۱۳۹۶ شهریور ۲۰, دوشنبه

شبِ شعراحمد شاملو!دردِ زمانه ما

نامگذاری نمادین یک پارک شهری نورنبرگ به نام عبدالفتاح سلطانی


ارسال
عبدالفتاح سلطانی حقوقدان و عضو کانون مدافعان حقوق‌بشر از شهریور سال ۹۰ در اوین زندانی است
در ششمین سالگرد بازداشت و حبس عبدالفتاح سلطانی، حقوقدان و وکیل دادگستری ایرانی، بعد از ظهر یکشنبه ۱۹ شهریور، در همایشی در پارک جنوبی شهر نورنبرگ آلمان، این پارک به صورت نمادین، پارک سلطانی نام گرفت.
در این گردهمایی، سخنرانان با اشاره به بیماری آقای سلطانی، ناشی از شش سال زندان در اوین، به تشریح وضعیت زندانیانی پرداختند که در زندان رجایی‌شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
عبدالفتاح سلطانی حقوقدان و عضو کانون مدافعان حقوق‌بشر از شهریور سال ۹۰ در اوین زندانی است. او به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشکیل و اداره گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور به ۱۳ سال زندان و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم شده است.
چنانچه ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در مورد آقای سلطانی اجرا شود، حکم او به ۱۰ سال کاهش پیدا می‌کند، و با این احتساب آقای سطلانی تاکنون بیش از نیمی از دوران محکومیت خود را گذرانده است.
او این مدت از کمترین میزان مرخصی برخوردار بوده به‌طوری که تنها سه بار موفق شده موافقت مقام‌های قضایی را با درخواست مرخصی خود جلب کند که یک بار آن زمان درگذشت مادرش بوده است.
نخستین مرخصی آقای سلطانی در دی ماه ۹۴ و پس از گذران چهار سال و چهار ماه حبس به او تعلق گرفت و اخیراً هم در تیرماه امسال او برای چند روز به مرخصی آمده بود.