۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

سین خضری صبح امروز در زندان ارومیه اعدام شد



چوبه های دار برپاست…. حسین خضری زندانی سیاسی صبح امروز در زندان ارومیه اعدام شد.
حسین خضری صبح امروز در زندان ارومیه اعدام شد
رهانا:این حکم در حالی اجرا شده است که طی روزهای گذشته سایت‌های خبری از احتمال قریب‌الوقوع بودن اجرای حکم حسین خضری زندان کرد محکوم به اعدام خبر داده بودند. طی دو هفته گذشته حسین خضری در وضعیت نامعلومی به سر می‌برد و خانواده وی در نگرانی به سر می‌بردند.
به گزارش رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران، حکم این زندانی صبح امروز در زندان ارومیه اجرا شده است.
واحد مرکزی خبر جمهوری اسلامی ایران نیز امروز از اعدام «یک عضو گروهک تروریستی پژاک در زندان ارومیه» خبر داده است.
بنابر این گزارش دبیرخانه شورای تأمین آذربایجان غربی اعلام کرده است که حکم اعدام این زندانی «پس از تائید در مراجع قضائی در زندان ارومیه اجرا شده است.»
در گزارش مذکور اشاره‌ای به نام این زندان نشده بود.
حسین خضری در تاریخ دهم مردادماه سال ۱۳۸۷ در شهرستان کرمانشاه توسط نیروهای سپاه نبی اکرم این شهر بازداشت شد و تا اواخر بهمن ماه همان سال از سوی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات تحت بازجویی قرار داشت.
پس از سپری نمودن سه دوره بازجویی، حسین خضری به زندان ارومیه منتقل شده و در تاریخ ۲۱/۲/۸۸ اولین و تنها جلسه دادگاهی وی در شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه برگزار می‌شود.
گفته می‌شود که مدت زمان دادگاهی که در آن حسین خضری به اعدام محکوم شده، تنها ده دقیقیه به طول انجامیده است. اتهام وی تبلیغ علیه نظام و همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام عنوان شده است.
رای دادگاه بدوی توسط شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی در تاریخ ۱۷/۵/۸۸ تائید شده و حکم قطعی صادر شده در زندان مرکزی ارومیه به وی ابلاغ شد.

هیچ نظری موجود نیست: