۱۳۹۳ مرداد ۱۰, جمعه

- Item The Moment a rapid of Israeli Airstrike Hit Civilians, Journalists & Ambulance *HD* *6mins Read more at http://www.liveleak.com/view?i=385_1406762011&use_old_player=0#uyBKGx5dPX3FAQLr.99


ناوی پیلای مسئول کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می گوید که اسرائیل با عملیات نظامی خود در نوار غزه، قوانین بین الملل را نقض می کند و جهان باید این کشور را به خاطر جنایت های جنگی احتمالی، مجازات کند.


ناوی پیلای مسئول کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می گوید که اسرائیل با عملیات نظامی خود در نوار غزه، قوانین بین الملل را نقض می کند و جهان باید این کشور را به خاطر جنایت های جنگی احتمالی، مجازات کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم پیلای که در ژنو سخن می گفت، تاکید کرد که اسرائیل، مدارس، بیمارستان ها و ساختمان های سازمان ملل متحد را هدف قرار می دهد و این نقض آشکار توافقنامه های ژنو است. 

او افزود: «به همین دلیل می گویم به نظر می رسد آن ها قوانین بین الملل را به چالش می کشند، رفتاری که به صورت عمد صورت می گیرد.»

پیلای نیروهای گروه فلسطینی حماس را نیز به نقض قانون انسانی بین المللی از راه شلیک بی هدف موشک به مناطق مسکونی اسرائیلی متهم کرد. 

او همچنین از ایالات متحده آمریکا به خاطر استفاده نکردن از نفوذش برای «متوقف کردن کشتار» انتقاد کرد. 

خانم پیلای گفت: «بسیاری از انتقادهای من متوجه ایالات متحده به عنوان طرف تاثیر گذار بر اسرائیل است که باید بیش از آن چه انجام داده، انجام می داد. آمریکا باید طرف های درگیر را به پای میز مذاکره می نشاند. من همچنین خواستار پایان محاصره غزه و پایان اشغالگری هستم.»

مسئول کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین ادامه داد که از رای پی در پی آمریکا علیه قطعنامه های مرتبط با اسرائیل در شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در شگفت است. 

او افزود: «آمریکا نه تنها اسلحه سنگینی که اسرائیل اکنون در نوار غزه به کار می برد را در اختیار این کشور قرار داده، بلکه تقریبا یک میلیارد دلار برای تقویت گنبد آهنین و حمایت از اسرائیلی ها پرداخت کرده، در حالی که چنین حمایتی از مردم غزه در برابر بمباران اسرائیل نکرده است.»

پیش از سخنان خانم پیلای، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تاکید کرده بود که عملیات تا نابودی تمام تونل های ایجاد شده توسط فعالان فلسطینی در مرز غزه با اسرائیل، ادامه خواهد یافت.
تا کنون بیش از 1375 نفر در غزه کشته شده اند و اکثر آن ها غیر نظامی هستند. تعداد زیادی زن و کودک در میان این قربانیان به چشم می خورند.

The Moment a rapid of Israeli Airstrike Hit Civilians, Journalists & Ambulance *HD* *6mins footage* Note: Liveleak could not verify the authenticity of this footage Not one airstrike but a whole bunch of them, a whole neighborhood got leveled. Read more at http://www.liveleak.com/view?i=385_1406762011&use_old_player=0#Jo3FIsj8Kh4THfmy.99


http://www.liveleak.com/view?i=385_1406762011&use_old_player=0




Warning - Item The Moment a rapid of Israeli Airstrike Hit Civilians, Journalists & Ambulance *HD* *6mins footage* might contain content that is not suitable for all ages.

By clicking on CONTINUE you confirm that you are 18 years and over.

Read more at http://www.liveleak.com/view?i=385_1406762011&use_old_player=0#uyBKGx5dPX3FAQLr.99

آمارهای تکان‌دهنده‌ای از میزان «نقض حقوق دختران، ازدواج کودکان و ناقص‌سازی جنسی» در ایران



آمارهای تکان‌دهنده‌ای از میزان «نقض حقوق دختران، ازدواج کودکان و ناقص‌سازی جنسی» در ایران

thumbnailپژوهشی که برای اولین بار منتشر شده حاوی آمارهای تکان‌دهنده‌ای از میزان رواج عمل ناقص‌سازی جنسی در مناطق کردنشین استان‌های آذربایجان غربی و کردستان است. بنابر مستندات موجود در این پژوهش در بعضی روستاها تا هفتاد درصد زنان مورد پرسش قرارگرفته مورد ناقص‌سازی جنسی قرار گرفته‌اند. (در جدول ستون سوم از سمت چپ تعداد روستاها، ستون چهارم تعداد پاسخ‌دهندگان و ستون آخر تعداد افرادی که عمل روی‌شان انجام شده را نشان می‌دهد) ناقص‌سازی جنسی یا مثله‌کردن اندام جنسی زنان (بطور نادرست ختنه زنان) علاوه بر این نواحی در استان‌های بوشهر و هرمزگان هم شایع است. نتایج تحقیقی که مدتی پیش در جزیره‌ی قشم انجام شد نشان می‌داد از میان چهارصد زنی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند ۳۳۳ نفر (۸۳.۲ درصد) ناقص‌سازی شده بودند، تلخ‌تر آن که ۵۹ درصد اعلام کرده بودند مایلند این عمل بر روی دخترشان انجام شود. گزارش کامل پژوهش اخیر را با عنوان «نقض حقوق دختران، ازدواج کودکان و ناقص‌سازی جنسی» 

دیه دختران شین اباد نصف است!

«سزار» نامی است که عکاس سابق پلیس نظامی سوریه، برای خود انتخاب کرده بود. او از نظام سوریه جدا شده بود، در حالی که 55 هزار عکس از 11 هزار قربانی شکنجه تا مرگ در زندان های نظام سوریه، به همراه دارد.

هشدار.. عکس هایی تکان دهنده که «سزار» از شکنجه در زندان های سوریه ارائه داد

واشنگتن-نادیا البلبیسی
ردیف اول نشست در حالی که شالی آبی سرش را می پوشاند. زیر آن هم یک کلاه بیس بال بود. عینک دودی هم چهره اش را پنهان کرده بود. بدین ترتیب شناسایی او دشوار بود. 
با صدایی آهسته سخن می گفت به گونه ای که خبرنگاران حاضر در جلسه، صدای او را نمی شنیدند. مترجم کنارش نشسته بود. 
این پنهان کاری با هدف حمایت از او صورت گرفت. شاید شکل ظاهر او به اندازه اطلاعاتی که می داد، برای اعضای کمیسیون روابط خارجی کنگره آمریکا که جلسه ای ویژه برگزار کرده بودند، اهمیت نداشت.


«سزار» نامی است که عکاس سابق پلیس نظامی سوریه، برای خود انتخاب کرده بود. او از نظام سوریه جدا شده بود، در حالی که 55 هزار عکس از 11 هزار قربانی شکنجه تا مرگ در زندان های نظام سوریه، به همراه دارد. 

عکس هایی که چهارتای آن ها را در جلسه کمیسوین ارائه داد، شکنجه های وحشتناکی را به تصویر می کشد که قطع بخش هایی از بدن، گرسنگی دادن تا مرگ، سوزاندن و از حدقه در آوردن چشم ها را نشان می دهد. 

اید رویس رئیس کمیسیون روابط خارجی خوساتار عرضه نکردن همه تصاویر در جسلسه شد. اما «سزار» گفت که شکنجه، به صورت سازماندهی شده و فراگیر صورت در زندان های سوریه صورت می گیرد و زنان، کودکان، جوانان و کهنسالان را در کنار علوی ها، مسیحی ها، دروزی ها و مسلمانان، در بر می گیرد. 

«سزار» تاکید کرد که فرمان ها، از بالاترین سطوح رهبری در سوریه می رسد و تمام جنازه های قربانیان از همه سوریه، به یک پایگاه نظامی در دمضق، منتقل می شوند.


برپایه شهادت «سزار» و عکس هایی که عرضه کرد، جنازه ها حامل شماره بود، مساله ای که باعث شد شریف بسیونی، یکی از چهار نفری که در جلسه کمیسیون شهادت دادند، بگوید این روش ها در زمان نازی ها صورت می گرفت و همچنین یاد آور دوره «کا گ ب» در اتحاد جماهیر شوری سابق است. 

بسیومی که یک حقوق دان است و پیشتر در دادگاه های جنایت های جنگی فعالیت می کرد، گفت که جامعه جهانی و سازمان ملل متحد باید جمع کردن اسناد و مدارک علیه نظام اسد را آغاز کنند تا بعدها از آن ها در هر دادگاهی که برای محاکمه اش به اتهام جنایت علیه بشریت برگزار خواهد شد، استفاده کنند.


«سزار» گفت که اخلاق، دین و وجدان، به او اجازه ادامه سکوت در برابر این جنایت ها را ندادند، از این رو تصمیم گرفت از نظام جدا شود. بنا بر این با اپوزیسیون سوریه تماس گرفت که آن ها او را به همراه عکس ها، از سوریه خارج کردند. 

او افزود: «به کنگره آمدم تا پیامی به شما بدهم. خواهش می کنم جلوی کشتار در سوریه را بگیرید.» او ادامه داد: «کشتارهای زیادی در کشور صورت می گیرد، کشور بدون هیچ عطوفتی نابود می شود، هزاران قربانی وجود دارد که به زندگی باز نخواهند گشت. آن ها آرزوها، اهداف، خانواده و دوستانی داشتند اما در زندان های اسد جان باختند. سوری ها از شما می خواهند کاری انجام دهید همانگونه که در یوگوسلاوی سابق انجام دادید.»

دوید کرین از دانشکار سراکوز که او حقوق دادن و یکی از شاهدان بود نیز گفت تصاویر حقیقی هستند و درباره صحت آن ها تحقیق شده است. او با بیان این که از حجم شکنجه شوکه شده است، افزود: «از زمان دیدن تصاویر اردوگاه های نازی ها، تصاوریری از گرسنگی دادن، ندیده بودم.»


کرین ادامه داد: «باید برای قربانیان عدالت بخواهیم. دادگاه های جنایت های جنگی زمان بسیار می برند.» او در این زمینه چالرز تیلور، لورد جنگ در لیبریا را مثال زد که ده ها سال پس از انجام کشتارها، به دادگاه لاهه احضار و به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شد. 

حماس: آتش بس غزه نقض شد









ساعاتی پس از آغاز آتش‌بس هفتاد و دو ساعته در جنگ غزه، منابع فلسطینی گفتند چهار نفر در اثر آتش نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند. ارتش اسرائیل این خبر را تایید نکرده اما برخی منابع اسرائیلی گفته‌اند این حمله در واکنش به آتشباری فلسطینیان صورت گرفت.