۱۳۹۴ فروردین ۱۴, جمعه

تگوي راديو ندا با دكتر محمد ملكي پيرامون مناقشه و مذاكرات هسته اي

تگوي راديو ندا با دكتر محمد ملكي پيرامون مناقشه و مذاكرات هسته اي

دكتر محمد ملكي ، چهره نام آشنا ، در گفتگو با راديو ندا با بيان اينكه با وجود توافق هسته اي '' گشايشي در وضعيت اقتصادي توده مردم بوجود نمي آيد ''، گفت : '' بقدري فشار و ناراحتي بر مردم وارد شده است كه دلشان مي خواهد مسئله (هسته اي) فيصله پيدا كند و اين نكبت [هسته اي] پاك بشود!''


 

گوش كردن فايل صوتي با مديا پلير

گوش كردن فايل صوتي با ريل پلير

قتدار ملی از ننگ‌نامه ترکمان‌چای تا بیانیه لوزان: جام‌هایی که زهرش را یک ملت می‌نوشد!

قتدار ملی از ننگ‌نامه ترکمان‌چای تا بیانیه لوزان: جام‌هایی که زهرش را یک ملت می‌نوشد!

کاریکاتور نشریه «ملانصرالدین» حدود ۱۰۰ سال پیش در پیوند با شکست ایران در برابر روس 

                                                                            اقتدار اسلامی!


سرانجام «خبر خوش هسته‌ای» رسید و مردم به شادی و پایکوبی پرداختند. همانطور که انتظار می‌رفت رژیم جمهوری اسلامی توافق‌ها در بیانیه مشترک لوزان را در بسته‌بندی شیک و زیبایی به مردم تحویل داده تا اولا آنان را دوباره برای مدتی مشغول و دلخوش کند، و ثانیا عقب‌نشینی خفت‌بار خود در مذاکرات را پنهان سازد.

نگاهی به مفاد بیانیه‌ی مشترک لوزان نشان می‌دهد که خبرگزاری‌های رسمی دولتی در ایران تلاش می‌کنند، شکست دیپلماتیک جمهوری اسلامی در مذاکرات را پیروزی وانمود کنند. درست همانطور که تا کنون همه‌ی شکست‌های استراتژیک جمهوری اسلامی را پیروزی وانمود کرده‌اند. نکات زیر که بیانگر روح توافق لوزان است، از رسانه‌های بین‌المللی برگرفته شده و واقعیت‌های بیانیه‌ی مشترک لوزان را آنطور که هست نشان می‌دهد. مطابق آن باید گفت که استراتژی تبدیل کردن ایران به «کره شمالی اسلامی» فعلا تعویق به محال شده است!

۱ـ ایران متعهد شده دو سوم سانتریفوژهای خود را برچیند. در حال حاضر ۱۹ هزار سانتریفوژ فعال در ایران وجود دارد که شمار آنها در آینده به ۶ هزار کاهش خواهد یافت. معنای این سخن آن است که سرعت برنامه هسته‌ای ایران لاک‌پشتی خواهد شد. این وضعیت به مدت ده سال ادامه خواهد داشت.

۲ـ ایران موافقت کرده که اورانیوم را فقط به میزان ۶۷ / ۳ درصد غنی‌سازی کند. باید توجه داشت که برای ساختن بمب اتمی به غنی‌سازی اورانیوم به میزان ۹۰ درصد نیاز است.

۳ـ ایران باید ۹۷ درصد اورانیوم خود را که با غلظت پایین غنی‌سازی کرده تحویل دهد. باید توجه داشت که ایران در حال حاضر صاحب ۱۰ هزار کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده (با غلظت پایین) است که میلیاردها دلار برای آن هزینه کرده است و طبق بیانیه مشترک لوزان فقط اجازه دارد ۳۰۰ کیلوگرم آن را برای خود نگاه دارد.

۴ـ ایران موظف است امکان بازرسی و کنترل تاسیسات بیشتری را برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فراهم آورد. بنابراین از این پس حتی معادن اورانیوم و کارخانه‌های ساخت سانتریفوژ تحت نظارت و کنترل آژانس اتمی قرار خواهند گرفت. بدین‌سان برای ایران بسیار دشوار خواهد شد که برنامه‌های اتمی نظامی خود را که تا کنون صدها میلیارد دلار از ثروت کشور را برای آنها دور ریخته است دوباره بطور پنهانی دنبال کند.

۵ـ هرگونه گسترش فعالیت‌های اتمی ایران با هرگونه ابزار و تاسیساتی در ۲۵ سال آینده تحت کنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار خواهد داشت.

۶ـ اگر ایران به تعهدات پذیرفته شده عمل نکند یا قواعد مورد توافق در بیانیه‌ی مشترک لوزان را نقض کند، بلافاصله تحریم‌ها دوباره برقرار خواهند شد.

۷ـ تحریم‌های کنونی یک‌باره برداشته نخواهند شد، بلکه تدریجا و مرحله به مرحله به حالت تعلیق درخواهند آمد، تا این امکان فراهم باشد که هر وقت ایران توافق‌ها را نقض کرد، تحریم‌ها دوباره فعال شوند.