۱۳۹۲ اسفند ۵, دوشنبه

مادر زانیار مرادی: نگذارید دیگر هیچ مادری داغدار شود !خبر فوری: لقمان مرادی را وحشیانه شکنجه کردند!

خبر فوری: لقمان مرادی را وحشیانه شکنجه کردند!

لقمان مرادی هم پرونده ای زانیار مرادی را امروز ٢٣ فوریه ٢٠١٤ صبح زود از بند بیرون بردند و نگرانی زیادی بین زندانیان و خانواده و سازمانهای مدافع حقوق انسانی بوجود آمد.
اما بعد از چند ساعت او را دوباره به بند زندان بازگرداندند. لقمان مرادی را به دادگاه کیفری تهران شعبه ٧٤ برده بودند. تنها سوالی که از او شده بود این بوده که به زودی دادگاهی دارید، آیا وکیل برایتان بگیریم یا وکیل معرفی میکنید؟. لقمان پاسخ داده بود که وکیل خودشان را به زودی به دادگاه معرفی میکنند.
اما در جریان انتقال لقمان به دادگاه مامورین از او خواسته بودند که لباس فرم زندان باید بپوشد. لقمان هم اعلام میکند چند سال است که در زندان است و لباسی غیر از انیفرم زندان (لباس رسمی زندان) بر تن دارد و بقیه زندانیان هم لباس شخصی بر تن دارند. ماموین اسرار داشتند که با لباس فرم باید به دادگاه برود. اما لقمان اینرا قبول نکرد.
مامورین زندان به اسامی سعید غفاری، رضایوسفی، محسن منصوری، به سر پرستی زلفعلی یکی از ستوانهای زندان با وحشیانه ترین شکل لقمان را زیر لگد و مشت میگیرند و او را خونین و مالین کردند. و با همان سر و صورت خونین او را به دادگاه برده وبه زندان برگرداندند.


کمیته بین المللی علیه اعدام این اقدام وحشیانه مامورین زندان را محکوم میکند و از همه مدافعین حقوق انسانی میخواهد که جمهوری اسلامی را به دلیل شکنجه این زندانی سیاسی محکوم کنند.


کمیته بین المللی علیه اعدام
٢٣ فوریه


zanyar-madar 5efcf
آمنه مرادی مادر زانیار مرادی زندانی محکوم به اعدام در گفتگوی با یکی اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی می گوید: تمام مردم کردستان می دانند که زانیار و لقمان مرادی بیگناه هستند، بگذارید صدای ما به گوش مردم دنیا برسد تا کمک کنند بچه های بیگناه ما با سناریوهایی که خود جمهوری اسلامی ساخته و آنها را قاتل معرفی کرده اعدام نشوند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،حکم اعدام «زانیار و لقمان» مرادی که پنجم مهرماه سال ١٣٨٨ به اتهام قتل فرزند امام جمعه‌ی شهر مریوان بازداشت شده اند توسط قضات شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام فرستاده شده است و هر لحظه امکان اجرای حکم وجود دارد.
مادر زانیار مرادی که همراه با طیف از فعالان سیاسی و مدنی در شهر سلیمانیه برای محکوم کردن اعدام فعالان کرد حضور یافته بود ، می گوید: تمام مردم کردستان می داند که این دو بچه بیگناه هستند و با سناریوهای جمهوری اسلامی که خودشان برای این بچه ها درست کرده آنها را گناهکار قلمداد کردنده، من می دانم بچه من حتی نمی خواهد به یک گنجشک آزار برساند تا چه رسد که بخواهد آدم بکشد. تمام مردم می دانند که بچه ها بیگناه هستند، بگذار تمام دنیا گوش بدهد به صدای این مادر که هر لحظه منتظر خبر بدی هستم و به بچه های بیگناه ما کمک کنند.
از تمامی مردم دنیا می خواهم نگذارید بچه های ما را اعدام کنند ، نگذارید دیگر هیچ مادری داغدار شود.

ساخت ٢٠٠ هزار واحد مسکونی در عراق را به عهده گرفته است!!

 
 
حال دولت تدبیر و امید با داشتن این همه فقیر در کشور که حتی حاضرند برای نیم کیلو مواد غذایی جانشان را از دست بدهند و به گفته مقامات دولتی بیش از سیصد هزار خانواده در خود تهران فصل به فصل گوشت سر سفره شان نبوده,  برای سپاسگزاری
ساخت ٢٠٠ هزار واحد مسکونی در عراق را به عهده گرفته است!!
منبع خبر :  خبر گزاری فارس
*****
عکس زیر  از دانش آموزانی است که بر اثر حملهٔ هواپیماهای عراقی در سال ۱۳۶۵ جانشان را از دست دادند
 

********************************************

وضعیت بسیارناگوار مسکن مهر ۶ سال پس از کلنگ‌زنی

ساخت واحدهای مسکونی مهر در حالی انجام می‌شود که رییس جمهور در گزارش خود اظهار داشته که ساخت مسکن برای متقاضیان به صورت خوابگاه و در بیابان‌ها صورت گرفته که این نوع ساخت و ساز در شان مردم نیست. به گفته روحانی 43 درصد از تورم چهار سال گذشته بر گردن مسکن مهر است زیرا ساخت این واحدها منجر به تزریق پول از سوی بانک مرکزی شد. رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به دو میلیون واحد مسکونی در حال ساخت گفت که هزینه این واحدهای مسکونی از جیب مردم تامین شده است ولی متاسفانه در این خصوص از مردم اجازه ای گرفته نشد.
با این حال وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم تکمیل تعهدات دولت قبل را متعهد شد و گفت واحد مسکونی جدیدی در قالب مسکن مهر ساخته نمی‌شود.
همچنین بر اساس وعده مسولان فعلی کار ساخت واحدهای مسکن مهر در دو سال و نیم آینده به پایان می‌رسد. پروژه مسکن مهر به عنوان بزرگ ترین پروژه عمرانی مسکونی کشور در دولت نهم آغاز به کار کرد. تاکنون از دو میلیون واحد مسکونی در حال ساخت 600 هزار واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان شده است. همچنین ساخت تعداد زیادی واحد مسکونی در
شهرهای جدید پایان یافته است اما به دلیل نبود خدمات زیر بنایی و روبنایی امکان تحویل به متقاضیان وجود ندارد.
isna-24-42
isna-23-51
isna-22-53
isna-21-60
isna-19-79
isna-18-94
isna-13-139
isna-7-186
isna-9-178
isna-8-179

مردان وامانده از راه !

مردان وامانده از راه !


تاریخ درد ناک است وحقارت بسی ارزان، مهتدی در قامت یک رعیت مطیع در بارگاه بارزنی و یکی از اعضا  کنگره ملی  کرد، همراه سران 12-12-05kحزب دمکرات. به پابوس مرگان تاریخ چون. رضا پهلوی رفت و در اوج حقارت با محسن. سازگارا یکی از بیناد گزاران سپاه عکس یاد گاری  انداخت و برای مرگ منتظر در اوج تنهایی، چنان  مقاله در ستایش آن روحانی نوشت وقتی که من آن را خواندم تازه متوجه شدم که آقای مهتدی فرزند نا مشروع. آیت الله منتظری ست. تاریخ واقعا یعنی تکرار؟  شاید  هر بار به گونه ای ! جلال طالبانی قبر خمینی را بوسید. و هواداران آن مرحوم برای پنهان حقارتشان آن را سیاستمدار نامندن ، مهتدی در برابر قبر آتا ترک» مصطفی کمال آتاترک»زانو زد و اشک بر چشمانش جاری شد ، هوادارانش او را کاکه عبه دانا.(زیرک) معرفی کرده اند. به راستی زمانه شوم و غم انگیز است و انسان ها کوچک و کوچکتر ، اما من با مرزبندی کامل. با چنین اشخاصی وجدانم را بیدار نگاه می دارم و پرچم سرخ مارکیست را. بر فراز بام خونه ام بر افراشته، نگاه خواهم داشت . قضاوت تاریخ درمورد، مماشاتگران، حیله گران و احمقها خود فروخته بر جسته خواهد بود. عبدالله مهتدی در طول 14 سال گذشته جز خاری و ذلت، تن دادن به حقارت چیزی دیگری در کارنامه اش نیست . یعنی در واقع کوچکتر کوچکهاست ………آقای  مهتدی  شیفته قدرت است به هر تریقی که باشد /  زمانی  به رویا  سوار بر تانکهای امریکا  به ایران می رفت و همچون جلال طالبانی  به درون کاخ ریاست جمهوری  راه یافت  اما حالا به خیال  همچون  عبدالله اجلان در زندان است و چشم امیدش به کاک مسعود بارزانی است  تا وی را برای مذاکره با lمهتدی در ترکیهروحانی  آماده کند  گویا رنگ سبز و بنفش  برای افسرده گی  کارساز است/ روزگارعجیبی ست نازنین دوست،  بعضی از  وامانده مردان در راه ،  بر این باورند  «کاکه عبه» گرچه در عالم خیال،  گویا راه میانبر در نظر دارد/ ولی مشکل  اینجاست  که ایران و عراق  دو کشور متفاوند و حتی  دو کردستان متفاوت . که درک  این مسئله در هوش و ذکر مهتدیها   نمی گنجده و نه در رویا سران حزب دمواکرات /اینها به هر قیمتی می خواهند سری در خورجین  اشرافیت داشته باشند   و برای رسیدن به این رویا  پا روی خون ریخته شده  هزاران انسان آزادیخواه و شریف می گذارند و بر سر قبر آتا ترک ادای احترام می کنند در یک کلام  خلاصه می کنم  اینها مردان شومند که فردا  دستشان به اندکی قدرت،  گر برسد تفاوت چندانی  با کار به دستان  خود کامه   ندارند. شمی صلواتی

در حمایت از اعلامیه کانون نویسندگان علی اصغر حاج سید جوادی



در حمایت از اعلامیه کانون نویسندگان

علی اصغر حاج سید جوادی

حمایت از کانون نویسندگان ایران در مقابل وزارت ارشاد یا وزارت تفتیش عقاید نظام ولایت مطلقه فقیه وظیفه و تکلیف همه آزادی خواهان و طرفداران حق حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش است.

به عنوان یکی از قدیمی ترین اعضای موسس کانون نویسندگانی که از دوران سلطنت مطلقه پهلوی تا امروز همواره قربانی جلادان اندیشه و زبان و بیان بوده است، با اعلام حمایت خود از بیانیه کانون نویسندگان در پاسخ به پیشنهاد معاون وزارت تفتیش عقاید نظام ولایت مطلقه از تمامی خواستاران آزادی عقیده و آزادی وجدان مقیم داخل و خارج کشور با توجه به ماده دوم اعلامیه حقوق بشر و بند ششم و بند نهم از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی، تقاضا دارم که با قلم و بیان خود به دفاع از بیانیه کانون نویسندگان برخیزند زیرا دفاع از کانون نویسندگان واجب عینی است و نه واجب کفایی، زیرا طبق ماده اول اعلامیه جهانی حقوق بشر تمام افراد بشر آزاد به دنیا می آیند و از لحاظ حیثیت و حقوق با هم برابرند؛ همه دارای عقل و وجدان می باشند و باید نسبت به یکدیگر با روح برادری رفتار کنند.

استبداد، به قول فقیه جامع الشرایط دوران انقلاب مشروطیت، میرزای نایینی، اعم از استبداد سیاسی یا استبداد دینی وجود آزادی در وجدان و در قلم و زبان را بر نمی تابد ؛ ملت ایران چه در سی و پنج سال حکومت نظام ولایت مطلقه فقیه و چه در پنجاه و سه سال سلطنت خانواده پهلوی، قلم و زبان و وجدانش تخته بند موازین دینی و خفقان پلیسی بوده است ؛ اکنون که بار دیگر نظام سیاسی در گرداب تازه ای از بن بست ها و مشکلات داخل و خارج درمانده شده، بار دیگر زبان کهنه و سنتی زورمداران شکست خورده که یکی به نعل و یکی به میخ زدن است به کار افتاده که تفاوت بین حرف کاردار وزارت تفتیش عقاید با رییس جمهور خود درباره هنر و هنرمندان از آن جمله است، اولی به کانون می گوید پوست خود را عوض کنید اما جرات بیان کیفیت پوست کانون و شیوه تعویض آن را ندارد و دومی می گوید در هنر و خلاقیت هنری، مرزی وجود ندارد. طبعا حرف نگفته مفتش عقاید این است که در موازین اسلامی، هنر بدون پوست اسلامی وجود ندارد و حرف رییس جمهور این است که ادعاهای روشنفکرانه ذوحیاتینی که من باشم فاقد پشتوانه است.

در غیاب فضای تاریک روشن سیاسی، چرا آزادی خواهان و طرفداران حاکمیت مردمی و حکومت قانون در آزادی عقیده و بیان و قلم، اعم از معلم و استاد و وکیل و دانشجو و پیشه ور و کاسب و کارگر و پزشک و پرستار و زارع پا در میدان صراحت بیان و قلم و قدم برای عبور بدون خشونت برای درهم نوردیدن مرز موازین و قیود بازمانده از مرداب چندین صد ساله فرهنگ استبداد سیاسی و استحمار دینی و استثمار بیگانگان بر نمی دارند؟

دفاع همه جانبه قشرهای اجتماعی ایران از بیانیه کانون نویسندگان در فراسوی همه تنوعات و گرایش های فکری و عقیدتی و اجتماعی خود گامی است در پاسخ به همین پرسش در جهت حرکت جمعی بدون خشونت به سوی آزادی با یک زبان مشترک برای خروج از مرز موازین مصنوعی قدرت طلبان انحصارگرا به سوی حکومت قانون.