۱۳۹۳ خرداد ۱۹, دوشنبه

کشف حجاب آشکار همسر سردار همتی پس از 45 سال در حمایت از آزادی پوشش


حمید بقايي" 3100 ميليارد تومان / "صادق محصولی" ؛ 2370 میلیارد تومان

حمید بقايي" 3100 ميليارد تومان / "صادق محصولی" ؛ 2370 میلیارد تومان
در سایت ها  و وبلاگ های مختلفی منتشر شده و منبع اول آن مشخص نیست : حتما خاطرتان هست که در هشت سالی که محمود احمدی نژاد "ریاست دولت" را در ایران بر عهده داشت ، بارها در ملاقاتها، سخنرانی ها و سفرهای استانی اش از وجود لیستی از بدهکاران بانکی سخن می گفت که قسمت عمده ای از منابع بانکها را در اختیار داشته و از پرداخت بدهی های خود به نظام مالی کشور خودداری می کردند!

در مناظرات انتخاباتی سال 1388 نیز بارها در میتینگ ها و مناظراتش از وجود چنین لیستی سخن گفت ، حتی یکی دوبار دستهایش را در جیب کناری کتش فرو برد تا مثلا این لیست را در بیاورد و بقول خود آنرا افشا نماید. اما او اینکار را انجام نداد.چرا؟؟

 ساعتی پیش ایمیلی دریافت کردم از یک دوست در ایران، او لیست محرمانه بدهکاران سیستم بانکی در ایران و بدهکاران مالی کشور را برایم ارسال کرد. لیست را با فردی آشنا به امور چک کردم و محتوای آن لیست تایید شد.

بدینوسیله برای نخستین بار لیست مطالبات معوقه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را در این وبلاگ منتشر میکنم. افشای این لیست به دو دلیل صورت می گیرد:

یک - کمک به وصول مطالبات مردم از دست بدهکاران میلیاردی به بانک مرکزی و در آوردن حربه از دست قوه قضاییه و دولت ایران برای پیگیری نکردن این مطالبات با ذکر "محرمانه بودن" این لیست.
دوم - شناخت دقیق دولت پاک دستان و که از قضا فاسدترین دولت تاریخ این سرزمین لقب گرفت.
 =============================================
مقدار بدهي افراد به سيستم بانكي و بخشي از ٧٠ ميليارد دلاري كه در طي ٨ سال دولت اقاي احمدي نژاد به خزانه واريز نشد:

- آقای"محمد شريف ملك زاده" و شركت تحت مديريت وی بنام "شرکت رنوس" ؛ ٦٠٠٠ ميليارد تومان

- آقای"آرمين محمدي" ؛ شاگرد كامپيوتر فروشي كه به وارد كننده آلمينيوم تحت نام"هولدينگ ياس" تبديل شد ؛ ٦٠٠٠ ميليارد تومان

- آقای "مجتبی خوشرو" ؛ شريك آقای "آرمين محمدي" سازنده برج در كامرانيه ؛ ٤٠٠٠ ميليارد تومان

- آقای "بابك زنجاني" ؛ ٧٠٠٠ ميليارد تومان

- آقایان "امیر منصور آریا" ، "خاوری" و دار و دسته ؛ ٣٠٠٠ میلیارد تومان

- آقای "حمید بقايي" ؛ معاون سابق رييس جمهور ایران ؛ ٣١٠٠ ميليارد تومان

- آقای "اسفندیار رحيم مشايي" از محل كميسيونهاي مختلف معاملات دولتي

(مسكن مهر گرفته تا قراردادهاي نفتي) ؛ ٨٩٠٠ ميليارد تومان

- دانشگاه ایرانیان متعلق به "محمود احمدی نژاد" ؛ ١٢٠٠میلیارد تومان

- آقای "سعید مرتضوي" در زمان تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی ؛ ١٣٤٠ میلیارد تومان

- آقای "صادق محصولی" ؛ ٢٣٧٠میلیارد تومان

- معاون وقت بانک مركزي ؛ ١٣٠٠ میلیارد تومان

- محمدرضا رحیمی"معاون اول احمدی نژاد" دراختلاس از شرکت بيمه ؛ ١٤٠٠میلیارد تومان

- آقای پوستين دوز مديرعامل سابق شرکت سايپا كه در هنگام خروج از مرز دستگير شد ؛ ٢٥٠٠ میلیارد تومان

- آقای بهزاد ظهيري مدير عامل اسبق ايساكو كه مدتي در اوين بود و آزاد شد ؛ ٣٠٠ ميليارد تومان

 و ٤٥ نفر ديگر جمعا به مجموع ٥٦ هزار ميليارد تومان.

سال 220 هزار سقط جنین داشته‌ایم که 100 هزار مورد آن به گفته زوجین بنا به دلایل پزشکی بوده و 120 هزار مورد آن غیرقانونی بوده است


ایسنا : مدیر دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از 120 هزار سقط غیرقانونی در سال 91 خبر داد و گفت: در این سال 220 هزار سقط جنین داشته‌ایم که 100 هزار مورد آن به گفته زوجین بنا به دلایل پزشکی بوده و 120 هزار مورد آن غیرقانونی بوده است. این در حالی است که تعداد مجوزهای صادره از پزشکی قانونی کمتر از 7 هزار مورد بوده است.

دکتر مطلق در نشست کشوری ارتقا علم باروری که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد با بیان اینکه نرخ باروری به متوسط تعداد فرزندانی که یک زن در طول دوران باروری خود به دنیا می‌آورد گفته می‌شود، اعلام کرد: نرخ باروری در سال‌های 51 تا 53 ،‌ 5.9 تا 6 بوده که در سال‌های 60 تا 62 به 6.8 رسید که بیشترین نرخ باروری در این سال‌ها بوده است اما در سال‌های 87 تا 89 نرخ باروری به 1.8 رسیده است.

او درباره چالش‌های پیش روی افزایش نرخ باروری گفت: افزایش سن ازدواج یکی از این چالش‌هاست که در سال 90 سن ازدواج در زن ها به 23.4 و در مردها به 26.7 رسیده بوده است.

او با بیان اینکه بیش از 11 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج در کشور داریم، گفت: بخش قابل توجهی از آنان در حال پشت سرگذاشتن سن مناسب ازدواج و باروری هستند.

مطلق در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ناباروری در بین زوجین اشاره کرد و گفت: سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم که اکثریت قریب به اتفاق موارد ناباروری در کشور ناباروری اولیه را تشکیل می‌دهد (زوجینی که هیچ فرزندی ندارند).

مدیر دفتر سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت همچنین با اعلام اینکه براساس برآوردها بیش از 90 هزار نفر در کشور آلوده به ایدز هستند، گفت: بیش از 27 هزار مبتلا به ایدز در کشور شناخته شده‌اند. ظرف دو سال اخیر و سال گذشته میزان ابتلا به HIV از طریق تماس جنسی از مرز 30 درصد عبور کرده است درحالی که در پنج سال گذشته این آمار در مرز 10 درصد بوده است.

مطلق همچنین با بیان اینکه در ساختار فعلی وضع زناشویی میزان باروری 1.85 است، گفت: اگر تعداد افراد بدون همسر در اثر فوت را 10 درصد کاهش دهیم میزان باروری به 1.87 می‌رسد و اگر تعداد افراد بدون همسر در اثر طلاق را کاهش دهیم میزان باروری به 1.88 می‌رسد. اگر تعداد افراد مجرد را 10 درصد کاهش دهیم میزان باروری به 3.6 می‌رسد و اگر همه موارد گفته شده را 10 درصد کاهش دهیم میزان باروری به 2.65 خواهد رسید.

مطلق همچنین درباره تعداد سالمندان در کشور گفت: بررسی وضعیت استان های کشور نشان می‌دهد بسیاری از استان‌ها در شیب پیری قرار دارند و 8.2 درصد جمعیت سالمند است که این آمار رو به افزایش است.

به گفته مدیر دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت،‌ جمعیت جوان (18 تا 30) سال، 19 میلیون و 349 هزار نفر است که 30 درصد جوان‌های 20 تا 35 سال ازدواج نکرده‌اند.

اجرای حکم ۵ سال حبس مهناز محمدی، مستند ساز و فعال حقوق زنان


اجرای حکم ۵ سال حبس مهناز محمدی، مستند ساز و فعال حقوق زنان

مهناز محمدی، مستند ساز و فعال حقوق زنان دیروز (شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳) در حالی برای سپری کردن محکومیت ۵ ساله زندان خود به زندان رفت که به دلیل بیماری از وضعیت جسمانی مساعدی برخوردار نیست. مهناز محمدی بنا بر ابلاغیه ای که هفته قبل دريافت نموده بود امروز شنبه ۱۷ خرداد ماه خود را به دایره اجرای احکام زندان اوين معرفي و براي سپري كردن دوران محكوميت به بند زنان زندان اوين منتقل گرديد. این فیلم ساز به دو اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به پنج سال حبس محکوم شده است. از جمله موارد اتهامي وي ساختن فيلم براي شبكه بي بي سي فارسي و همچنين شركت در تجمعات سال ۸۸، رفتن به مراسم ختم سهراب اعرابی و دیگر کشته شدگان حوادث سال ۸۸ و تهیه فیلم و عکس از این مراسم ها است مهناز محمدی، مستندساز و از فعالان حقوق زنان اولین بار هشتم مرداد ماه ۸۸ به همراه جعفر پناهی و شماری از مستندسازان در حالیکه برای مراسم ندا آقا سلطان، یکی از کشته شدگان وقایع پس از انخابات ۸۸ در بهشت زهرای تهران حضور یافته بود بازداشت شد. او پس از ۲۴ ساعت به همراه بقیه بازداشت شدگان آزاد شد. با این حال برای دومین بار در روز ۵ تیرماه ۱۳۹۰ در منزل شخصیش توسط ماموران حفاظت اطلاعات سپاه دستگیر شد و مدتی در بند ۲ الف سپاه پاسداران زندان اوین بود. این فیلم ساز در نهایت با قرار وثیقه روز پنجم مرداد ماه همان سال آزاد شد. مهناز محمدی در مهرماه سال ۹۱ به دو اتهام دادگاهی شد و در آبان ماه همان سال به ۵ سال حبس محکوم شد. دادگاه تجدید نظر نیز این حکم را عینا تایید کرد.