۱۳۹۳ فروردین ۳۰, شنبه

: رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران در ایران از کشته شدن یکی دیگر از فرماندهان این سپاه در درگیری‌های داخلی سوریه خبر داده‌اند.

یکی دیگر از فرماندهان سپاه در سوریه کشته شد؛ تکذیب اظهارات یک عضو سپاهی مجلس مبنی بر حضور صدها گردان از ایران در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان, ۱۳۹۲
http://taghato.net/wp-content/uploads/2013/11/Sardar-Salami-Jamali-Funeral-Kerman-300x200.jpg
  • محلی کرمان
تقاطع: رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران در ایران از کشته شدن یکی دیگر از فرماندهان این سپاه در درگیری‌های داخلی سوریه خبر داده‌اند.
خبرگزاری فارس، متعلق به سپاه پاسداران، با اشاره به کشته شدن “محمد جمالی”، وی را «شهید مدافع حرم زینب» خوانده و نوشته که این «جانباز و پیش‌کسوت دفاع مقدس» در دوران جنگ هشت ساله میان ایران و عراق، «جانشینی و فرماندهی گردان‌های رزمی و فرماندهی محورهای عملیاتی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان» را بر عهده داشته است.
سایت خبری “دانا”، دیگر سایت نزدیک به سپاه پاسداران نیز از «شهادت» سردار محمد جمالی‌زاده پاقلعه به دست «تکفیری‌های وهابی» خبر داده است.
به نوشته‌ی این سایت، جمالی بعد از بازنشستگی مدتی در ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر در استانداری کرمان مشغول به کار شد تا این‌که در جریان جنگ‌های داخلی سوریه، برای «دفاع از حرم حضرت زینب” در شهر دمشق، به طور “داوطلبانه” عازم سوریه شد.
بر اساس این گزارش‌ها، قرار است مراسم خاکسپاری این فرمانده سپاه امروز سه‌شنبه (۱۴ آبان-۵ نوامبر) با حضور مقامات عالی‌رتبه‌ی شهر کرمان هم‌چون “آیت‌الله جعفری” نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و “سردار نوری”، فرمانده “سپاه ثارالله استان کرمان” در این شهر برگزار شود.
محمد جمالی‌زاده یکی از چندین عضو سپاه پاسداران است که از زمان شروع درگیری‌های سوریه در این کشور کشته و جسدشان به ایران منتقل شده است.
اسماعیل حیدری، هادی باغبانی، امیررضا علیزاده، محمدحسین عطری، امیر کاظم‌زاده، علی اصغر شنایی، مهدی خراسانی، مهدی موسوی٬، مهدی عزیزی و رضا کارگر برزی از جمله دیگر اعضای سپاه پاسداران هستند که رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران، خبر کشته‌ شدن آن‌ها را در درگیری‌های سوریه تایید کرده‌اند.
با این وجود مقامات حکومت ایران و فرماندهان سپاه پاسداران، هم‌چنان مدعی هستند که حضور نیروهای سپاه در سوریه، به صورت سازمانی نیست و این افراد به طور داوطلبانه و برای دفاع از “اماکن مقدس” در سوریه به سر می‌برند.
این درحالی است که تصاویر ویدئویی که اخیرا توسط شورشیان در سوریه از یک مستندساز کشته‌شده‌ی ایرانی ضبط و در اختیار رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته، از شرکت افرادی از سپاه پاسداران در بطن درگیری‌های سوریه در شهر استراتژیک حلب حکایت دارد.
روز یک‌شنبه (۱۲ آبان-۳ نوامبر) نیز سردار جواد کریمی قدوسی، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران و عضو کنونی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا که بعدتر از روی وبسایت این خبرگزاری حذف شد، با اشاره به وجود «صدها گردان از ایران در سوریه» گفت: «هر چند خبر پیروزی‌های ارتش سوریه را از زبان یک فرمانده سوری می‌شنوید، اما پشت پرده آن نیروهای ایرانی قرار دارند.»
این اظهارات سردار قدوسی با واکنش شدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روبه رو شد.
 رمضان شریف، مسوول روابط عمومی کل سپاه پاسداران، با تکذیب این اظهارات، گفت که جمهوری اسلامی «هیچ‌گونه گردان سازمانی در سوریه ندارد و تنها برای انتقال تجارب دفاعی خود به مدافعان این کشور حضور مستشاری دارد».
او هم‌چنین از «صاحبان تریبون» خواست در بیان اظهاراتی که «ممکن است مورد سوء استفاده دشمنان ملت و بدخواهان ایران اسلامی» قرار گیرد «دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهند تا دست‌مایه عملیات روانی رسانه‌های بیگانه فراهم نشود».
پیش از این در روز ۲۸ مردادماه امسال نیز سیدرضا تقوی، رییس «شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور» .