۱۳۹۳ خرداد ۲۹, پنجشنبه

توپ سبز و بنفش

زنان ایرانی پشت درهای بسته

زنان ایرانی پشت درهای بسته

احمد توکلی نماینده مجلس نظام ولایت مطلقه طی سخنانی نهاد های مبارزه با فساد را آلوده به فساد خواند و گفت فساد همانند خود را بر سر کار می آورد

 احمد توکلی نماینده مجلس نظام ولایت مطلقه طی سخنانی نهاد های مبارزه با فساد را آلوده به فساد خواند و گفت فساد همانند خود را بر سر کار می آورد. البته این سخن او درست است  و از آنجا که استبداد ناقض حقوق شهروندی است ام الفساد است .در هر دولت که بر اساس ولایت بر مردم باشد بناچار فاسد ها بر سر کار می آیند ، پس ولایت فقیه و آن هم از نوع مطلقه آن که خود مصداق بارز نقض حاکمیت مردم است ام الفساد است و تا وقتی ولایت به صاحبان اصلی آن که مردم ایرانند باز نگردد و حق حاکمیت ملی استقرار نیابد ، فساد و فاسدان دست از سر مردم بر نمی دارند.  اصولا در چنین سامانه ای غیر فاسد نمیتواند دوام بیاورد . یا باید ترک خدمت کند و یا همرنگ جماعت شود.
به گزارش ایسنا توکلی که در سلسله نشست‌های بزم اندیشه با عنوان «زنگ خطرهایی برای دولتمردان»  شرکت کرده بود اظهار کرد: در دولت فعلی دو ماه‌ و نیم مکاتبه کردم تا مسئله فساد و رانت‌خواری حذف شود. معتقدم دولت یازدهم باید متوجه شود که چنین مسائلی نباید دست و پایش را بگیرد؛ البته آن‌چه به این دولت رسیده خرابتر از آن است که بتواند حریف مشکلاتش شود.
وی با بیان این‌که‌« اگر بنده حرفی می‌زنم از سر دشمنی نیست؛ چراکه خیرخواه دولت‌ها بوده و هستم؛ هرچند ممکن است آنان اشتباهاتی نیز داشته باشد» خاطرنشان کرد: در حال حاضر فساد در کشور به مرحله سیستمی رسیده است؛ این اتفاق به معنای آلودگی دستگاه‌های مبارزه با فساد است و در این نوع از فساد جرم یقه‌سفیدها بیشتر می‌شود.
وی افزود: یقه‌سفیدها اشخاص در ظاهر محترم هستند که در جامعه به شکل ویژه‌ای جرم مرتکب شده و پول مردم را می‌بلعند؛ در حقیقت بر خلاف یقه‌آبی‌ها. یقه‌سفیدها از مناسبات پیدا و پنهان خویش استفاده کرده و با پنبه سر می‌برند. اما جرم یقه سفیدها غارت بدون خشونت و سرقت خانه‌ها بدون ورود به منزل‌هاست.
این نماینده مجلس با بیان این‌که «فضای فساد در دولت گذشته گسترده و بی‌محابا بود» ابراز عقیده کرد: فاسد همانند خود را بر سر کار می‌آورد. در حال حاضر نیز به دلیل گسترده شدن فضای فساد مقابله با این امر قدری سخت و مشکل شده است.
وی یادآور شد: من در سال‌های ابتدایی فعالیت احمدی‌نژاد به او پیله نکردم، اما در دور دوم به کلی با او مخالف بودم. او در دور دوم مسیر را ترک کرد، مجلس نیز هرگز در برابر او سکوت نکرد.
توکلی هم‌چنین با بیان این‌که « من ریاست احمدی‌نژاد را قبول نداشتم، اما از روی اضطرار به او رای دادم» افزود: در زمان احمدی‌نژاد به عقل و مشورت اعتنایی نمی‌شد. در ز مان او تصمیمات در کشور به شکل استبدادی اتخاذ می‌شد؛ به عنوان نمونه پروژه مسکن مهر که معتقدم یکی از بهترین طرح‌ها بود به خاطر افزایش مقیاس و چاپ پول از سوی بانک مرکزی سبب تورم و رشد نقدینگی شد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس احمدی‌نژاد را در عین حال، سیاستمداری باهوش توصیف کرد و گفت: او نتوانست از این هوش خود به درستی استفاده کند. در زمینه پروژه مسکن مهر به بانک مرکزی اعلام شد که 43 هزار میلیارد تومان اسکناس چاپ شود و دلیل این امر این بود که افراد مطیع بر سر کار بودند نه افرادی عاقل و با درایت.
وی در ادامه با اشاره به این‌که «مجلس و دولت تاثیر متقابلی از هم می‌پذیرند»، تصریح کرد: دولت قدرت تمرکزیافته بیشتری نسبت به مجلس دارد، پارلمان دارای قدرت‌های متکثر است و نمی‌تواند تصمیم قاطعی بگیرد. در نتیجه فسادها بیشتر می‌شود، اما اگر دولت افراد درستی ر ا انتخاب کند قدرت مبارزه با فساد آسان‌تر خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که «در حال حاضر در زمینه مفاسد اقتصادی کار مجلس بسیار سخت شده است» ادامه داد: معتقدیم اگر دولت‌ها سالم باشند، مجلس را به سلامت می‌کشانند، ساختار انتخابات باید استانی شود؛ زیرا هم‌اکنون به دلیل عدم حضور احزاب برخی از نماینده‌ها از بی‌حمایتی می‌ترسند در نتیجه در مقابل خیلی از اتفاقات سکوت می‌کنند.