رسول زرگرپور، استاندار اصفهان گفته ده‌ها نفری که به ظن دخالت در اسیدپاشی‌ها تاکنون بازداشت شده‌اند، نقشی در این وقایع نداشته‌اند.
یکی از پلاکاردهای معترضان به اسیدپاشی‌ها در اصفهان
یکی از پلاکاردهای معترضان به اسیدپاشی‌ها در اصفهان
به گزارش روز سه‌شنبه ششم آبان روزنامه شرق، زرگرپور افزوده: «حتی تا ۹۰ درصد روی یک ‌نفر مطمئن شدیم اما سرانجام ثابت شد وی نیز این جنایت را انجام نداده است.»
هم‌زمان با بررسی حمایت از «آمران به معروف و ناهیان از منکر» در مجلس ایران و افزایش انتقادات مقام‌های حکومتی و مذهبی از «بی‌حجابی» در ایران، چند مورد اسیدپاشی به زنان در اصفهان گزارش شد که دست‌کم بخشی از افکار عمومی بر این باور است این اسیدپاشی با هدف مقابله با «بدحجابی» انجام شده، موضوعی که البته مسئولان جمهوری اسلامی آن را تأیید نمی‌کنند و مرتبط دانستن اسیدپاشی‌ها با امر به معروف و نهی از منکر را «توطئه ضد انقلاب» می‌دانند.
در همین حال آمار و اطلاعات ارائه شده از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان با یکدیگر متناقض است. در حالی که حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور شمار قربانیان اسیدپاشی را چهار نفر اعلام کرده اما سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس ایران وقوع «هفت یا هشت مورد» اسیدپاشی در اصفهان در ماه‌های اخیر را تأیید کرده است.
به دنبال وقوع این اسیدپاشی‌ها، مردم در اصفهان و تهران در اعتراض به ناامن بودن فضای شهری و حمله‌های متعدد اسیدپاشی به زنان تجمع کردند. در اصفهان تجمع کنندگان مقابل دادگستری رفته‌ و خواستار برخورد سریع‌تر با عوامل این جنایت‌ها شدند. برخی از معترضان در چند شهر بازداشت شدند.