تقریباً مانند همیشه پس از یک رخداد تلخ بین‌المللی، این بار پس از حمله به پارلمان انگلیس، اخبار دروغ و شایعه‌ها به شبکه‌های اجتماعی سرازیر شدند.

خویشاوندان نگران؟ نه، مزاحم‌های آنلاین

بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی تصویری از یک زن جوان را منتشر کرده‌اند و مدعی شده‌اند که یکی از نزدیکان او هستند، چرا که گمان می‌کنند در زمان وقوع حمله در نزدیکی "وستمینستر"بوده و اکنون از او هیچ خبری ندارند.

دو نمونه از این توییت‌ها، در یکی فرد منتشر کننده مدعی است این روزنامه‌نگار خواهر و فرد دیگر نیز مدعی است این زن، دوست‌دختر اوست

اما این تصویر متعلق به "تامارا دو آندا"یک روزنامه‌نگار مکزیکی است که با نسخه اسپانیایی زبان نیویورک‌تایمز نیز همکاری می‌کند.
او در گفتگو با "ناظران"عنوان کرد:

چند روز است که من توسط کاربران در مکزیک مورد حمله قرار گرفته‌ام. آنها این تصاویر به این علت منتشر می‌کنند که چند روز پیش من از یک راننده تاکسی مکزیکی شکایت کردم. این راننده در حالی که من در خیابان قدم می‌زدم به من توهین کرد. من نیز تصمیم گرفتم دراین‌باره در وبلاگ و توییترم بنویسم. این مسئله بحثی را پیرامون آزار خیابانی زنان گشود و از آن روز به بعد من هر روز در توییتر پیام‌های تهدیدآمیز و یا تمسخرآمیز دریافت می‌کنم.


نکته جالب اینکه زمانی که عکس او به عنوان قربانی حمله اخیر تروریستی در حال دست به دست شدن بود او در به شکل زنده در فیسبوک روزنامه نیویورک‌تایمز در حال حرف زدن بود.



این اولین بار نیست که کاربران مکزیکی از یک "حمله تروریستی"برای آزار یکی از هم‌وطنان خود سوءاستفاده می‌کنند.

در همین رابطه:
این مرد مکزیکی که در تمامی حوادث تروریستی اخیر در دنیا یکبار مرده است کیست؟



تصویر مهاجم؟ نه یک شوخی در شبکه‌های اجتماعی
یکی از اولین تصاویری که در توییتر به عنوان مهاجم منتشر شد. تصویر یک فرد با چهره آسیایی اما با پرچمی که به نماد نژادپرستان آمریکایی بدل شده است.


این کاربر به طور مثال مدعی شده است که این فرد مهاجم "وستمینستر"است و پلیس این عکس را منتشر کرده

 
این مرد از سال ۲۰۱۶ قربانی این آزارهای آنلاین است. به طول مثال در این "فروم"عنوان شده است که یک "آسیایی"نمی‌تواند خود را به عنوان یک نژادپرست امریکایی معرفی کند.



این مرد جوان تنها قربانی این حملات از این دست نبوده است. تاکنون بارها در پیشامدهایی از این دست عکس‌های غیرواقعی به عنوان فرد مهاجم در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند.

این عکس نیز پیش از این به عنوان مسوول برخی از حوادث تروریستی منتشر شده که واقعیت ندارد