۱۳۹۶ مهر ۱۵, شنبه

انتری که لوطی‌‌اش نمرده است ( مهدی فلاحتی و روح‌الله زم)
ایرج مصداقی
یاد صادق چوبک به خیر که با نگارش داستان «انتری که لوطی‌اش مرده بود»، ما را با مشکلات «انتر»ی لوطی مرده آشنا کرد.
لوطی داستان چوبک، «جهان» نام دارد و پس از کشیدن تریاک به خوابی ابدی فرو می‌رود و سپس داستان با یک انتر تنها  که «مخمل» نام دارد، ادامه پیدا می‌کند. 
اما «انتر» روزگار ما، همچنان سایه‌ی «لوطی»‌اش بر سرش است و هوای او را دارد.
«لوطی مهدی»، اگر چه سور و سات جور می‌کند و پا بدهد «های»‌ می‌شود، اما حواس‌اش هست به سرنوشت «لوطی جهان» دچار نشود.
او «انترش» را در پاریس یافته و نمایشات مختلفی را طی یک سال گذشته با همکاری او اجرا کرده‌ است.  
«مخمل»، انتر داستان چوبک، در یک جاهایی، زندگی مشابهی با «انتر» روزگار ما دارد.
 «مخمل»، انتر داستان چوبک، از آدم‌ها همیشه این خاطره در دلش بود که برای آزار و انگولک کردن او دورش جمع می‌شدند. سنگ و میوه گندیده و چوب و استخوان و کفش پاره و پوست انار و سرگین و آهن پاره بسوی او می‌انداختند و همه می‌خواستند که او کونش را هوا کند وجای دشمن را به آنها نشان دهد.
انتر روزگار ما، نه به اشاره‌ی «آدم»‌ها، بلکه به اشاره‌ی از ما بهتران و گاه گاهی «لوطی مهدی»، هر از چندی کونش را هوا می‌کند و جای دشمن را به آن‌ها نشان می‌دهد.
در این نوشته توجه شما را به یکی از نمایشات «لوطی مهدی و انترش» جلب می‌کنم. البته «لوطی مهدی» به خارجه‌نشینان که یکی هم من باشم آوانس می‌دهد و اسم‌شان را در برنامه‌اش نمی‌برد و یا بهتر است بگویم جرأت نمی‌کند، اما از آن‌جایی که من نه تنها به هیچ لوطی زهوار‌درفته‌ای، بلکه به هیچ قدر قدرتی هم از این آوانس‌ها نمی‌دهم، «لوطی» و «انترش» را مورد خطاب قرار می‌دهم تا این بار «گز نکرده نبرند».
***
«انتر» روزگار ما که اتفاقاً نام بامسمای «روح‌الله» را یدک می‌کشد و صورتش به سیرتش پهلو می‌زند در گفتگو با «لوطی»‌اش مهدی فلاحتی، با عشوه و ناز می‌گوید چون به برنامه‌‌‌ی صفحه‌ی آخر و شخص او علاقه‌ی زیادی دارد، دو سند در باره‌ی جاسوسی زهرا لاریجانی را برای اولین بار در برنامه‌ی او منتشر می‌کند. 
«انتری» که تا سال ۱۳۸۸ در بیت رهبری به همراه پدرش محمدعلی زم(۱) جست‌وخیز می‌کرده، با استفاده از «امداد‌های غیبی» یک باره در نقش «جیمزباند ۰۰۷» و سلبریتی افشاگر، ظاهر شده و مدعی‌ است دلش بیش از هرکس برای مردم می‌تپد و از یک زیر‌شیروانی در پاریس، به محرمانه‌ترین اسناد بیت‌رهبری ، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، حفاظت اطلاعات قوه قضاییه دسترسی دارد.
او ادعا می‌‌کند دو ساعت بعد از گفتگوی محرمانه‌ی خامنه‌ای با فرزندش مجتبی و وحید حقانیان مسئول اجرایی بیت رهبری و یکی از نزدیک‌ترین افراد به خامنه‌ای، متن گفتگو‌ی آن‌ها برای وی ارسال شده است. 
او در نمایش «صفحه‌ی آخر» با هدایت لوطی‌اش، ادعا می‌کند حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، بیش از یک سال ارتباطات زهرا لاریجانی با مأموران انگلیسی را زیر‌نظر داشته و تیم‌های تعقیب و مراقبت برای تعقیب وی بسیج شده‌اند اما وزارت اطلاعات که کلیه سفارت‌خانه‌های خارجی و ارتباطات را در داخل و خارج از کشور با یک شبکه‌ی بسیار گسترده زیر نظر دارد و مرجع اصلی در این موارد است از موضوع بی‌خبر بوده و پس از روشنگری «انتر» مزبور در خارج از کشور، متوجه جاسوسی صادق لاریجانی و دخترش شده و گزارش وی را تأیید کرده‌ است! 
لوطی مهدی البته قبلاً‌ نیز از این دسته‌گل‌ها زیاد به آب داده است؛ از جمله بعد از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا یک «انتر»‌ دیگر را به عنوان استاد قانون اساسی دانشگاه تگزاس به خورد خلایق داد.   
http://pezhvakeiran.com/maghaleh-83950.html
وی که مثلاً در جلد یک ژورنالیست افشاگر حرفه‌ای فرو رفته از انترش نمی‌پرسد آن‌ها که در مردادماه ۱۳۹۵ به همه‌ی ارتباطات جاسوسی زهرا لاریجانی پی بردند چرا تا شهریور ۱۳۹۶ موضوع را کش دادند و اقدامی صورت ندادند؟
وی سپس اسنادی را در زمینه‌ی ادعاهایش ارائه می‌کند که برای پذیرش اصالت آن‌ها بایستی عقل و شعورتان را یکسره تعطیل کنید.
اما پیش از نشان دادن این سند‌ها به شکل ابلهانه‌ای مدعی می‌شود که دختر لاریجانی در هماهنگی با پدرش اسناد را به سفارت انگلیس می‌‌داده!
یعنی رئیس قوه قضاییه که از او در این اسناد با عنوان «مقام معظم» یاد می‌شود و در صدد رسیدن به ولایت امر و امامت امت است، با هماهنگی دخترش می‌کوشد جاسوس انگلیس شود! یعنی از بالاترین مقام نظام تبدیل شود به یک جاسوس وصل به دخترش که نهایتاً بنا به ادعای لوطی و انترش پاسپورت انگلیسی بگیرد! جل‌الخالق.
او همچنین به لوطی‌اش می‌گوید از یک کانال شنیده است که دختر لاریجانی روزی ۵-۶ بار بازجویی می‌شود! و کانال دیگر گفته است که او دستگیر شده است!
لوطی هم نمی پرسد یعنی چی روزی ۵-۶ بار بازجویی می‌شود؟ فرق یک بار بازجویی، با ۵-۶ بار بازجویی در یک روز چیست؟‌ به او وقت استراحت و تنفس می‌دهند یا سانس سینماست و فیلم را تکراری نمایش می‌دهند؟‌
آیا از کسی که دستگیر نشده، می‌توان روزی ۵-۶ بار بازجویی کرد؟ یعنی هر شب به خانه می‌رود و روز بعد برمی‌‌گردد سر کار بازجویی؟
نگاهی به اسناد ارائه شده که افتخار انتشار آن‌ها به لوطی مهدی رسیده است.
به سند اول که سربرگ رسمی قوه قضاییه است توجه کنید. در گوشه‌ی سمت راست آن «بسمه‌ تعالی» آمده است.  کاملاً مشخص است که رسم‌الخط «بسمه‌تعالی» با رسم‌الخط دیگر قسمت‌های سربرگ نمی‌خواند. بعید است پس از گذشت ۴ دهه از حاکمیت نظام اسلامی نتوانند یک سربرگ درست و حسابی چاپ کنند. از نظر من تردیدی نیست که کلمه‌ی «بسمه‌تعالی» از جای دیگری برداشته شده و در بالای سربرگ چسبانده شده است.  
متن مزبور «با سلام» شروع می‌شود، در حالی که در مکاتبات رسمی نظام از «سلام علیکم» استفاده می‌شود. عبارت «با سلام» بسیار تابلو است. 
در متن سند آمده است: «کلیه اقدمات اطلاعاتی و تعقیب کیس مرتبط با خانم زهرا لاریجانی فرزند مقام معظم ریاست قوه»، ...
بعید به نظر می‌رسد در فرهنگ گفتاری عناصر اطلاعاتی و امنیتی نظام از کلمه‌ی «کیس» که لغتی انگلیسی است استفاده شود که بیشتر تکه کلام ساکنان اروپا و آمریکا و «کیس»‌های پناهندگی است. فرهنگ مورد استفاده عناصر نظام اسلامی غالباً عربی است.
موضوع بعدی به کارگیری عبارت «مقام معظم» است که در فرهنگ رسمی نظام اسلامی تنها برای خامنه‌ای به کار می‌رود و هم سطح «اعلیحضرت» است و به کار بردن آن برای خامنه‌ای که ولی فقیه مسلمین جهان است در مکاتبات رسمی واجب است. بعید است در مکاتبات رسمی چنین عنوانی برای رئیس یک قوه به کار برده شود. هیچ متن و نوشته‌ای پیدا نمی‌کنید که یکی از سران نظام اسلامی به جز خامنه‌ای در جایی «مقام معظم» خوانده شده باشد.
مسئله‌ی دیگر تأکید روی «سری» بودن و «از دسترس دیگر واحدها» خارج کردن موضوع است. به نظر من مشخص است که این متن توسط یک ذهن امنیتی نوشته نشده است برای این که هر امنیتی تازه‌کاری می‌داند که «اقدمات اطلاعاتی» تا کجا «سری» هستند و نیاز نیست هر لحظه به سوژه‌ها تذکر داده شود حتی در دستور‌العمل عملیاتی. جنس کار اطلاعاتی «سری»‌ است.
تردیدی نیست که کار امنیتی فقط در معاونت مربوطه دنبال می‌شود و از «ملی‌کردن» اطلاعات خودداری می‌کنند. در هیچ‌سازمان اطلاعاتی دنیا اطلاعات به دیگر بخش‌ها داده نمی‌شود. تأکید روی آن در یک سند بودار است و نشان‌دهنده‌ی ناشی بودن جاعل. 
حالا به مقایسه‌ی این سند با سند بعدی که اتفاقاً آن هم متعلق به قوه قضاییه و شخص و مرجع مشابه است می‌پردازم.
 
به این سند و تضاد‌های سربرگ‌ها توجه کنید.
این سند قوه قضاییه، عبارت «بسمه‌‌تعالی» در سمت راست بالای آن نیست در حالی که سمت چپ این سربرگ، مشابه سند قبلی است.
در این سند، نویسنده نامه که همان «صداقت» مدیرکل «کاشف» است، زحمت نوشتن «باسمه تعالی» را با فونت بزرگ کشیده است. بایستی یادآوری کنم چند هفته‌ی پیش، این «انتر جیمزباند» سندی را انتشار داده بود که اساساً «بسمه‌تعالی» نداشت، من در یکی از برنامه‌هایم با «میهن تی وی» به آن اشاره کرده و توضیح دادم هیچ سند و سربرگ نظام اسلامی نیست که با «بسمه تعالی» شروع نشود حالا جاعلان خبط قبلی را به زعم خود جبران کرده‌اند.
به فرهنگ نوشتاری «صداقت» مدیرکل کاشف توجه کنید. یک بار «با سلام» و بار دیگر با «سلام علیکم» شروع می‌کند. بعید است یک مدیرکل در مکاتباتش مردد باشد «با سلام» بنویسد یا «سلام‌علیکم» و یکی در میان از این دو عبارت استفاده کند. مگر می‌شود یک نفر به فاصله‌ چند روز یک بار بنویسد «با سلام» و بار بعد بنویسد «سلام علیکم»؟
 سند اول «صداقت» تنها امضا کرده است و در سند دوم وی دارای مهر ویژه است، چرا؟‌ مهر در کشوی مدیرکل است و به سادگی می‌تواند پای سند بزند.
خیلی مشخص است که مدیرکل امنیتی برای اطمینان از گزارش‌های رسیده، نتیجه‌ی گزارش‌های قبلی را به تیم جدید نمی‌دهد بلکه از آن‌ها می‌خواهد که گزارش مستقل خودشان را ارائه دهند.
اما جاعلین برای آن‌که پای «سرویس اطلاعات انگلیس» را به وسط بکشند و به زعم خودشان پای جاسوسی را سفت کنند و سندی دال بر صحت ادعاهایشان ارائه دهند این جعلیات را هم در یک سند رسمی آورده‌اند چرا که کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند. 
مدیرکل امنیتی می‌نویسد:‌
«شناسایی و اقدامات لازم جهت جمع‌آوری اخبار در خصوص اهداف آن افراد که بر اساس تأیید منابع اطلاعاتی این مرکز به سرویس اطلاعات انگلیس وابسته هستند، را مبذول فرمایید. »
موضوع بعدی تاریخ اسناد است. سندی که در برنامه «صفحه آخر» به عنوان سند اول مطرح می‌شود تاریخ‌‌اش ۵ روز بعد از سند دوم است. سند اول ادعایی تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ را دارد در این سند خطاب به ریاست اداره کل اطلاعات و عملیات مرکز  آمده است:‌
«احمد سوم جهت هماهنگی‌های لازم به آن مرکز با این معاونت خدمت‌تان معرفی می‌گردد». 
 در سند دوم که تاریخ آن ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ است خطاب به ریاست مرکز اطلاعات و عملیات نوشته بود: 
« احتراماً با توجه به گزارش واحد کاشف دوم و بررسی آن توسط احمد سوم» 
از نظر من تردیدی نیست که دعوا بر سر رهبری و جانشینی نظام است و باندهای اطلاعاتی به جان هم افتاده‌اند. «آمد نیوز» کانال اصلی یکی از باندهای اطلاعاتی نظام است و گاه به باندهای مختلف سرویس می‌دهد.
«انتر» مورد علاقه‌ی «لوطی مهدی»، همچنین مدعی شده است که پس از افشای جاسوسی دختر لاریجانی تعدادی از «قضات شریف» دستگاه قضایی در اعتراض، استعفا داده‌اند.
معلوم نیست این «قضات شریف» که این گونه دیگ غیرت‌شان به جوش آمده است چرا وقتی در کهریزک به جوانان میهن‌مان تجاوز کرده و آن‌ها را به قتل می‌رساندند استعفا نکردند؟ چرا وقتی هزاران نفر را در جریان جنبش ۸۸ دستگیر و تحت فشارهای جسمی و روحی قرار دادند و پاره‌ای از آن‌ها را به نمایشات تلویزیونی آوردند استعفا ندادند؟ صدها چرا می‌توان در رد این ادعا شریرانه آورد.
 همین «انتر»  چندی پیش در آمد نیوز و در گفتگو با رسانه‌ها مدعی شده بود:‌
«یک مقام آگاه نزدیک به بیت رهبری به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع داده است که طی ماه‌های گذشته، مبلغ یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار از منابع بیت رهبری که به دستور «سیدمجتبی خامنه‌ای» فرزند خبرساز رهبر جمهوری اسلامی از طریق یک بانک افغانستانی متعلق به «احسان کرزای» برادر «حامد کرزای» رئیس‌جمهور پیشین افغانستان وبا استفاده از یک شعبه‌ی این بانک در دوبی به کشور سوریه ارسال شده تا میان رزمندگان وابسته به جمهوری اسلامی در آن کشور تقسیم شود، ولی این پول‌ها هرگز به مقصد نرسیدند و دو تن از فرماندهان سپاه پاسداران، این مبلغ عظیم را به سرقت برده‌اند.»
https://amadnews.org/1396/06/26/%D8%AF%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87%D8%8C-%D9%85%D8%A8%D9%84%D8%BA-%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84/
این سایت متعلق به کانال‌های اطلاعاتی رژیم سپس با نام‌بردن از سازمان CIA , MI6 و ... به زعم خود داستان را مهیج‌تر کرده است.
هرکس که کوچکترین اطلاعی از نقل‌وانتقال مالی دنیا داشته باشد می‌داند در دورانی که داعش و نیروهای بنیادگرا از یک سو و رژیم و حزب‌الله از سوی دیگر در سوریه جولان می‌دهند ارسال چنین مبلغی به سوریه غیرممکن است. نظام اسلامی حتی در نقل و انتقال پول فروش نفت خود به ایران مشکل دارد.
فقط افراد ساده اندیش می‌پذیرند که از بانک متعلق به برادر حامد کرزای و از حساب نظام اسلامی که تحت کنترل شدید وزارت خزانه‌داری آمریکا است چنین مبلغی به سوریه ارسال شود.
نقد کردن چنین پولی در آمریکا و توسط بیل گیتس و وارن بافت غیرممکن است، چه برسد به دو پاسدار در سوریه. آیا جیمزباند ۰۰۷ نظام اسلامی می‌داند یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار پول نقد چه حجمی را اشغال می‌کند؟
گیرم این پول برای پاسداران نظام در سوریه ارسال شده باشد، آن‌ها در جبهه و سنگر رزم چه نیازی به دلار دارند نمی‌توان آن را در داخل کشور به خانواده‌هایشان داد؟
قرار بوده به هر رزمنده چه مقدار پول داده شود؟ نظام اسلامی بیش از دو هزار نیرو در سوریه ندارد؟ اگر به هریک ۵۰۰۰ دلار بدهند نزدیک به ۱۹ میلیون تومان ارزش دارد.
دو هزار نفر اگر هریک ۵۰۰۰ دلار دریافت کنند ۱۰میلیون دلار می‌شود. تکلیف بقیه پول چه می‌شود؟‌ نظامی که با هزار درد بی‌درمان مواجه است و تنها برای دو  پاسدار نزدیک به دو میلیارد دلار ارسال می‌کند بایستی روی اقیانوسی از دلار نشسته باشد در حالی که به سختی می‌تواند از پس تعهدات مالی‌اش برآید.
البته این «انتر» در بهار سال جاری مدعی شده بود که خامنه‌ای بله لحاظ جسمی در وضعیت بسیار بحرانی است و تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری خواهد مرد و اگر نمیرد تا پایان سال خواهد مرد. این در حالی بود که خامنه‌ای در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال جاری یکی از فعال‌ترین دوران سه دهه رهبری خود را داشت و حتی در ماه رمضان چندین سخنرانی طولانی مدت داشت.
https://kayhan.london/fa/1396/01/23/%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%88%D8%AE%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%AE%D8%A7%D9%85
همین جعلیات را بنی‌صدر و «در تی وی» و ... نیز تکرار کردند. بنی‌صدر از ترامپ می‌خواست که روی رژیم فشار نیاورد چرا که خامنه‌ای عنقریب خواهد مرد و در صورت عدم فشار یک فرد میانه‌رو جایگزین او خواهد شد. آیا اگر یکی از مرتبطان نظام اسلامی می‌خواست پیامی به غرب بدهد و درخواستی از ترامپ داشته باشد غیر از این می‌گفت؟‌ آیا بنی‌صدر در دام دستگاه اطلاعاتی نیست و از طریق آن‌ها و شاخک‌هایشان تغذیه نمی‌شود؟‌
در روزهای گذشته نیز دفتر بنی‌صدر و روح‌الله زم مدعی شدند که یک تیم رژیم برای ترور این «انتر»‌ به فرانسه گسیل شده است.
تردیدی نیست که اطلاعات ارائه شده از سوی دفتر بنی‌صدر و شخص او، از یک کانال مشخص که آمدنیوز را نیز تغذیه می‌کند هدایت می‌شود. 
جنگ‌ گرگ‌ها برای جانشینی خامنه‌ای بالا گرفته است. در این میان نباید هوشیاری از دست داد و در زمین نظام اسلامی و دستگاه امنیتی آن بازی کرد.

ایرج مصداقی
شنبه ۷ اکتبر ۲۰۱۷
 پانویس:‌
۱- محمدعلی زم یکی از دانش‌آموختگان مدرسه حقانی است. او دوست و یارغار سید‌حسین مرتضوی رئیس زندان اوین در جریان کشتار ۶۷ است. مرتضوی توسط وی به کار گمارده شد. بخشی از مسئولیت‌های زم پس از به قدرت رسیدن نظام اسلامی عبارت بوده از:‌
مدیریت داخلی سازمان تبلیغات اسلامی (۱۳۶۰)
جانشین و قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی از طرف آیت الله جنتی و حجت الاسلام فاکر (۶۸–۶۰)
سرپرست حوزه هنری (۸۰–۵۹)
عضو شورای سیاستگذاری صدا و سیما (۷۵–۶۹)
عضو گروه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد اسلامی (۶۲–۶۰)
عضو گروه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد (۶۲–۶۰)
رئیس ستاد فرهنگی هنری دفاع مقدس (سازمان تبلیغات اسلامی) (۶۸–۶۰)
عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی (۶۵–۵۹)
همکاری با سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش (۶۲–۵۸)
عضویت در شورای نهادهای انقلاب اسلامی (۶۵–۵۹)
دو دوره نماینده قوه قضاییه در شورای نظارت صدا و سیما (۷۵–۶۹)


بازداشت ده‌ها نفر در تظاهرات سراسری روسیه

پلیس روسیه بیش از ۱۰۰ نفر را در تظاهرات اعتراضی سراسر این کشور بازداشت کرده است. دست کم ۱۰ نفر در سن‌پترزبورگ، زادگاه ولادیمیر پوتین در تظاهراتی که در دفاع از انتخابات عادلانه برگزار شد بازداشت شده‌اند.
Russland Pro-Nawalny- Demo | Moskau (Reuters/S. Karpukhin)
در شصت و پنجمین زادروز ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهور روسیه ده‌ها تن از هواداران آلکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف او بازداشت شده‌اند.
پلیس ضد شورش روسیه دست کم ۱۰ نفر را در تظاهرات صدها فعال مخالف سیاست‌های کرملین در سن‌پترزبورگ بازداشت کرده است.
بیشتر بخوانید: سانسور اینترنت در روسیه
پلیس همچنین بیش از ۱۰۰ تن را در اعتراض‌هایی که در حمایت از آلکسی ناوالنی، رهبر زندانی مخالفان در سراسر کشور برگزار شد بازداشت کرده است. فعالان مدنی شمار بازداشت‌شدگان را ۱۲۰ نفر اعلام کرده‌اند.
تنها در مسکو، پایتخت کشور صدها نفر به میدان مرکزی پوشکین آمده و شعار دادند: «روسیه بدون پوتین.»
مخالفان خواستار شرکت ناوالنی در انتخابات ریاست جمهوری هستند که قرار است در مارس سال ۲۰۱۸ برگزار شود.
ناوالنی خود قادر به شرکت در تظاهرات نبود. او به دلیل فراخوان‌هایی که برای اعتراض‌ها داده بود به مدت ۲۰ روز بازداشت شده است. ناوالنی در اواخر سپتامبر بازداشت شد. دادگاهی در مسکو در روز جمعه تقاضای او برای تجدید نظر را رد کرد.
ولادیمیر پوتین در هفتم اکتبر سال ۱۹۵۲ در لنینگراد یا سن‌پترزبورگ فعلی زاده شد. او از سال ۲۰۰۰ بر مسند قدرت نشسته است. بین ‌سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ پوتین نخست‌وزیر بود.
Russland Putin im Urlaub August 2017 (Getty Images/AFP/A. Nikolsky)
ولادیمیر پوتین حین گذراندن تعطیلات در اوت ۲۰۱۷
انتظار می‌رود که پوتین در مارس سال ۲۰۱۸ بار دیگر نامزد دوره‌ای دیگر از ریاست جمهوری شود. ناوالنی نیز خواستار شرکت در انتخابات است اما به دلیل سوابق محکومیت قادر به شرکت در انتخابات نیست.
مقام‌های روسی می‌گویند، بیشتر معترضان در تجمع‌هایی غیر قانونی شرکت کرده‌اند چرا که مجوز قانونی این گردهمایی‌ها صادر نشده بود.
پلیس روسیه شمار تظاهرکنندگان مسکو را را حدود ۷۰۰ نفر اعلام کرده اما ناظران می‌گویند بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر در آن شرکت کرده‌اند.
Russland Pro-Nawalny- Demo | Moskau (Reuters/S. Karpukhin)
مسکو؛ پلیس تظاهرکنندگان را متوقف کرده است
ناوالنی در حدود ۸۰ شهر فراخوان به تظاهرات در دفاع از انتخابات عادلانه داده بود، اما تنها به تظاهرات ۲۰ منطقه مجوز داده شد. گردهمایی اصلی عصر شنبه در سن‌پترزبورگ برگزار شد. اما این تظاهرات نیز فاقد مجوز بود.
در ماه‌های مارس و ژوئن نیز هواداران ناوالنی به خیابان‌ها ریختند. صدها نفر بازداشت شدند.
 
تماشای ویدیو02:46

سانسور اینترنت در روسیه

فرار مغزها


فرار مغزها

شنبه, 7 اکتبر 2017مانا نیستانی

اسحاق جهانگیری و داداشش!

یک بازجوی اطلاعاتی، رئیس خدماتِ پس از فروش ایران خودرو

خواهرزاده و پسرعموی حسن روحانی هم بعله!

پروندهِ جاسوسی دختر رئیس قوه قضائیه برای انگلیس را بهتر بشناسیم

Londres : marche des supporteurs de la «Football Lads Alliance» contre l...

از باران با ترانه............... باز باران با ترانه

از باران با ترانه...............
باز باران با ترانه 
میخورد بر بام خانه... 
خانه ام کو؟
خانه ات کو؟
آن دل دیوانه ات کو؟؟؟؟ 
روزهای کودکی کو؟
فصل خوب سادگی کو؟ 
یادت آید روز باران! گردش یک روز دیرین.. 
پس چه شد؟! 
دیگر کجا رفت؟! خاطرات خوب و شیرین

باز باران، 
بی ترانه، 
بی هوای عاشقانه، 
بی نوای عارفانه،
درسکوت ظالمانه، 
خسته از مکر زمانه، 
غافل از حتی رفاقت،
هاله ای ازعشق ونفرت،
اشکهایی طبق عادت، 
قطره هایی بی طراوت،
روی دوش آدمیت، 
میخورد بربام خانه...
باز باران 

سر بریده روزنامه نگار سوئدی پیدا شد

سر بریده روزنامه نگار سوئدی پیدا شد

کیم والحق نشر عکسGETTY IMAGES
دو ماه پس از ناپدید شدن کیم وال، روزنامه نگار سوئدی، گزارش‌ها از پیدا شدن سر بریده این روزنامه نگار حکایت دارد.
ینس مولر، بازرس پلیس کپنهاگ گفته که سر و دو پای این روزنامه نگار را در کیسه‌ای پیدا کردند.
به گفته آقای مولر کیسه دیگری هم پیدا شده که شامل لباس‌های خانم وال است.
کیم وال آخرین بار در اوایل ماه اوت در حالی دیده شد که با پیتر مدسن، مخترع دانمارکی سوار زیردریایی او شده بود.
پس از چندی پلیس دانمارک اعلام کرد که جسد بی سر خانم وال در ساحل این کشور پیدا شده است.
پلیس کپنهاگ گفته بود که دی‌ان‌ای این تنه بی سر با کیم وال یکی است.
ساعاتی پس از آن که عملیات جستجو برای خانم وال شروع شد. این زیردریایی غرق شد.
پیتر مدسن به قتل غیرعمد ناشی از سهل انگاری متهم شده است.
پیتر مدسنحق نشر عکسEPA
Image captionپیتر مدسن اتهام قتل را رد کرده است

آقای مدسن در ابتدا گفت او را در نقطه‌ای در کپنهاگ پیاده کرده اما بعد گفت خانم وال در حادثه‌ای جانش را از دست داده و او را در دریا "دفن" کرده است.
پلیس دانمارک بر این باور است آقای مدسن زیردریایی ۴۰ تنی را عمدا غرق کرده است. آقای مدسن می‌گوید مرتکب هیچ خطایی نشده است.
مقام های دانمارکی هنوز درباره دلیل مرگ این روزنامه نگار توضیحی نداده اند.
کیم وال، روزنامه‌نگار آزاد روزنامه‌های نیویورک تایمز، گاردین و ساوت چاینا مورنینگ پست بود. او در حال تحقیق درباره ناتیلوس و پیتر مدسن، مخترع این زیردریایی بود که در سال ۲۰۰۸ هزینه ساخت آن را با سرمایه‌گذاری جمعی تامین شده بود.

بعد از سرنگونی دولت مصدق و استقرار دولت کودتای سپهبد زاهدی ، برادران قشقایی که بعضا املاکشان مصادره شده بود ایران را ترک کرده و در اروپا اقامت کردند و.خسرو قشقایی نیز تا سال ۱۳۵۷ در سوئیس زندگی می‌کرد.
با سقوط حکومت شاهنشاهی پهلوی ، قشقایی ها هم با انقلاب همراه شدند و ناصر خان وخسرو خان قشقایی نیز به ایران و محل قدرت خود یعنی فیروز آباد شیراز برگشتند و با استقبال گسترده عشایر قشقایی روبرو شدند.‎
خسرو قشقایی متولد ۱۲۹۶ شمسی و فرزند صولت الدوله ایلخان قشقایی بود. این ایل به طور تاریخی بزرگترین وقدرتمندترین ایل عشایری در استان فارس و مناطق همجوار آن بوده و خانواده خسرو خان قشقایی حداقل دریک قرن گذشته رهبری این ایل را برعهده داشتند.
قشقایی ها هم با حکومت پهلوی و هم با حکومت جمهوری اسلامی میانه خوبی نداشتند.
در جریان اختلافات شاه و محمد مصدق در سال ۱۳۳۲، نیز برادران قشقایی یعنی ناصرخان، ملک منصورخان، محمدحسین خان و خسروخان قشقایی به عنوان سران ایل قشقایی از مصدق حمایت کردند و تنها نیروی مسلحی که به حمایت از محمد مصدق تفنگ بدست گرفت ایل قشقایی بود.
به همین دلیل بعد از سرنگونی دولت مصدق و استقرار دولت سپهبد زاهدی ، برادران قشقایی که بعضا املاکشان مصادره شده بود ایران را ترک کرده و در اروپا اقامت کردند و.خسرو قشقایی نیز تا سال ۱۳۵۷ در سوئیس زندگی می‌کرد.
با سقوط حکومت شاهنشاهی پهلوی ، قشقایی ها هم با انقلاب همراه شدند و ناصر خان وخسرو خان قشقایی نیز به ایران و محل قدرت خود یعنی فیروز آباد شیراز برگشتند و با استقبال گسترده عشایر قشقایی روبرو شدند.‎
در این هنگام تنش‌های سیاسی فزاینده‌ای که در اثر آشوب و اغتشاش حاصل از فروپاشی نظام پادشاهی و شکل گیری نظام جدید فضای کشور را تحت‌الشعاع قرار داده بود سرانجام دامن خسرو صولت قشقایی را هم گرفت. وی که در این مدت به رغم پشتیبانی کلی از انقلاب و آرمانهای آن، با تأکید بر ادامه راه دکترمصدق و انتقاد از پاره‌ای گرایشهای تندرو، مخالفت طیف تندرویی از عناصر برآمده از انقلاب را برانگیخته بود، در انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و در بهار ۱۳۵۹ به نمایندگی از مردم شهرستان اقلید در مجلس حضور یافت، ولی اعتبار نامهٔ وی تصویب نشد. او که هدف انتقادهای نیروها ی تندروی انقلابی قرار گرفته بود؛ هدف افشاگریها و اتهامات دانشجویان مسلمان پیرو خط امام قرار گرفت که براساس پاره‌ای از اسناد به دست آمده از سفارت آمریکا به جاسوسی متهم شد، خسرو خان که در آن زمان در تهران بود توسط یک گروه مسلح ربوده و مضروب شد.
‎در پی انتشار این خبر انبوهی از مردم ایل قشقایی در اعلام پشتیبانی از خسروخان و اعتراض به این عمل تعدادی از جاده‌های اصلی فارس را مسدود کرده و دست به اسلحه بردند و همچنین به کلانتران و کدخدایان قشقایی در سراسر فارس – که تعدادشان ۷۰ نقر بود – آماده باش داده شد و آنها مشغول گردآوری جوانان جنگجو شدند. در همین حال دستور رهایی خسرو قشقایی از بازداشت صادر شد ولی وی در تهران منتظر ننشست و بی درنگ خود را به فارس رساند.
‎به رغم تلاشهایی برای حل مسالمت آمیز این ماجرا، حرکتی که به این نحو آغاز شده بود به مدت دو سال و با یک رشته زد و خوردهای پراکنده میان قشقاییها و نیروهای حکومتی ادامه یافت تا سرانجام پس از یک رویارویی نهایی در اوایل اردیبهشت ۱۳۶۱ در نزدیکی فیروزآباد، این حرکت در هم شکست.
‎چندی بعد در خرداد همان سال، خسرو خان صولت قشقایی به همراه چند تن از همرزمانش را در شیراز دستگیر کرده و پس از محاکمه در ۹ مهر۱۳۶۱ همان سال در فیروزآباد تیرباران کردند.
معروف است که وی هنگام اعدام گفته است بدانید که انگلیسها دارند انتقام از ما می گیرند وانگلیسها من را کشتند و اینها عوامل انگلیس هستند.این رویداد همزمان بود با بازداشت ، محاکمه و اعدام صادق قطب زاده وزیر خارجه حکومت اسلامی. صادق قطب زاده در ۲۴ شهریور اعدام شد و خسرو خان قشقایی ۹ مهر یعنی ۱۳ روز بعد.
اتهامی که به خسروخان قشقایی وارد شد “مبارزه مسلحانه علیه حکومت” عنوان شد. حکومت معتقد بود خسرو خان قشقایی اقدام به جمع آوری نیرو و تحرکات مسلحانه در رویارویی با انقلاب و جمهوری اسلامی کرده است. اما وی همانند برخی از مخالفانی که در آن سال ها اعدام شدند فرصت دفاع از خود در یک دادگاه علنی را پیدا نکرد