۱۳۹۶ فروردین ۱۳, یکشنبه

حمله به پناهجوی ایرانی در لندن؛ پلیس ۶ نفر را دستگیر کرد

پلیس لندنحق نشر عکسGETTY IMAGES
پلیس لندن ۶ نفر را در ارتباط با حمله به یک پناهجوی کرد ایرانی و دو نفر دیگر در جنوب این شهر بازداشت کرده است.
این افراد به ظن تلاش برای قتل این نوجوان ۱۷ ساله دستگیر شده اند.
گفته شده که این پناهجو جمعه شب به همراه دو دوستش در یک ایستگاه اتوبوس در منطقه کرویدن در جنوب لندن ایستاده بود که هدف حمله یک گروه ۸ نفره قرار گرفت.
این گروه پس از آن که درمی یابند که این افراد درخواست پناهندگی کرده اند، آنها را به شدت کتک زدند.
به گفته پلیس لندن، جمجمه این پناهجوی ۱۷ ساله شکسته و خون در مغزش لخته شده است.
به گفته پلیس او در شرایط بحرانی، اما با ثبات قرار دارد.
دو نفر دیگری که همراه او مورد حمله قرار گرفتند هم دچار جراحاتی شده اند.
پلیس گفته که تاکنون ۴ مرد و ۲ زن را به ظن دخالت در این حمله بازداشت کرده است.
کریس بلامیرز، افسر تحقیقات در منطقه کرایدون این حادثه را "حمله ای خشونت آمیز" خوانده است.
این حمله با واکنش هایی روبرو شده است.
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت گفته است: "از شنیدن خبر حمله به پناهجوی کردی که در جستجوی امنیت به اینجا آمده بود بهت زده ام. برایش آرزوی سلامت کامل دارم".
گوین بارول، نمایندگان کرویدن در پارلمان گفته است: "فکر می کنم بسیاری از مردم کرویدن همانند من تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتند. ظاهرا آن چه که اتفاق افتاده این است که یک مردجوان در جستجوی یافتن محلی امن به این کشور آمده و ظاهرا به خاطر پیشینه نژادی اش هدف قرار گرفته است. این جرمی تاسف آور است و امیدوارم کسانی که مسئول این حادثه هستند به زودی دستگیر و عدالت در مورد آن ها اجرا شود."
شاهدان گفته‌اند که یک گروه بزرگ ۲۰ تا ۳۰ نفره از یک کلوپ شبانه در آن نزدیکی بیرون آمده بودند و تعدادی از آنها عامل حمله بودند در حالی که بقیه صحنه را تماشا می کردند.

اعتراف کم‌سابقه و تلخ مقام ایرانی درباره سوریه/ ادعای جنجالی درباره بشار اسد

مصطفی زهرانی مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزرات امور خارجه طی یادداشتی، ایران را کشوری عنوان کرد که راهبرد مشخصی برای خارج شدن از جنگ سوریه ندارد.
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
به ادعای رسانه های عربی، مصطفی زهرانی مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزرات امور خارجه طی یادداشتی ایران را کشوری عنوان کرد که راهبرد مشخصی برای خارج شدن از جنگ سوریه ندارد.
بنا بر این گزارش، مصطفی زهرانی باعث شد تا خواسته یا ناخواسته با یادداشت خود در وبسایت "دیپلماسی ایرانی" آب در آسیاب دشمن بریزد و رسانه های عربی معاند، نهایت فضاسازی علیه کشورمان صورت دهند و این رسانه ها روز جمعه پرباری در ترویج علیه نظام تجربه کنند.
رسانه های عربی در این ارتباط از اعتراف تلخ زهرانی سخن گفتند و زیر عنوان "ایران در باتلاق سوریه گیر افتاده است"، مدعی شدند: «مصطفی زهرانی مقام ایرانی طی یادداشتی در «دیپلماسی ایرانی» اعتراف کرد که این کشور راهبرد مشخصی برای خارج شدن از جنگ سوریه ندارد و در این میان هم " بشار اسد" قصد دارد به ایران پشت کند»(!)
این رسانه های حامی سعودی از اظهارات زهرانی به "جنجال برانگیز" یاد کردند و در ادامه اظهاراتش را چنین منعکس کردند: «مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزرات خارجه ایران بشار اسد را متهم کرده که تهران را به جنگ سوریه مبتلا کرده است و ایران خوشبین بود که جنگ در سوریه زود تمام خواهد شد و دشمن بزودی شکست خواهد خورد و کار زودتر در سوریه یکسره خواهد شد ولی چنین اتفاقی نیافتاد.»
این رسانه ها افزودند: «این از موارد بسیار نادری است که یک مقام ایرانی چنین به صراحت درباره سیاست خارجی کشورش اعتراف و اظهاراتی این چنین درباره سوریه ایراد می کند. این در حالی است که ایران عادت نداشته از شکست های خود در منطقه سخن بگوید»(!)

آل اسحاق در گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم:

چرا مرزها برای داعش غیرقابل نفوذ ولی برای هزاران تریلی قاچاق باز است؟/تورم غذایی ۳۰درصد است/مدیران انقلابی باید برگردند