۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

زندانيان در اعتراض به يورش خونين،بند 5 زندان گوهردشت را بطور کامل در دست گرفتند


21دی :
بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانيان بند 5 زندان گوهر دشت کرج در اعتراض به يورشهای خونين و رفتارهای وحشيانه اقدام به تصرف کامل بند5 نمودند.
در پی درگيريهای خونين باند مافيايی زندان و يورش همزمان گارد به زندانيان بی دفاع بند 5 زندان گوهردشت کرج و زخمی شدن بيش از 20 نفر که زخمهای 8 نفر از آنها عميق می باشد . زخمی شدگان بدون درمان يا در بند به حال خود رها شده اند و يا به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل شده اند.
روز سه شنبه 21 دی ماه حوالی ساعت 12:30 زندانيان بند 5 در اعتراض به حملات خونين باند مافيای و گارد زندان وانتقال بی دليل همبنديان زخمی آنها به سلول انفرادی از گرفتن غذا خوداری کردند که با برخوردهای وحشيانه پاسداربندها مواجه شدند و درگيری شديد بين زندانيان و پاسداربندها روی داد . متعاقب آن بند بطور کامل به تصرف زندانيان در آمد و پاسداربندها از بند فرار کردند. حوالی ساعت 14:00 هيئتی از زندان به سرپرستی درويش معاون سازمان زندانها،علی حاج کاظم رئيس زندان ،فرجی جانشين اطلاعات زندان با زندانيان وارد مذاکره شدند و به آنها قول دادند که مشکلات آنها را حل خواهند کرد .
اولين خواستۀ زندانيان خارج کردن همبنديان زخمی خود از سلولهای انفرادی بود که بلافاصله به اجرا در آمد. خواستۀ دوم مداوا کردن زخمی شدگان و خارج کردن باند مافيايی از بند و مورد مجازات قرار دادن آنها .
از طرفی ديگر تمامی نفرات گارد زندان گوهردشت کرج،و تعدادی نيروی کمکی از گارد زندان قزل حصار و اوين به آنجا گسيل شده اند و بند را در محاصرۀ خود دارند. گارديها مجهز به گاز اشک آور ، باتون برقي، شوکر و همچنين باتونهای دراز هستند. درويش معاون سازمان زندانها و علی حاج کاظم با تهديد و تطميع سعی دارد که به آزادی سازی بند پايان دهد اما زندانيان اعلام کرده اند تا خواسته هايشان برآورده نشود بند را تحويل نخواهند داد.
تا لحظۀ انتشار اين خبر بند 5 همچنان در تصرف کامل زندانيان است و مذاکره با مسئولين زندان ادامه دارد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران نسبت به سرکوب خونين و شکنجۀ زندانيان بی دفاع و اسير هشدار می دهد و هر عملی که جان زندانيان را مورد تهديد قرار دهد محکوم می کند و رژيم ولی فقيه را مسئول اصلی جان آنها می داند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
21 دی 1389 برابر با 11 ژانويه 2011 

هیچ نظری موجود نیست: