۱۳۹۹ مهر ۵, شنبه

عفو بین‌الملل نسبت به اعدام قریب‌الوقوع حیدر قربانی، زندانی سیاسی کُرد، ...

س از احضار سفرای جمهوری اسلامی ایران در آلمان و بریتانیا، فرانسه در اقدامی مشابه سفیر ایران در پاریس را در ارتباط با تداوم نقض حقوق بشر در ایران به وزارت خارجه این کشور احضار کرده است. عبدالکریم لاهیجی، رئیس افتخاری جامعه های دفاع از حقوق بشر می گوید در کنار اقدام این سه قدرت اروپای

 س از احضار سفرای جمهوری اسلامی ایران در آلمان و بریتانیا، فرانسه در اقدامی مشابه سفیر ایران در پاریس را در ارتباط با تداوم نقض حقوق بشر در ایران به وزارت خارجه این کشور احضار کرده است. عبدالکریم لاهیجی، رئیس افتخاری جامعه های دفاع از حقوق بشر می گوید در کنار اقدام این سه قدرت اروپایی ، ۴۷ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز با صدور اعلامیه ای در باره نقض حقوق بشر به جمهوری اسلامی ایران هشدار داده اند.

بهرام قاسمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس به وزارت امور خارجه فرانسه احضار شده است. این اقدام به دلیل نگرانی پاریس درباره «موارد جدی و مداوم نقض حقوق بشر در ایران» صورت گرفته است. اقدام پاریس در حالی صورت می گیرد که تهران تا کنون در زمینه رعایت حقوق بشر انعطافی از خود نشان نداده است و ما به نخستین سالگرد اعتراضات 

گسترده مردمی آبان که با سرکوب گسترده رژیم ایران روبرو شد، نزدیک می شویم.


به گزارش رویترز، سه منبع مطلع خبر احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس به وزارت خارجه این کشور را تایید کردند.

اَنیِس ون در مول، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه هم امروز گفت فرانسه مکررا نگرانی خود را از «نقض شدید و مداوم حقوق بشر» در ایران اعلام کرده و ژان ایو لودریان، وزیر أمور خارجه‌ سه روز پیش در پارلمان نگرانی‌ها و انتظارات پاریس در این رابطه را یادآور شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه همچنین گفت: «بسیاری از دیگر شرکای ما از جمله بریتانیا و آلمان نگرانی‌های مشابهی دارند و سه کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان تصمیم گرفته اند در مورد رعایت موازین حقوق بشر در ایران و رفتار با زندانیان سیاسی و شهروندان دو ملیتی که در آنجا بازداشت شده اند، دخالت کنند.

فرانسه چه انتظاراتی در زمینه رعایت حقوق بشر از ایران دارد؟ آیا ایران می تواند این انتظارات را تا حد قابل قبولی برآورده کند؟

در شرایطی که سه کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان در باره پرونده هسته ای ایران از حقوق ایران در برابر فشارهای فزاینده آمریکا دفاع می کنند، آیا ایران ناگزیر است در زمینه حقوق بشر لجبازی و سرسختی را کنار گذاشته و از خود نرمش نشان بدهد؟

دستاوردهاي انقلاب اسلامي