حداقل ۱۰ تن  از کارگر شرکت فولاد ملی اهواز  دستگیر شدند. دیگر کارگران با تحصن در مقابل ساختمان دادگستری اهواز خواستار آزادی کارگران دستگیر شده شدند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران جمعه ۱۱ اسفند از «دستگیری بیش از ۱۰ تن از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران با یورش شبانه ماموران امنیتی» در اهواز خبر داد.
منابع خبری تا به حال نام ۹ تن از کارگران بازداشت شده را منتشر کرده‌اند. فرهاد اکبریان، مرتضی اکبریان، میثم علی قنواتی، امین مومن پور، حسین نیسی، باقر دلفی، تقی حسن زاده، هادی عفراوی و مهدی عادل زاده از جمله کارگران دستگیر شده در «یورش شبانه ماموران امنیتی» هستند.
به گزارش رسانه‌ها گروه دیگری از کارگران فولاد اهواز پس از آنکه ماموران پلیس از حضور آنان در محل برگزاری نمازجمعه جلوگیری کردند، با تحصن در مقابل ساختمان دادگستری اهواز خواستار آزادی فوری کارگران دستگیر شده، شدند.
ماموران پلیس و لباس شخصی‌ها صبح جمعه  از ورود حدود ۳۰۰ کارگر فولاد صنعتی اهواز به محل برگزاری نمازجمعه جلوگیری کردند.
کارگران معترض اما در مقابل محل برگزاری نمازجمعه اهواز با شعار «امام جمعه به گوش باش – ما کارگریم نه اوباش»، به اعتراض خود ادامه دادند.
این کارگران هفته گذشته با حضور در این محل و با سر دادن شعار «درود بر ستمگر، مرگ به کارگر» به وضعیت معیشتی و بی‌توجهی مسئولان دولتی و محلی اعتراض کردند.
کارگران فولاد ملی اهواز یک روز پس از آنکه سخنان علی خامنه‌ای در رابطه با «تلاش دشمن برای سوء استفاده از کارگران» منتشر شد هم با تجمع در برابر ساختمان استانداری خوزستان با شعار « به ما حقوق نمیدن، مرگ بر امریکا» به اعتراض‌های خود ادامه دادند.
کارگران فولاد ملی اهواز بیش از ۵ ماه است که حقوق و دستمزد دریافت نکرده‌اند. مقام‌های دولتی و محلی وعده کرده بودند که حقوق معوق آذر کارگران پرداخت شود. این وعده اما تا به حال تحقق نیافته است.
کارخانه فولاد اهواز از جمله شرکت‌های واگذار شده به امیر منصور آریا معروف به مه‌آفرید خسروی بود که پس از دستگیری و اعدام او به برای یک دوره به بانک ملی واگذار شد.
مالکیت این شرکت از چند ماه قبل به عبدالرضا موسوی مالک شرکت هواپیمایی زاگرس و هتل داریوش کیش واگذار شد.
کارگران خواستار پرداخت حقوق معوق خود و استعفای مدیرعامل و مالکان شرکت هستند.