ناصر مکارم شیرازی،‌ یکی از مراجع تقلید شیعیان در قم این موضوع را که یک سپرده‌ ۶۰۰ میلیارد تومانی در یک حساب بانکی در کرج دارد.
مکارم سپرده ششصدمیلیاردتومانی را تکذیب کرده است
این مرجع تقلید نزدیک به حکومت ایران شنبه ۲۶ اسفند در درس خارج فقه خود گفت:‌
«این روزها شاهد هستیم مسئله زشتی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند و هر روز دروغی درست می‌کنند، این بار آمده‌اند سند هم برایش درست کرده‌اند که فلان فرد در حسابش در کرج ۶۰۰ میلیارد تومان پول دارد و بر روی آن هم مهر زده‌اند.»
چند روز پیش تصویری از یک شماره حساب به نام مکارم شیرازی منتشر شد که موجودی حساب او را ۵۹۴ میلیارد تومان نشان می‌داد.
یک جستجوی ساده اینترنتی در وب‌سایت بانک ملی نشان می‌دهد که شماره حساب ذکرشده در این تصویر در واقع متعلق به ناصر مکارم شیرازی است. مبلغ سپرده در آن اما از این طریق قابل تشخیص نیست.
شماره‌حساب مندرج در تصویر پخش‌شده در فضای مجازی به واقع حساب مکارم است
ناصر مکارم شیرازی یکی از محافظه‌کارترین مراجع تقلید شیعه و نزدیک به حکومت است. او از طرفداران سرسخت تفکیک جنسیتی و اسلامی‌سازی‌ در دانشگاه‌های ایران است، هولوکاست را انکار می‌کند و با ورود زنان به ورزشگاه‌ها نیز مخالف است. او آبان‌ماه نیز گفته بود که دولت باید برای قم بودجه مخصوص تعیین کند و دیگر شهرها نیز حق اعتراض ندارند.
مکارم شیرازی پیش از این نیز به فساد مالی متهم شده بود.
محمود صادقی ابتدا یکی از افراد فهرست بدهکاران عمده بانکی ــ که آذرماه در توئیتر منتشر کرد ــ به نام سامان مدلل را وابسته بیت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی دانسته بود اما بعد آن را تکذیب کرد.