۱۳۹۶ دی ۵, سه‌شنبه

حدود ۲۰ تن از جمله همسر رضا شهابی در مقابل وزارت کار بازداشت شدند


سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خبر داد که ربابه رضایی،‌ همسر رضا شهابی،‌ فعال کارگر زندانی، همراه با دستکم ۱۸ کارگر و دانشجوی دیگر در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازداشت شدند. ‌
به گزارش رادیو فردا پیش از این، ربابه رضایی اعلام کرده بود که صبح روز سه شنبه پنجم دی،‌ برای پیگیری وضعیت همسر زندانی‌اش به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد رفت.
خانواده آقای شهابی می‌گویند که وضعیت جسمانی این عضو زندانی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، پس از دو سکته در زندان رجایی شهر کرج «وخیم» ‌است.
در همین حال،‌ اتحادیه آزاد کارگران ایران خبر داد که نیروهای لباس شخصی و پلیس «به شکلی بسیار گسترده تا حدود دو کیلومتر از محل تجمع مستقر شده بودند». بر اساس همین گزارش، نیروهای ضد شورش اقدام به ضرب و شتم تجمع‌کنندگان کردند.

«پروفسور حمید مولانا» با ۶۷۴ هزار دلار بودجه دریافتی چه کرد و الان کجاست؟

«پروفسور حمید مولانا» با ۶۷۴ هزار دلار بودجه دریافتی چه کرد و الان کجاست؟


با انتشار بودجه سال ۱۳۹۷ ، واکاوی جزییات بودجه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و  در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب گسترده یافت. جزییات ردیف‌ها و پرداخت بودجه به نهادهای فرهنگی و شبه فرهنگی خاص در بودجه امسال بیش از سال‌های گذشته مطرح و خبرساز شد.
حسن روحانی نیز در روزهای گذشته در اظهاراتی از مردم و به خصوص جوانان خواست بودجه ۹۷ را ول نکنند و جزییات پرداخت به نهادهای گوناگون را مورد پرسش قرار دهند.  در این میان جا دارد جدای از بودجه سال ۱۳۹۷ با نگاهی به بودجه سنوات گذشته، نه فقط به بودجه نهادهای خاص که به بودجه فردی خاص بپردازیم که در دولت محمود احمدی‌نژاد برای خود ردیف بودجه داشت.
پروفسور حمید مولانا، فردی که سال‌ها ستون‌نویس روزنامه کیهان بود و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به ایران بازگشت و در مرداد ماه سال ۱۳۸۷ محمود احمدی‌نژاد طی حکمی وی را به سمت «مشاور رئیس جمهور» منصوب کرد.
حمید مولانا پیش از انقلاب با بورس تحصیلی خاص از وزارت خارجه آمریکا به این کشور رفت و تا پایان تحصیلات در مقطع دکترا از این بورس برخوردار ماند. وی پس از انقلاب به عنوان یادداشت نویس به همکاری با روزنامه کیهان پرداخت و در سال ۸۷ و پس از انتصاب به عنوان مشاور احمدی‌نژاد، نقشی موثر در اظهارات جنجالی محمود احمدی‌نژاد داشت. حمید مولانا اظهارات جنجالی احمدی‌نژاد به خصوص در سازمان ملل را بخشی از «دیپلماسی عمومی» در سیاست خارجی می‌نامید.
بسیاری از کارشناسان در همان دوران، اظهارات احمدی‌نژاد را نوعی پاس گل به اسراییل و آمریکا ارزیابی می‌کردند و این سخنان را در خدمت منافع اسراییل می‌دانستند. اظهارات احمدی‌نژاد توسط پرفسور حمید مولانا، که دارای تابعیت آمریکایی و سابقه سکونت پنجاه ساله در آمریکا بود، مورد تایید و تشویق قرار می‌گرفت.
در همان ایامی که حمید مولانا از سوی احمدی‌نژاد به عنوان مشاور رئیس جمهور منصوب شده بود، حسام‌الدین آشنا در یادداشتی در وبلاگ خود در خصوص دانشکده و دانشگاهی که حمید مولانا در آن تحصیل و فعالیت می‌کرد، نوشت: دانشکده خدمات بین‌المللی دانشگاه آمریکن  مکانی ویژه است برای تربیت کادرهای وزارت خارجه، کاخ سفید، وزارت دفاع، سیا در سطح داخلی آمریکا و متناظران آنها در دیگر کشورها . علیرغم آن که دانشگاه آمریکن در رتبه ۸۳ دانشگاههای آمریکا قرار دارد و چندان محل اعتنا نیست اما این دانشکده خاص جایگاهی ویژه در تربیت کادرهای بین المللی دارد.
جالب اینجاست که پس از انتصاب حمید مولانا به عنوان مشاور احمدی نژاد، نام وی برای نخستین بار در بودجه سال ۱۳۸۷ ذکر و ردیف بودجه‌ای برای او در نظر گرفته شد. این بودجه در آن سال به مبلغ ۳۳۷ میلیون تومان تحت عنوان «بنیاد فرهنگی مولانا» به حمید مولانا پرداخت شد. این مبلغ (۳۳۷ میلیون تومان) عینا در بودجه سال ۱۳۸۸ قید شد. مجموع مبلغ پرداختی به حمید مولانا در بودجه سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ مبلغ ۶۷۴ میلیون تومان بود که با توجه به قیمت ۱۰۰۰ تومانی دلار در سال‌های ۸۷ و ۸۸ ، مبلغ پرداختی به حمید مولانا معادل ۶۷۴ هزار دلار بود.


حال پرسش این است که حمید مولانا با ۶۷۴ هزار دلار دریافتی چه کرد؟ این بودجه دقیقا در چه محلی هزینه شد؟ نامبرده چه کمکی به کشور کرد؟ اظهاراتی که با مشاوره حمید مولانا از سوی محمود احمدی‌نژاد بیان می‌شد چه هزینه‌هایی برای کشور داشت؟ و از آن مهم‌تر این که «پروفسور حمید مولانا» در حال حاضر کجاست و به چه کاری مشغول است؟

سپاه معتادان!! واقعیات اجتماعی!!






3 عضو جدیدبه کابینه روحانی پیوستند!
دَرَک یا درگ در زبان محلی به معنی سکونت در کنار دریا است.سواحل روستای درک، در بخش زرآباد شهرستان کنارک، در استان سیستان و بلوچستان 




















روستای تپه کنیز روستایی مرزی از توابع بخش قرقری شهرستان هیرمند در استان سیستان و بلوچستان است. پیشتر در این روستا ۵۰۰ خانوار ساکن بوده اند که شمار آنها امروز به ۷۶ خانوار رسیده. پیشه

 زندگی هامون نشینان روستای تپه کنیز


روستای تپه کنیز روستایی مرزی از توابع بخش قرقری
 شهرستان هیرمند در استان سیستان و بلوچستان است. پیشتر در این روستا ۵۰۰ خانوار ساکن بوده اند که شمار 
آنها امروز به ۷۶ خانوار رسیده. پیشه مردم این روستا 
عمدتا صیادی و کشاورزی بوده که با آغاز خشکسالی 
هامون امروزه اغلب بیکار شده یا به کارگری مشغول اند.
 این روستا از امکانات اولیه ای همچون جاده و مدرسه و 
خانه بهداشت محروم است و اهالی برای این موارد باید به 
مناطق دیگر مراجعه کنند. با آغاز بادهای ۱۲۰ روزه زندگی 
برای اهالی این روستا سخت تر از همیشه می شود.















منطقه سیستان (زابل) از جمله مناطقی است که با دارا بودن آب و هوای گرم و خشک، .عامل اصلی مهاجرت ساکنان سیستان کاهش نزولات خشک شدن دریاچه هامون نی


 منطقه سیستان (زابل) از جمله مناطقی است که با دارا بودن آب و هوای گرم و خشک، .عامل اصلی مهاجرت ساکنان سیستان کاهش نزولات خشک شدن دریاچه هامون نیز طی چند سال اخیر در روند افزایش مهاجرت نقش به سزایی داشته است.عمده مهاجرت های این اقوام به سمت استان های خراسان شمالی ، گلستان و مازندران می باشد




[کد مطلب: 144203][تاريخ انتشار: دوم دی ۱۳