۱۳۹۳ آذر ۲۳, یکشنبه

!با چماق وارد این دانشگاه می شوند!با مدرک دکترا خارج می شوند!!

با مدرک دکترا خارج می شوند!

عبدالفتاح سلطانی باید به بیمارستان اعزام شود

عبدالفتاح سلطانی باید به بیمارستان اعزام شود

کانون صنفی معلمان و سازمان معلمان ايران در نامه ای به رئيس قوه قضائيه با اشاره به "وضعيت جسمانی نامناسب و شدت يافتن بيماری" عبدالفتاح سلطانی،‌ حقوقدان و وکيل مدافع زندانی، خواستار اعزام او از زندان اوين به بيمارستان شدند.
 
به گزارش جرس، در اين نامه که در سايت «حقوق معلم و کارگر» منتشر شده است، اين دو تشکل صنفی معلمان ايران خطاب به صادق لاريجانی نوشته اند که عبدالفتاح سلطانی طبق نظر کميسيون پزشکی و پزشکی قانونی نياز به بستری شدن در بيمارستانی خارج از زندان دارد.
 
عبدالفتاح سلطانی از بنيان‌گذاران کانون مدافعان حقوق بشر است. آقای سلطانی از جمله به اتهام تأسيس اين کانون و اقدام عليه امنيت ملی به ۱۳ سال زندان محکوم شده است. وی از شهريور ماه سال ۱۳۹۰ در زندان به سر می‌برد. او از جمله وکلای مدافع فعالان حقوق معلمان بوده است.

بیخبری از وضعیت سلمان خلیل‌پور

از وضعیت سلمان خلیل‌پور که اخیرا از زندان رجایی شهر کرج به زندان دیزل آباد کرمانشاه تبعید شده اطلاعی در دست نیست و این موضع باعث نگرانی خانواده وی شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چندی پیش سلمان خلیل‌پور بصورت ناگهانی و بدون وسایل شخصی از زندان رجایی شهر کرج به زندان دیزل آباد کرمانشاه تبعید شد.

وی پس از رسیدن به زندان دیزل آباد موفق شد دوبار با بستگان خود بصورت تلفنی صحبت کند ولی از مدتی پیش ارتباط وی با بستگانش قطع شده و هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

یکی از نزدیکان وی به گزارشگر هرانا گفت: «بستگان سمان از جمله مادرش به هردری زدند تا از وی خبری کسب کنند ولی هیچ مسئولی پاسخگوی ایشان نیست. ایشان چندین بار به کرمانشاه رفته ‌اند ولی مسئولان تنها می‌گویند که وی ممنوع الملاقات است و هیچ توضیح دیگری نمی‌دهند.»

گفتنی است، این شاعر و فعال سیاسی چپ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و ارتباط با گروه‌های مخالف نظام به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

فاتر «استات اویل» شرکت نفت و گاز نروژی که در سال 1972 تاسیس شد، در 117 هزار مترمربع توسط معماران A-Lab به مدت 20 ماه توسط 2500 کارگر ساخته شده است

دفاتر «استات اویل» شرکت نفت و گاز نروژی که در سال 1972 تاسیس شد، در 117 هزار مترمربع توسط معماران A-Lab به مدت 20 ماه توسط 2500 کارگر ساخته شده است؛ این دفاتر منطقه‌ای واقع در نروژ است.

این ساختمان به عنوان یک مجموعه کاری ساخته شده است، پنج بال 140 متری آن در یک شکل متقاطع طراحی شده است؛ هربال دارای سه طبقه است که با سقف‌هایی مدولار طراحی شده است و دارای چند طبقه پارکینگ است.

بزرگ‌ترین سهامدار کمپانی استات اویل دولت نروژ است و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی جهان به حساب می‌آید؛ این شرکت دارای 30 هزار کارمند در 37 کشور جهان است.








تازگی در ایران بر سر زبان‌ها بوده‌اند: ۱۰ هزار رفتگر از سوی شهرداری به کربلا رفتند !!۱۲ ميليون «فقير غذايی» در ايران شناسایی شدند مهر، چهاردهم آذر: وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید که ۱۲ ميليون «فقير غذايی» در ايران شناسايی شده‌اند.

ایران به روایت عدد و رقم
از ۱۲ ميليون «فقير غذايی» تا اعزام ۱۰ هزار رفتگر به کربلا

رادیو فردا : اعداد و ارقام بعضی وقت‌ها، حامل واقعیت‌هایی شگفتی‌آفرین هستند. رادیوفردا نگاهی دارد به آمار و ارقامی که به تازگی در ایران بر سر زبان‌ها بوده‌اند:
۱۰ هزار رفتگر از سوی شهرداری  به کربلا رفتند
خبرگزاری فرانسه، بیست و دوم آذر: ده هزار رفتگر داوطلب در ایام اربعین با کمک شهرداری تهران به کربلا اعزام شده اند و همچنین ۶۰ دستگاه خودروی حمل زباله نیز از سوی شهرداری تهران به این شهر مذهبی شیعیان فرستاده شده است.
۱۹۱ هزار پرونده و شناسایی مظنونان اسیدپاشی‌های اصفهان
خبرگزاری تسنیم، بیست و دوم آذر: حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور ایران با اشاره به اینکه هنوز مظنونان اصلی اسیدپاشی‌های اصفهان شناسایی نشده‌اند از بررسی «۱۹۱ هزار» تن برای شناسایی عوامل این جنایت خبر داد و گفت که نمی‌توان درباره خروج متهم اصلی از ایران با «قاطعیت» سخن گفت.
به گفته این مقام، علاوه بر بررسی ۱۹۱ هزار نفر از «یک قشر»، موتورسیکلت‌های مشکی‌رنگ اصفهان، همه پرونده‌های طلاق و «تمام بیماران روانی اصفهان» برای شناسایی عوامل اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در این شهر بررسی شده است.
۱۲ هزار ميليارد تومان فساد مالی
ایسنا، پانزدهم آذر: علی طيب‌نيا، وزير امور اقتصادی و دارايی ايران، به تازگی از کشف يک «فساد مالی» در شبکه بانکی کشور با تخلفاتی به ارزش ۱۲ هزار ميليارد تومان خبر داد و گفت که متهمان اين پرونده بازداشت شده‌اند.
به گفته آقای طيب‌نيا يکی از موارد فساد مالی در ماه‌های اخير کشف شد که مجموعه ارزش اقدامات خلافی که در اين زمينه صورت گرفت حدود ۱۲ هزار ميليارد تومان بود که اين موضوع در دستگاه قضايی پيگيری شد و نزديک به صد درصد اين مبلغ به بانک بازگشت و در حال حاضر نيز متهمان در زندان به سر می‌برند.
وزير امور اقتصادی و دارايی ايران گفت ‌که اين ۱۲ هزار ميليارد تومان مجموع گردش چک‌های بين بانکی بلاوجه و برخی ضمانت‌نامه‌های بانکی است.
۱۰ میلیون بی‌سواد در ایران
ایسنا،۲۰ آذر: رئيس سازمان نهضت سوادآموزی ایران می گوید که حدود ۹ ميليون و ۸۲۰ هزار بی‌سواد در ايران وجود دارد.
علی باقرزاده با اعلام اين موضوع در شهر بيرجند گفت که هم‌اکنون اولويت سازمان نهضت سوادآموزی، آموزش افراد زير ۴۹ سال است.
پيش از اعلام آمار ۹ ميليون و ۸۲۰ هزار بی‌سواد در ايران، خبرگزاری دولتی ایران (ايرنا) در ارديبهشت‌ماه گزارش داده بود که نزديک به ۱۰ ميليون تن در ايران بی‌سواد مطلق و حدود ۱۱ ميليون تن کم‌سواد هستند.
۴۵۰ هزار افغان مهاجر در ایران اقامتشان تمدید شد
رادیو آزادی،بیست و دوم آذر:يران مهلت اقامت حدود ۴۵۰ هزار مهاجر افغان را به‌مدت ۶ ماه تمديد کرد.
به گفته محمد محقق، معاون رييس اجرايی حکومت افغانستان، اين افراد تنها شامل افغان‌هايی می‌شوند که مدرک اقامت در ايران دارند اما مدت اعتبار اسنادشان در پانزدهم آذر ماه پايان يافته است.
آقای محقق گفته که حدود دو ميليون افغان ديگر در ايران زندگی می‌کنند که نيمی از آنها اسناد اقامت دارند و نيم ديگر به‌صورت غيرقانونی به ايران رفته اند.
اخراج گسترده افغان‌ها از ايران در سال‌های اخير و صدور بعضی از بخشنامه‌ها و قوانين تبعيض‌آميز عليه آنها موضوع بحث‌های دامنه‌داری در ايران بوده است.
۷ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین
ایرنا، بیست و یکم آذر: محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهوری ایران می‌گوید که با نوسازی ناوگان تاکسی‌‌های درون‌شهری و برون‌شهری و باطل شدن تعداد زیادی کارت سوخت «غیرقانونی» در سال‌های ۹۲ و ۹۳ روزانه حدود هفت میلیون لیتر بنزین صرفه‌جویی شده است.
او همچنین از معادل ۹۰ میلیارد تومان «بی‌انضباطی مالی» در ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در دولت محمود احمدی‌نژاد خبر داده و گفت که بخشی از مطالبات به خزانه «مسترد» شده است.
۱۰۰ مدیر دولت احمدی‌نژاد را احضار کنید
ایرنا، بیست و دوم آذر: یکی از وکلای شاکیان سعید مرتضوی در پرونده «تخلفات سازمان تامین اجتماعی» از تنظیم لایحه‌ درخواست احضار صد نفر از مدیران دولت محمود احمدی‌نژاد به دادسرا خبر داد و اعضای هیئت مدیره سابق بانک رفاه کارگران و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی را از جمله این افراد دانست.
خلیل بهرامیان، همچنین گفت که سعید مرتضوی آن دسته از نمایندگان مجلس را که از او پول یا کارت هدیه گرفته‌اند معرفی نمی‌کند.
۱۲ ميليون «فقير غذايی» در ايران شناسایی شدند
مهر، چهاردهم آذر: وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید که ۱۲ ميليون «فقير غذايی» در ايران شناسايی شده‌اند.
به گفته علی ربيعی با کمک مرکز آمار و سازمان های آماری ديگر تا حدود ۱۲ ميليون تن فقیر غذایی را شناسايی کرده‌ايم.
او توضيحی درباره چگونگی محاسبه تعداد ميليون‌ها فقير غذايی در ايران نداد.
۷ هزار عابر غیر مجاز به عراق شناسایی شدند
ایسنا، بیست و سوم آذر: فرمانده هنگ مرزی مهران از شناسایی و بازگرداندن ۷ هزار عابر غیرمجاز در پوشش زائر خبر داد.

«غلام صحرایی»، ظهار کرد: با هوشیاری مرزبانان و کسب اخبار و اطلاعات مبنی بر اینکه تعداد کثیری عابر غیرمجاز در پوشش زائر عتبات که قصد خروج از کشور در نقطه صفر مرزی و محل خروج زوار را دارند، از خروج این افراد جلوگیری شد و به پشت دروازه مرزی عودت داده شدند.