۱۳۹۸ آذر ۱۲, سه‌شنبه

تا مرگ" شيخ خائن" نهضت ادامه دارد

شبی با سیمین دانشور 14 04 2014

تصاویرسیمین دانشور و جلال آل احمد 3.wmv

Les Brulûres de l’Histoire - 13 mai 1958 : le retour du général

انقلابی که توسط آخوندها ملا خور شد

جهان پهلوان "غلامرضا تختي " نمونه ميهن دوستي

Crise Économique 2020 : Ce Que Vous Devez Savoir !

Crise Économique 2020 : Ce Que Vous Devez Savoir !

Crise Économique 2020 : Ce Que Vous Devez Savoir !

آی آزادی!اگربه سرزمينمان آمدی آگاهی بيار!

فرار آخوندهای وابستە بە ایران در شهر بابل عراق

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حدود 42هزار هکتار از اراضی جنوب شرق اهواز فوق بحرانی است، تاکید کرد: طبق برنامه قرار است امسال نیز در سطح 19هزار هکتار از اراضی نهال کشت شود


استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حدود 42هزار هکتار از اراضی جنوب شرق اهواز فوق بحرانی است، تاکید کرد: طبق برنامه قرار است امسال نیز در سطح 19هزار هکتار از اراضی نهال کشت شود.
بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار از زمین های خوزستان را بیابان تشکیل داده که نقش مهمی در بروز پدیده گرد و غبار در این استان دارد و گفته می شود بین 30 تا 40 درصد این گرد و غبارها منشاء داخلی دارد.
بر اساس مطالعات، مساحت کانون های فرسایش بادی و ماسه های روان در خوزستان 280 هزار هکتار و وسعت کانون های رُسی 350 هزار هکتار است که کانون های رسی، بحرانی معرفی شده است.
حدود 40 هزار هکتار از این کانون ها در جنوب و شرق اهواز کانون های فوق بحرانی است که 

پیامی از ماهشهر

دوشنبه, ۱۱ام آذر, ۱۳۹۸

«سلام
من اهل ماهشهرم و حتماً میدونید که در اعتراضات اخیر بعد از کرمانشاه، ماهشهر بیشترین تعداد کشته رو داشت. نمیدونم چقدر ماهشهر رو میشناسید. ماهشهر با داشتن بیش از ۲۰ مجتمع پتروشیمی یکی از بزرگترین قطب‌های پتروشیمی ایران و حتی خاورمیانه است و همچنین با داشتن بندر امام خمینی دارای یکی از بزرگترین بنادر تجاری در ایران و همچنین یکی از بزرگترین بنادر صادرات نفت در کشوره (بیشتر نفت ایران و بیشتر محصولات تولیدی پالایشگاه آبادان از ماهشهر و خارک صادر میشه) و جالبتر اینکه ماهشهر بین دو رودخانه زهره و جراحی قرارگرفته و از لحاظ کشاورزی و صیادی هم جایگاه ویژه ای بین بقیه شهرهای خوزستان داره.
بزرگترین مخازن نگهداری و صادرات بنزین گازوئیل و میعانات و غیره با فاصله پنج دقیقه‌ای خونه ی هر کدوم از اهالی ماهشهره. حالا در کنار این شهر که از لحاظ جمعیت در رتبه دوم شهرهای خوزستان بعد از اهواز قرار داره، چند شهرک قرار گرفته که همه کارگر نشین و به شدت فقیر هستن:
شهر چمران(جراحی)، شهرک طالقانی (کوره)، شهرک رجایی (زنجیر)، شهرک مدنی و دهکده گاما. توی این شهرک‌ها به دلیل بیکاری و فقر گسترده انواع بزه رواج داره. در مورد دهکده گاما جالب اینه که در فاصله هزار متری مجتمع‌های پتروشیمی قرار داره اما حتی ساکنینش به حمام ساده دسترسی ندارند.
حالا با گفتن اینا میخوام به اینجا برسم که اهالی ماهشهر و این شهرک ها حتی یک بانک رو آتش نزدند (ماهشهر تنها شهر درگیر در این اعتراضات بود که حتی یک بانک آتش نگرفت)، حتی یک مغازه هم صدمه ندید. تنها کاری که مردم کردند درست کردن راه بندان و بستن جاده های دسترسی به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (مجتمع های پتروشیمی) و بستن راه دسترسی به بندر امام خمینی بود اونم با آتش زدن چند حلقه لاستیک و قرار دادن چند تا سنگ توی جاده و خاموش کردن چند تا کمپرسی و کامیون در جاده. حالا فکر میکنید چه اتفاقی افتاد؟ به دستور استاندار و با مجوز شاک، سپاه خوزستان یه تیپ ویژه تکاور به ماهشهر فرستاد به همراه دو تانک (بله واقعا تانک) و شش نفربر و کلی سلاح سنگین و نیمه سنگین و حتی هلی کوپتر نظامی! به محض ورود به ماهشهر ابتدا توی شهر چمران (جراحی) وارد شدند و مردم رو به گلوله بستن. با کلاشینکف؟ خیر با تیربار دوشکا. دقیقا با تیربار دوشکا. و از هلی‌کوپتر هم توی شهر چمران(جراحی) به مردم عادی تیراندازی کردند. حتی به سمت مردمی که توی خونه بودن و حتی توی راهپیمایی اعتراضی شرکت نکرده بودند. و در همون ساعت اول حدود ۱۷ نفر از جمله دو کودک ۴ و ۸ ساله و یک پیرزن هفتاد و چند ساله با تیر مستقیم برادران پاسدار کشته شدن (آمار بقیه کشته ها به علت فرار جوان‌ها به بیشه‌ها و تیراندازی کور پاسدارها به این بیشه و نیزارها هنوز مشخص نیست).
چند کشته از بین زخمی هایی بودند که بیمارستان شهر به دستور پاسداران از پذیرششون امتناع کرد. عصر همون روز وارد شهرک های رجایی و دهکده گاما و شهرک مدنی شدند و اونجا رو هم از کشتار بی نصیب نگذاشتند.
به علت عشایری بودن بخشی از ساکنین این شهرک ها که از عشایر عرب خوزستان هستند، خیلی‌ها مسلح هستن و سپاه به عمد با این حمام خونی که راه انداخت مردم رو تحریک کرد. درگیری به شهرک طالقانی(کوره) کشیده شد و چون مردم این شهرک به دلیل مسلح بودن، مقابله به مثل کردن، از ساعت شش هفت عصر سه شنبه تا ساعت یک بامداد چهارشنبه حتی یک ثانیه صدای رگبار قطع نشد.
با تانک وارد شهرک شدند اما با مقابله مردمی در این شهرک‌ها، غائله جمع نشد و پاسداران هم کشته و زخمی زیادی داشتن که با وساطت شیوخ و ریش سفیدان و بزرگان منطقه تیراندازی قطع شد و شهرک طالقانی محاصره شد.
تا سه روز بعد از اون از این شهرک‌ها جوان‌ها رو دستگیر می‌کردند. و فعلا غائله ساکت شده ولی نمیشه گفت آرامه.
فاجعه انسانی که اینجا اتفاق افتاد مورد توجه کسی نیست. خیلی‌ها فکر میکنند اینجا بانک آتش زدند، ولی حتی یه عابر بانک توی ماهشهر صدمه ندید. تنها به این دلیل که مردم این شهر پاشون رو روی شاهرگ اقتصادی کشور گذاشتن به این شکل سرکوب شدند. توی هیچ شهر دیگه‌ای نه با تانک وارد شدند و نه کماندو ویژه فرستادن و نه نیروی تکاور با هلیکوپتر پیاده کردن. مردم ایران حق اعتراض ندارند، اما مردم ماهشهر حتی به اندازه بقیه ایرانی‌ها هم اجازه عصیانگری ندارند.
خواهش میکنم واقعیات این شهر رو منعکس کنید.»

به حاکمان جمهوری اسلامی: راه رفته درست نیست بر ادامه آن اصرار نکنید

شنبه, ۲۶ام آبان, ۱۳۹۷

فاطمه حسینی نماینده جوان مردم تهران در مجلس خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی:
راه رفته درست نیست بر ادامه آن اصرار نکنید.
شما بخواهید هم نمیتوانید به سرعت شرایط اقتصادی را تغییر دهید.
تمام دنیا بر علیه شما است.
یک همسایه بی طمع نمانده که دوست شما باشد.
فشار جهانی روز به روز بیشتر خواه شد. وضعیت اقتصادی بدتر،
لشکر بیکاران انبوه تر،
نیروهای بریده از شما بیشتر و به سرنوشت قذافی ها نزدیک تر می شوید!
چرا بنام اینکه میخواهید آزاد و مستقل باشید چنان رفتار و سیاستى اعمال کرده اید که این همه دشمن در دنیا داشته باشید که هم مردم کشور تان شما را قبول نداشته باشند و هم مردمان سایرکشورها.
این چه استقلال و آزادى و رفاه است که به امید رسیدن به آن سال ها کشور و ملت را گرفتار سیاست خود کرده و همه دنیا را با ما دشمن کرده اید ولى بعد چهل سال هنوز نه تنها هیچ آرامش و آسایشى براى ملت نداشته بلکه روز بروز بدتر و فقر و اختلاف طبقاتى واختلاس بیشتر شده است و میشود.
مگر کشورهایى که داراى استقلال و آزادى و رفاه اجتماعى هستند بمانند آلمان و ژاپن و کره و امثال آن،
آنرا با دشمن تراشى و مرگ بر این و آن بدست اورده اند.
این رفتار و سیاست کلان نظام است که موجب شده است که این همه دشمن داشته و هر ناکار آمدى خود را با آن توجیه کنید. تیغ و درفش و دشنه و گلوله و سانسور و زندان که شما در مقابله و کنترل ملت از آن استفاده میکنید اگر کار میکرد خیلی ها در بهار عربی خزانشان نمی رسید که در کشتن و به زندان افکندن از شما ناتوان تر نبودند! با ملت خود و دنیا تعامل و گفتگو کنید. وعده های اغفال کننده و آمار دروغ ندهید سیاست جهانى خود را تغییر دهید ، ملت ایران بزرگ و بالغ است، صدا و سیما چشم در چشم مردم نشود مثل وزیر تبلیغات صدام که تا ثانیه اخر رجز پیروزی میخواند! آدم های مفت خوار و ریا کار را حذف کنید،
همین آدم ها اوضاع اقتصاد و سیاست را به اینجا کشانده اند.
همین ها که نظرشان به نظر شما نزدیک تر است و بعد میشوند مثل استخوان در گلوی ملت و حاکمیت. آقایان برای راه خود چهل سال فرصت داشته اید، اگر نشده دیگر نمی شود! فکر میکنید طی یک سال آینده ،
ده سال آینده،
چهل سال آینده می شود؟
فکر میکند چهل سال دیگر می شود مردم را به زور به خانه فرستاد؟
اینترنت را قطع کرد؟
شعار داد و شعور را به حاشیه راند؟
اگر می شود بسم الله و اگر نمیشود که هر عقل سلیمی با بررسی شرایط میدانی منطقه ای و جهانی میگوید نمی شود، پس فکر دیگری کنید پیش از آن که کار از کار گذشته باشد.
شاه روزی گفت صدای رعد انقلاب ملت را شنیده است که برق آن پیشتر خرمن حاکمیت را سوزانده بود.
بیشتر کمر به ویرانی این کشور نبندید دلخوش به جنگجویان حزب الله لبنان و حشد الشبعی عراق و حامیان روسی و چینی نباشید. اینجا ایران است،
سوریه نیست. اینجا سرزمین کاوه و آرش و بابک و یعقوب لیث صفاری و ابومسلم است. اینجا غرور ملی بیداد میکند و وقتی ملت رگ غیرت اش بجنبد دماوند را جا به جا میکند!
جنگل ها را بیابان،
رودخانه ها را خشک و دریاچه ها را کویر کردید! دایره ی خودی و غیر خودی را چنان تنگ کردید که کسی کنارتان نمانده. رفیقان ریا کارتان پینه ی مهر به پیشانی هر روز به چند هزار میلیارد بیشتر رکورد های اختلاس را به سطوح بالاتری می بردند.کارخانه ها ورشکسته کفگیر ها همه به ته دیگ خورده و دیدید ترامپ برجامتان را که به نرمش و کرشمه قهرمانانه بدست آمده بود بی اعتبار کرد!!!

آقایان محض نجات خودتان هم که شده ریل عوض کنید.!
این راه بن بست است .این به خیابان آمدن ها واکسن نیست، ایمن نمیشوید.
اوضاع خراب است. سال ۸۸ نیست که مردم بروند ده سال بعد بیایند. میلیون میلیون جوان تحصیلکرده بیکار را در پستوی خانه ها محبوس نمی توان کرد..!
نسل اینترنت و ماهواره را نمیتوان با زناکار خواندن نارنگی و ولایی بودن بادمجان توجیه کرد! چهل سال فرصت سوزاندید.
دکل دزدیدید،

موی زنان را مشکل لاینحل کردید،
رابطه با دنیا را معضل ناموسی کردید که خودتان هم نتوانید حل کنید، ریا کاری را رواج داده و بر راد مردی خراج سنگین نهادید،
دست به دامن جن گیر و رمال و ساحر تا اینجا تاختید،

اما دیگر بس است..!
کارد به استخوان رسیده است!
#فارس_نیوز
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEMA2CufdfKEEVc8mg