۱۳۹۴ تیر ۵, جمعه

واتیکان پیمان به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را امضا کرد


پاپ فرانسیس دوم سال گذشته در سفر خود به بیت‌المقدس اعلام کرد که قصد دارد پیمان به رسمیت شناختن فلسطین را امضا کند
دو سال بعد از شناسایی کشور مستقل فلسطین، واتیکان پیمانی تاریخی را برای رسمیت دادن به این تصمیم خود امضا کرده است.
مقامات واتیکان می‌گویند این اقدام می‌تواند در ایجاد صلح بین اسرائیل و فلسطینیان موثر باشد.
امضای پیمان شناسایی کشور مستقل فلسطین می‌تواند دامنه فعالیت کلیسای کاتولیک در مناطق تحت کنترل فلسطینیان را گسترش می‌دهد.
اسرائیل این تحولات را "عجولانه" توصیف کرد و گفت که می‌تواند باعث تیرگی روابطش با واتیکان شود.
اما تصمیم واتیکان، با استقبال مقام‌های فلسطینی مواجه شده است.
واتیکان در سال ۲۰۱۳ تصمیم به رسمیت شناختن فلسطین را گرفته بود که در ماه مه (اردیبهشت) در آستانه سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به واتیکان برای ملاقات با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به صورت رسمی اعلام شد.
افزایش تعداد کشورهایی که اعلام کرده‌اند فلسطین را به رسمیت می‌شناسند، باعث نگرانی فزاینده دولت راستگرای اسرائیل شده است.
چند ماه پیش، پارلمان فرانسه نیز با اکثریت آرا به شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور مستقل رای داد. هرچند این رای‌گیری جنبه نمادین داشت و نتیجه آن برای دولت فرانسه الزام‌آور نیست.
پیش از آن پارلمان‌های بریتانیا، ایرلند و اسپانیا در اقدامی مشابه و نمادین از دولت‌هایشان خواسته بودند که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.
دولت سوئد هم اواخر ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می‌شناسد.
بیشتر اعضای اتحادیه اروپا از شناسایی فلسطین خودداری کرده‌اند و کشورهایی که فلسطین را به رسمیت می‌شناسند - مانند مجارستان، لهستان و اسلواکی - پیش از پیوستن به اتحادیه اروپا چنین کرده‌اند.
تاکنون، بیش از ۱۳۰ کشور جهان فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند.

قتل عام غیر نظامی ها در کوبانی توسط داعش

داعش در کوبانی به قتل عام مردم غیر نظامی روی آورده و دهها نفر را کشته است. این تصاویر از سوی خبرگزاری ANF منتشر شده است.


kobane1kobane2kobane3kobane4

ویدیو و تصاویر از انفجار مسجد شیعیان در کویت

ویدیو و تصاویر از انفجار مسجد شیعیان در کویت


گروه داعش، این انفجار را بر عهده گرفته است. در همین حال منابع پزشکی در کویت گزارش دادند که آمار کشته شدگان در انفجار انتحاری به 13 نفر رسیده است.
العربيه - خبرنگار العربیه در کویت، روز جمعه 26 ژوئن از کشته و زخمی شدن شماری از نمازگزاران در یکی از مساجد این کشور، در پی انفجاری انتحاری خبر داد.
پیش از این یک مقام امنیتی کویتی گفته بود که بر اثر حمله یک عامل انتحاری به نمازگزاران در مسجد امام صادق واقع در منطقه «الصوابر» در کویت 6 تن کشته و شمار زیادی زخمی شدند.
بر اساس گزارش خبرنگار العربیه، شیخ صباح الاحمد جابر الصباح، امیر کویت ، دقایقی پس از وقوع انفجار در محل حادثه حضور یافت.
بشار الصیاغ روزنامه نگار و نویسنده کویتی در گفت و گو با العربیه، به نقل از یک شاهد عینی که در مسجد حضور داشت گفت:« عامل انتحاری در آخرین رکعت نمازگزاران وارد مسجد شد و فریاد زد ( ان الله مع الصابرین = خدا با صبر کنندگان است)، سپس خودش را منفجر کرد.»
الصایغ افزود، افرادی که در این حادثه کشته شده اند دست کم 10 نفر بودند

الصایغ افزود، افرادی که در این حادثه کشته شده اند دست کم 10 نفر بودند.

shiiteMsqBmbKwt1.jpg
shiiteMsqBmbKwt2.jpg
shiiteMsqBmbKwt3.jpg
shiiteMsqBmbKwt4.jpg


Copyright: gooya.com 2014

محکومیت جهانی حملات امروز در تونس، کویت و فرانسه

محکومیت جهانی حملات امروز در تونس، کویت و فرانسه


حملات امروز؛ راست: تونس، وسط: کویت، چپ: فرانسه
مقام‌هایی از کشورهای مختلف جهان، چهره‌های مذهبی و نهادهای بین‌المللی سه حمله امروز (جمعه ۲۶ ژوئن/۵ تیر) در تونس، کویت و فرانسه را محکوم کرده‌اند.
صبح امروز انفجاری در یک کارخانه در نزدیکی گرونوبل در شرق فرانسه رخ داد و همچنین جسد سر بریده‌ای در این محل پیدا شد. سر قربانی با پارچه‌ای با نوشته عربی پوشانده و به دروازه کارخانه میخ شده بود.
ظهر امروز به وقت محلی حمله‌ای انتحاری به مسجد شیعیان در کویت دست کم ۲۵ کشته بر جای گذاشت. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. 
در تونس هم حمله به هتلی ساحلی دست کم به کشته شدن ۳۷ نفر منجر شد. بسیاری از قربانیان اروپایی بوده‌اند.
null
حمله به هتل ساحلی در تونس مرگبارترین حمله امروز بود