۱۳۹۵ شهریور ۲۶, جمعه

پلیس اسرائیل سه فلسطینی را به ضرب گلوله کشت



Image
I پلیس اسرائیل می‌گوید یک نفر را در بیت‌المقدس و دو نفر دیگر را در کرانه باختری کشته است
نیروهای امنیتی اسرائیل سه فلسطینی را در جریان سه حمله جداگانه در بیت‌المقدس شرقی و کرانه باختری کشته‌اند.
ارتش اسرائیل می‌گوید در کرانه باختری به سوی یک خودرو شلیک کرده که دو سرنشین فلسطینی در آن بودند و راننده ماشین آن را به سوی افراد منتظر در یک ایستگاه اتوبوس در نزدیکی یک شهرک یهودی‌نشین رانده است.
در این واقعه سه نفر در ایستگاه زخمی شدند. یکی از سرنشنان خودرو در اثر تیراندازی کشته و دیگری زخمی شده است.
مدتی بعد ارتش اسرائیل اعلام کرد که در حومه شهر الخلیل یک فلسطینی دیگر را به ضرب گلوله کشته که با چاقو یک سرباز اسرائیلی را زده است.
در حادثه‌ای دیگر در بیت‌المقدس شرقی هم پلیس اسرائیل فردی را با شلیک گلوله کشت که مدارک شناسایی فلسطینی و اردنی داشته و به گفته پلیس قصد داشت با چاقو به یک مامور پلیس زن حمله کند.
این حمله در نزدیکی "دروازه دمشق" از نقاط توریستی و ورودی اصلی به شهر قدیمی بیت المقدس روی داد.
از زمان آغاز موج جدید خشونت در سرزمین‌های اشغالی و برخی مناطق داخل خاک اسرائیل، اطراف دروازه دمشق شاهد حملات متعدد فلسطینیان به ماموران پلیس و نیروهای امنیتی اسرائیل و واکنش آنان به این حملات بوده است. در جریان این حملات، چند اسرائیلی و دست‌کم ۱۰ فلسطینی کشته شده‌اند.
موج جدید خشونت بین فلسطینیان و اسرائیلیان در اکتبر سال ۲۰۱۵ آغاز شد و فلسطینیان با استفاده از کارد، اسلحه گرم و حتی راندن اتومبیل به داخل جمعیت، به ماموران امنیتی و شهروندان اسرائیلی و همچنین گردشگران خارجی حمله کردند و خود هدف حمله ماموران امنیتی و در چند مورد، شهروندان غیرنظامی اسرائیلی قرار گرفتند.
از آن زمان تا کنون، ۲۲۶ فلسطینی، ۳۴ اسرائیلی، دو شهروند آمریکا، یک شهروند اریتره و یک شهروند سودان در حوادث خشونت‌آمیز کشته شده‌اند.
به گفته پلیس اسرائیل، اکثر فلسطینیانی که در این مدت جان خود را از دست دادند به اسلحه گرم یا سرد مسلح بودند. تعدادی از آنان نیز در جریان تظاهرات اعتراضی و درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.
Iیکی از حملات روز جمعه در نزدیکی دروازد دمشق روی داد

از خروج مجاهدین از عراق تا ماجرای نامعلوم فروش شهر اشرف در پرسشی از اسم...