۱۳۹۵ دی ۲, پنجشنبه

برگزاری مراسم همبستگى با مقاومت سوريه و ساكنان مظلوم حلب در زندان گوهردشت کرج


كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 1دی: بنا به گزارش دریافتی به نقل از حصار کانون حمایت از فعالان سیاسی و عقیدتی، چهارشنبه اول ديماه ١٣٩٥در ساعت ٤:٣٠ بعد از ظهر یک حلقه گردهمايى در محوطه هواخوری زندان گوهردشت با شرکت زندانیان سیاسی در همبستگی با مقاومت سوریه و ساکنان مظلوم حلب برگزار گردید.
این مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت به احترام شهدای حلب قهرمان آغاز گردید و پس از قرائت قطعه شعری به این مناسبت، چندتن از همبندیان مطالبی ایراد کردند.
که در بخشهایی از این سخنان گفته شد: مقاومت قهرمانانه مبارزان حلب ستودنی و تنها راه رهایی آنهاست.
سپس به همبستگی بین مقاومت ایران و مقاومت سوریه در برابر دیکتاتوریهای اسد و حکومت آخوندی اشاره شد. در ضمن گفته شد تا هنگامی که رژیم بحران زا و بحران زی ولایت در ایران بر سر کار است منطقه راه نجات و آرامش نخواهد داشت.
آنگاه در بخشی دیگر مزدورگیری این رژیم از اقشار فقیر و ناآگاه تحت عنوان مدافع حرم محکوم گردید و دیگر اینکه اشاره شد که جنایات جنگی در حلب برخلاف آنکه باعث تقویت رژیم شود گریبان این رژیم را رها نخواهد کرد و اختناق را از هم خواهد درید.
آنگاه اعلام شد که حداقل وظیفه هر ایرانی، آگاهی رسانی و محکوم کردن و اعتراض علنی به این جنایت و اعلام بیزاری از این ننگ میباشد. ایرانیان از اینکه به نام ایران و از جیب آنها این جنایت صورت میگیرد خشمگین اند.
مراسم با دعا برای خلق مظلوم سوریه و درود به همه شهدای راه آزادی و با شعار جمعی الشعب یرید اسقاط النظام پایان یافت.
زندانیان سیاسی سالن دوازده زندان گوهردشت

Breaking !! Leaked Audio Of Hillary Clinton Discussing RIGGING An ELECT...

La seul vérité sur l'EI Daech et ses vrais créateurs

M. Onfray à Bordeaux "La France n'est pas une démocratie" - 8/12

M. Onfray : L'identité, la religion et la décadence de la France - 24/11

حلب در دو قاب؛ آنچه بود و آنچه شد

تا پیش از شعله‌کشیدن بحران سوریه، حلب بزرگ‌ترین شهر و مرکز اقتصادی و صنعتی این کشور بود. ولی در حدود چهار سال گذشته این شهر دو پاره شد؛ غرب آن در اختیار نیروهای حکومت باقی ماند و شورشی‌ها شرق آن را گرفتند.
در هفته‌های گذشته بخش‌های شرقی به تدریج پس گرفته شد. اکنون آنچه از این شهر تاریخی که از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی سوریه بود، خرابه‌ای باقی نمانده است.
حلب
Image caption شهبا مال، یکی از بزرگترین مرکزهای خرید در سوریه بود (عکس چپ در سال ۲۰۰۹) که در اکتبر ۲۰۱۴ به شکل عکس سمت راست در آمد.
حلب
Image caption حمام النحاسین در بخش قدیمی حلب در عکسی که در سال ۲۰۱۰ گرفته شده (چپ) و عکسی که در دسامبر ۲۰۱۶ برداشته شد.
 
حلب
Image caption پیش از جنگ ارگ حلب هزاران جهانگرد را جذب خود می‌کرد. با آغاز جنگ این محل شد خط مقدم درگیری میان ارتش سوریه و شورشیان مخالف دولت.
حلب
ساختمان مدرسه الشیبانی در بخش قدیمی شهر در سال ۲۰۰۸ (بالا) و در سال ۲۰۱۶ (پایین)
حلب
حلب
محوطه مدرسه الشیبانی در سال‌های ۲۰۰۹ (بالا) و ۲۰۱۶ (پایین)
 
حلب
Image caption بازار الضراب در بخش قدیمی شهر در سال‌های ۲۰۰۸(بالا) و ۲۰۱۶ (پایین)
 
حلب 
مسجد اموی در سال‌های ۲۰۰۹(بالا) و ۲۰۱۶ (پایین)
 
حلب
ارگ تاریخی حلب در سال‌های ۲۰۱۰(بالا) و ۲۰۱۶ (پایین)



راننده یک کامیون روز دوشنبه (بیست و نهم دی، 19 دسامبر) با ورود به یکی از شلوغ ترین و معروف ترین بازارهای کریسمس در شهر برلین و حمله به سمت عده ای از حاضران، ۱۲ نفر را کشت و باعث زخمی شدن ۴۸ نفر دیگر شد. یک نفر در این ارتباط بازداشت شده و مقام های آلمانی احتمال «تروریستی» بودن حمله را در دست بررسی دارند.


حمله به برلین
 مظنون برلینمظنون برلینمظنون برلین

Q&A: Mosul offensive - ISIL is losing the battle in Mosul, but has Iraq ...