۱۳۹۶ تیر ۱۶, جمعه

تصاویر پیش رو مقایسه‌ای میان میزان خشکی دریاچه ارومیه در تیرماه سال جاری و زمان مشابه در سال 1395 است.
منبع: فارس

دیدگاه: زمان آمادگی برای سقوط سیاسی ایران فرا رسیده است

۱۶ تیر ۱۳۹۶

خلاصه یادداشتی از ری تکیه در روزنامه واشنگتن پست

آمریکا با توجه به حکومت یک رهبر سالخورده بر ایران باید خود را برای گذار قدرت در آن کشور که ممکن است سقوط کل نظام را سرعت بدهد آماده کند.
ایران اغلب به غلط جزیره ثبات در منطقه ای بی ثبات توصیف شده است. اما تاریخ جمهوری اسلامی مملو از فراز و نشیب ها و کشمکش های دائم میان یک رژیم خودکامه با جامعه ای سرکش در پی توانمندی های دموکراتیک بوده است.
آن چه درباره آینده ایران قطعی است این است که یک جنبش اعتراضی دیگر در زمانی نه چندان دور برای جایگزینی رژیم برخواهد خواست.
امروز، جمهوری اسلامی در شرایطی است که اتحاد جماهیر شوروی در سال های آخر حیات اش بود؛ مروج ایدئولوژی است که هیچ کس خریدار آن نیست. سرویس های امنیتی را فرمان می دهد که در شورش ها قابل اتکا نیستند. پرهیز بسیاری از فرماندهان سپاه به تیراندازی به مردم در اعتراضات سال هشتاد و هشت موجب شد که رژیم به ناچار شبه نظامیان بسیج را در شهرها مستقر کند.
آمریکا باید از همین امروز خود را برای بروز یک جنبش اعتراضی احتمالی در ایران یا درگذشت ناگهانی خامنه ای که می تواند نظام را تا نقطه سقوط بلرزاند آماده کند.
حوزه های علمیه در قم با مشاهده مساجد خالی به میزان آسیبی که حکومت خدا به اسلام زده است اذعان دارند. امروز شکاف های عمیق جناحی، نظام جمهوری اسلامی را از انتخاب یک جانشین برای رهبری کشور ناتوان کرده است.
یک چیز اما در جهت منافع رژیم است: توافق هسته ای با جامعه جهانی. طی دهه هفتاد میلادی، در اوج دیپلماسی کنترل تسلیحات بین آمریکا و شوروی چهره های متنفذ سیاست خارجی از ترس از سقوط توافق های به دست آمده خواهان اعمال فشار بر مسکو نبودند. وقتی رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، خواهان همراهی با آزادیخواهان در ایران شد این نگرش را به چالش کشید.
آمریکا باید از همین امروز خود را برای بروز یک جنبش اعتراضی احتمالی در ایران یا درگذشت ناگهانی خامنه ای که می تواند نظام را تا نقطه سقوط بلرزاند آماده کند.
مسولیت دولت ترامپ اینک مطالعه راه هایی برای استفاده از بحران فزاینده در ایران در راستای جایگزین کردن یکی از سرسخت ترین دشمنان آمریکا است.

با این حال چندی بعد در سال 1921 ویـنستون چـرچیل او را به عنوان مشاور امور اعراب اداره مستعمرات فرا خواند اما سیاست های دولت انگلیس باعث شد این همکاری بیش از یکسال ادامه نیابد و وی در سال 1923 از مناصب خود کناره گیری کند.

لورنس در 19 می 1935 زمانی که با نام مستعار "شاو" زندگی می کرد در یک سانحه موتورسیکلت در منطقه‌ "مورتون‌" در ناحیه "شایر" انگستان‌ جان‌ خود‌ را از دست داد. عکس های زیر که مربوط به مدت حضور او در عربستان و فلسطین است خصوصا به دلیل ارتباط او با هربرت ساموئل یکی از بنیانگذاران صهیونیسم و کشور مستقل یهود جالب توجه هستند.

(تصاویر) لورنس عربستان

لورنس (نفر سمت راست) در جوانی. سال 1912 

(تصاویر) لورنس عربستان

لورنس با لباس عربی 

(تصاویر) لورنس عربستان

وینستون چرچیل(نفر جلو)، لورنس و امیر عبدالله در حال قدم زدن در محوطه بیرونی محل برگزاری کنفرانس امنیتی در فلسطین

(تصاویر) لورنس عربستان

لورنس سوار بر موتور سیکلت

(تصاویر) لورنس عربستان

سرهربرت ساموئل اولین کمسیر عالی بریتانیا در فلسطین، یکی از سران صهیونیسم و بنبانگذار دولت مستقل یهود در کنار لورنس عربستان سوار بر هواپیما

(تصاویر) لورنس عربستان

هربرت ساموئل (مرد جلوی تصویر با کلاه سفید) در حال تبریک به امیر عبدالله، لورنس فرد پشت به تصویر است(سمت چپ)

(تصاویر) لورنس عربستان

هربرت ساموئل(وسط تصویر) در کنار امیر عبدالله (سمت راست) و لورنس عربستان (سمت چپ)

(تصاویر) لورنس عربستان

لورنس و خلبان انگلیسی در کنار سران قبایل در عربستان

(تصاویر) لورنس عربستان

لارنس، امیر عبدالله، مارشال سر جفری سالموند، سر هربرت ساموئل در اورشلیم

درگیری شدید پلیس آلمان با معترضان نشست گروه ۲۰ در هامبورگ

پلیس آلمان پس از برچیدن یک کمپ منتقدان گروه ۲۰، تظاهرکنندگان معترض را با کمک ماشین‌های آب‌پاش متفرق کرد. مقام‌های محلی و پلیس آلمان می‌گویند با اقامت معترضان در کمپ‌هایی که در هامبورگ برپاشده مقابله می‌کنند.
Deutschland G20 Gipfel Proteste (picture-alliance/dpa/C. Gateau)
نشست سران کشورهای گروه ۲۰ در روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ ژوئیه/ ۱۶ و ۱۷ تیر) در هامبورگ برگزار می‌شود اما معترضان به این نشست، از چند روز قبل وارد این شهر شده‌اند.
شب گذشته، سه‌شنبه چهارم ژوئیه، محله "سنت پائولی" هامبورگ صحنه‌ی شدیدترین درگیری‌های روزهای اخیر میان نیروهای امنیتی و پلیس با معترضان بود.
ساعتی پیش از نیمه شب نیروهای پلیس کار برچیدن کمپ معترضان و چادرهایی که برای اقامت آنها برپا شده بود را آغاز کردند و پس از آن به جمعیت معترض با ماشین‌های آب‌پاش حمله بردند.
به گزارش خبرگزاری آلمان اندی گروته، سناتور مسئول امور داخلی هامبورگ در مورد جمع کردن چادرهای معترضان موضعی سرسختانه دارد و تاکید می‌کند که پلیس اجازه اقامت شبانه در این کمپ‌ها را نخواهد داد.
پلیس ساماندهی کمپ‌های معترضان را به"چپ‌گرایان آشوب‌طلب" نسبت می‌دهد و می‌گوید برای حفظ آرامش و امنیت شهر با آنها مقابله می‌کند. یک‌شنبه شب نیز پلیس یک کمپ دیگر معترضان در محله "آلتونا" را جمع کرده بود.
ده‌ها نفر از معترضان شب گذشته را در ساختمان تاتر شهر هامبورگ و برخی دیگر از مکان‌های عمومی و کلیساهای منطقه به صبح رساندند.
"نشست آلترناتیو" گروه ۲۰
منتقدان گروه ۲۰ قصد دارند به حرکت‌های اعتراضی خود ادامه دهند و یکی از این حرکت‌ها برگزاری یک "نشست آلترناتیو" در یکی از مراکز فرهنگی هامبورگ اعلام شده است.
سازمان‌دهندگان این نشست معتقدند گروه ۲۰ از سیستمی پشتیبانی می‌کند که بی‌عدالتی اجتماعی را به نهایت می‌رساند. برای این نشست گارگاه‌ها، میزگردها و جلسات گفت‌وگویی در نظر گرفته شده که در آنها به معضلاتی نظیر فقر، مهاجرت، تخریب محیط زیست، نژادپرستی و زن‌ستیزی پرداخته می‌شود.
انتظار می‌رود حدود ۱۴۰۰ نفر در نشست دور روزه‌ای که قرار است بدیلی برای نشست سران کشورهای گروه ۲۰ باشد شرکت کنند.
گروه‌های مختلفی از جمله فعالان حفاظت از محیط زیست، مخالفان جهانی‌سازی، شوراهای پناه‌جویان و برخی تشکل‌های چپ‌گرا از دعوت‌کنندگان به این نشست دو روزه هستند.
Deutschland G20 Gipfel Proteste (picture-alliance/Zumapress/J. Widener)
پلیس هامبورگ مجوز برگزاری یک تظاهرات در نزدیکی محل برپایی نمایشگاه‌ها در این شهر را صادر کرده است که برگزارکنندگان شمار شرکت‌کنندگان در آن را ۱۰ هزار نفر برآورد کرده‌اند.
هشت هزار چپ‌گرای افراطی
نیروهای امنیتی و پلیس هامبورگ احتمال می‌دهند حدود ۸ هزار چپ‌گرای افراطی که خشونت‌طلب ارزیابی می‌شود از شهرها و کشورهای مختلف در این تظاهرات شرکت کنند.
پیش از این انتقادهایی به برگزاری نشست سران گروه ۲۰ در محدوده شهر هامبورگ شده بود. پتر آلتمایر، رئیس دفتر صدراعظم آلمان از ملاقات سران ۲۰ کشور صنعتی و قدرت‌های نوظهور جهان در هامبورگ پشتیبانی می‌کند و می‌گوید در حال حاضر برگزاری اجلاس‌هایی در این سطح ضروری‌تر از هر زمان دیگر است.
رئیس دفتر آنگلا مرکل به نشریه "پاساور نویه پرسه" می‌گوید به خاطر درهم تنیدگی مسائل جهانی، از حوزه‌های امنیتی گرفته تا اقتصادی، زیست محیطی و تغییر اقلیم، مسائل زیادی وجود دارد که حل آنها تنها با همکاری جمعی ممکن است.
صد هزار معترض
برآورد می‌شود در دو روز برگزاری نشست سران گروه ۲۰ بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تظاهرات علیه این نشست در هامبورگ شرکت کنند.
حدود ۲۰ هزار پلیس آلمانی وظیفه تامین امنیت نشست روزهای جمعه و شنبه را بر عهده دارند. همچنین قرار است واحدهای ویژه‌ای از هلند و اتریش نیز به حفاظت از شرکت‌کندگان در این نشست یاری رسانند.
 هفته نامه اشپیگل در گزارشی که چهارشنبه، پنجم ژوئیه منتشر شد می‌گوید به اطلاعاتی دست یافته که مطابق آن ارتش آلمان نسبت به حمله چپ‌گرایان افراطی به نظامیان آلمانی در هامبورگ هشدار داده است.
Infografik Welche Länder sind Teil der G20 FAR
هشدار امنیتی به سربازان آلمانی
بنابر این گزارش برای تمام پادگان‌های هامبورگ تدابیر امنیتی ویژه‌ای در نظر گرفته شده و استفاده از اونیوفرم ارتش در فاصله خانه و محل خدمت برای تمام سربازان ممنوع شده است.
اشپیگل به نقل از یک توصیه‌نامه امنیتی درونی وزارت دفاع می‌نویسد، در زمان برگزاری تظاهرات مخالفان نشست گروه ۲۰ سربازانی که لباس نظامی به تن دارند می‌توانند هدف حمله‌ی افراطیان قرار گیرند.
پلیس آلمان می‌گوید در جریان برچیدن کمپ‌های تظاهرکنندگان به مواد و تجهیزاتی دست یافته که قصد و برنامه برخی نیروهای افراطی برای اقدام‌های خشونت‌آمیز را تائید می‌کند.
نیروهای امنیتی و انتظامی هامبورگ در عین حال اعلام کرده‌اند که پس از درگیری‌های نیمه شب گذشته، اوضاع کاملا آرام است و حرکت‌های اعتراضی منتقدان در روز چهارشنبه بدون درگیری و تنش برگزار شده است.


نشست گروه ۲۰

زامبی‌هایی که در روزهای اخیر در خیابان‌های هامبورگ دیده می‌شدند، چیدمان هنری خود را کامل کردند. حرکت اعتراضی که مبتکر آن گروه هنری "۱۰۰۰ موجود" بود، تلاش کرد در آستانه نشست جی۲۰ مردم را به مشارکت سیاسی بیشتر تشویق کند.
 
تماشای ویدیو00:51
شامگاه پنج‌شنبه (۶ ژوئن/ ۱۵ تیر) زد و خورد شدیدی میان نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان چپ افراطی در شهر هامبورگ رخ داد. دست‌کم ۷۵ مأمور پلیس زخمی شدند. تظاهرکنندگان خشونت‌طلب با آتش زدن خودروها خیابان‌ها را مسدود کردند.

Hommage à Simone Veil - Michel Onfray

Mort d'un dictateur - Michel Onfray sur la disparition de Fidel Castro

Mosul Update 2017: ISIS nearly pushed out of Iraqi city

Myth-Busters: Government Healthcare Is Ready For Hospice

تاریخ و سیمای واقعی محمد(بخش هشتم)قرآن و انچه جبرئیل از آسمان به زمین آو...

CLASH à l'assemblée 06/07 M.LE PEN vs Les insoumis "des terroristes en h...

«Bienvenue en enfer» : une manifestation anti-G20 dégénère, 111 policier...

EN DIRECT : Les manifestations anti-G20 reprennent à Hambourg