۱۳۹۲ بهمن ۲۰, یکشنبه

مادر رونقی ملکی: رشوه ندادیم لج کرده اند


علیرغم انحلال شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب که قاضی پیرعباسی ریاست آن را برعهده داشت، ستاری، سردفتر این شعبه از ارجاع پرونده حسین رونقی ملکی به شعبه ای دیگر در جهت مرخصی استعلاجی این زندانی سیاسی جلو گیری می کند. زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی ملکی در مصاحبه با "روز" می گوید ستاری قبلا درخواست رشوه ۱۲۰ میلیون تومانی برای آزادی فرزندش را کرده بود و پس از آن با حسین و خانواده او لج کرده و در هر زمینه ای کارشکنی می کند.
همزمان عبدالعلی مددزاده، پدر شبنم و فرزاد مددزاده، دو زندانی سیاسی که اخیرا و پس از پایان محکومیت ۵ ساله خود از زندان آزاد شده اند از تفتیش منزل دختر دیگر و احضار او و دامادش به وزارت اطلاعات خبر می دهد و به "روز" میگوید که در وزارت اطلاعات از دخترش سئوال کرده اند چرا هنگام آزادی خواهر و سپس برادرش مقابل زندان به استقبال آنها رفته است.
شبنم مددزاده، دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران و نایب رئیس سابق دبیر هیات رئیسه شورای تهران دفتر تحکیم وحدت که در تحصن و اعتصاب غذای ۱۲ روزه‌ بیش از ۱۲۰ تن از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران در خرداد ماه سال ۸۷ شرکتی فعال داشت اول اسفند همان سال بازداشت و به ۵ سال حبس تعزیری در تبعید محکوم شد. فرزاد مددزاده، برادر او نیز پس از بازداشت خواهرش بازداشت و با حکمی مشابه، زندانی شد. این خواهر و برادر به محاربه و تبلیغ علیه نظام متهم شدند و طی ۵ سال محکومیت خود که اول بهمن امسال به پایان رسید، بدون مرخصی در زندان به سر بردند. حالا پس از آزادی آنها، منزل شخصی خواهرشان، حبیبه مددزاده مورد تفتیش قرار گرفته و او به همراه همسرش به وزارت اطلاعات احضار شده است.
عبدالعلی مددزاده می گوید: چهارشنبه منزل دخترم را تفیتش کردند و کیس کامپیوتر و یکسری وسایل شخصی را بردند. بعد گفته بودند که پنج شنبه دختر و دامادم به اطلاعات بروند. آنها هم رفتند و چند سئوال و جواب شد و برگشتند اما هنوز وسایل شان را پس نداده اند.
می پرسم: در چه زمینه ای سئوال و جواب شدند؟ می گوید: چند سئوال پرسیده اند. مثلا گفته اند چرا رفته اید پیشواز برادرتان دم زندان. چرا پیش خواهر و برادرت که الان خانه پدرت هستند رفتید و.. حبیبه گفته برادرم است، خواهرم است وظیفه دارم. چرا نباید بروم. من که نمی توانم با خواهر و برادرم قطع رابطه کنم.
مشکل شان با خانواده شما چیست آقای مددزاده؟ ۵ سال دختر و پسرتان بدون مرخصی زندان بودند حالا حکم شان تمام شده و آزاد شده اند. چه می خواهند از شما؟ عبدالعلی مددزاده در پاسخ به این سئوال می گوید: همه می دانند چرا اینکارها را می کنند، اینها فشار است، برای اینکه اذیت کنند. ما نه کاری داریم نه بچه های من فعالیتی می کنند، تازه از زندان آزاد شده اند و سرمان به زندگی خودمان است و می خواهیم بعد از ۵ سال زندگی آرامی داشته باشیم.
دو تن از فرزندان آقای مددزاده عضو سازمان مجاهدین خلق بوده اند. سئوال می کنم: این فشار ها به خاطر آنهانیست؟ پدر شبنم و فرزاد مددزاده می گوید: بله، به خاطر آنها به ما اینطور فشار می آورند. فشارشان بر من و پسر و دخترم این است که من بیشتر ناراحت باشم و بچه های من بیشتر ناراحت باشند. من ۵ سال تمام وقت و زندگی ام را برای پی گیری وضعیت شبنم و فرزاد گذاشتم، حالا می خواهیم کمی راحت باشیم. اینکه آنها چی هستند ربطی به بچه های دیگر من ندارد. ما که کاری نداریم گفتیم ۵ سال اینطور گذراندیم و اذیت شدیم حالا اینها ناراحت هستند که چرا شبنم و فرزاد آزاد شده و چرا بیرون آمده اند.

تقاضای رشوه داد و لج کرد
حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر زندانی هم در وضعیت مساعدی به سر نمی برد. به گفته خانواده این زندانی سیاسی، دادستانی هم با مرخصی استعلاجی او موافقت کرده اما سر دفتر شعبه ۲۶ انقلاب که اخیرا منحل شده از ارجاع پرونده او به شعبه ای دیگر جلوگیری می کند و عملا گفته است که اجازه نمی دهد حسین رونقی ملکی به مرخصی بیاید.
زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی ملکی در مصاحبه با "روز" درباره وضعیت این زندانی سیاسی که به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده و از زمان بازداشت تاکنون بیش از ۶ بار تحت عمل جراحی قرار گرفته می گوید: وضعیت حسین مثل سابق است، کلیه راست او به شدت آزارش می دهد. هر بار که عمل کرد او را به زندان بازگرداندند و متاسفانه درمانش نیمه ماند. بار آخر هم که در مرخصی بود عمل کرد و باز برگرداندند زندان. حالا نیاز به درمان دارد. ۲۹ دی ماه او را آوردند بیمارستان و یکسری آزمایشات انجام شد اماهمان روز هم به زندان برگرداندند. قرار بود برای آزمایشات دیگری بیاورند که خبری نشد. برای درمان اقدام نشد، برای مداوا هم به بیمارستان نیاوردند. قرار بود این هفته مرخصی استعلاجی بدهند که آن هم تا الان نشده.
می پرسم به چه دلیلی مرخصی استعلاجی داده نشده؟ مادر حسین رونقی ملکی می گوید: از طرف دادستان و معاون دادستان مشکلی نداشته و موافقت کرده اند اما پرونده را ارجاع دادند به شعبه ۲۶ که این شعبه منحل شده و پیرعباسی دیگر نیست اما سردفتر این شعبه، آقای ستاری مخالفت کرده و گفته به هیچ عنوان مرخصی نمی دهد و اجازه نمی دهد حسین مرخصی بیاید. بعد پرونده را به شعبه یک، آقای احمد زاده ارجاع داده اند اما آقای ستاری نگذاشته پرونده را بفرستند آنجا.
خانواده آقای رونقی ملکی، دوشنبه هفته قبل با او در زندان اوین ملاقات کرده اند. مادرش می گوید: کمیسیون پزشکی قانونی دوباره نوشته که حسین باید بیرون زندان برود. نامه را فرستادند دادستانی و مشکلی نبود اما آقای ستاری نمی گذارد.
سئوال میکنم: مشکل آقای ستاری با فرزندتان چیست؟ می گوید: حرف حساب آقای ستاری این است که پدر حسین حرف زده و گفته آقای ستاری به ما درخواست رشوه داده بوده. او قصد جان حسین را دارد و گفته به هیچ عنوان اجازه نمی دهد حسین به مرخصی بیاید.
رشوه؟ مادر این زندانی سیاسی پاسخ می دهد: سال ۸۹ حسین انفرادی بود و هنوز حکمی نداده بودند، برادر و پسرعمه آقای ستاری آمدند آذربایجان. بعد به پدر حسین گفته بودند که حسین بی گناه است و شما پول بدهید تا ما او را آزاد کنیم و پرونده سازی نشود. ۱۲۰ میلیون تومان رشوه خواسته بود بعد از آن با ما لج افتاده و تمام این سالها هر طوری که توانسته ما و حسین را اذیت کرده حالا هم که پرونده رابرای مرخصی استعلاجی ارجاع داده اند به آقای احمدزاده، اجازه نمی دهد پرونده را بفرستند.
زلیخا مو سوی توضیح می دهد: آقای ستاری، برادر و پسر عمه اش را فرستاد اینجا، پدر حسین مدرک دارد، صدای شان را ضبط کرده. مهدی ستاری، برادر آقای ستاری و پرویز سهرابی، پسرعمه اش ۱۲۰ میلیون تومان پول خواسته بودند. الان هم ستاری می گویدچرا این مساله را بیان کرده اید. البته حالا صدای مرا هم می شنوند، تلفن ها شنود می شود و گوش می دهند و خودشان هم می دانند که صدای ضبط شده شان را پدر حسین دارد.

همراهی اصلاح‌طلبان با حسین شریعتمداری، طائب، نقدی و بقیه دیدنی است

دیشب که دعوت اصلاح‌طلبان حکومتی و فراموش کنندگان کشتارهای حکومت از مردم برای شرکت در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن را می‌خواندم، کمی خشمگین شدم. اما یاد گرفته‌ام که موقع خشم چیزی ننوسیم بگذارم اندکی زمان بگذرد تا زوایای ماجرا را اندکی بهتر ببینم. به قول خارجی جماعت، در برخورد با هر مساله‌ای، باید ۶ سوال از خودمان بکنیم: چه کسی، چرا و چگونه، چه چیزی، چه زمانی و چه مکانی؟
چه کسی، چرا و چگونه؟
 چه کسانی دعوت کننده هستند؟ کسانی که قاعدتا منافع مشترک با جمهوری اسلامی دارند. کسانی که در فضای دموکراتیک نفس‌شان می‌گیرد و به خفقان و بی‌هوایی عادت دارند. کسانی که توان بهتر شدن و بهتر بودن را ندارند و بررسی سوابق‌شان در گذشته نشان می‌دهد که منفعت حرف اول را می‌زند.چرا؟
با بازگشت به سفره حکومت و گرفتن سهمی از آن، تعهد می‌کنند که بر دوامش بکوشند و عملا تاریخ مصرف خودشان با ماندگاری رژیم بیشتر شود. در یک رژیم دموکراتیک مسوولیت‌طلب، این افراد مصونیت نخواهند داشت. اما در نظام سیاسی فاسد ایران، پشت سر یکی از «خان»ها می‌ایستند و پناه می‌گیرند، نانی هم می‌رسد.الان لابی‌های مالی جمهوری اسلامی، نمایندگان بسیاری از شرکت‌های اروپایی و حتی افرادی نزدیک به شرکت‌های آمریکایی را به تهران برده‌اند. این لابی‌ها در گذشته قراردادهای کلانی را در دامان آقازاده‌ها و  مدیران حکومتی نشانده‌اند و سهم خودشان را هم گرفته‌اند. این لابی‌های اقتصادی، با افرادی در رسانه‌های مختلف هم در تماس هستند و تغییر ظاهری فضای سیاسی در تهران به نفع‌شان است. این گروه‌های اقتصادی، هم‌راهان خودشان را هم در اتحادیه اروپا و حتی واشینگتن دارند. پس نشان دادن همراهی مردم با رئیس جمهوری منتخب، می‌تواند سهم گروه‌های مختلف این زنجیره غذایی اقتصادی را هموار کند. 
چگونه؟
از طریق رسانه‌های خارج از کشور. چه مخالف و چه موافق ناشر خبر هستند. از طریق شبکه‌های مجازی. این بار حکومت نیاز به اتوبوس ندارد، خیلی‌ها با پای خودشان به میدان می‌آیند.
چه چیزی و چه زمانی و چه مکانی؟راه‌پیمایی در روز ۲۲ بهمن در مسیر دائمی‌اش! هم با امام راحل هم‌پیمانی و هم با رهبری نظام و امید داری فشار از روی تو کاسته شود تا بتوانی درهمان قفس سیاسی نانی به کف آری و به غفلت نخوری. خواست هاشمی رفسنجانی در سال ۸۸ چه بود؟ جلب رضایت رهبری از طریق کشاندن مخالفان به میدانی برای تایید کلیت نظام. ابزارش چه بود، عوامل داخل و سایت‌های وابسته. اگر شما دوست دارید افتضاح «اسب تروا» فراموش شود، مثل خیلی از چیزهای دیگر، همه مردم حافظه تاریخی‌شان از دست نرفته است. این دفعه، قرار بر هم‌رنگی است.و سوال بزرگ‌تر را باید بسیاری از شهروندان از خودشان بپرسند. قرار است این بار نقش شرکت کنندگان در راه‌پیمایی ۹ دی را بازی کنند؟ اما بدون ساندیس؟ برای تایید حکومت؟ برای تایید فساد؟ برای تایید جنایت، برای فراموشی نقآض گستدره حقوق بشر؟هر کسی مسوول اعمال خودش است. اما کسی که فریب می‌دهد، مسوولیتی دو چندان دارد. گروه‌ها و کسانی که برای دیکتاتور مصونیت می‌خواهند، مصونیت نخواهند داشت.

ش‌رقصی اصلاح‌طلبان، اعتدال‌طلبان و اعدام‌طلبان برای راهپیمایی ۲۲ بهمن، خمینی و خامنه‌ای

خوش‌رقصی اصلاح‌طلبان، اعتدال‌طلبان و اعدام‌طلبان برای راهپیمایی ۲۲ بهمن، خمینی و خامنه‌ای

Comic-4560

زندگینامه‌ی مصور چه‌گوارا- فرناندو، دیه‌گو گارسیا- اسکارسولا- ترجمه‌ی گیتا گرکانی

ابوالفضل 17 ساله چوبه دار را تجربه خواهد کرد؟

ا

ابوالفضل هنوز معنی قصاص را نمی داند آن را در گروه مجازاتهای حبس تلقی می كند آن طور كه مسئولین كانون می گویند خانواده مقتول برای رضایت تقاضای دیه دارند اگر قلبمان برای تنهایی ابوالفضل گرفت شاید بتوانیم با هم و با تشكیل زنجیره انسانی عشق و محبت هر كدام با حداقلی شروع كنیم حتی اگر خواننده این گزارش با 10 هزار تومان وارد این زنجیره شود تأمین مبلغ دیه او شدنی است.
ایلنا: چهارماه دیگر 17 سالش پر می شود و روزهای مانده ای كه چون باد می گذرد را كه طی كند كانون اصلاح و تربیت را باید ترك كرده و در انتظار اجرای حكم باشد. در اتاق آموزش كانون منتظر دیدارش هستم آهسته در می زند و با سلامی كوتاه و آرام كنار میز در انتظار اشاره و اجازه برای نشستن می ایستد.
صورتش آن قدر كودكانه است و معصوم كه در باور نمی گنجد حتی به آن چنان درجه خشم برسد كه بتواند با كسی گلاویز شود تا آن چه امروز به اتهام ارتكابش هیجدهمین ماه حبس را در كانون اصلاح و تربیت و در انتظار قصاص می گذراند.
شاید وقتی ابوالفضل 26 خرداد 75 با تولدش آمد تا آشیان كوچك خانواده را با گرمای وجودش محكم تر كند پدر هر گز تصور نمی كرد كه آلوده شدن او به مواد مخدر می تواند مادر را وادار به ترك و جدایی همیشگی از كانون خانواده نماید و تنهایی و سكوت خانه زمینه ساز پناه بردن ابوالفضل نوجوان به جمع همسالانی می شود كه او را الكل به بهانه دمی رهایی از تلخی زندگی آشنا كرده و در نهایت او را به مرزی می كشاند كه ناخواسته و نادانسته دستان كوچكش به قتل نوجوان رنج دیده تر از خودش آلوده می شود.
ابوالفضل كه درد دوری از مادر و محروم ماندن از عشق و گرمای خانواده را از 9 سالگی تجربه كرده بزرگترین آرزویش برای همه بچه های هم سن وسالش در امان ماندن در آغوش خانواده و گرماگرفتن از عشق پدر و مادر است.
او با همان كلام ساده اش می گوید: « بچه ی تنها آسایشی جزمادر ندارد. وقتی كسی مادر شد باید به خاطر بچه صبوری كند. بچه را تنها رها نكند، مرد وقتی بابا شد باید بداند اعتیاد خانه اش را خراب می كند باید به خاطر بچه اش به هر چه مواد است تف كند، وقتی پدر و مادر نباشد بچه جذب افراد دیگر می شود تا از آنها محبت بگیرد، من ادم كش نبودم و نیستم اصلاً نمی دانم چرا این اتفاق افتاد هیچ شبی كابوسش تنهایم نمی گذارد همش از خودم می پرسم چرا؟؟ چطور؟؟ »
ابوالفضل از روزی كه به كانون منتقل شده مورد توجه كاركنان این مركز است آنها می گویند او با آن كه فقط تا سوم راهنمایی درس خوانده اما عاشق آموختن و مهارت آموزیست، برخورداری از هوش سرشار و قدرت یادگیری بالا از او در این 18 ماهه استاد كاری ماهر در خلق زیبایی از قطعات بریده چوب در هنر معرق ساخته و مدیریت بالا و قدرت جاذبه اش در میان بچه های كانون موجب شده كه همه به عنوان مدیر بخش به او احترام بگذارند و فرمانها و حرفهایش را به جان بخرند.
ابوالفضل وقتی باور می كند به عنوان یك خبرنگار آمده ام با همان متانت در حالی كه با انگشتان كشیده و باریكش بازی می كند می گوید: « خیلی پشیمانم، كاش هیچ وقت مشروب نمی خوردم كه نفهمیده قتل كرده باشم خانواده او فقط قصاص می خواهند »
از او و خانواده اش كه می پرسم با سكوت طولانی اول از دلتنگی اش برای پدر با بغض می گوید: « دلم برای پدرم خیلی تنگ شده خیلی دوستش دارم 9 ماه پیش وقتی اینجا بودم خبر آوردند كه فوت كرده پدرم 40 ساله بود كارگر زحمتكش مرا خیلی دوست داشت هر چه می خواستم اگر می توانست برایم می خرید اما چه حیف بیشتر وقت ها تنهایم می گذاشت. وقتی خبر دادند مرده خیلی گریه كردم. دلم می خواست برای آخرین بار او را می دیدم او بغض را در گلویش پنهان می كند شاید شرم می كند كه اشكهایش را ببینم و با همان بغض ادامه می دهد، به مراسم پدرم هم نرفتم اجازه ندادند بروم
* تنها فرزند خانواده بودی؟
بچه اول خانواده ام یك خواهر دارم كه 5 سال از خودم كوچكتر است مادرم هم وقتی 9 سالم بود طلاق گرفت و با خواهرم رفت و هیچ وقت به سراغم نیامدند تا این كه برای قتل دستگیر شدم.
* چرا مادرت رفت؟
پدرم اعتیاد داشت شیشه مصرف می كرد از آن موقع دائم دعوایشان می شد این شد كه مادرم طلاق گرفت و خواهرم را كه سه ساله بود با خودش برد و مرا برای پدرم گذاشت.
* با پدرت تنها زندگی می كردی؟
مادر بابام وقتی مادرم رفت از من نگهداری كرد. پدرم سیم كش ساختمان بود از صبح می رفت بعضی وقتها شب هم بر نمی گشت من بودم و مادربزرگم او هم بیشتر وقتها به مجالس مذهبی می رفت برای همین من همیشه تنها بودم اما تابستانها با پدرم سركار می رفتم او هر چه می خواستم برایم می خرید بابای خوبی بود فقط وقتی اذیتش می كردم یا وقتهایی كه خیلی بی حوصله بود اگر شلوغی می كردم كتكم می زد اما خیلی دوستش داشتم.
* مدرسه هم می رفتی؟
تا سوم راهنمایی درس خواندم و به خاطر آمدنم به این جا اول دبیرستان را دیگر نخواندم درس خواندن را رها كردم اما دوست دارم درسم را ادامه دهم و برای خودم كسی شوم.
* مادر و خواهرت در این مدت به ملاقاتت آمده اند؟
سه ماه در میان مادرم می آید اما پدرم بیشتر هر وقت فرصت می كرد به من سر می زد.
* ازاتفاقی كه باعث شد به اینجا بیایی بگو.
خرداد یك سال و نیم پیش بود پدرم سركار بود و مادربزرگم مسجد توی خانه با دو تا از دوستانم كه در همان محله بودند نشسته بودیم یكی از دوستانم كه در خانه مشروب درست می كردند یك شیشه نوشابه پر از مشروب آورد قبلاً هم چند بار آورده بود و با هم خورده بودیم آن روز خیلی زیاد خوردیم با وحید از خانه بیرون آمدیم از كوچه كه رد می شدیم مهدی افغانی جلویمان را گرفت از قبل می شناختمش چند بار با هم قبلاً درگیر شده بودیم دعوایمان می شد اما هیچ وقت همدیگر را نزده بودیم.
آن روز حالت طبیعی نداشتم جلوی ما را گرفت و گفت حق ندارید از این كوچه رد شوید از حرفش بدم آمد توجه نكردیم با هم درگیر شدیم و همدیگر را زدیم توی دعوا نفهمیدم چه كار می كنم دست انداختم دور گلویش عصبانی بودم یك لحظه به خودم آمدم كه دیدم مهدی شل شد و افتاد نمی دانستم كه مرده با دوستم فرار كردیم به خانه آمدیم یكی دیگر از دوستانم به من اطلاع داد كه مهدی فوت كرده فرار كنید كه مأمورها امدند و دستگیرمان كردند وقتی فهمیدم او را كشته ام از ترس داشتم می مردم خیلی گریه كردم من آدمكش نبودم یك دفعه چطور این اتفاق افتاد نمی دانم
* قبلاً مشروب خورده بودی؟
آره دو سه بار دوستم آورده بود با هم خورده بودیم.
* تو كه می دانستی پدر و مادرت به خاطر اعتیاد پدرت از هم جدا شده اند چرا مشروب می خوردی؟
اگر توی جمع بچه ها مشروب بود و نمی خوردی مسخره ات می كردند سرم باد داشت توی جمع رفقا كه همه هم سن و سال خودم بودند و مشروب می خوردند نمی خواستم مسخره ام كنند و از آنها عقب باشم می خوردم اما كم. آن روز خیلی خورده بودم توی حالت خودم نبودم وقتی مشروب می خوردم حس می كردم قوی تر و شاد شده ام اصلاً انگار غم و غصه ای نداشتم اما الان خیلی پشیمانم با خودم می گم ای كاش هیچ وقت مشروب نمی خوردم حتی اگر مسخره ام می كردند و به من می خندیدند.
* مهدی هم مشروب می خورد؟
خیلی از بچه هایی كه هم سن وسال من بودند توی آن محل مشروب می خوردند و مواد مصرف می كردند. مهدی تنها زندگی می كرد بعد از فوت مادرش با دائی هایش از افغانستان برای كار به ایران و به ساوه آمده بودند همیشه دائی هایش برای كار می رفتند و او خودش تنها بود و كارگری می كرد حالا كه این اتفاق افتاد ناپدری و همه خانواده اش از افغانستان آمده اند و حالا تقاضایشان قصاص من است.
* فقط برای این كه دیگران مسخره ات نكنند مشروب می خوردی؟
نه خیلی احساس تنهایی و غم می كردم وقتی مادرم رفت تنهای تنها شدم كسی را نداشتم كه وقتی غصه دارم برایش حرف بزنم وقتی خیلی غمگین بودم نمی دانستم برای كه گریه كنم بابام همیشه سركار بود. مجبور می شدم با دوستان و رفقایم باشم با آنها بروم و بیایم و مثل آنها بشوم تا مرا در جمع خودشان قبول كنند. مشروب خوردن یك جورهایی بی خیالم می كرد لحظه ای از یادم می برد كه چقدر تنهایم.
* حالا هم دلتنگ می شوی؟
دلتنگی این جا با آن جا فرق داره دلم هوای پدرم را می كند، دوست دارم با مادرم باشم و یاد خانه وخانواده آزارم می ده. هر شب یاد روز درگیری می افتم فكر می كنم كه چرا این كار را كردم اینها دلتنگم می كند.
* با خانواده مهدی صحبت كرده ای؟
آره توی دادگاه بهشون گفتم كه پشیمانم گفتم كه نمی خواستم مهدی را بكشم اما به حرفهام گوش نكردند.
* وكیل داشتی كه از تو دفاع كند؟
از اول وكیل نداشتم خودم از خودم دفاع كردم آخرین جلسه برایم وكیل گرفتند كه اون هم فایده ای نداشت.
* بعد از فوت پدرت، مادرت دنبال كارت هست؟
در این مدت عمه ها و مادرم و مادربزرگم بارها برای گرفتن رضایت رفته اند اما نتیجه ای نداشته.
* دوست داری به خوانندگان این گزارش چه بگویی؟
از هیچ كس هیچ چیزی نمی خواهم فقط از مادرها می خواهم صبر داشته باشند به خاطر بچه هایشان صبوری كنند بچه هایشان را رها نكنند برای بچه تنها مادر پناه امن است وقتی مادر نباشد آسایش و آرامش هم نیست وقتی پدر و مادر هر دو نباشند بچه جذب افراد دیگر می شود.
بچه پدر و مادر را با هم می خواهد حتی اگر شبانه روز هم از آنها كتك بخورد اما باز هم آنها را می خواهد هیچ كس نمی تواند محبت پدر و مادر را به بچه ها بدهد وقتی مادرم رفت و پدرم نبود مادر بزرگم می خواست جای خالی انها را پر كند اما نمی توانست هیچكس پدر و مادر نمی شود از قول من به بابا و مامان ها بگویید بچه ها را تنها نگذارید شما آنها را به دنیا آورده اید به خاطر آنها با هم بسازید بچه ها گناهی ندارند اگر خطا كنند وقتی است شما آنها را رها كرده اید.
ابوالفضل هنوز معنی قصاص را نمی داند آن را در گروه مجازاتهای حبس تلقی می كند آن طور كه مسئولین كانون می گویند خانواده مقتول برای رضایت تقاضای دیه دارند اگر قلبمان برای تنهایی ابوالفضل گرفت شاید بتوانیم با هم و با تشكیل زنجیره انسانی عشق و محبت هر كدام با حداقلی شروع كنیم حتی اگر خواننده این گزارش با 10 هزار تومان وارد این زنجیره شود تأمین مبلغ دیه او ممكن شدنی است.
گفتگو: زهره درد شیخ تركمانی

رژیم ایران نگران شکسته شدن فضای امنیتی حاکم برجامعه!


تقی روزبه

لیست سیاه جدیدآمریکا:
سیاست آمریکا درمورد تحریم ها، سیاست استفاده توأمان ازگاز و ترمزبوده است تا بتوان با سرعت کنترل شده و اندکی جلورفت و اجازه نداد ماشین دوربردارد. چرا که بنظرآنها بدون فشارسنگین تحریم، نه شرایط مذاکره وجود داشت و نه اهرمی برای گفتگو و دست یابی به پیمانی مطلوب و درازمدت درمورد سیاست هسته ای حکومت ایران وجود خواهد داشت. با این وجود همان گشوده شدن دریچه کوچک و محدود لغو تحریم، به خطری برای ازکارافتادن اهرم تحریم هاست. واکنش های خشم آگین و گسترده دولت آمریکا نشان می دهد که خطرگشوده شدن این روزنه کوچک جدی است.اگرچنین اتفاقی بیفتد و صفوف دولت های مذاکره کننده با دولت ایران چندپاره بشود، دولت آمریکا از چندین جهت بازنده واقعی خواهد بود:
اولا فشارهای دولت اسرائیل و مخالفت مجالس کنگره و سنا چندین برابرخواهند شد. ثانیا رقبای آمریکا با خیزبرداشتن برای نفوذ و تصاحب بازارپرسودایران شرکت های آمریکائی را که بدلیل چندین دهه قطع رابطه از مزیت کمتری در بازارایران برخوردارند به عقب خواهند راند. ثالثا و مهمتر از همه، برسرمیزمذاکرات برای توافق پایدار با دولت ایران اهرم  برنده ای در اختیاراین قدرت ها  برای چانه زنی و گرفتن امتیازوجود نخواهد داشت.
بی تردید چنین وضعیتی برای دولت آمریکا آنهم در شرایطی که انتخابات میان دوره ای برای انتخابات مجلس در پیش است، در حکم دهان سوخته و آش نخورده خواهد بود. انتقاد و هشدار دولت آمریکا به دولت سوریه درمورد کندی نابودی سلاح های شیمیائی  درپی منتفی شدن اهرم حمله نظامی هم، دلیل مضاعفی برای دولت آمریکا شده که نباید بیش از اندازه و بطورزودرس اهرم های فشار را تضعیف کرد. تهدیدهای مقامات دولت آمریکا و بکارگرفتن زبان تهدید کلامی بخشی از تلاش برای ایجادموازنه بین دیپلماسی و تهدید ا ست. 
چنانکه درمورد ایران شاهدیم بنابه ضرب المثل از تو یک اشارت ازما به سردویدن، درپی توافقنامه موقت و محدود ژنو و قبل از آن که باصطلاح مرکب آن خشک شود، شاهد هجوم بی سابقه هیأت های متعدد سیاسی و اقتصادی هستیم. خلاصه کورس رقابت برای داشتن سهم بزرگتری از کیک بازارایران چنان بود که سخت دولت آمریکا را نگران ساخت و موجب هشدارها و اخطارهای جدی به بقیه دولت ها و هیأت های اقتصادی شد که مواظب باشند از حول حلیم توی دیگ نیفتند!. دراین رابطه بویژه ابعاد خیز دولت و بنگاه های اقتصادی فرانسه و قرارداد بزرگ ایران و روسیه درمورد مبادله نفت و کالا که آمریکا و تلاش های ترکیه برای گشایش وسیع تراقتصادی برجسته هستند.
 واقعیت آن است که دراین عرصه دولت آمریکا عملا تنهاست و حتی متحدینی چون دولت انگلیس و یا دولت فرانسه نیز از او حمایت نمی کنند. کشورهای اروپائی بویژه انگلیس و ایتالیا و آلمان و حتی تاحدی فرانسه براین باورند که نباید موقعیت دولت روحانی را هم چون زمان خاتمی درزمان بوش پسر با سیاست های تند و یکطرفه تضعیف کرد. به هرصورت دولت آمریکا برای که نشان دهد که آن اخطارها جدی است و باکسی حتی با دوستان و هم پیمانانش شوخی ندارد، دراقدامی جدید ناگزیرشد که برای باردوم دربحبوحه مذاکرات افراد و شرکت های تازه ای را در لیست سیاه خود قراردهد که با تهدید مقابله به مثل دولت ایران هم مواجه شد. دراین رابطه چند نکته زیر برای مشاهده سیمای حاکم برمناسبات بین المللی و زیرذره بین قراردادن آن واجداهنیت است:
الف- یک جانبگی اقتصادی
فشارها و تهدیدهای تازه  آمریکا بار دیگر ماهیت شکننده اجماع جهانی موردادعای دولت آمریکا درمورد بحران هسته ای و نظایرآن را نشان می دهد. واقعیت آن است که فشاریک جانبه اقتصادی ناشی از مراودات عظیم اقتصادی فی مابین دولت های اروپائی و آسیائی  با آمریکا و تهدید یک جانبه به تنبیه و یا قطع حضور آنها در بازار آمریکا نیروی عمده  پیش برنده تحریم های فراگیر را تشکیل می دهد. فشارهائی که شامل مهمترین اقتصادهای جهانی یعنی اروپائی ها و چین  تا  روسیه وژاپن و برزیل و کره جنوبی و ترکیه و همه و همه شده که ماهیت آن جیزی جزسیاست یک جانبه گرائی اقتصادی، سیاستی که اهرم های اقتصادی – درقیاس با دوره بوش را که فشارهای سیاسی اهرم اصلی را تشکیل می داد و البته ناکارآیندهم بود- نقش اول را بازی می کند. این سیاست البته سیاستی است که تحت پوشش بحران هسته اایران در عین حال درخدمت تحمیل و تضمین برتری و هژمونی دولت آمریکا بردیگرکشورها و در دیکته کردن سیاست های جهانی است. سیاستی که درعین حال کلا با آموزه ها و ادعاهای بازارآزادمورد ادعای این دولت  نیزنسبتی ندارد. چرا که عملا داد و ستدجهانی را تحت الشعاع امیال یک کشورقرارمی دهد. درست باین دلیل که اهرمی برای تحمیل هژمونی دولت آمریکاست سایرقدرت ها راغبند که  وقتی فرصتی چون توافق های ژنو و امثال آن  بدست آید آن را خنثی و یا تضعیف کنند.
2- نقش دولت ایران درحصول این اجماع:
واقعیت آن است که نقش رژیم ایران ( ازجمله دولت احمدی نژاد) نیز متقابلا در بوجود آوردن اجماع جهانی و راندن کشورهای اروپائی و یا منطقه ای به همراهی در اعمال تحریم هائی که دولت آمریکا آن را از نظر وسعت فراگیرش در سطح جهانی بی سابقه عنوان می کند، نقش کلیدی داشت. هیچ کسی باندازه خامنه ای و احمدی نژاد با سیاست های احمقانه و جنایتکارانه و البته تهدیدهای توخالی خود در ایجادچنین وضعیتی که موجب صدورقطعنامه های متعددسازمان ملل و نیزتحریم های بیرون از آن سازمان گشت موثرنبوده اند. آنها سالها درمنطقه کورحرکت کرده وبهترین دست آویزها را برای دولت آمریکا و اسرائیل و دیگران فراهم ساختند. یکی از احمقانه ترین کارهای آنها گزین وزیرنفت از سپاه بود که درلیست سیاه تروریستی قرارداشت و رژیم هرگز فکرنمی کرد که کفیربه ته دیگ درآمدهای نفتی برخورد. ابعادجنایت ها و ندانم کاری ها تا آن تاحدی بود که امروزه مثلا با اعلام توزیع سبدکالائی مختصری از گوشت و  چندکیلو برنج هندی و مقادیری روعن و تخم مرع، شاهدهجوم مردم مستاصل و گرسنه و نگران آینده در کشوری که صاحب یکی از بزرگترین منابع نفتی و گازی جهان است هستیم که حتی حسن روحانی را وادارساخت در برابرسوائی و شرمندگی به بارآورده و نیز فشاررقبا به پوزش خواهی نسبت به آن نوع توزیعی که این بدبختی و فلاکت عمیق  را در معرض دیدجهانی قرارداده است، به نماید. و حال آنکه آنچه که رقبا به آن حمله می کنند صرفا خواستارحذف صورت مسأله یعنی بدبختی و گرسنگی و استیصال گسترده است که درطی سالیان درازحاکمیت انحصاری خود بوجود آورده اند. آنها بجای آنکه از مشاهده چهره های رنجور و آکنده از فقر و ناامیدی مردم شرمگین باشند از به نمایش درآمدن این دست پخت خود در انظارجهانیان خشمگین اند. بهرحال با هیچ ترفندی نمی توان دامنه فلاکت و فقر را که درطی این سالها بوجودآورده اند از چشم جهانیان پوشیده نگهداشت.
3- نکته سوم آن است که شعف دولتمردان آمریکا در مورد ابعادتأثیرات تحریم و بالیدن به آن و اقتدارخود و تهدید به کارگیری آن در ابعاد گسترده تر (چه توسط نمایندگان کنگره و سنا و چه توسط اوباما درصورتی که مذاکره با شکست مواجه شود) نیز یک سیاست عمیقاغیرانسانی و ضدبشری و شرم آوری است که نباید به آن میدان داد و اهرم آنرا تیزکرد. نباید به هیچ دولتی چه دولت خودی و چه دولت های رقیب اجازه داد که از سیاست گرسنگی دادن مردم و تحریم های مایجتاج حیاتی و بکارگیری اهرم اقتصادی برای اهداف و مطامع خودسودجویند. نابودی صدها هزارکودک عراقی درپیش از جنگ آمریکا و عراق که لکه ننگی بروجدان بشریت است  بقدرکافی شرم آور و جنایتکارانه بوده است که  تکرارش را برای هیچ کشوری آرزوکرد.
فشار و مبارزه به دولت ها از جمله رژیم ضدانسانی و تبه کارجمهوری اسلامی را نباید به فشاربه مردم تبدیل کرد. شیوه خالی کردن آب حوض برای صیدماهی مقصود، سیاستی که دولت های غربی درپیش گرفتند، سیاست شرم آوری است که هجوم مردم گرسنه و نگران ایران درمورد بسته های کمکی اخیر تنها گوشه ای از آن را برملاکرد. و این البته هیچ گاه به معنی نادیده گرفتن نقش حکومت اسلامی درایجادچنین وضعیتی نیست. 
جالب است اکنون شاهدهمزبانی عجیب و یکدست نیروهای تندرو داخلی از سپاه و مصباح و نمایندگان تندرومجلس با نومحافظه کاران و جناح های تندروداخلی آمریکا و دولت اسرائیل هستیم و این درحالی است که آنها همیشه هرنوع همزبانی ولو ظاهری مخالفان خود را دلیل سرکوب مخالفان و سندی بر نوکری و عامل نفوذی بودن شیطان بزرگ و سایرقدرت ها عنوان می کرده اند و اکنون خود بدجوری این در این تله خود فراهم ساخته گرفتارآمده اند!.
ناگفته نماندکه رژیم ایران هم درداخل به نحو دیگری حرکت با ترمز و گاز را پیش گرفته است. چرا که او هم نگران گشادشدن سوراخ تنگ سیاست مماشات با قدرت های بزرگ و تسری آن به سایرحوزه هاست که مبادا منجربه عقب راندن و شکستن تدریجی فضای سنگین رعب و امنیت در سایرعرصه های اجتماعی و سیاسی که درطی سالیان دراز تنیده شده، گردد. بهمین دلیل با تمام قوا و خشم شاهدتشدید فشار به کارگران و فعالین و دانشگاهیان و روزنامه ها هستیم و باکوچکترین و خطا و اعتراضی سران دست نشانده قوه قضائیه و نهادهای امنتیی که امروزه به سنگر باصطلاح قانونی (چماق قانون) دولت موازی تبدیل شده اند برای تنبیه کارگران معترض و فعالان کارگری و یا گشوده شدن فضای بحث و گفتگو پیرامون عواقب فاجعه بارسیاست های هسته ای سخت به تکاپوافتاده و چنگ و دندان نشان میدهند.                                                                                                                                               بهرحال شرایط تازه ای در فضای سیاسی داخلی و بین المللی ایران درحال پیداشدن است. که استفاده سنجیده از این فرصت ها برای به چالش کشیدن رژیم و توانمندسازی پایه های جنبش، هوشیاری مردم و فعالین را می طلبد.

2014-02-08  تقی روزبه

متن کامل سخنرانی و دروغگوئی های آیت الله خمینی در بهشت ‌زهرا

مراد شیخی: متن کامل سخنرانی و دروغگوئی های آیت الله خمینی در بهشت ‌زهرا + اسناد جنایات و توضیحات

  بسم الله الرحمن الرحیم
  ما در این مدت مصیبت‌ها دیده‌ایم، مصیبت‌های بسیار بزرگ و بعضی پیروزی‌ها حاصل شد که البته آن هم بزرگ بوده، مصیبت‌های زن های جوان مرده، مردهای اولاد از دست داده، طفل‌های پدر از دست داده.
 من وقتی چشمم به بعضی از اینها که اولاد خودشان را از دست داده‌اند می‌افتد، سنگینی در دوشم پیدا می‌شود که نمی‌توانم تاب بیاورم. من نمی توانم از عهده این خسارات که بر ملت ما وارد شده است برآیم، من نمی توانم تشکر از این ملت بکنم که همه چیز خودش را در راه خدا داد، خدای تبارک و تعالی باید به آنها اجر عنایت فرماید.
 من به مادرهای فرزند از دست داده تسلیت عرض می‌کنم و در غم آنها شریک هستم. من به پدرهای جوان داده، من به آنها تسلیت عرض می کنم. من به جوان هائی که پدرانشان را در این مدت از دست داده اند تسلیت عرض می کنم.
 *************
 مراد شیخی:  اما وقتی خمینی به قدرت رسید و بر اریکه سلطنت پادشاهی به عوض محمد رضا شاه پهلوی تکیه زد شروع به کشتن جوانان و همه مخالفی خود کرد. دستور به قتل و عام همه کسانی داد که به دفاع از آزادی برخواسته بودند. جنایاتی که در تاریخ ایران کم سابقه بود. و محمد رضا پهلوی حتی یک هزارم آن را در طول ۳۷ سال سلطنت انجام نداده بود. و تفاوت تخت سلطنت خمینی با محمد رضا پهلوی در این بود که ایشان این جایگاه سلطنتی را با  توسل به اسلام بدست آورد. و سر آغاز تحمیل و فرهنگ عقب مانده ارتجاعی جنایت و خونریزی و ترور بی حقوقی و آوارگی و زندگی جهنمی برای ایرانیان شرافتمند است. و شروع  تاریکی و بی امیدی برای کودکان امروز و فردای ایران.
اینجا خاوران است:

سه شهروند بهایی ترورشده در بیرجند، خطر را پشت سر گذاشته‌اند

سه شهروند بهایی ترورشده در بیرجند، خطر را پشت سر گذاشته‌اند


Azam-Moodi-Bahai-Attacked-in-Birjand
تقاطع: نماینده “جامعه جهانی بهایی” در سازمان ملل متحد با تایید خبر حمله شبانه به سه عضو یک خانواده‌ی بهایی در شهرستان بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی، گفت که این افراد به دلیل وخامت حال‌شان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری هستند.
وب‌سایت “هرانا” روز چهارشنبه (۱۶ بهمن-۵ فوریه) گزارش داد که شامگاه دوشنبه (۱۴ بهمن)، «فرد نا‌شناسی» که «سر و صورت خود را پوشانده بود» با «سلاح سرد (چاقوی نوک‌تیز)» وارد منزل خانواده “مودی” شد و هر سه عضو این خانواده بهایی را به شدت مجروح کرد.
این وب‌سایت به نقل از یک “منبع مطلع” نوشت که در این حمله، قدرت‌الله مودی از ناحیه «شکم و پهلو»، همسرش خانم طوبی مودی از ناحیه «گردن نزدیک به شاهرگ»، و اعظم مودی، دختر این خانواده نیز در نزدیکی «ریه‌ها» دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند.
به گفته‌ی، ضارب «بدون هیچ عمل خاصی» از جمله «سرقت» و تنها پس از مجروح نمودن این سه شهروند بهایی از منزل آن‌ها خارج شد.
در همین حال، یک منبع نزدیک به خانواده مودی، در خصوص آخرین وضعیت سه عضو مجروح این خانواده، به “تقاطع” گفت که قدرت‌الله مودی و همسرش، که از وضعیت بهتری به نسبت دخترشان برخوردار بودند، به بخش عمومی منتقل شده‌اند و اعظم مودی نیز به دنبال انجام عمل پیوند رگ، خطر را پشت سر گذاشته است.
به گفته‌ی این منبع، آقای مودی تا قبل از تعطیلی تشکیلات بهایی در بیرجند، عضو “هیأت خادمین” یا گروه اداره‌کنندگان امور بهاییان این شهرستان بوده است .
هم‌چنین این منبع خاطرنشان کرده که اعظم مودی، دختر این خانواده، دانشجوی ساکن تهران است و صبح روز حادثه برای دیدار با خانواده‌اش وارد بیرجند شده بود. او بعد از خروج مهاجمان از منزل، با اورژانس تماس گرفته و توانسته خود و پدر و مادرش را از مرگ نجات دهد.
در همین ارتباط، دیان علایی، “نماینده جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل” روز پنج‌شنبه (۱۷ بهمن) در گفتگو با “رادیو فردا” از آقای مودی به عنوان «یکی از افراد شناخته‌شده جامعه نه چندان پرجمعیت بهایی در بیرجند» نام برد و با ابراز بی‌اطلاعی از «انگیزه» حمله به وی و همسر و فرزندش، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست تا هرچه سریع‌تر به این پرونده رسیدگی کند و عاملان و آمران آن را مورد مجازات قرار دهد.
وی با اشاره به سایر موارد حمله به بهاییان هم‌چون قتل عطاءالله رضوانی، شهروند بهایی ساکن بندرعباس در شهریورماه گذشته و با تاکید بر این‌که «هیچ اراده‌ای در حکومت ایران برای بررسی این جنایت‌ها و یافتن عاملان و آمران آن‌ها وجود ندارد»، گفت که جمهوری اسلامی باید به «آزار و اذیت بهاییان در ایران پایان دهد».
عطاءالله رضوانی، شامگاه ۲ شهریور (۲۴ آگِست)، پس از خروج از منزل دوستش، توسط افراد مسلح نا‌شناسی که احتمالا در اتومبیل وی کمین کرده بودند، ربوده شد و در محل خلوتی در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن در حومه بندرعباس، با شلیک گلوله از پشت سر به قتل رسید.
این شهروند بهایی عضو یک هیات سه نفره موسوم به “خادمان جامعه بهایی” بود و پیش از این چندین بار به خاطر فعالیت‌های اجتماعی و خیریه خود، از سوی نهادهای امنیتی و به ویژه دفتر امام جمعه بندرعباس مورد تهدید قرار گرفته بود.
سعیداله اقدسی، شهروند ۸۳ ساله ساکن شهرستان میاندوآب نیز دیگر بهایی است که جسدش اردیبهشت ماه گذشته در منزل مسکونی‌اش پیدا شد آن هم درحالی‌که بیش از ۷ ضربه چاقو بر بدن وی وارد آمده و دست و پایش با طناب بسته شده بود.
آقای اقدسی، تنها زندگی می‌کرد و به گفته بستگانش، در جریان این جنایت هیچ چیزی از خانه وی سرقت نشد.

مطالب مرتبط

دو شهروند بهایی در تهران و یزد با حکم حبس مواجه شدنددو شهروند بهایی در تهران و یزد با حکم حبس مواجه شدندسه شهروند بهایی به صورت "مشروط" آزاد، و سه بهایی دیگر بازداشت ...سه شهروند بهایی به صورت "مشروط" آزاد، و سه بهایی دیگر بازداشت ...مجموعه اخبار و گزارش‌ها از تداوم فشار بر بهاییان در شهرهای مختلف ...مجموعه اخبار و گزارش‌ها از تداوم فشار بر بهاییان در شهرهای مختلف ...ادامه فشار بر بهاییان ایران: محکومیت سه شهروند بهایی ساکن سمنان به ...ادامه فشار بر بهاییان ایران: محکومیت سه شهروند بهایی ساکن سمنان به ..

چشم اندازی از زمستان!و محسن نامجو