۱۳۹۲ بهمن ۶, یکشنبه

برداشت 700 میلیاردی از منابع غیرقانونی توسط دولت احمدی نژاد

ایسنا: دولت دهم خارج از ضوابط بودجه 91 مبلغی بالغ بر 700 میلیارد تومان را از منابع پیش بینی نشده برداشت و در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هزینه کرده است.
در حالی که در قانون بودجه 91 چارچوب تامین منابع برای هزینه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تعیین شده بود دولت وقت چندان به آن پایبند نماند.
در قانون بودجه 91 در اجرای بند مربوط به هدفمندی یارانه ها تاکید شده بود که اختصاص و پرداخت هرگونه وجهی برای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها، غیر از وجوه حاصل از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی و سایر کالاها و خدمات مشمول قانون هدفمندکردن یارانه ها همچنین یارانه های مورد اشاره در این قانون ممنوع است.
این در حالی که دیوان محاسبات کشور در گزارش تفریغ بودجه سال 91 اجرای این قانون توسط دولت دهم را تایید نمی کند و این گزارش مبین عدم رعایت مفاد حکم این بند است.
بررسی های کارشناسان دیوان محاسبات حاکی از آن است که سازمان هدفمندسازی یارانه ها در سال 1391 مبلغ772 میلیارد تومان را علاوه بر وجوه حاصل از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی و سایر کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمندکردن یارانه ها و یارانه های موضوع قانون بودجه سال 1391 کل کشور دریافت و در راستای اجرای قانون هدفمندی پرداخت کرده است.
اما دولت در حالی در سال 91 این مبلغ بیش از 700 میلیارد تومانی را بر خلاف قانون تامین و هزینه کرده است که بی تردید بخش اعظم آن را به کسری های خود برای پرداخت یارانه 45 هزار تومانی در هر ماه اختصاص داده است یارانه ای که خود بر خلاف قانون مصوب هدفمندی یارانه ها به عموم جامعه اختصاص داده بود.
بر این اساس نزدیک به 704 میلیارد و 200 میلیون تومان از مبلغی که خارج از منابع قانونی تعیین شده مورد استفاده قرار گرفت از محل فروش میعانات گازی تحویلی به مجتمع های پتروشیمی یعنی از سهم دولت در این بخش تامین شده است.
همچنین 31 میلیارد و 800 میلیون تومان دیگر نیز از محل برگشت اضافه واریزی عوارض و مالیات مربوط به وزارت کشور برداشت شده است.
 

دختر عبدالفتاح سلطانی: از قوه قضاییه می‌خواهیم به اجرای قانون تن دهد تا زندانیان سیاسی آزاد شوند


دختر عبدالفتاح سلطانی: از قوه قضاییه می‌خواهیم به اجرای قانون تن دهد تا زندانیان سیاسی آزاد شوند


دختر عبدالفتاح سلطانی، وکیل زندانی که به ۱۳ سال حبس محکوم است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که درصورت اجرای قانون جدید مجازات اسلامی پدرش واجد شرایط آزادی از زندان خواهد بود.  مائده سلطانی به کمپین گفت: «ما در تعجبیم که چرا اجرای این ماده قانونی به تعویق افتاده است. اگر این ماده اجرا شود مدت زندان پدرم کمتر خواهد شد و حتی معلوم می شود خیلی از زندانیان سیاسی تا الان هم زیادی در زندان مانده اند. ما مرتب از طریق وکیل آقای سلطانی پیگیر اجرای این ماده هستیم اما هنوز هیچ پاسخی نشنیده ایم. وقتی یک قانون جدید اضافه می شود قوه قضاییه باید آن را سریع در روند کار خود قرار دهد اما نمی دانم به چه علت این ماده هنوز اجرا نشده است.»

مهناز پراکند وکیل و فعال حقوق بشر پیش  از این در مصاحبه با کمپین در خصوص توضیح ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی گفته بود: «طبق قانون قدیم مجازات اسلامی اگر فردی دچار چند اتهام می شد همه مجازات ها را باید تحمل می کرد در حالیکه در قانون جدید مجازات اسلامی آمده که اگر فردی متهم به چند اتهام شود فقط اتهامی که حکمش سنگین تر از بقیه است باید در حق او اجرا شود. ما پس از سال ۸۸ زندانیان بسیاری را داریم که مرتکب چند جرم از جمله تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و توهین به رهبری شده اند که جمع همه این اتهامات بیش از ۱۰ سال حکم دارد اما تا به حال هیچ دادگاهی قانون مجازات جدید را در قبال آنها اجرا نکرده است اگر این قانون در موردشان اجرا شود خیلی از آنها یا باید الان آزاد شوند یا مدت حبسشان کمتر از قبل می شود.»
عبدالفتاح سلطانی از وکلای برجسته حقوق بشر ایران روز شنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ بازداشت شد و در تاریخ ۱۸ دی ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی پیرعباسی با سه اتهام روبه رو شد: گرفتن جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه ها درباره پرونده موکلانش و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر. در ۱۴ اسفند  همان سال به وکلای او ابلاغ شد که او به ۱۸ سال حبس در تبعید در شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده است. در نهایت دادگاه تجدید نظر حکم او را به ۱۳ سال حبس کاهش داد.  این وکیل هم اکنون در بند عمومی زندان اوین به سر می برد در حالیکه منتظر اعمال ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی و تخفیف حکمش بر اساس قانون جدید است. آقای سلطانی همچنین دچار بیماری گوارشی است که سال گذشته با شدت گرفتن این بیماری مدتی را در بیمارستان  به سر برد.

دختر عبدالفتاح سلطانی با اظهار اینکه علیرغم وعده های آزادی زندانیان سیاسی در دولت روحانی هنوز این اتفاق نیفتاده است به کمپین گفت: «من فکر می کنم آنقدر فشار بر روی آقای روحانی زیاد بوده که ایشان نتوانسته فعلا این کار را انجام دهد ولی ما همچنان خواسته مان را در همه جا اعلام می کنیم و از قوه قضاییه و مسولان می خواهیم که تن به اجرای قانون بدهند چون اگر قانون اجرا نشود سنگ روی سنگ بند نمی شود. امروز ما مشکل اجرا نشدن قانون را داریم، فردا نوبت به دیگران می رسد و بعدها چه بسا نوبت خودشان خواهد شد. اگر طبق قانون عمل شود پدرم و خیلی ها دیگر آزاد خواهند شد.»

فاضلاب حومه پایتخت


روستای  قوچ حصار از توابع شهر ری و نزدیک به پالایشگاه شهید تندگویان تهران است . افزایش روز افزون جمعیت و توسعه بیش از حد اسكان درحاشیه شهرهای بزرگ منجر به مجاورت وهمنشینی انسان با مراكز صنعتی و كارخانجات شده است  ورود ضایعا ت و فضولات آلوده كننده کارخانه ها به منابع آب جاری در حاشیه شهر باعث بروز مشکلات زیست محیطی برای طبیعت و انسان شده است.




























چند خبر در رابطه با 4 بهمن و کشتارخاتون آباد از داخل و خارج از کشور/برگزاری مراسم گرامی داشت یاد جانباختگان معدن مس خاتون آباد


وبلاگ کارگری : صبح روز جمعه 4/11/92 جمعی از کارگران و فعالین کارگری و اعضای کمیته ی -khatoon_abad_1هماهنگی در دهمین سالگرد کشتار کارگران معدن مس خاتون آباد، مراسمی را در گرامی­داشت یاد این جانباختگان  در اطراف شهر سنندج برگزار نمودند.
مراسم با خواندن سرود انترناسیونال (سرود جهانی طبقه ی کارگر) آغاز شد و با اعلام یک دقیقه سکوت به یاد تمامی جانباختگان راه آزادی و برابری و خواندن قطعه شعری ادامه یافت. سپس بیانیه­ی کمیته­ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل­های کارگری درخصوص محکومیت کشتار کارگران معدن خاتون آباد توسط یکی از اعضای کمیته قرائت شد. در اواخر مراسم نیز چند تن از حاضرین مطالبی را درگرامی­داشت یاد این جانباختگان و همچنین درمورد مسأله­ی «دستمزد» و دیگر مسائل پیش روی جنبش کارگری ایران و جهان و تأکید بر امر «تشکل یابی واتحاد طبقه­ی کارگر» ایراد نمودند. مراسم که تقریبا 1 ساعت به طول انجامید با پذیرایی از حاضرین پایان یافت.
کمیته هماهنگی برا ی کمک به ایجاد تشکل های کارگری
4 بهمن1392
۴ بهمن ۱۳۸۲ – ۴ بهمن ۱۳۹۲
یاد کارگران جان باخته ی مس خاتون آباد گرامی باد 4 بهمن
وبلاگ کارگری : به نوشته سایت کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری در تاریخ چهارم بهمن سال ۱٣٨۲،آمده است: یادآور روزی خونین، تلخ و دردناک در تاریخ جنبش کارگری ایران است. در این روز جمع کثیری از کارگران اخراجی معدن مس خاتون­آباد به همراه خانواده­هایشان، برای بازگشت به کار و ایجاد امنیت شغلی، اقدام به اعتراضی گسترده و مسدود نمودن جاده­ی «خاتون­آباد» به «شهر بابک» نمودند؛ که در مقابل، نیروهای امنیتی و انتظامی در نهایت شقاوت یکی از بزرگترین فجایع حاکمیت سرمایه­داری ایران را رقم زدند.
پاسداران سرمایه در اقدامی ضدانسانی، کارگران به ستوه آمده از درد و رنجِ نظم سرمایه را در قصاوتی مثال زدنی مورد یورش وحشیانه خود قرار داده، و از زمین و هوا آنان را به رگبار گلوله بسته و به خاک و خون کشیدند.
لازم به ذکر است که فاجعه­ی کشتار کارگران خاتون­آباد زمانی به وقوع پیوست که دولت اصلاحات با شعار دفاع از حقوق تمامی اقشار جامعه­ی ایران بر مسند قدرت تکیه زده بود؛ و با انجام این کشتار عملاً این واقعیت را بر همگان آشکار نمود که حاکمیت سرمایه در هر رنگ و لعابی، منافعی جدای از منافع سرمایه­داران را تأمین و تضمین نخواهد نمود و از هیچ جنایتی در سرکوب کارگران نیز روی­گردان نخواهد بود.
با این وجود طبقه­ی کارگر، در سایه­ی سیاست­های شوم و نکبت بارِ سرمایه­داری ایران با مشقت­بارترین شرایط دست به گریبان بوده، و مشکلات و معضلات اهدایی آن هر لحظه قربانگاه تازه­تری را برای رنجبران و محرومان به ارمغان ­آورده است؛ چرا که شرایط موجود امکان وقوع فجایعی همچون خاتون­آباد را در سطحی بسیار گسترده­تر ممکن خواهد نمود.
امروز در شرایطی یاد کارگران خاتون­آباد را گرامی می­داریم که طبقه­ی کارگر ایران وضعیتی به مراتب مشقت­بارتر از گذشته را از سر می­گذراند. تعمیق فقر و فلاکت روز افزون به بخشی از واقعیت­های زندگی کارگران مبدل گشته است. بیکار سازی­های گسترده، قراردادهای اسارت­بار و ضد کارگری و انجماد دستمزدهای زیر خط فقر، هست و نیست آنان را به فنا برده، و مرگ تدریجی را به آنان تحمیل نموده است.
صاحبان سرمایه در متن چنین اوضاعی، جهت دستیابی به انباشت پایان ناپذیر سرمایه و سودهای بی­حساب و افسانه­ای خویش از هیچ ترفندی روی­گردان نبوده و با استفاده از همه­ی توان خود، جهت هر چه مسدودتر نمودن فضاهای باز، به ترویج و گسترش اختناق و سرکوب تحرکات و فعالیت­های حق­طلبانه و انسانی فعالین کارگری و کارگران پیشرو دست زده، تا بدین­وسیله، در غیاب عناصر آگاه و کارآمد بر سرعت ماشین چپاول خود بیافزاید.
کارگران خاتون­آباد با غلطیدن در خون خویش، بخشی از خواست­ها و مطالبات خود و هم­طبقه­ای­هایشان را جهت رهایی از منجلاب سرمایه بیان نمودند، که تحقق واقعی آن تنها در سایه­ی اتحاد و همبستگیِ سراسری طبقه­ی کارگر و اتکا به نیروی طبقاتی خودِ آنان میسر خواهد بود.
در پایان ضمن گرامی­داشت یاد و خاطره­ی جانباختگان معدن مس خاتون­آباد و تمامی جانباختگان راه آزادی و برابری انسان­ها، خواستار محاکمه­ی آمران و عاملان کشتار کارگران خاتون­آباد می­باشیم. و خواست خود را مبنی بر پایان بخشیدن به هر گونه فضای سرکوب و اختناق و زندان برای کارگران پیشرو و فعالین کارگری اعلام داشته، و خواهان به رسمیت شناخته شدن تمامی حقوق سیاسی و دموکراتیک همچون حق اعتصاب و اعتراض، تجمع و تحصن و ایجاد تشکل­های مستقل برای کارگران می­باشیم.
گرامی باد یاد جانباختگان معدن مس خاتون آباد – گرامی باد یاد جانباختگان راه آزادی و برابری
مستحکم باد همبستگی طبقاتی کارگران
کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
به یاد کارگران مس خاتون‌آباد کرمان
در روزهای پایانی دی ماه سال ۱۳٨٢، جمعی از کارگران مس خاتون‌آباد ، اعتراض‌های گسترده‌ای را به دلیل اخراج خود توسط کارفرمایان، آغاز کردند. اما پس از گذشت یک هفته از شروع اعتراضات ، هیچ پاسخی از طرف صاحبان سرمایه به آنان داده نشد. بنا بر این در روز چهارم بهمن، با خواست دفاع از حق کار و امنیت شغلی کارگران و استخدام رسمی و دائم آنان ، به سوی فرمانداری شهر بابک به راه افتادند. اما مقام‌های مسئول به جای پاسخ گویی به خواست انسانی و مسلم آنان ، فرمان حمله به کارگران را صادر کردند و با کمک نیروهای انتظامی و امنیتی آنان را از زمین و هوا مورد تهاجم و رگبار گلوله قرار دادند و به خاک و خون کشیدند . در این تهاجم وحشیانه و ضد انسانی ، که در آن بیش از ٢٠٠ نفر از کارگران ، به همراه خانواده‌های‌شان شرکت داشتند، چهار کارگر به نام های ریاحی، ‌جاویدی‌، مهدوی و مومنی و یک دانش‌آموز به نام پورامینی ، جان خود را از دست داده و جمع زیادی نیز زخمی و بازداشت شدند.
هم اکنون بیش از ده سال از آن واقعۀ دهشتناک و کشتار بیرحمانه می گذرد ، اما مقام‌های قضایی ، نه تنها هیچ عکس العملی در این مورد نشان نداده اند ، بلکه عملا پیگیری این قضیه و معرفی مجریان و آمرین این اقدام فجیع و ضد انسانی را به باد فراموشی و نسیان سپرده و به کلی از یاد برده اند . علاوه بر این ، در طول این مدت ، نه تنها از میزان مصائب و مشکلات کارگران و گستردگی اخراج ها و بیکارسازی آنان ، کم نشده ، بلکه به نحو آشکار و چشمگیری بر شدت و حدت آن افزوده شده است.
کارگران معدن مس خاتون آباد کرمان ، امروزه یاد جان باختگان و همکاران دلاور و حق طلب خود را در شرایطی گرامی می‌دارند که بخش‌های وسیعی از طبقۀ کارگر ایران ، همچنان زیر سایه‌ی شوم و نکبت بار انواع فشارها و معضلات ِ اهدایی نظام سرمایه داری ، همچون سطح نازل دستمزدها و تأخیر در پرداخت آن ها برای ماه های متمادی ، رواج قراردادهای موقت و اسارت بار کار در میان بخش های وسیعی از این طبقه و در این رابطه اخراج و بی کارسازی گسترده و بی سابقۀ کارگران و تعطیلی محل ها و مراکز کار و زیست آنان ، سلب آزادی های دموکراتیک و سیاسی کارگران و دیگر اقشار اجتماعی و درهمین رابطه ترویج بگیر و ببند و اختناق و سرکوب تحرکات و فعالیت های حق طلبانه و انسانی آنان و . . . قرار داشته و بیش از پیش نگران حقوق از دست رفته و امنیت شغلی و معیشتی خود و خانواده های‌ شان می باشند.
آری ده سال از سرکوب یکی از خواست های مسلم و برحق کارگران در خاتون‌آباد کرمان می‌گذرد، اما کارگران ایران همچنان از حقوق اولیه و برسمیت شناخته شده‌ای چون حق اعتصاب و حق ایجاد تشکل های مستقل کارگری محروم هستند و اجازه برگزاری آزادانه مراسم اول ماه مه ، روز جهانی کارگر را ندارند . تعداد زیادی از کارگران ، به همراه نمایندگان خود و فعالان کارگری ، صرفاً به جرم دفاع از حقوق و خواست های مسلم کارگران در زندان بسر می‌برند ، و این ها تماماً در شرایطی است که صاحبان سرمایه ، از همۀ جناح ها و باندهای آن با همۀ ظرفیت‌ و امکانات لازم ، برای استثمار هرچه بی رحمانه تر طبقۀ کارگر ، جهت دست یابی به انباشت پایان ناپذیر سرمایه و سود های بی حساب و افسانه ای ، قد برافراشته و همۀ توان و قدرت خود را در این راه به خدمت گرفته است.
ما ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این کارگران و این انسان‌های شریف و زحمتکش دهمین، سالگرد جان باختن آنان ، اکیداً خواهان پایان دادن به هر گونه سرکوب و اختناق و احضار و تهدید و زندانی کردن کارگران و نمایندگان آن ها و فعالین کارگری ، به بهانه‌های امنیتی هستیم . اعتراض به شرایط فلاکت‌باری که صاحبان سرمایه ونظام سرمایه‌داری برای کارگران رقم زده است، حق مسلم و بدیهی کارگران است. ما همچنین به همراه دیگر کارگران ایران، خواهان افزایش دستمزدهای کارگران و پرداخت حقوق‌های معوقۀ آنان ، لغو قراردادهای موقت کار و داشتن حق آزادی اعتصاب و حق ایجاد تشکل مستقل کارگری و برخورداری از سایر حقوق و آزادی های دموکراتیک و سیاسی همچون حق آزادی بیان و اندیشه و نشر و حق تجمع و تحصن و راهپیمایی و . . . و برخورداری از جهانی برابر و به دور از همه‌ی مصائب و معضلات نظام سرمایه داری هستیم و برای آن تلاش و مبارزه می کنیم.
پیش بسوی اتحاد وهمبستگی کارگری
کارگران و فعالین کارگری سنندج
تظاهرات برای گرامیداشت یاد کارگران جان باخته خاتون آباد
در دهمین سالگردجنایت حکومت اسلامی علیه کارگران معدن مس خاتون آباد و برای دفاع از مطالبات و محکومیت کشتار کارگران توسط حاکمیت سرمایه داری جمهوری اسلامی، کمیته برگزاری تظاهرات برای گرامی داشت کارگران خاتون آباد، در محکومیت کشتار کارگران توسط حاکمیت سرمایه داری جمهوری اسلامی ودفاع از مطالبات کارگران، تظاهرات ایستاده ای در روز شنبه ٢۵ ژانویه در پاریس برگزار می کند. با شرکت خود، ضمن محکومیت کل حاکمیت جنایتکار جمهوری اسلامی، یاد کارگران جان باخته معدن مس خاتون آباد را گرامی بداریم.
تاریخ تظاهرات: شنبه ٢۵ ژانویه
محل تظاهرات: میدان باستیل
Place de la Bastille
زمان برگزاری تظاهرات: از ساعت ١٦ تا ١٨
متروهای شماره: ١ ، ۵ ، ٨

سرنگون باد نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران
زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم
کمیته برگزاری تظاهرات گرامیداشت یاد کارگران جان باخته خاتون آباد در پاریس
comiteparis2013@gmail.com