۱۳۹۴ اسفند ۲۳, یکشنبه

محمد سیف زاده “وکیل دادگستری” آزاد شد + عکس

«محمد سیف زاده» وکیل دادگستری، عضو ارشد کانون مدافعان حقوق بشر و زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، با اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع جرائم مطابق قانون جدید مجازات اسلامی، عصر روز گذشته پنجشنبه ۲۰ اسفند ماه از زندان آزاد شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این وکیل دادگستری پیش تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «ابوالقاسم صلواتی»، با اتهام‌های “تاسیس کانون مدفعان حقوق بشر” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل ۹ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شد.
 
بعد‌ها حکم صادره به ۲ سال حبس به علت “تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر” و تحمل ۶ سال حبس به دلیل “نگارش نامه به «سیدمحمد خاتمی» رییس‌جمهور سابق در توصیف شرایط وخیم زندان‌ها، تغییر یافت.
 
این وکیل دادگستری در فرودین ماه ۱۳۹۰ در ارومیه از سوی نیروهای امنیتی به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و خروج غیر قانونی از مرز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از دو ماه بازجویی به زندان اوین منتقل و پس از تحمل یک ماه انفرادی به بند عمومی این زندان انتقال یافت.
 
وی در نهایت ۵ دی ماه ۱۳۹۱ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
 
«محمد سیف زاده» چندی پیش در روز چهارشنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۴ جهت مدوای دندان به دندانپزشکی خارج از زندان منتقل شد و پس از گذشت چند ساعت به زندان بازگردانده شد.
 
پیش تر نیز این زندانی سیاسی به علت مشکلات قلبی، گرفتگی دو رگ قلب و عدم بازگشت کامل خون از دو پا به قلب صبح روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به بیمارستان قلب تهران منتقل و پس از گذشت بیش از یک هقته بستری، در روز شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به زندان رجایی شهر بازگردانده شده بود.
 
«محمدسیف‌ زاده» در حالی به زندان بازگردانده شده بود که پزشک معالج وى در نامه اى به مسوولان زندان تاکید کرده بودند “به دلیل قطع شدن تنفس وی در شب ها و ضرورت استفاده از دستگاه اکسیژن و همچنین نبود این امکانات در زندان، بازگشت وی در شرایط کنونی مناسب نیست”.