۱۳۹۹ خرداد ۷, چهارشنبه

Upozit 326 - May 23 -  آپوزیت ۳۲۶

Libye : Michel COLLON invité de Maghreb-Orient Express (TV5)

IRAQ, AFGHANISTAN, LIBYE,MALI:TOUJOURS LA MÊME GUERRE?

Quelle politique Trump mène-t-il dans le monde arabe ? Michel Collon répond

Propagande de Guerre, festival de médias mensonges et complot ?

Charlie, USA, Daesh : les 7 médiamensonges

Terrorisme : Michel Collon accuse et lance un appel

COMMENT TRAQUER LES MÉDIAMENSONGES ? MICHEL COLLON, JOURNALISTE MIS A L'...

Comprendre le monde S3#27 - Sylvie Matelly - "L'économie mondiale après ...

Vaccins : le scandale des mafias pharmaceutiques. Macron accusé de crime...

⚫ این سند حاوی مشخصات ۳۰۴ مرد، زن و کودکی است که بنا به مستندات

 این سند حاوی مشخصات ۳۰۴ مرد، زن و کودکی است که بنا به مستندات سازمان عفو بین‌الملل به دست نیروهای امنیتی ایران کشته شدند؛ این کشتار با سرکوب معترضان در جریان اعتراضاتی صورت گرفت که در فاصله‌ی ۲۴ تا ۲۸ آبان ۱۳۹۸ به دنبال افزایش ناگهانی قیمت بنزین به راه افتاده بود.

 عفو بین‌الملل به این نتیجه رسیده است که استفاده‌ی نیروهای امنیتی از سلاح‌های مرگبار علیه جان‌باختگان در اکثریت وسیعی از موارد اقدامی غیرقانونی بوده است. بنا به تحقیقات گسترده‌ای که این سازمان انجام داده، از جمله تجزیه و تحلیل ویدئوها، هیچ سندی وجود ندارد که نشان دهد معترضان سلاح گرم در اختیار داشتند و رفتارشان تهدید جانی قریب الوقوعی متوجه نیروهای امنیتی و دیگر افراد کرده بود. این سازمان از دو استثناء در شهر ماهشهر در تاریخ ۲۷ آبان آگاه است كه میان برخی معترضان و نیروهای امنیتی تبادل آتش صورت گرفت.
 بیش از ۲۲۰ نفر از افرادی که مستندات مرگ‌شان ثبت شده ظرف دو روز ۲۵ و ۲۶ آبان جان باخته‌‌اند.
 با گذشت شش ماه از این کشتار، خانواده‌های داغدار قربانیان همچنان برای افشای حقیقت و اجرای عدالت مبارزه می‌کنند، در حالی که مقام‌ها و مسئولان آنان را مورد آزار و ارعاب شدید قرار می‌دهند.
 در همین حال، امتناع مقامات ایران از افشای حقایق مربوط به تعداد کشته‌شدگان، انجام تحقیقات کیفری و حساب‌رسی از آمران و عاملان این کشتارها، درد و رنج خانواده‌ها را تشدید کرده است. در واقع، مقامات و مسئولان با به‌راه‌اندازی کارزاری برای آزاررسانی و ارعاب خانواده‌های قربانیان و بازداشتن آنان از انتقاد علنی، به دنبال حفظ مصونیت از مجازات برای مسئولان کشتارها و خاموش کردن هرگونه صدای اعتراض بوده‌اند.
 با توجه به ابعاد گسترده‌ نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات آبان ماه و همچنین با توجه به روال سازمان‌یافته‌ی مصونیت از مجازات که در ایران برقرار بوده، عفو بین‌الملل بار دیگر از کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست کرده است که فوراً موضوع تاسیس یک مکانیزم تحقیقاتی در خصوص کشتار آبان را در دستور کار قرار دهند و راه‌های موثر برای روشن شدن حقیقت، برقراری عدالت، جبران خسارت از خانواده‌های جان‌باختگان و تضمین عدم تکرار را شناسایی کنند.

🔹 لینک دانلود فایل پی‌دی‌اف گزارش عفو بین الملل به فارسی




🔹 لینک گزارش عفو بین‌الملل به انگلیسی

برگرفته از فیسبوک Raha Bahreini

CHOC - La Police US étouffe à Mort un Homme Noir Menotté (Minneapolis )...

قتل کودکان!فرهنگ!تمدن!سُنت!رژيم اسلامی!و هرج و مرج