۱۳۹۶ بهمن ۴, چهارشنبه

از نامه بیژن فرهودی تا دروغ های بزرگ در شبکه های اجتماعی در نگاه فرامرز ...

اقتصاد ایران در دستان پیرمردان بی برنامه ، فرسوده و فاسد است در نگاه مهر...

بیانیه نویسندگان و هنرمندان و روزنامه‌نگاران علیه تجاوز نظامی ارتش ترکیه به عفرین‌(کردستان سوریه)!


بیانیه نویسندگان و هنرمندان و روزنامه‌نگاران
علیه تجاوز نظامی ارتش ترکیه به عفرین‌(کردستان سوریه)!

انسان‌های آگاه
ارتش ترکیه در دو روز گذشته عملیات مرگ‌بارنظامی خود را در خاک سوریه علیه مردم روژاوا و نیروی مدافع کانتونِدمکراتیک-خودمدیریت عفرین آغاز کرده‌ است. براساس آخرین گزارش‌ها، نیروی هوایی ارتش ترکیه با به‌کارگیری 72 فروند جت جنگی، حداقل 154 حمله هوایی برعلیه مردم کانتون عفرین انجام داده و با بمباران مرکز شهر و مناطقی چون جندرس، راجو، شرا، شیراوا و مابات، ده ها تن از شهروندان این منطقه را به قتل رسانده و یا زخمی کرده است.
ارتش حکومت ترکیه، اعلام کرده است که از ظهر یک شنبه 21 ژانویه 2018، وارد منطقه عفرین شده و قصد دارد این کانتون را از وجود یگان‌های مدافع خلق پاک‌سازی کند. گفته می‌شود عملیات اخیر ترکیه به سردمداری رجب طیب اردوغان، در جهت نسل‌کشی و آزادی‌کشی و برچیدن سیستم سیاسی کنفدرالیسم دموکراتیککه با مناسبت شورایی و دموکراسی مستقیم و با اراده مردم اداره می‌شود آغاز کرده است. آغاز و اجرای این عملیات جنگ‌طلبانه و کشورگشایی تجاوزگرانه با موافقت ضمنی و پنهانی برخی دولت‌ها و قدرت‌های سرمایه‌داری جهانی دخالتگر در جنگ و بحران سوریه صورت گرفته است.
ما امضاء‌کنندگان این بیانیه، حملات بی‌رحمانه و وحشیانه ارتش ترکیه و تجاوز و تحمیل جنگ زمینی و هوایی به مردم سوریه و نیروهای مدافع خلق در عفرین «روژاوا» و سکوت دولت‌های مدعی صلح، دموکراسی و حقوق بشر که با تائید و یا بی تفاوتی به تجاوزگری فاجعه‌آمیز دولت ترکیه دامن می زنند را به شدت شرم آور می دانیم و همهشرکای آشکار و پنهان این تجاوز ضدبشری را محکوم می کنیم.
 وجدان‌های بیدار در جهان، مدافع حق زندگی آزادی برای همه مردم اند. ما امضاء کنندگان این بیانیهاز نهادهای دمکراتیک نویسندگان، روزنامه‌نگاران، هنرمندان، کارگران، زنان، و دانشجویان می‌خواهیم با محکوم کردن این جنگ طلبی و رفتار غیرانسانی دولت های ستمگر، از بروز یک فاجعه‌ بزرگ انسانی در عفرین جلوگیری کنند.
ما عقیده داریم شهرندان عفرین هم‌چون دیگر نیروهای آزاده و مردمی در خاورمیانه که از سیاست‌های مداوم سرکوبگرانه، بی‌حقوق و ستم و استثنمار حکومت‌ها به تنگ آمده‌اند جهان دیگری می‌خواهند؛ جهانی آزاد و برابر و انسانی! بنا براین، افکار عمومی مترقی و پیشرو جهان، نباید مردم صلح‌طلب، برابری‌طلب و آزادی‌خواه کانتون خودمدیریت عفرین را در برابر تجاوزگری و جنایت آفرینی ارتش اردوغان و نیروهای سیاه منطقه‌ای تنها بگذارد. افکار عمومی بیدار و آگاه جهان می‌باید جهت جلوگیری از تکرار مجدد فجایعی چون کشتار مردم کوبانی توسط داعش و جنایت نسل‌کشی ارمنی‌ها توسط ترک‌های عثمانی، دست به اقدامات موثر و ضروری بزنند تا مانع از نسل برافکنی مردم عفرین و نابودی سیستم دموکراتیک و شورایی بوسیله دولت نئوعثمانی اردوغان شود.

امضاء‌کنندگان:
*سیروس بینا، استاد دانشگاه و عضو شورایعالی اقتصاددانان پشتیبان صلح و امنیت
*بهروز شیدا، منتقد و پژوهشگر ادبی
میرزاآقا عسگری مانی، شاعر و نویسنده و مدیر رادیو مانی
*فرهاد بشارت، تحلیل‌گر مسایل سیاسی
*علی اصغر فرداد، شاعر و مترجم
*بهرام رحمانی نویسنده و تحلیل‌گر سیاسی
*مراد عظیمی، مترجم
*سودابه اردوان، نقاش و کاریکاتوریست
*ابوالفضل اردوخانی، طنزنویس
*بابك سالارى، عكاس و مدرس
*فریار اسدیان، شاعر
*بهرنگ زندی، روزنامهنگار
*نعمت علی مرادی، مدیر انتشارات ارزان - استکهلم
*دکتر گل مراد مرادی؛ نویسنده و مترجم
*شهروز رشید، نویسنده و شاعر
*علی کامرانی، بازیگر تئاتر و سینما و شاعر
*شاهین محمدی، کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی


*کانون فرهنگی بامداد - استکهلم
*سایت لجور: www.lajvar.se
*بهروز سورن، مدیر سایت گزارشگران: http://www.gozareshgar.com/
*سایت آزادی بیان: www.azadi-b.com
*صدیق جهانی، مدیرمسئول سایت اتحاد کارگری: www.etehad-k.com
* رادیو پیام - کانادا: https://www.facebook.com/radiopayam/


کمپین جمع‌آوری امضاء ادامه دارد.
آدرس امیل تماس: bahram.rehmani@gmail.com