۱۳۹۲ خرداد ۱۰, جمعه

شرایط بد اقتصادی مردم - Sharayet Bad Eghtesadi Mardom

سری جدیدی از آثار شهید هدی صابر منتشر شد

سری جدیدی از آثار شهید هدی صابر منتشر شد

Hoda-Saber-N2در ادامه انتشار سری آثار شهید هدی صابر بخش دیگری از آثار وی منتشر شد. به گزارش سایت ملی-مذهبی به مناسبت تولد هدی صابر و در آستانه بهاری دیگر دو مجموعه منتشر شده بدین شرح می باشد:
pare-yadegar«پر یادگار» که در بر دارنده مجموعه دلنوشته های بازداشتگاه ۵۹ و اوین طی سال های ۱۳۸۰-۱۳۸۳ است  این کتاب مشتمل بر ۲۶ نثر شعرگونه و متن ادبی ـ اجتماعی کوتاه از شهید صابر است که به مناسبت‌های مختلف در دوران زندان نگارش یافته‌اند. تصویر دست‌نوشته برخی قطعات نیز در انتهای کتاب آمده است.  شعر «پر یادگار» یکی از به یادماندنی‌ترین قطعات نگاشته‌شده توسط شهید صابر در تشریح چگونگی پیوند خوردن با شخصیت شهید محمد حنیف‌نژاد در سیر زندگی شهید صابر است. مطالعه‌ی این اشعار، خواننده را علاوه بر مسیر زندگی شخصی و اجتماعی شهید صابر، با تاریخ بخشی از زندان‌ها و عناصر فکری شهید صابر که در قالب قطعات ادبی بیان شده نیز آشنا می‌سازد.
tanbakoo«جلد دوم از مجموعه هشت فراز هزار نیاز (دفتر اول: فراز جنبش تنباکو)»: هشت فراز هزار نیاز نام سلسله نشست هایی است که در سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ در حسینه ارشاد بصورت هفتگی توسط هدی صابر برگزار شد و به بررسی هشت فراز مبارزاتی ایران پرداخته است. پیش از این دفتر دیگری از این مجموعه با عنوان «پیش از آغاز» منتشر شده بود که روش تحلیل بررسی هشت فراز را نشان می داد. مجلد اخیر که به فراز نهضت تنباکو اختصاص دارد مشتمل بر شش نشست است که علاوه بر بحث آغازین مرحوم مهندس سحابی پیرامون اهمیت تاریخی فراز تنباکو، مباحث شهید هدی صابر در ۲۰ محور معرفی شده در چارچوب موضوعی وارسی فرازها در خصوص نهضت تنباکو طرح گردیده است.
این مجموعه ها بر روی سایت hodasaber.com در دسترس علاقه مندان و پژوهشگران تاریخ می باشد.


  1. صفحه‌ی شهید هدی صابر در فیس‌بوک:
    http://www.facebook.com/pages/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%B5%D8%A7%D8%A8%D8%B1/184274968338239


    نتشار نخستین دفتر از دلنوشته‌های شهید هدی صابر

    در آستانه ۲۳ اسفندماه، سالروز تولد شهید هدی صابر، دفتر اول از مجموعه دل نوشته‌های وی تحت نام پر یادگار (۱۳۸۳-۱۳۸۰: بازداشتگاه ۵۹ عشرت آباد و زندان اوین) منتشر شد. این کتاب مشتمل بر ۲۶ نثر شعرگونه و متن ادبی ـ اجتماعی کوتاه از شهید صابر است که به مناسبت‌های مختلف در دوران زندان نگارش یافته‌اند. تصویر دست‌نوشته برخی قطعات نیز در انتهای کتاب آمده است.
    شعر «پر یادگار» یکی از به یادماندنی‌ترین قطعات نگاشته‌شده توسط شهید صابر در تشریح چگونگی پیوند خوردن با شخصیت شهید محمد حنیف‌نژاد در سیر زندگی شهید صابر است که پیش از این نیز در نشریه چشم‌انداز ایران منتشر شده بود. عنوان همین شعر وزین برای این مجموعه انتخاب شده است. مطالعه‌ی این اشعار، خواننده را علاوه بر مسیر زندگی شخصی و اجتماعی شهید صابر، با تاریخ بخشی از زندان‌ها و عناصر فکری شهید صابر که در قالب قطعات ادبی بیان شده نیز آشنا می‌سازد.
    این کتاب توسط درگاه «در فیروزه‌ای» به صورت الکترونیکی انتشار یافته و در آدرس زیر در دسترس علاقه مندان می‌باشد.

در اين"انتصابات"شرکت نمودن عين خيانت است


گزارش ۹۲، نامه سرگشاده به مسعود رجوی ایرج مصداقی

گزارش ۹۲، نامه سرگشاده به مسعود رجوی
ایرج مصداقی
بخش اول: آقای رجوی به کجا می‌روید؟
بخش دوم: انتقادناپذیری و زیرپاگذاشتن تعهدات
بخش سوم : تشریح روند جدایی من از مجاهدین
بخش چهارم: مجاهدین و «انقلاب ایدئولوژیک»
بخش پنجم: شیوه‌‌های مشترک مورد استفاده‌ی قدرت‌های ایدئولوژیک برای سرکوب
بخش ششم: انقلاب ایدئولوژیک، وعده‌ها و نتایج آن
بخش هفتم:‌ شباهت‌های رفتاری شما و تقی‌ شهرام
بخش هشتم: نگاهی به مواضع شما در چند سال گذشته
بخش نهم: سردرگمی در جنبش ۸۸
بخش دهم: سیاست‌های شما پس از سقوط دولت صدام حسین
بخش یازدهم:‌ چه سیاست‌هایی باعث تثبیت «انقلاب اسلامی» شد
بخش دوازدهم: آینده مجاهدین و جنبش

متن کامل گزارش ۹۲، نامه سرگشاده به مسعود رجوی

بي تفاوتی مردم به انتخابات