۱۳۹۵ مهر ۱, پنجشنبه

بهشت زهرا!!

عضو پیشین نایاک سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا

عضو پیشین نایاک سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا





خانم نوروز زاده در خلال یک مصاحبه با بخش فارسی صدای آمریکا در حال ارائه شرحی از فعالیت های خود است و بینابین این مصاحبه، ستاره درخشش مدیر بخش فارسی صدای آمریکا وی را نخستین زن ایرانی تباری معرفی می کند که موفق به کسب مسئولیت سخنگویی در وزارت خارجه شده است. بخش فارسی صدای آمریکا در خلال مذاکرات برای توافق هسته ای به نحو معنا داری از سیاست نزدیکی دو دولت آمریکا و ایران پشتیبانی می کرد.
با این حال هنوز وزارتخارجه رسما مسئولیت سخنگویی خانم نوروز زاده را اعلام نکرده است.
سحر نوروز زاده متولد ایالت کنتیکت در شمال شرق ایالات متحده آمریکا و دارای مدرک تحصیلی در رشته های اقتصاد بین‌الملل و مطالعات خاورمیانه از دانشگاه‌های جرج واشنگتن و مریلند است. خانم نوروز زاده در سال 2014 به جمع مشاوران امنیت ملی آمریکا اضافه شده است، اما تا پیش از آن عضو بلند پایه شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بوده است. گروهی که به عنوان لابی غیر رسمی جمهوری اسلامی در آمریکا مشهور است. اگرچه نایاک این ادعا را رد می کند و می گوید فقط به دنبال بهبود روابط ایران و آمریکا است.
در آن زمان کارشناسان حضور او در حلقه مشاوران امنیت ملی را نفود جمهوری اسلامی تا پشت درهای اتاق بیضی در کاخ سفید قلمداد کرده‌ بودند. خانم نوروز زاده پس از پایان مسئولیت در کاخ سفید به جمع نزدیک تریم یاران وزیر خارجه جان کری پیوست و در ماه های گذشته مدیر امور ایران در دفتر وزیر خارجه بوده است.
مدیریت نایاک را تریتا پارسی بر عهده دارد. آقای پارسی در جریان دادگاهی که به طرفیت حسن داعی برگزار شد، با انتشار رونوشت ایمیل‌هایی که بین او برخی مقامات ایران رد بدل شده بود، بازنده پرونده حقوقی مزبور گردید. در جریان آن دادگاه  با اشاره به ادعاهای ساختگی و تقلب‌های صورت گرفته از سوی نایاک در جریان شکایت حقوقی از حسن داعی(کنشگر سیاسی)، این سازمان به پرداخت 170هزار دلار جریمه مالی محکوم شد.