ویدئویی به تازگی به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی توسط احزاب راست‌گرای افراطی دست به دست شده است. آنها این ویدئو را به عنوان "نژادپرستی"ضد سفیدپوست‌ها در فرانسه منتشر می‌کنند، این در حالی است که این ویدئو ماه گذشته در روسیه فیلم‌برداری شده است.
 بر اساس رسانه‌های محلی این مرد ۳۸ ساله تحت تأثیر نوشیدنی‌های الکلی بوده است و به همین دلیل به بیمارستان منتقل شده و پس از آن به دلیل این رفتار خود بازداشت شده است. آن‌گونه که در تصاویر دوربین‌های نظارتی می‌بینیم، یک مرد در راهروی بیمارستان "نوگرود"در شمال غرب روسیه در حال ضرب و شتم پرستاران است.



این صفحه که حدود بیست هزار دنبال‌کننده دارد و عقاید نزدیک به حزب راست افراطی "جبهه ملی"فرانسه را منتشر می‌کند این ویدئو را بازنشر کرده است.

در شبکه‌های اجتماعی، افراد نزدیک به حزب راست افراطی "جبهه ملی"این ویدئو را به شکل گسترده‌ای منتشر کرده است. در تمامی این پست‌های فیسبوکی افراد منتشرکننده مدعی هستند که فرد مهاجم یک خارجی و مهاجر است و پرستاران به عنوان قربانیان "نژادپرستی ضد سفیدپوست"معرفی شده‌اند. از دیگر سو، با اینکه صدای ویدئو نامشخص است اما زبان روسی در آن به راحتی تشخیص داده می‌شود.


این حساب کاربری توییتر نیز از طرفداران مارین لوپن رهبر حزب راست افراطی فرانسه است که این ویدئو را بازنشر کرده است.

با این حال بسیاری از کاربرها به سرعت نسبت به پخش این ویدئو واکنش نشان دادند و ادعای وقوع آن در فرانسه را رد کردند، ویدئویی که در فیسبوک حدود ۷ میلیون و هفت‌صد هزار بار دیده شده است.
بسیاری از کاربران عنوان کرده‌اند که انتشار این ویدئو با ارائه اطلاعات غیرواقعی با هدفی سیاسی صورت گرفته است.


با انتشار این ویدئو، منتشرکنندگان آن در نظر دارند سیستم کمک‌های اجتماعی فرانسه را مورد حمله قرار دهند، سیستمی که در آن شهروندانی غیر فرانسوی ساکن فرانسه نیز از حمایت‌های مالی دولتی بهره می‌برند، در این راستا این افراد با انتشار این ویدئوها سیستم بیمه درمانی فرانسه را که درمان رایگان برای افراد بدون شغل، حتی غیر فرانسوی را تضمین می‌کند، مورد حمله قرار داده‌اند.