۱۳۹۳ مهر ۱۵, سه‌شنبه

شعری از عبدالفتاح سلطانی وکیل برجسته دادگستری که این روزها در بند ۳۵۰ زندان اوین دوران محکومیت ۱۸ ساله ی خود را میگذراند با موزیک و اجرای علی گوشه

شعری از عبدالفتاح سلطانی وکیل برجسته دادگستری که این روزها در بند ۳۵۰ زندان اوین دوران محکومیت ۱۸ ساله ی خود را میگذراند با موزیک و اجرای علی گوشه





عبدالفتاح سلطانی وکیل برجسته دادگستری که این روزها در بند ۳۵۰ زندان اوین دوران محکومیت ۱۸ ساله ی خود را میگذراند در شعری سروده است:
بده دستت به من، فرزند ایران!
به پا خیزیم با یاد دلیران
سرود عشق و آزادی بخوانیم
ز میهن دیو و دد بیرون برانیم

شعر از عبدالفتاح سلطانی ــ  موزیک و اجرا از دکتر علی گوشه  (ویدئو)


بهار


بهار آمد، بهاری بس خجسته                      تن و جان همه از ظلم خسته
دل ایرانیان سرشار از امید                          تن تزویریان لرزیده چون بید
تبر در دست ابراهیم ملت                           زند بر فرق بت، بت‌های دولت
شب دیجور با سرسختی خویش                 ندارد تاب ماندن یک دمی بیش
درفش نور را افراشت ملت                         نمی‌ماند به زیر بار ذلت
هزاران لاله‌ی غلتیده در خون                       هزاران لیلی شیدا و مجنون
ز زیر خاک و از کنج قفس‌ها                         برآرد بانگ حق، بانگ جرس‌ها
که: ای ایرانیان! عید است و شادیم              به امید سپیده پر گشادیم
پدر، مادر، برادر، خواهر ما                           هزاران طفل غمگین، همسر ما
سر شب تا سحر چشم‌انتظارند                   سرشک از دیده، آه از دل برآرند
که شاید خلق ایران در شب تار                    بسازد لشکری از نور و از نار
بتازد بر سیاهی همچو تندر                         بسازد کار شب، یک بار دیگر
بده دستت به من، فرزند ایران!                      به پا خیزیم با یاد دلیران
سرود عشق و آزادی بخوانیم                        ز میهن دیو و دد بیرون برانیم
به یاد هم شهیدان هم اسیران                     خجسته باد هر نوروز ایران
عبدالفتاح سلطانی
۱/۱/۱۳۹۱

بهروز سورن: حماسه سازان کوبانی

بهروز سورن: حماسه سازان کوبانی


هفته ها از آغاز مقاومت در کوبانی میگذرد. حماسه سازان در کوبانی در برابر یکی از خشن ترین و وحشی ترین گروههای ارتجاعی تا بدندان مسلح ایستاده اند که بگفته خبرگزاری ها از مدرنترین و پیچیده ترین ابزار موجود تسلیحاتی برخوردار هستند. ابزار سرکوب پیشرفته برای مقابله تسلیحاتی و پیشبرد جنگی تمام عیار را در اختیار دارند و برای ایجاد رعب و وحشت و اجرای احکام ( شریفه! اسلامی شان ) از اشکال بغایت قرون وسطائی همانند سر بریدن و مثله کردن اسرا و کودکان و زنان و سالخوردگان استفاده می کنند. مقاومت درخشان مردان و زنان کوبانی در برابر وحوش مهاجم از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.  چنانچه آزادسازی کامل کوبانی واقعیت یابد میتوان شکست داعش را در این منطقه آغازی برای شکست های آتی آن دید. این نکته بر این سپاه آدمکش نیز روشن است. بالارفتن شور مقاومت و امید به پیروزی در سابه همبستکی جامعه کردهای منطقه از نکاتی است که پیامد مقاومتی طولانی بوده است و قطعا تجربیاتی گرانبها و دستاوردهائی ارزشمند را برای کردهای منطقه باقی خواهد گذاشت. کردهای منطقه نیز بر اهمیت و ویژه کی های این مقاومت آگاهند و تلاش می کنند باشکال مختلف در این منطقه حضور یابند و بنیه مقاومت را که بزودی به جنگهای خیابانی خواهد کشید تقویت کنند. بر طبق اخبار و گزارشات موجود هم اکنون بخش های حاشیه ای کوبانی در تصرف داعش است و حتی در بالای ساختمانهای بلند تر این شهر پرچم های سیاه خود را برافراشته اند تا رعب و وحشت مضاعفی را برای افکار عمومی و دلیران مقاومت ایجاد کنند. اما چنانچه داعش و در پی نیات شوم خود کوبانی را تصرف کند غیر از اینکه از روی اجساد حماسه سازان دلیر رد خواهد شد. بعنوان یک پیروزی بزرگ و روحیه ساز و قطعا در معیت امدادهای غیبی! از آن یاد خواهد کرد و از برکات اعلام جهاد انرا خواهد دانست و به بارگاه رهبرشان قربانی ها خواهند فرستاد از جوانان پر شور رزمنده کوبانی تا خبرنگاران و روزنامه نگاران بین المللی.
حمله انتحاری زن رزمنده کرد در میان داعشی ها که بر طبق گزارشات به کشته شدن ده تن ار انان ختم شده است نشانی از اینگونه مقاومت است که نوید پیروزی میدهد. کردهای دلیر وچریک های باقیمانده در کوبانی بخوبی میدانند که چنانچه کوبانی بدست داعشی ها بیافتد فاجعه ای انسانی رخ خواهد داد. بویژه آنکه بخشی از ساکنین کوبانی پای رفتن و توانائی های ضرور آنرا نداشته اند. به هر حال درگیری میان محاصره کنندگان و صفوف مقاومت و پایداری به روزهای آخرین خود نزدیک میشود و نیروهای آزادیخواه و انسانگرا لحظه به لحظه به سرنوشت این تراژدی انسانی حساس تر می شوند و امید که با تمامی امکانات موجود بتوان به یاری جبهه خلق در برابر ارتجاع شتافت.
زنده باد پایداری زنان و مردان کوبانی و همراهانشان در برابر توحش و ارتجاع مذهبی
6.10.2014