.

او در این فراخوان مراجعی را که به نوشته او «با برداشت های نابخردانه از قرآن و اسلام و سیره بزرگان دینی» بوداییان و کمونیست ها و بهاییان و خدانشناسان را «نجس» دانسته و به نوشته او «با همین فتوای سخیف و ناجوانمردانه جمعی از هموطنان ما را از حقوق مسلم شهروندی محروم کرده اند» در صدر فرومایگان قرار داده است و گرفتاری واقعی مردم ایران را منحصر به  حکومت  به نوشته او «جماعتی تمام خواه که هیچ قاعده وقانونی را برنمی تابند» ندانسته و آن را  نتیجه «برداشت های ناصحیح و نابخردانه» جمعی از مراجع تقلید از اسلام و رواج و گسترش آن «بی خردی ها» دانسته است.

او از  مخاطبانش خواسته است در پاسخ به فراخوان او به خانه ی بهاییان وخدانشناسان بروند و با آنان دیده بوسی کنند وازخوردنی های آنان بخورند وفردای آن روز گزارشی ازدیدارخود را منتشر کنند.

حکم بر نجاست کافران و بویژه بهاییان در فتواهای مراجع و مقام های روحانی
تقریبا در همه رساله های  فقیهان شیعه تعداد نجاسات یازده مورد ذکر شده که یکی از موارد آن کافر بودن است. کافر به کسی اطلاق می شود که منکر خدا باشد، یا برای خدا شریک قائل باشد. همچنین نپذیرفتن رسالت حضرت محمد  و حتی انکار ضروریات  دینی  مانند نماز و روزه زمینه کفر است. با این حال پیروان برخی از فرقه های اسلامی نیز از نظر بسیاری از فقیهان شیعه کافر شمرده می شوند. مانند غلاة، خوارج، ناصبیون.  برخی فرقه های تصوف نیز درایران بر اساس این رده بندی جزو کافرانند.

برخی از فقها کافر اهل کتاب را جزو نجاسات نمی دانند. اما از نظر آنها کمونیست ها، بودایی ها، بی دین ها و بهایی ها کافر و نجس شمرده می شوند. در مورد احکام کافر و نجاست آن استفتاء هایی از آیت الله خامنه ای منتشر شده است که در آن بودایی ها و کمونیست ها و بی دین ها را نجس شمرده است. او در این فتواها که مدت ها پیش انجام گرفته و در آستانه آغاز کار ریاست جمهوری یازدهم، باردیگر در سایت امینتی تسنیم منتشر شده درباره بهاییان چنین نظر داده است:

فتواهای آیت الله خامنه ای در باره بهاییان
سوال:
از آنجا که در شهرستان فیروزآباد استان فارس تعداد کمی از بهائیان به شغل مغازه داری مشغول شده اند و مردم روزانه با آنها معاشرت (می کنند) و به داد و ستد می پردازند لذا از محضر جنابعالی استدعا می رود به سوالات زیر پاسخ نمائید.
۱- آیا بهائیان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟
۲- حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است؟
۳- حکم خرید از مغازه آنها و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟
۴- آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد ؟

جواب : جمیع افراد فرقه ضاله بهائی محکوم به کفر و نجاست هستند و از غذا و سایر چیزهایی که با رطوبت مسری در تماس با آنها بوده است باید اجتناب کرد و بر مومنین واجب است که با جیله و فسادگری این فرقه گمراه مقابله کنند .

همچنین در مجموعه استفتائات آیت الله خامنه ای که در خبرگزاری تسنیم منتشر شده به فتواهای زیر برمی خوریم:

سوأل۳۲۸:
۱: معاشرت و همنشينى و دست دادن دانش‏آموزان مسلمان با دانش آموزان پيرو فرقه گمراه بهائيت، اعم از اين که دختر باشند يا پسر، مکلّف باشند يا غير مکلّف، در داخل مدرسه يا خارج از آن، در دوران ابتدايى، متوسطه و پيش دانشگاهى، چه حکمى دارد؟
۲. رفتار استادان و مربيان با دانش‏آموزانى که بهايى بودن خود را آشکار مى‏کنند و يا يقين داريم که بهايى هستند، چگونه بايد باشد؟
۳. استفاده از وسايلى که همه دانش‏آموزان از آنها استفاده مى‏کنند مانند شير آب آشاميدنى، شير توالت و آفتابه آن، صابون و مانند آن، با اين که علم به مرطوب بودن دست و بدن داريم، چه حکمى دارد؟

پاسخ: همه پيروان فرقه گمراه بهائيت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آن ها با چيزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است. ولى رفتار مديران و معلمان و مربيان با دانش‏آموزان بهايى بايد بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد.

سؤال ۳۲۹: خواهشمنديم تکليف مؤمنين را در برخورد با فرقه گمراه بهائيت و آثار حضور پيروان آن در ميان جامعه اسلامى، بيان فرماييد.
پاسخ: همه مؤمنين بايد با حيله‏ ها و مفاسد فرقه گمراه بهائيت مقابله نموده و از انحراف و پيوستن ديگران به آن جلوگيرى کنند.

سؤال ۳۳۰: گاهى بعضى از پيروان فرقه گمراه بهائيت براى ما غذا يا چيز ديگرى مى‏آورند، آيا استفاده از آنها براى ما جايز است؟
پاسخ: از هرگونه معاشرت با اين فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نماييد.

سؤال ۳۳۱: بهائيان بسيارى در اينجا کنار ما زندگى مى‏کنند که رفت و آمد زيادى در خانه‏ هاى ما دارند. عده‏اى مى‏گويند که بهايى‏ها نجس هستند و عده‏اى هم آنها را پاک مى‏دانند. اين گروه از بهايى‏ها اخلاق خوبى از خود آشکار مى‏کنند، آيا آنها نجس هستند يا پاک؟
پاسخ: آنها نجس و دشمن دين و ايمانِ شما هستند، پس فرزندان عزيزم جدا از آنها بپرهيزيد.

بهایی ستیزی در حکومت اسلامی و فتواهای مراجع تقلید
مبارزه مفتیان و مراجع مسلمان و شیعه با بهائیان در ایران سابقه ای طولانی دارد و در مواردی بشدت خشن بوده است. خانه های بهائیان در ایران بارها دستخوش غارت و حریق شده و خود آنان مورد ضرب و شتم و سوءقصدهای جانی  و منع از کار و نفی بلد قرار گرفته اند.

پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی، خشونت بار ترین رفتارها با بهاییان توسط روحانیت حاکم و نیروهای تحت فرمان آنان صورت گرفت. بهاییان ایران از سال ۱۳۶۲ رسما از حقوق شهروندی محروم شدند. بهاییان نمی توانند در ادارات دولتی کار کنند و فرزندان آنان حق ورود به دانشگاه ندارند. و داشتن هرگونه ارتباط شخصی و اجتماعی با آنان برای مسلمانان حرام است و موجب ناپاکی آنان شمرده می شود.

بهاییان بارها با اتهام هایی چون جاسوسی و تبلیغ علیه اسلام یا به سود بهائیت  زندانی و اعدام شده اند. پس از کشتن تقریبا اکثر اعضای سه محفل روحانی اداره کننده امور بهاییان در حکومت جمهوری اسلامی،  حکومت به مجمعی به نام یاران ایران اجازه داد که به کار اداره جامعه سیصد هزار نفری بهاییان ایران بپردازد. از سال ۱۳۸۷ هر هفت عضواین مجمع دستگیر و به زندان های طولانی مدت محکوم شده اند.

در اعتقاد به کافر و نجس بودن بهاییان آقای خامنه ای تنها نیست. این عقیده درمیان مراجع معتبر شیعه عمومیت دارد. آیت الله هایی چون: نوری همدانی، بهجت، مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی، تبریزی، صافی گلپایگانی، و سیستانی  از جمله مراجعی هستند که به نجس بودن بهاییان فتوا داده اند

و مخالفان غیردولتی
مهم ترین گروه مخالف بهائیان انجمن حجتیه بود که در سال۱۳۳۲ و پس از واقعه  ۲۸ مرداد به رهبری محمود حلبی و با هدف دفاع از اسلام در برابر بهائیت و فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر تاسیس شد. این انجمن در سال ۱۳۶۲ به دلیل حمله تهدید آمیز روح الله خمینی به آن انحلال خود را اعلام کرد، اما اعضا و هواداران آن در میان مقام های مذهبی و غیرمذهبی به نفوذ و فعالیت ادامه می دهند. 

اعتراض علیه نقض حقوق بهاییان
انتشار اخیر فتواهای علی خامنه ای با اعتراض گسترده جامعه جهانی روبرو شده است. کمیسیون آزادی مذاهب جهان فتواهای آقای خامنه ای را بشدت مورد انتقاد قرار داد و از رهبران جهان خواستار محکوم کردن آنها شد. دولت و کنگره آمریکا و کشورهای اروپایی نیز بارها خواستار آزادی بهاییان زندانی شده اند.
نسرین ستوده ، وکیل و مدافع حقوق بشر اندکی پیش از آزادی از زندان در نامه ای به آقای روحانی خواستار حمایت رئیس جمهوری از حقوق شهروندی بهاییان و دیگر اقلیت های مذهبی شده بود. حمایت از حقوق شهروندی اقلیت های مذهبی یکی از وعده های انتخاباتی آقای روحانی بوده است.

بوسه بر پای کودک بهایی
اقای نوری زاد در وب سایت خود از دیدارش با یک خانواده بهایی  در تیرماه ۱۳۹۲ خبر داده است. او نوشته است که در آن روز برای دیدار یک خانواده کوچک بهایی به خانه ای  رفته بود که در آن تنها یک مادر بزرگ و یک پسربچه چهارساله زندگی می کنند. مادر و پدر وعموی آرتین کوچک هر سه زندانی اند. جرم آنان تدریس دروس دانشگاهی به جوانان بهایی محروم از حق تحصیل است. پدر بزرگ خانواده در اوایل انقلاب به جرم بهایی بودن اعدام شده است.

آقای نوری زاد در وب سایتش می نویسد به رغم کسانی که بهاییان را نجس می دانند از دست آن پسربچه  آب و میوه خورده است. و در برابر او زانو زده و پای او را به خاطر ظلمی که بر او رفته بوسیده و از او طلب بخشش کرده است.

بنا به فتوای مراجع، خوردن غذا از دست بهاییان و لمس کردن آنان برای مسلمانان حرام و موجب ناپاک شدن آنان می شود. 

نجاست زدایی از اسلام در فراخوان نوری زاد
آقای نوری زاد در فراخوان خود از مخاطبانش خواسته است: «تک به تک یا بصورت جمعی، به خانه های بهاییان وخدانشناسان بروید و با آنان دیده بوسی ومعاشرت کنید وبرای آنان هدایایی ازشرمساری و پوزش خواهی ببرید وازخوردنی های آنان بخورید وفردای آن روز گزارشی ازدیدارخود را چه مستقیم وچه به اشاره درفضای مجازی منتشرکنید. ما را چاره ای جزاین نیست که حساب وراه خود را با بی خردی های مراجعِ بی خردِ خود جدا کنیم. ونشان بدهیم که درفهم انسانی ودینی ما، همه ی انسانها پاک وخوب وشایسته اند وگرایش به یک اعتقاد، هرگزومطلقاً کسی را به عرصه ی ناپاکی ونجاست درنمی اندازد».
او دراین فراخوان می افزاید: «حتماً خداباوران ونمازشب خوانانی که با اعمال و رفتارپلشت خود از تن معارف وقرآن و راه انبیاء پوست کنده اند و پوست می کنند، به مراتب نجس تر وناپاک ترند. دراین فراخوان، ما نمی خواهیم جمال مبارک هموطنان بهایی وکمونیست وخدانشناس خود را از اطلاق این واژه ومفهوم وفتوای نادرست پاکسازی کنیم، بل می خواهیم تکه های نجاست را ازچهره ی انسان وایمان واسلام وتشیع بروبیم ونشان بدهیم: روحانیان ومراجعِ ما نه اجازه دارند ونه می توانند ازخودِ خدا پیش افتند وبندگان خدا را به بد وخوب وپاک ونجس تقسیم ببندند وخوب ها را به بهره مندی دراندازند وبدها را ازحقوق حتمی شان بازدارند».

دستم بگرفت و پا به پا برد توکا نیستانی

T9 warior