۱۳۹۹ آبان ۱۵, پنجشنبه

سازمان ملل تخریب خانه فلسطینیان و بی‌خانمان شدن «۴۱ کودک» را محکوم کرد

سازمان ملل تخریب خانه فلسطینیان و بی‌خانمان شدن «۴۱ کودک» را محکوم کرد

۱۵/آبان/۱۳۹۹
محل ساخت خانه‌های جدید اسرائیلی‌ها در مناطق اشغالی

سازمان ملل متحد خبر داد که اسرائیل با ویران کردن روستای فلسطینی «همسه البقیه» در کرانه باختری، ۷۳ ساکن روستا، از جمله ۴۱ کودک، را بی‌خانمان کرده است.

یک مقام ارشد سازمان ملل در کرانه باختری این اقدام را «بزرگ‌ترین جابه‌جایی اجباری» فلسطینیان در چهار سال گذشته و «وسیع‌ترین میزان تخریب در یک دهه اخیر» نامید.

بر اساس بیانیه این سازمان، بیل‌های مکانیکی اسرائیل که با خودروی نظامیان همراهی می‌شد، بامداد روز سه‌شنبه، ۱۳ آبان، با رسیدن به روستا، چادرها، کلبه‌ها، پناهگاه‌های حیوانات، دستشویی‌های عمومی و صفحات خورشیدی آب ‌گرم‌کن را درهم کوفته و محل را صاف کردند.

ویرانی این روستا که یکی از ۳۸ جامعه بادیه‌نشین فلسطینی در استان طوباس در حکومت خودگردانی در مرز با اردن است، با وجود همه‌گیری ویروس کرونا رخ داده است.

محمد الاشتیه، نخست وزیر فلسطینی، در شبکه‌های اجتماعی‌ این «بزرگ‌ترین عملیات تخریب اسرائیلی» را شدیدا نکوهش کرد. وی از جامعه بین‌المللی خواست از فلسطینیان در برابر این اقدامات که به آواره کردن بیشتر آنها منجر شده، حمایت کنند.

ایوون هله، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در سرزمین‌های فلسطینی، به روزنامه گاردین گفت، این روستاییان از «آسیب‌پذیرترین جوامع در کرانه باختری هستند» که حال، سه چهارم آنها سرپناه خود را از دست دادند.

به گفته خانم هله، در نتیجه اقدام اسرائیل دست‌کم ۷۶ سازه ویران شد که «نقض شدید قوانین بین‌المللی است».

به گزارش گاردین، یک روز بعد از این تخریب، آوارگان با برخی اسباب زندگی به‌جای مانده ولی آسیب دیده زیر وزش باد و اولین بارش‌های پاییزی، در حرکت بودند.

روستای «همسه البقیه» در حالی‌که به روی اراضی فلسطینی واقع است، به دلیل «مناطق شلیک» آموزش ارتش اسرائیل ویران شد.

اسرائیل می‌گوید که فلسطینیان در این مناطق برای ساخت خانه یا هر سازه دیگر باید مجوز اسرائیل را کسب کنند ولی به گفته هماهنگ‌کننده سازمان ملل، «فلسطینیان تقریبا هرگز نمی‌توانند این مجوزها را به‌دست آورند».

ایوون هله مدعی است که «اسرائیل با این اقدامات می‌خواهد فضایی ایجاد کند که فلسطینیان خانه‌های خود را ترک کنند».

به گفته هماهنگ‌کننده سازمان ملل، در سال جاری میلادی، تقریبا ۷۰۰ سازه در کرانه باخت

ری و شرق اورشلیم ویران و ۸۶۹ فلسطینی بی‌خانمان شده‌اند، که بیشترین شمار رانده‌شدگان از سال ۲۰۱۶ به بعد است.

اداره مدنی اسرائیل، نهادی که مسئول اجرای سیاست این کشور در ارتباط با سرزمین‌های فلسطینی است، گفته است که تنها هفت چادر و هشت سازه غیرقانونی که در منطقه تیر نظامیان اسرائیلی ساخته شده بود، ویران شد.

به نوشته گاردین، ارقامی که اداره مدنی اسرائیل اعلام کرده، با بیانیه سازمان ملل متحد و گزارش گروه بارز حقوق بشری اسرائیلی «بتسلم» در تضاد است.

سازمان ملل و گروه «بتسلم» گفته‌اند که ۱۸ چادر محل اسکان ۱۱ خانوار، ۲۹ چادر و سرپناه حیوانات، سه سوله ذخیره غلات، ۹ چادری که به عنوان آشپزخانه استفاده می‌شد، ده دستشویی عمومی، مخزن آب و صفحات خورشیدی آب‌گرم کن و ۳۰ تن نهاده‌های دامی بادیه‌نشینانی که از راه چراندن گوسفند زندگی می‌کنند، ویران شد و یک دستگاه خودرو و دو تراکتور بادیه‌نشینان توقیف شده است.

بیانیه سازمان ملل تاکید کرده که این وسایل برای زندگی بادیه‌نشینان اهمیت زیادی داشت و از دست رفتن آن، آسیب‌پذیری رانده‌شدگان را تشدید کرده است.

عامیت گیلوتز، سخنگوی اسرائیلی گروه «بتسلم» مدعی شد که اسرائیل «در چارچوب برنامه‌ای با هدف تصرف بیشتر اراضی فلسطینی، خانه‌ها و اموال فلسطینیان را مرتبا ویران می‌کند».

آقای گیلوتز به همزمانی اقدام اسرائیل در تخریب روستا با روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در حالی که توجه جامعه جهانی متوجه این انتخابات بود، اشاره کرده و مدعی شده که اسرائیل از این فرصت برای «اقدام غیرانسانی» خود استفاده کرد.

اسرائیل در ۵۳ سالی که از تسلط این کشور بر کرانه باختری می‌گذرد، با ساخت ده‌ها شهرک برای اسکان اسرائیلی‌ها، حدود ۳۰ درصد از اراضی این منطقه را در کنترل کامل دارد و اختیارات امنیتی بخش وسیع دیگری از کرانه را هم در دست خود حفظ کرده است.

فلسطینیان با حمایت جامعه جهانی تاکید دارند که کرانه باختری و شرق اورشلیم باید مناطقی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین باشد.

بنیامین نتانیاهو در دو سال گذشته گفته بود، مناطقی که شهرک‌هایی با ساکنین اسرائیلی به روی آن ساخته شده را رسما به خاک اسرائیل منضم خواهد کرد. اما عملی شدن این برنامه او به عنوان بخشی از توافق صلح اخیر اسرائیل با امارات موقتا تعلیق شد. 

Book talk: "With Open Eyes" by Zakaria Hashemi

Tarabnameh: Discussion with Bahram Beyzaie

Bahram Beyzaie Discusses "Crossroads"

Tarabnameh: Part 2, Discussion

Bahram Beyzaie: Women in Iranian Mythology -بهرام بیضایی: زن در اساطیر ا...

Looking for Arash the Archer, Workshop by Bahram Beyzaie

"Analytic View of the Legend of Rostam and Sohrab" by Bahram Beyzaie

"Iranian Myths in Traditional Spectacles" by Bahram Beyzaie

Photo de profil de wikileaks wikileaks Officials release newly-unredacted portion of the Mueller report just before election: "With respect to Wikileaks and Assange, this Office determined the admissible evidence to be insufficient on both the agreement and knowledge prongs." Kristinn Hrafnsson: “The reason

 https://www.instagram.com/p/CHLxzTlgEQZ/?igshid=dvvq0vu5zwnz


Photo de profil de wikileaks

Officials release newly-unredacted portion of the Mueller report just before election: "With respect to Wikileaks and Assange, this Office determined the admissible evidence to be insufficient on both the agreement and knowledge prongs."

Kristinn Hrafnsson: “The reason 

کتاب صوتی { تاریخچه ی شیر و خورشید} احمد کسروی : فایل شماره 1